Friday, June 19, 2020

မြန္ႏွင့္ရွမ္း သမိုင္းထဲမွ ကရင္တို ့ဆင္းသက္လာပံုအေၾကာင္း

မြန္ႏွင့္ရွမ္း သမိုင္းထဲမွ ကရင္တို ့ဆင္းသက္လာပံုအေၾကာင္း
----------------------------------------------------------------
ကရင္လူမ်ဳိးသည္ ေရွးဦးရွမ္းမ်ဳိး(၃၀)တြင္ပါ၀င္သည္။ပါဠိစာျဖင့္ ကိရာတ ဟုေရးသားရာမွ 
ကရျဖစ္လာသည္။ အဘိဓာန္နိသ်ွသစ္တြင္ ကရတ.ကရင္ဟုေရးသားသည္။
သထံုျပည္ကိုကမၻာဦးေခတ္က ရာမညရ႒-သု၀ဏၰဘူမိ သုဓမၼ၀တီ သထံုျပည္ဟုေခၚတြင္ခဲ့သည္။
ေဂါတမဗုဒၶမတိုင္မီ ႏွစ္(၅၀) ခန္ ့တြင္မူထို သု၀ဏၰဘူမိတိုင္းကို ကရဏၰကတိုင္းဟုေခၚသည္။
ကရဏၰကတိုင္း သုဘိႏၷျမိဳ ့၌ တိႆသကၠရာဇာ မင္းၾကီးႏွင့္ သီရိကပၸါေဒ၀ီ 
မိဘုရားၾကီးတို ့ထီးနန္းစံခဲ့သည္။ ကရဏၰကတိုင္းသား တို ့တြင္ပင္လယ္ေရေၾကာင္းမွ 
သေဘာၤျဖင့္ သြားလာကုန္ကူးၾကေသာကုန္သည္မ်ားရွိခဲ့သည္။

့ျမန္မာကရင္-

ျပည္ျမဳိ ့အေနာက္ဖက္ဧရာ၀တီျမစ္ကမ္းတေလွ်ာက္ႏွင့္သံတြဲေတာင္စဥ္ (၇)ခရိုင္တြင္
ေနထိုင္ခဲ့ဘူးေသာ ကမ္းယံလူမ်ဳိးမွ ဆင္းသက္ေပါက္ပြားလာေသာကရင္
လူမ်ဳိးစုကို ျမန္မာကရင္ဟုေခၚသည္။ ေနာက္ကာလမ်ားတြင္ စေကာကရင္ဟုေခၚတြင္ျပန္သည္။



မြန္ကရင္-

ထိုအခ်ိန္က ကရဏၰကတိုင္းရွိေျမျပန္ ့သားမ်ားကိုမြန္ဟုေခၚျပီး 
ေတာေတာင္ေဒသသားမ်ားကိုကရဏ္ဟုေခၚသည္။ 
ကရဏ္မွ ကရင္ျဖစ္လာသည္။ 
( စာျပင္သူမွတ္ခ်က္-ထိုင္းႏိုင္ငံအေနာက္ပိုင္း တပ္ခရိုင္ႏွင့္
ကန္ခ်နဘူရီခရိုင္အတြင္း မွ ကရင္လူမ်ဳိးအစုတခ်ဳိ ့ကို 
လက္ရွိထိုင္းမီဒီယာမ်ားတြင္ ကရဏ္ဟု ေခၚဆဲျဖစ္သည္။
ကရင္အားလံုးကိုမူ ထိုင္းဘာသာျဖင့္ ကလ်န္(Karian)ဟုေခၚသည္။
မြန္ႏွင့္နီးစပ္သျဖင့္ တလိုင္း(မြန္)ကရင္ဟုသတ္မွတ္ျခင္းျဖစ္သည္။ 
ေနာက္ကာလမ်ားတြင္ ပိုးကရင္ဟု ေခၚၾကသည္။

ရွမ္းကရင္-

ယေန ့ကရင္နီျပည္နယ္ရွိ ကရင္ႏြယ္ဖြားမ်ားကို ထိုစဥ္က ရွမ္းျပည္အျဖစ္သိခဲ့ေသာ 
ေငြေတာင္ ေနာင္ပလဲ ၾကက္ဖိုးၾကီး၊ၾကက္ဖိုးကေလး 
လြယ္ေကာ္စေသာ ေဒသမွ ကရင္နီဟုေခၚဆိုသတ္မွတ္ခဲ့ၾကသည္။ 
ထိုကရင္ႏြယ္တို ့မွွာရွမ္းေဒသတြင္ေပါက္ဖြားျပန္ ့ပြားသျဖင့္ ရွမ္းကရင္အမ်ဳိးအစားတြင္ 
ထည့္သြင္းထားပံုရသည္။ ျမန္မာမင္း ဘိုးေတာ္ဘုရားလက္ထက္မွစျပီး ကရင္နီ ရွမ္းကရင္တို ့
ထီးရံနန္းရံေစာ္ဘြားမ်ားအသိအမွတ္ျပဳခံရသည္။ 

ေကာ့သၼိန္ဆကာ သို ့မဟုတ္ ဒံုသမိုင္းဆကာကြ်န္း-

တြံေတးျမဳိ ့ကန္ပဲ့ရြာအနီးရွိျမဳိ့ေဟာင္းေနရာကိုေရွးအခါက
ေကာ့သၼိန္ဆကာကြ်န္းဟု မြန္ဘာသာျဖင့္ေခၚဆိုသည္။
မြန္မင္းသမီး သု၀ဏၰေဒ၀ီက မိမိႏွင့္ထိမ္းျမားခ်င္းမျပဳခင္ 
သစ္ပင္ေပၚမွက်ျပီး ေသဆံုးသြားသည့္ ခင္ပြန္းေလာင္း
ေလးသမားကရင္လုလင္ ေမာင္ဒီကို ရည္စူး၍ တည္ေထာင္ခဲ့သည္။ 
ရာမညတိုင္းသံုးရပ္ ဓါတ္ေတာ္က်မ္းတြင္မူ ဘီလူးက်ြန္းရွိ ဒံုသၼိဳင္းဆကာျမဳိ ့ေဟာင္းေနရာကို
ေကာ့သၼိန္ဆကာကြ်န္းျမဳ ိ့ျဖစ္သည္ဟုဆိုထားသည္။ တည္ေနရာခန္ ့မွန္းခ်က္မတူေသာ္လည္း
မြန္မင္းသမီး သု၀ဏၰေဒ၀ီႏွင့္ ကရင္ေလသမားေမာင္ဒီတို ့အေၾကာင္းေဖၚျပခ်က္တူညီသည္။
ဆက္ရန္--------------
(ေနာက္ပိုင္းတြင္ ကရင္မင္းမ်ားအေၾကာင္းကိုသမိုင္းတင္ေခတ္ျဖစ္ေသာ 
အင္း၀ေခတ္ႏွင့္ တြဲဖက္ေကာက္ႏွဳတ္ေဖၚျပသြားပါဦးမည္)

အထက္ပါ သမိုင္းသုေတသနစာတမ္းမွာအဓိကအားျဖင့္
ဦးပညာ၏ ကရင္ရာဇ၀င္ကိုမွီညဏ္းေကာက္ႏွဳတ္ခ်က္ျဖစ္သည္။
ဦးပညာက ဇမၺဴတံဆိပ္က်မ္း၊ သေမၼာဟ၀ိေနာနဒီ၊ အဘိဓာန္နိသ်ွသစ္၊
ေသာဠႆရ႒ဒီပဏီက်မ္း၊ကုန္းေဘာင္မင္းဆက္မဟာရာဇ၀င္၊
ပအို ့၀္ဘာသာျဖင့္ေရးသားေသာပိုင္တေရာင္ဒံု ဇယ်ျမဳိ ့ကရင္ရာဇ၀င္၊ 
ဒံုရင္းေခၚ ပအာ၀နျမိဳ ့ကရင္ရာဇ၀င္က်မ္း၊ ရာမညတိုင္းသံုးရပ္ ဓါတ္ေတာ္က်မ္း
တို ့ကိုကိုးကားထားသည္။

ညီေနာင္လူမ်ဳိးစုမ်ား အျပန္အလွန္အသိအမွတ္ျပဳေလးစားခ်စ္ခင္ေရးသို ့ဦးတည္လွ်က္-
အဂၢဖိုးခ်စ္
------------------------------------------

No comments:

Post a Comment

mr.kyaingtun@gmail.com