Wednesday, December 5, 2012

“သာသနာ နဲ႔ ဒါယိကာ” by Soe Min on Wednesday, December 5, 2012 at 7:43am ·


          ေထရ၀ါဒ ဗုဒၶဘာသာကို ယုံၾကည္ကိုးကြယ္ၾကတဲ႔ ျမန္မာႏိုင္ငံဟာ ဟိုးအစသမိုင္းမွတ္တမ္းတင္လာတဲ႔ ပုဂံခတ္ မတိုင္ခင္ကတည္းက သာသနာေတာ္ထြန္းကားလာခဲ႔ပုံရပါတယ္။ သု၀ဏၰဘူမိ သထုံျပည္မွာ၊ ဥႆာပဲခူးမွာ၊ ဒဂုံဆံေတာ္ရွင္ႀကီးမွာ သာသနိက အေဆာက္အဦေတြ အထင္အရွားေတြ႔နိုင္တယ္ မဟုတ္လား။ ေဂါတမျမတ္စြာဘုရားရွင္ မပြင္႔ေသးခင္ကေတာ႔ ဟိႏၵဴအယူ၀ါဒနဲ႔ နတ္ေတြကို ကိုးကြယ္ဟန္ရွိပါတယ္။ ျဗဟၼာ႔ဦးေခါင္း လက္ဆင္႔ကမ္းတဲ႔ သၾကၤန္ေတာ္မဂၤလာတို႔၊ ၿဂဳိလ္တိုင္ေတြမွာ ေရေလာင္းတာတို႔က အဲဒီက လက္က်န္ေတြ ျဖစ္ပါလိမ္႔မယ္။ ပြင္႔ေတာ္မူဦးစ ဘုရားရွင္ထံမွာ ပထမဦးဆုံး သရဏဂုံတည္သူ တဖုႆ နဲ႔ ဘလႅိက ကုန္သည္ညီေနာင္က ဆံေတာ္ကို ေစတီတည္ထားကိုးကြယ္တဲ႔အခါ ကိုယ္႔ျမန္မာ႔ေျမေပၚမွာမို႔လို႔ သာသနာကိုလည္းပဲ ဦးဦးဖ်ားဖ်ား ၾကည္ညိဳဆည္းကပ္ခြင္႔ရလိုက္မွာ မလြဲပါဘူး။ ရတနာသုံးပါးဆိုတာ တစ္ႏြယ္ငင္တစ္စင္ပါမို႔လို႔ ဘုရားသားေတာ္ ရဟန္းသံဃာမ်ားဟာ ကိုယ္တို႔ ျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ႀကီးရဲ႕ သမိုင္းအစ၊ ယဥ္ေက်းမႈအစမွာကတည္းက ကိုးကြယ္အပ္ေသာ၊ ဆည္းကပ္အပ္ေသာ၊ ေကာင္းမႈကုသိုလ္တို႔ကို စိုက္ပ်ဳိးရန္ လယ္ယာေျမေကာင္းသဖြယ္ျဖစ္ေသာ အစရွိတဲ႔ သံဃာ႔ဂုဏ္ေတာ္မ်ားနဲ႔ ေလွ်ာ္ညီစြာ ဘုရားစင္၊ သံဃာစင္၊ နတ္စင္ရယ္လို႔ တရိုတေသ အျမင္႔မွာထား ၀ပ္တြားရွိခိုးေလ႔ရွိၾကပါတယ္။ မိဘဆရာသမားမ်ားပါ ေပါင္းထည့္လိုက္ၿပီး အနႏၱဂုဏ္အင္ ေက်းဇူးရွင္ႀကီးေတြအျဖစ္နဲ႔ ကံသုံးပါးအနက္က တစ္ပါးပါးေသာကံနဲ႔ေတာင္ ျပစ္မွားက်ဴးလြန္ျခင္း မရွိရေလေအာင္၊ မေတာ္တဆမ်ား အမႈမဲ႔ အမွတ္မဲ႔ က်ဴးလြန္မိသည္ရွိေသာ္ သံသရာပါမသြားေအာင္ ရွိခိုးဦးခ် ေတာင္းပန္ရတဲ႔အမ်ဳိးဆိုတာ ၾသကာသအနက္ရတဲ႔ ျမန္မာေတြအားလုံး နားလည္ထားၿပီးသားပါ။ ျမန္မာေတြအေၾကာက္ဆုံး အကုသိုလ္ေတြထဲမွာ ငါးပါးေမွာက္တယ္ ဆိုတာ အဲဒီအနႏၱဂိုဏ္း၀င္ ေက်းဇူးရွင္တစ္ဦးဦးကို ျပစ္မွားမိတာကိုေခၚတယ္။ ပဥၥာနႏၱိယ ကံႀကီးထိုက္တယ္တဲ႔။ မဂ္ဖိုလ္နိဗၺာန္အတြက္ အတားအဆီးျဖစ္တယ္။ အခုေတာ႔ ငါးပါးတင္မကဘူး။ သံဃာစင္ပါေမွာက္ကုန္လို႔ မီးဟုန္းဟုန္းေတာက္ကုန္ၿပီ။ ဘယ္႔ႏွယ္လုပ္ၾကမတုန္း။


          အဇာတသတ္မင္းႀကီးဟာ ဘုရားရွင္ကို ၾကည္ညိဳတဲ႔ေနရာမွာ ဧတဒဂ္ရတဲ႔ ဥပသိကာတစ္ဦးျဖစ္ပါတယ္။ သို႔ေသာ္လည္း မသိနားမလည္ခင္က က်ဴးလြန္မိတဲ႔ ကံအေၾကာင္းတရားေၾကာင္႔ ညစဥ္ေခါင္းခ်လို႔ေတာင္ မေပ်ာ္ႏိုင္ေအာင္ အထိတ္တလန္႔ ေနာင္တပူပန္ျခင္းမ်ားစြာ ျဖစ္ရပါသတဲ႔။ သူ႔ကိုေျခာက္လွန္႔ေနတဲ႔အရာဟာ ခမည္းေတာ္ ပိမၺိသာရမင္းႀကီးရဲ႕ ေက်းကၽြန္ စစ္သည္ဗိုလ္ပါေတြလည္း မဟုတ္ဘူး။ တိုင္းတပါးရန္စြယ္ ရန္ေျငာင္႔ေတြလည္း မဟုတ္ဘူး။ သူလုပ္ထားတဲ႔ အကုသိုလ္ကသာ ေျခာက္လွန္႔ေနတာမို႔ ဘယ္ကိုမွလည္း ေရွာင္ေျပးလို႔ လြတ္စရာမရွိဘူး။ ေနာက္ဆုံးေတာ႔ စိတ္ေရာဂါပဲ ျဖစ္ရမယ္ဆို သမားေတာ္ႀကီးဇီ၀ကနဲ႔ တိုင္ပင္သတဲ႔။ ေရာဂါရဲ႕ အတိုင္းအရွည္ကို သိသလို ဥပသိကာတို႕ရဲ႕ သဒၵါတရားအတိမ္အနက္ကိုလည္းသိတဲ႔ ဆရာဇီ၀က က ရာဇၿဂဳိလ္ျပည္အနီး ျမတ္စြာဘုရား သီတင္းသုံးေတာ္မူတဲ႔ သရက္ေတာဥယ်ာဥ္ကို ေခၚေဆာင္သြားတာ တိုက္တိုက္ရယ္မွဆိုင္ဆိုင္ အခုလို တန္ေဆာင္မုန္းလျပည့္ည အခါသမယႀကီးမွာေပါ႔ကြယ္။ အဲဒီမွာ ျမတ္စြာဘုရား ေဟာၾကားေတာ္မူတဲ႔ တရားကေတာ႔ သာမညဖလသုတၱန္ပါပဲ။ အဇာတသတ္မင္းႀကီးက ဘယ္အတြက္ ရဟန္း၀တ္ရသလဲဆိုတာကို ေလွ်ာက္ထားေမးျမန္းၿပီး ဘုရားရွင္က ရဟန္းျပဳရျခင္းရဲ႕ အက်ဳိးေက်းဖူးမ်ားကို ေဟာေဖာ္ျမြက္ၾကားေတာ္မူသတဲ႔။ တရားအဆုံးမွာ မဂ္ဖိုလ္အဆီးအတားႀကီးေတြေၾကာင္႔ ကၽြတ္တမ္းမ၀င္ခဲ႔ေပမယ္႔ စိတ္တည္ၿငိမ္စြာ ေဆာက္တည္ရာေတာ႔ ရသြားရွာပါတယ္။ ဘုရားအမွဴးရွိတဲ႔ ရဟန္းသံဃာမ်ားအေပၚမွာလည္း အင္မတန္မွ သက္၀င္ယုံၾကည္သြားသတဲ႔။ လျပည့္ညတုန္းက ေဖ႔စ္ဘုတ္ေပၚမွာ အဲဒီသာမညဖလသုတၱန္ကေလး ရွဲထားတာ ေတြ႔လိုက္မိပါတယ္။ မုံရြာမွာေကာ အဲဒီညက အသံခ်ဲ႕စက္ကေလးနဲ႔ မဖြင္႔ၾကဘူးလား မသိ။
          အခုေတာ႔ လြန္ေလၿပီးေသာအမႈကို တဖန္ျပန္္လည္တူးဆြျခင္းဆိုတာ ေသာင္ျပင္ေပၚသြန္လိုက္မိတဲ႔ ေရကိုျပန္ခပ္ဖို႔ ႀကိဳးစားတာနဲ႔ ဘာမွ မထူးသလိုေနမွာစိုးလို႔ ေနာက္ေၾကာင္း မျပန္ေတာ႔ပါဘူး။ ဗုဒၶဘာသာပီပီ ၾသကာသကန္ေတာ႔ႀကိဳးထဲကလို ကာယကံ၊ ၀ဇီကံ၊ မေနာကံနဲ႔ ျပစ္မွားက်ဴးလြန္မိသည္ရွိေသာ္ ထိုအျပစ္တို႔ကို ေပ်ာက္ပါေစျခင္းအက်ဳိးငွာ ရွိခိုးဦးတင္ ေတာင္းပန္ဖို႔ပဲ ရွိေတာ႔တယ္။ ကိုယ္တို႔ျမန္မာရာဇ၀င္မွာလည္း ရွိခဲ႔တယ္ေလ။ အေလာင္းစည္သူမင္းႀကီးဟာ ေဘးေလာင္းေတာ္ ဘိုးေလာင္းေတာ္တို႔ကို ၀ဇီေဗဒ ထိတိုင္းရွမိလို႔ ေတာင္းပန္ကန္ေတာ႔ပြဲႀကီးက်င္းပတာဟာ ကန္ေတာ႔ပလႅင္ ပုထိုးေတာ္ႀကီးရဲ႕အစပဲ မဟုတ္လား။ ဒီေနရာမွာလည္း ကေလးေတြကို ဘုရားရွိခိုးသင္သလို လုံးေစ႔ပတ္ေစ႔နားလည္ေအာင္ ရွင္းျပရဦးမယ္။ “ဖူးေျမွာ္ မာန္ေလွ်ာ႔ ကန္ေတာ႔ပါ၏ အရွင္ဘုရား။” ဆိုတဲ႔ အဓိပၸါယ္ဟာ ဖူးေျမွာ္ ဆိုေတာ႔ လူကိုယ္တိုင္  မ်က္ျမင္ကိုယ္ေတြ႔ ဆုံရမယ္။ မာန္ေလွ်ာ႔တယ္ဆိုေတာ႔ ၀တ္ေၾကတန္းေၾက အထက္ကခိုင္းလို႔ လုပ္ျပတာမ်ဳိး မဟုတ္ရဘူး။ ကိုယ္႔ကိုယ္ကိုယ္ ခ်ဳိးႏွိမ္ထားၿပီးသား ျဖစ္ရမယ္။ ျမတ္စြာဘုရားက အဇာတသတ္မင္းႀကီးကို ေဟာေတာ္မူတာကေတာ႔ “သင္မင္းႀကီးရဲ႕ ေက်းကၽြန္ အေစအပါး ျဖစ္ေစကာမူ ရဟန္းေဘာင္အတြင္း ၀င္ေရာက္သြားပါက သင္မင္းႀကီးကသာ ရွိခိုးကန္ေတာ႔ရပါအံ႔။” တဲ႔။ “အရွင္ဘုရား။ အျပင္က ခဏထိုင္ေစာင္႔ဦး။ အထဲမွာ ေရွ႕ကတစ္ပါး မၿပီးေသးဘူး။” ဆိုၿပီး အဘနဲ႔ ၀င္ေတြ႕ရတဲ႔ဘုန္းဘုန္းကို လက္အုပ္ကေလးခ်ီၿပီး ေလွ်ာက္တာမ်ဳိးကို ရွိခိုးဦးတင္လို႔ မသုံးခ်င္ပါဘူး။ ထိုင္းေတြလုပ္တဲ႔ ဆြာဒိခပ္ေလာက္၊ ဆိုနီယာတို႔ဆီက နမာ႔စေတးေလာက္ပဲ ရွိမွာ။ အမွန္တကယ္ ၀ပ္စင္းေကာ္ေရာ္ခ်င္ရင္ ကိုယ္႔ရဲ႕မာန္ေတြကို အရင္ေလွ်ာ႔ရမွာ။ ဒီေတာ႔ ၿပီးခဲ႔တဲ႔ကိစၥေတြအတြက္ ၀န္ခ်ေတာင္းပန္ကန္ေတာ႔တယ္ဆိုတာ ေျပာစရာစကားေတြ အမ်ားႀကီး ရွိတယ္။ “ငါ႔ကိုယ္စား ရဲမွဴးႀကီးကိုလႊတ္လိုက္။ ေက်နပ္ေအာင္ ေတာင္းပန္ခဲ႔။ ေဆးကုဖို႔ ပိုက္ဆံဘယ္ေလာက္ေပးလိုက္။” ဆိုတာမ်ဳိးဟာ ဖူးေျမွာ္တာလည္း မပါဘူး။ မာန္ေလွ်ာ႔တာလည္း မပါဘူး။ ကိုယ္တိုင္ခ်ီထားတဲ႔ လက္အုပ္ေတာင္ မပါဘူး။ “၀န္ခ်ေတာင္းပန္ ကန္ေတာ႔ပြဲ အခမ္းအနား” ဆိုတဲ႔ စကၠဴကပ္စာလုံးႀကီးနဲ႔ ထုတ္ျပန္စရာ သတင္းတစ္ပုဒ္ပဲ ပါလိမ္႔မယ္။ အဲဒါ အေၾကြးဆပ္တာနဲ႔မတူဘူး။ ေၾကြးထပ္ယူတာနဲ႔ပဲ တူလိမ္႔မယ္။ ရည္ရြယ္ခ်က္က မေတာ္တဆ အမွားပါက “အျပစ္တို႔မွ ေပ်ာက္ပါေစျခင္းအက်ဳိးငွာ” လို႔ ဆိုတယ္ မဟုတ္လား။ “နိုင္ငံေရးသိကၡာေတြ အဖတ္ဆည္ရန္ အလို႔ငွာ”တို႔၊ “ရာထူးစည္းစိမ္တည္ၿမဲျခင္းအက်ဳိးငွာ” ဆို႔မွ မဟုတ္ပဲနဲ႔။ အမွန္တကယ္ တာ၀န္ရွိတဲ႔သူက မေတာင္းပန္ပဲ တစ္ေယာက္ေယာက္ကို ၿပီးၿပီးေရာ ဓါးစာခံ၀င္အေတာင္းပန္ခိုင္းတာဆိုရင္ေတာ႔ စဥ္းစားသာၾကည့္ပါေတာ႔ဗ်ာ။ ဘုန္းဘုန္းတို႔က ေၾကြးေဟာင္းဆပ္ရတာဗ်။ သူတို႔ေက်နပ္သြားေအာင္ေတာင္းပန္တယ္ ဆိုတာထက္ ကိုယ္႔အျပစ္ေတြ ေဆးေၾကာသန္႔စင္ရာေရာက္ေအာင္ ဆိုတဲ႔ စိတ္ထားရွိရမွာ။ ဘာမဟုတ္တဲ႔ ေရပြက္ပမာ တစ္သက္လ်ာအတြက္ ငရဲမီးကူးယူတဲ႔သူမ်ား အယူမမွားရေအာင္ သင္ခန္းစာေပးခ်င္ပါတယ္။ လုံး၀ေတာင္းပန္မသြားပဲ “နင္ပစ္မလား မပစ္ဘူးလား။ နင္မပစ္ရင္ ငါတို႔တစ္မိသားစုလုံး ေခါင္းျဖတ္ခံရမွာေပါ႔ ဟဲ႔။” လို႔ ခိုင္းခဲ႔တယ္ ေျပာသံၾကားတဲ႔သူေတြ ခုေလာက္ရွိ ေပ်ာ္ေနမလားေတာင္ မသိဘူး။ အေဖာ္ေတြ အမ်ားႀကီး ရပဟဲ႕ဆို။
          ကၽြန္ေတာ္တို႔ ျမန္မာစကားပုံေတြကလည္း ေျပးမလြတ္ေအာင္ရွိၾကတယ္ဗ်။ “ဘုန္းႀကီးေခါင္းေခါက္ၿပီးမွ ေတာင္းပန္” တဲ႔။ မလုပ္ရဘူးလို႔ ေျပာတာပါ။ ေတာ္ေတာ္ၾကာ လုပ္ထုံးလုပ္နည္း မွတ္ေနဦးမယ္။ ခဏခဏမွားၿပီး ခဏခဏေတာင္းပန္ရတာလည္း ဘယ္ေကာင္းမလဲ။ “မထူးေတာ႔ပါဘူး။ ေနာက္ထပ္လည္း ဆက္မွားစရာေလးေတြ က်န္ေသးလို႔ ခုကတည္းက တလက္စတည္း ႀကိဳေတာင္းပန္ထားလိုက္မယ္။” ဆိုတာမ်ဳိးလည္း ဘယ္ျဖစ္သင္႔ပါ႔မလဲ။ မွားတယ္လို႔ ေတာင္းပန္ၿပီးရင္ ေနာက္ထပ္ ဆက္မမွားဖို႔ ျပင္ရဦးမွာေပါ႔။ ခုေတာ႔ ဘုန္းဘုန္းတို႔ဘက္ကပဲ “အရင္ဘုန္းႀကီး တစ္ခ်က္ေခါက္ရင္ ေနာက္တက္တဲ႔ဘုန္းႀကီး ႏွစ္ခ်က္ေခါက္လိမ္႔မယ္။” ဆို တရားနဲ႔ေျဖေနရဦးမယ္။ ဒီတေကြ႔မွာ “မွားတာရွိရင္ ေတာင္းဘန္ဘာဒဲ…။” ဆို ေအာင္လ လုပ္လို႔မွ မဆုံးေသးဘူး။ ေနာက္တေကြ႔မွာ ေတြ႕ၾကရျပန္ဦးေတာ႔မယ္ဗ်ာ။ အဲသလို ခဏခဏ မေတြ႔ရေလေအာင္ ေမာ္ေတာ္ပီကယ္မ်ား မီးပြဳိင္႔ပ်က္တုန္း ထြက္လမ္းျပသလို သူ႔လမ္းကိုယ္႔လမ္းကေလး အခ်က္ျပေပးလိုက္ဦးမယ္ေနာ္။
          “ေတာင္ငူကလည္းေတာင္ငူ ေမာင္းေထာင္ကလည္း ေမာင္းေထာင္” ဆိုတဲ႔ ဆိုရိုးစကားပုံကေလး ၾကားဖူးမယ္ ထင္ပါတယ္။ ေတာင္ငူမင္းသား ကိုးကြယ္တဲ႔ ဆရာေတာ္ကို စာျပန္တာစိတ္တိုင္းမက်လို႔ ေမာင္းေထာင္ဆရာေတာ္က ဒဏ္ထားပါသတဲ႔။ ဒီအခါ မင္းသားဘက္က “ဒါ ဗီအိုင္ပီဘုန္းႀကီးေလ။ မသိဘူးလား။ သြား နင္တို႔ဆရာေတာ္ ျပန္ေလွ်ာက္ေခ်။” လို႔ ၀င္ပါသတဲ႔။ ဒီအခါမွာ ဆရာေတာ္ဘက္ကလည္း “ငါတို႔ဟာငါတို႔ ဘုန္းႀကီးအေရး ဘုန္းႀကီးကိစၥကို ဒီမင္းသားက ဘာမို႔လို႔ ၀င္ပါရတာလဲ။” ဆို ထိပ္တိုက္ေတြ႔ၾကေရာ။ ႏွစ္ဘက္စလုံးက မေလွ်ာ႔ႏိုင္ေတာ႔ ေနာက္ပိတ္ဆုံး မင္းသားနဲ႔ဆရာေတာ္နဲ႔ နန္းေတာ္ထဲ နပန္းဘက္လုံးရတဲ႔ အေျခအေနျဖစ္သြားတယ္။ ဟိုဘက္သည္ဘက္ ေျဖာင္းျဖၿပီး နားခ်ေတာ႔မွ ေနာက္ဆုံး ေတာင္ငူမင္းသားက ေမာင္းေထာင္ဆရာေတာ္ကို ရွိခိုးေတာင္းပန္တယ္။ ဆရာေတာ္ကလည္း “ေအးေလ။ မွားတဲ႔သူခ်င္း အတူတူ၊ သူက လူ၀တ္နဲ႔မွားတာ။ ငါ႔မွာက သကၤန္း၀တ္ႀကီးနဲ႔ မွားရတာျဖစ္လို႔ ငါ႔အျပစ္က ပိုႀကီးတယ္။ ဒါေၾကာင္႔ ငါကလည္း ေတာင္းပန္ပါတယ္။” ဆို နွစ္ဦးႏွစ္ဘက္ ေက်ေအးသြားသတဲ႔။ ဆိုရိုးစကားေတာ႔ ေျပာစမွတ္ျဖစ္သြားတာေပါ႔။ ဒီေနရာမွာ ဒီစကားကိုေျပာလို႔ ၿပီးခဲ႔တဲ႔ ကိစၥေတြမွာ ဘုန္းႀကီးေတြဘက္ကလည္း လြန္တယ္လို႔ မဆိုလိုပါဘူး။ လူနဲ႔ၿပိဳင္မိုက္ရာက်မစိုးလို႔ ေျပာရတာပါ။ လူေတာင္မွ ေမာဟအမိုက္ေမွာင္ဖုံးေနတဲ႔သူေတြနဲ႔ဆို ပိုဆိုးတာေပါ႔။ တစ္သက္လုံး သူမ်ားဂုတ္ေပၚ ဓါးတင္ၿပီး အုပ္ခ်ဳပ္လာရာက အဲဒီဓါး ကိုယ္႔ဘက္လွည့္လာမွာျမင္တဲ႔အခါ လက္ငင္းဘ၀ အသက္စည္းစိမ္မပ်က္ေရးေလာက္ကိုပဲ သည္းသည္းမည္းမည္း ကာကြယ္ေနရတာနဲ႔ သံသရာ ၀ဋ္ေၾကြးဆိုတာကို မျမင္နိုင္ျဖစ္သြားမွာေပါ႔။ ဒီလူေတြနဲ႔ ဘက္ၿပိဳင္ရင္ဆိုင္ရတာ ဘုန္းဘုန္းတို႔ဘက္က နစ္နာပါတယ္။
          ေျပာရင္းေျပာရင္းနဲ႔ ဆရာ ဒကာ ဆက္ဆံေရးကေန ဘုန္းႀကီးနဲ႔ နိုင္ငံေရးဆိုတဲ႔ဘက္ ေရာက္လာၿပီ။ ေတာ္ေတာ္ အျငင္းပြားခဲ႔တဲ႔ ကိစၥေတြပါ။ ကိုယ္႔သေဘာအရေတာ႔ ဘုန္းႀကီးဆိုတာ နိုင္ငံေရး မလုပ္ရဘူးလို႔ မဆိုလိုပါဘူး။ လြတ္လပ္ေရးႀကိဳးပန္းတဲ႔ေခတ္ကတည္းက ဆရာေတာ္ဦးဥတၱမတို႔၊ ဆရာေတာ္ဦး၀ိစာရတို႔ သာသနာ႔အာဇာနည္ သူရဲေကာင္းေတြ ရွိခဲ႔တယ္။ ေရႊတိဂုံဘုရားႀကီးကို အခုလက္ရွိ ပုံသ႑ာန္အတိုင္းျဖစ္ေအာင္ ျပဳျပင္မြန္းမံခဲ႔တဲ႔ ဓမၼေစတီမင္းဆိုတာ အင္း၀မွာ မင္းသုံးဆက္တိုင္တိုင္ ဘိသိက္ခံ အေဆာင္အေယာင္တစ္ခုအျဖစ္ မခ်စ္မပစ္ ထားတဲ႔ ရွင္ေစာပုမင္းသမီးကို ဇာတိရပ္ရြာ ဟံသာ၀တီအေရာက္ ကယ္တင္ေဆာင္က်ဥ္းေပးခဲ႔တဲ႔ ရဟန္းပ်ဳိကေလးတစ္ပါးက လာပါတယ္။ တိုင္းေရးျပည္ရာေတြ မဆိုထားနဲ႔ ပေဒသရာဇ္ေခတ္ ျမန္မာ႔ပညာေရးစံနစ္ႀကီးတစ္ခုလုံးဟာ ရဟန္းသံဃာေတာ္ေတြကို အမွီျပဳလို႔သာ ဒီကေန႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ေရးစရာ ခင္ဗ်ားတို႔ဖတ္စရာ စာေပယဥ္ေက်းမႈေတြကို ေပထက္ အကၡရာတင္၊ သင္ၾကားလက္ဆင္႔ကမ္းေပးခဲ႔တာေပါ႔။ သေရေခတၱရာၿမိဳ႔ႀကီးတည္ေတာ႔ ဘာျဖစ္လို႔ ရေသ႔ၿမဳိ႕လို႔ နံမယ္ေပးရသလဲ။ ဦးရီးေတာ္ ဘရေသ႔က တည္ေပးတာကိုး။ ပိႆႏိုးက ရန္ပယ္ေခ်ာင္းကို ဒြတၱေဘာင္ ဘယ္လိုရွင္းခဲ႔သလဲ။ ရဟန္းေယာင္တစ္ပါးလႊတ္ၿပီး စည္အသစ္က်က္ခိုင္းတာေလ။ က်န္စစ္သား အရိႏၵမာခလို႔ ေျပးတဲ႔ ေက်ာင္းျဖဴအရပ္ကလည္း ရွင္မထီးတို႔ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းရွိလို႔ပဲ။ နရသီဟပေတ႔ကို ရာဇသၾကၤန္အမတ္ႀကီး နန္းတင္ဖို႔ သြားေခၚတာကလည္း ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းက လို႔ ဖတ္ရပါတယ္။ ဘုရင္႔ေနာင္ မျဖစ္ခင္က ရွင္ရဲထြဋ္ဘ၀နဲ႔ မင္းႀကီးညိဳသမီး သခင္ႀကီးကို ရည္ငံရသလားဆို ဓါးနဲ႔လိုက္ေတာ႔ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းထဲ၀င္ေျပးရတာပဲ။ ႏိုင္ငံေရးသမိုင္းတေလွ်ာက္ ဘုန္းႀကီးေတြနဲ႔ ဘယ္မွာကင္းလို႔လဲဗ်။
          ဒါေပမယ္႔ ဆရာေတာ္ သံဃာေတာ္မ်ားဟာ ေခတ္အဆက္ဆက္ နိုင္ငံေရးနဲ႔ ေထြးေရာယွက္တင္ ေနလင္႔ကစား နိုင္ငံေရး အညစ္အေၾကးေတြနဲ႔ ကင္းေအာင္ေတာ႔ အတတ္နိုင္ဆုံး ေရွာင္က်ဥ္နိုင္ခဲ႔ပါတယ္။ အဲဒါ ဘာေျပာတာလဲဆိုေတာ႔ ႏိုင္ငံေရးကို ဘယ္ေသာအခါမွ ဘာသာေရးအတြက္ အသုံးမခ်သလို ဘာသာေရးကိုလည္း ဘယ္ေသာအခါမွ နိုင္ငံေရးအတြက္ ခုတုံးမလုပ္ခဲ႔ဘူးဗ်။ ဘုန္းႀကီးက ရွင္ဘုရင္ျဖစ္လာတဲ႔ ဓမၼေစတီမင္းဟာ သူ႔လက္ထက္မွာ ဗုဒၶဘာသာမဟုတ္တဲ႔သူေတြကို နွိပ္စက္ကလူမလုပ္ခဲ႔ဘူး။ တစ္တိုင္းျပည္လုံး ဗုဒၶဘာသာ မျဖစ္မေနကိုးကြယ္ရမယ္ လို႔လည္း အမိန္႔မထုတ္ခဲ႔ဘူး။ သူမွ မဟုတ္ဘူး။ ဘယ္ဘုရင္မွ အဲဒီအမိန္႔မထုတ္ဖူးဘူး။ မင္းတုန္းမင္းႀကီးလက္ထက္မွာဆို ပလီေတြ ခရစ္ယာန္ဘုရားရွိခိုးေက်ာင္းေတြေတာင္ ေဆာက္ခြင္႔ေပးထားတယ္။ ဒီဘရစ္တိုတို႔ ေရာက္လာေတာ႔လည္း ဗမာေတြဘက္က ဘရင္ဂ်ီဘုန္းႀကီးေက်ာင္းေတြ မီးရႈိ႕မီးတိုက္ မလုပ္ခဲ႔ဘူး။ ဟိုကသာ ဘုရားဆင္းတုေတြ ေခါင္းေလာင္းေတြ အရည္ႀကိဳၿပီး အေျမာက္သြန္းတာ။ ဘယ္နိုင္ငံမွာပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ဗုဒၶသာသနာႀကီး ျပန္႔ပြားေရးအတြက္ အာဏာစက္ကို သုံးေလ႔မရွိဘူး။ ဘုရားဂုဏ္ေတာ္၊ တရားဂုဏ္ေတာ္၊ သံဃာ႔ဂုဏ္ေတာ္တို႔ဆိုတာ ရွင္ဘုရင္ ေျမွာက္စားမွ ေတာက္ၾကြားရတာမွ မဟုတ္ပဲ။ လာလွည့္၊ ၾကည့္လွည့္၊ သိေတာ႔ ယုံလိမ္႔မယ္ ဆိုတာမ်ဳိးပါ။
           သူမ်ားနိုင္ငံရဲ႕ ရာဇ၀င္သမိုင္းေၾကာင္းေတြ ဖတ္မိတဲ႔အခါ အဲဒီအခ်က္ဟာ ေတာ္ေတာ္ ေတြ႔ရခဲတဲ႔ စည္းကမ္းေစာင္႔ထိန္းမႈဆိုတာ သေဘာေပါက္လာပါတယ္။ ဥေရာပမွာ ခရစ္ယာန္ခ်င္းအတူတူေတာင္ ကမာၻမျပားဘူးလို႔ ေျပာတဲ႔ ပရိုတက္စတင္႔ေတြကို မီးရိႈ႕ေခါင္းျဖတ္ သတ္ခဲ႔ၾကတာ ေတာ္ေတာ္မ်ားပါတယ္။ ျပင္သစ္က စိန္႔ဘာသလိုမီပြဲေတာ္မွာ မိဖုရားႀကီးျဖစ္သူ ကက္သရင္း ဒီ မယ္ဒီစီက ဥေရာပတလႊားက ပရိုတက္စတင္႔ေထာင္ေပါင္းမ်ားစြာကို သူ႔သမီးမဂၤလာေဆာင္ဖိတ္ၿပီး ကက္သလစ္ေျပာင္းရင္ေျပာင္း မေျပာင္းရင္ သတ္မယ္ဆိုၿပီး ဘာသာေရးစည္းရုံးေရးဆင္းလိုက္တာ အဲဒီတစ္ညတည္းနဲ႔တင္ လူေျခာက္ေထာင္ေက်ာ္ သတ္ပစ္ခဲ႔ပါသတဲ႔။ ဒီလိုလုပ္တာက သူ႔ဘာသာကမွ အမွန္ သူမ်ားဘာသာေတြက မိစၦာဒိ႒ိဆိုၿပီး ကက္သလစ္သာသနာ သန္႔စင္ေစခ်င္တဲ႔ ေစတနာေၾကာင္႔ေတာ႔ မဟုတ္ပါဘူး။ ႏိုင္ငံေရးအရ ပရိုတက္စတင္႔ဂုိဏ္း၀င္ျဖစ္တဲ႔ သားမက္ေလာင္းကေလးရဲ႕ အင္အားကို သမီးေပးၿပီး အရယူလိုက္သလို ဘာသာေရးအရ ကက္သလစ္ေက်ာင္းေတာ္ရဲ႕ ေထာက္ခံမႈကိုလည္း လက္မလႊတ္ခ်င္လို႔ က်ားကြက္ေရႊ႕တာသာ ျဖစ္ပါတယ္။ သူတို႔ဆီမွာ သာသနာပိုင္ရဲ႕ အာဏာက ရွင္ဘုရင္႔အေပၚမွာ ရွိတာကိုး။ ဒါကို မခံနိုင္လို႔ အဂၤလန္ျပည့္ရွင္ အ႒မေျမာက္ ဟင္နရီလက္ထက္ေရာက္တဲ႔အခါ သူ႔ႏိုင္ငံမွာ သူသာလွ်င္ ခရစ္ယာန္ေက်ာင္းေတာ္ရဲ႕ အႀကီးအမွဴးျဖစ္တယ္လို႔ ေၾကျငာၿပီး ေရာမက ပုပ္ရဟန္းမင္းလက္ေအာက္က ရုန္းထြက္ခဲ႔ပါတယ္။ (အမွန္ေတာ႔ အန္းဘိုလင္းကိုယူဖို႔ ဘိသိက္ခံမိဖုရားႀကီးနဲ႔ ကြာရွင္းမေပးလို႔ ရမယ္ရွာတာ) သူတို႔ဆီမွာ အဲသလို ဘာသာေရးနဲ႔ နိုင္ငံေရးဟာ တစ္ခုကိုတစ္ခု အသုံးခ်တတ္တဲ႔ ဓေလ႔ေၾကာင္႔ ဘာသာေရး အေၾကာင္းျပဳတဲ႔ စစ္ပြဲမ်ားစြာ ေပၚေပါက္ခဲ႔ရပါတယ္။ အဲဒီႏွစ္ခုဟာ လိုင္းပူးလို႔မရဘူး။ ေရွာ႔ခ္ရွိတယ္ လို႔ တစိုက္မတ္မတ္ ဆန္႔က်င္ခဲ႔တဲ႔သူေတြထဲမွာ မဟတၱမဂႏၵီႀကီးလည္း ပါပါတယ္။ ပ႑ိတ္ႀကီး ေနရူးကလည္း လူမ်ဳိးတစ္မ်ဳိးတည္းဟာ ဘာသာကို အေၾကာင္းျပဳၿပီး ႏွစ္စုခြဲပလိုက္လို႔ မျဖစ္ဘူး လို႔ ေျပာခဲ႔ဖူးတယ္။ အိႏၵိယမွာ ဘာသာေရးေၾကာင္႔ ေသြးေခ်ာင္းစီးခဲ႔ရတဲ႔ စစ္ပြဲေတြ၊ အဓိကရုိဏ္းေတြ နည္းမွ မနည္းပဲ။
         ကိုယ္႔ဆီက ရာဇ၀င္တေလွ်ာက္မွာေတာ႔ ဒါမ်ဳိးျဖစ္ရပ္ မရွိခဲ႔ေလဘူးလို႔ ေတြးမိေသာ္လည္းပဲ ေလာေလာဆယ္ျဖစ္ရပ္ေတြကေတာ႔ မေျပးေသာ္လည္း ကန္ရာရွိေနတာ ေတြ႔ေနရပါတယ္။ ရာဇ၀င္ရိုင္းတယ္ဆိုတာ အဲဒါကို ေခၚတာေနမယ္။ အစိုးရက နွိမ္ႏွင္းပါေတာ႔မယ္ တေၾကာ္ေၾကာ္ေအာ္ေနတာေတာင္ “ငါတို႔ဘုန္းႀကီးမွ သတၱိေျပာင္ပါေပတယ္။” လို႔ ေျမွာက္ပင္႔ေပးတဲ႔သူေတြ တကယ္ပဲ မရွိခဲ႔ဘူးဆိုရင္ ၀မ္းသာပါတယ္။ မေတာ္လို႔မ်ား အဲလို ေျမွာက္ပင္႔ေပးခဲ႔မိတယ္ဆိုရင္ အခုဘုန္းဘုန္းတို႔ ေပးဆပ္ရတဲ႔ ၀ဋ္ေၾကြးတရားခံဟာ သူတို႔လည္း ပါတာေပါ႔။ ဒီျဖစ္ရပ္ကို အေၾကာင္းျပဳလို႔ အက်ယ္အက်ယ္ မၿငိမ္းဖြယ္ ျဖစ္လာေအာင္ သံဃာေတာ္ေတြကို ေသြးထိုးလႈံ႕ေဆာ္ေပးတဲ႔ စကားေနာက္တရားမပါသူေတြေၾကာင္႔ ေနာက္ထပ္သံဃာေတြ အလားတူခံစားရဦးမယ္ဆိုရင္ေကာ ဘယ္လိုသေဘာထားမလဲ။ ဒါေၾကာင္႔ ဒီအေျခအေနမ်ဳိးမွာေတာ႔ သာသနာေရးနဲ႔ နိုင္ငံေရး ေရာေထြးမပစ္လိုက္ပါနဲ႔ဦးလို႔ ေတာင္းပန္ခ်င္ပါတယ္။
           ကိုယ္႔စိတ္နဲ႔သာဆိုရင္ေတာ႔ ဘုန္းဘုန္းတို႔ကို အကာအကြယ္ယူၿပီး ကိုယ္အရိုက္မခံရေအာင္ လုပ္မယ္႔အစားေတာ႔ ဘုန္းဘုန္းတို႔ အရိုက္မခံရေအာင္ ကိုယ္ကိုယ္တိုင္ပဲ ေယာကၤ်ားပီပီ ကာကြယ္ေပးခ်င္ပါတယ္။ “ေအာင္မယ္ေလး။ လာခဲ႔စမ္းပါ။ နင္ အဲဒီညက ဘယ္ေရာက္ေနလို႔လဲ။” ဆိုရင္ေတာ႔ “အဲဒီညလိုမ်ဳိး ေနာက္တစ္ညျဖစ္မလာေအာင္ ဒီစာကိုေရးၿပီး ကာကြယ္ပါတယ္။” လို႔ပဲ ေျပာခ်င္ပါတယ္။ ဘာျဖစ္လို႔ဆိုေတာ႔ ေနာင္ကို ျပႆနာျဖစ္လာတိုင္းလာတိုင္း ဘုန္းႀကီးကိုပါေအာင္ဆြယ္ၿပီး ထိုးေကၽြးမယ္႔သူေတြ ေပၚမလာေစခ်င္လို႔ပါ။ ႏိုင္ငံေရးဆိုတာ အင္မတန္ေကာက္က်စ္ပါတယ္။ မာယာမ်ားပါတယ္။ ညစ္ေထးလြန္းပါတယ္။ သံဃာေတာ္မ်ားနဲ႔ မတန္ပါဘူး။ ဒီကေန႔အမ်ဳိးသားေခါင္းေဆာင္ႀကီးအျဖစ္ ကိုးကြယ္ေနတဲ႔သူေတြကလည္း ေနာက္သမိုင္းတေကြ႔က်ေတာ႔ ဖိနွိပ္သူ အာဏာရွင္ႀကီး အျဖစ္ ေျပာင္းခ်င္ေျပာင္းသြားတတ္တာပါ။ သူက မေျပာင္းသည့္တိုင္ေအာင္ေတာင္ ေနာက္တက္တဲ႔သူက သူ႔ကိုနင္းတက္ရမွာမို႔ လိုခ်င္တဲ႔အေရာင္ သုတ္သြားတာ ခံရမွာပဲ။ ဒါေၾကာင္႔ ဘုန္းဘုန္းဘုရားမ်ား ႏိုင္ငံေရးမွာ တတပ္တအား ေရွ႔ဆုံးက ပါ၀င္ဦးေဆာင္ေနၾကတာကို မကန္႔ကြက္ေသာ္ျငား အားမေပးတာေတာ႔ အမွန္ပါ။ ေတာ္ၾကာ ကိုယ္အားေပးမိလို႔ ကိုယ္႔ဘုန္းဘုန္းေတြ အနာတရ ျဖစ္မွာမ်ဳိး ေၾကာက္လြန္းလို႔ပါ။
           လျပည့္ညက ေလာင္တဲ႔မီးဟာ ခုထိေတာ႔ ေကာင္းေကာင္း မၿငိမ္းခ်င္ေသးပါဘူး။ ဆႏၵေဖာ္ထုတ္တာေတြ၊ စီတန္းလွည့္လည္တာေတြကေန သပိတ္စုံ သူပုန္ထမယ္ေတာင္ ေသြးတိုးစမ္း အသံလႊင္႔ေနၾကပါတယ္။ “ဘာလဲ။ ေနာက္ေၾကာင္းျပန္လွည့္မွာ သိပ္ေၾကာက္ေနသလား။ သတၱိမရွိရင္ ထမီေက်ာက္ပ်ဥ္ပို႔လိုက္မယ္။” လို႔ေတာ႔ မေျပာပါနဲ႔။ ငရဲကလူ ျပာပူမေၾကာက္တဲ႔။ အစကတည္းက ေနာက္ေၾကာင္းကလာတာ။  ျပန္ေရာက္သြားလည္း အရင္းအျပင္ အရႈံးမရွိပါဘူး။ အဲဒီဘက္က သတၱိသိပ္ေကာင္းသူႀကီးေတြသာ တကယ္ သတၱိရွိၾကရင္ ဘုန္းႀကီးေတြ ဆြဲမထည့္ေၾကး။ လူေတြခ်ည့္ပဲ ထြက္ၾကရေအာင္။ ကၽြန္ေတာ္ေရးေနတဲ႔စာမ်ဳိး ျပည္တြင္းကေန နံမယ္ရင္းနဲ႔ လိပ္စာအလုပ္အကိုင္ေဖာ္ျပၿပီး ေရးရဲတဲ႔သတၱိရွိတယ္ဆိုရင္ အတူတူ လက္တြဲအလုပ္လုပ္ဖို႔ သိပ္ခက္မယ္မထင္ပါဘူး။
            ေနာက္ထပ္ ေတြးမိတာတစ္ခု ရွိပါေသးတယ္။ လမ္းမေပၚထြက္ ဆႏၵျပ၊ လုံထိန္းေတြကရိုက္၊ ေသနတ္ေတြနဲ႔ပစ္။ အခ်ဳပ္ကားေတြနဲ႔ဖမ္း။ ဒီဇာတ္လမ္းေတြက ၂၅ ႏွစ္ေတာင္ ျပည့္ေတာ႔မယ္ဗ်။ နည္းမွန္လမ္းမွန္သာဆိုရင္ အဲသေလာက္ အထပ္ထပ္အခါခါ တြက္တာေတာင္ အေျဖမထြက္စရာ အေၾကာင္းေတာ႔ မရွိဘူးဗ်။ ဖိႏွိပ္မႈကို မခံမရပ္ႏိုင္တဲ႔ လူထုႀကီးက အုံၾကြၿပီးေတာ႔      တရားအုပ္ခ်ဳပ္သူအစိုးရကို ျဖဳတ္ခ်ေတာ္လွန္တဲ႔ ေသြးေျမက်ဇာတ္လမ္းဆိုတာ
ျပင္သစ္ေတာ္လွန္ေရးတို႔ ေဗာ္ရွီဗစ္ေတာ္လွန္ေရးတို႔ ေခတ္က ေဖာ္ျမဴလာဆိုေတာ႔ ရာစုနဲ႔ခ်ီၿပီးေတာ႔ကို ဒိတ္ေအာက္ေနပါၿပီ။ လူကိုစံမကိုက္ပဲ မူကိုစံကိုက္ထားလိုက္ရင္ အေဟာင္းေတြေၾကြလို႔ အသစ္ေတြေ၀လာတဲ႔တေန႔ ကိုယ္လိုခ်င္တဲ႔ ေျပာင္းလဲမႈကို ေသြးေျမမက် ရႏိုင္မယ္ ထင္ပါတယ္။ မေကာင္းတဲ႔ေခါင္းေဆာင္ေတြကို ျဖဳတ္ခ်တာကမွ ေတာ္လွန္ေရး မဟုတ္ဘူးေလ။ ေနာက္တက္လာမယ္႔ ေခါင္းေဆာင္ေတြကို
ေကာင္းေအာင္ျပဳျပင္ယူတာမ်ဳိးလည္း ေတာ္လွန္ေရးပဲ။ ေရႊေရႊ မေကာင္းဘူး။ စိန္စိန္ မေကာင္းဘူး။ ေတာ္လွန္ၾက ေတာ္လွန္ၾက ဆိုၿပီး ျမျမတို႔ လွလွတို႔က်လည္း စိန္အက်င္႔ေရႊအက်င္႔ေတြ ဆက္ခံထားရင္ အဲဒီေတာ္လွန္ေရးက ဘယ္ေတာ႔ဆုံးမွာလဲ။ လူႀကီးမင္းဆိုင္ကို ခဲနဲ႔ေပါက္တဲ႔ လူႀကီးမင္းေတြကိုယ္တိုင္ တေန႔က် လူႀကီးမင္းျဖစ္လာတဲ႔အခါ ေနာက္ထပ္ ခဲနဲ႔အေပါက္ခံရတဲ႔ လူႀကီးမင္းေတြပဲ ထြက္လာလိမ္႔မယ္။ ေျပာင္းလဲမႈဆိုတာ ျပဳျပင္မႈပါမွ
ေကာင္းေသာေျပာင္းလဲျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ေဘာင္းဘီက ပုဆိုးေျပာင္း၀တ္လို႔ လူေတြမေျပာင္းေသးတဲ႔အခါ အရင္လူေတြခ်ည့္႔ပဲ။ ဘာမွ မထူးဘူးလို႔ ေျပာတယ္ မဟုတ္လား။ အက်င္႔မေျပာင္းပဲ လူေတြသာေျပာင္းသြားရင္လည္း အတူတူေပါ႔ေနာ႔။
         တခါတုန္းက မိန္းမတစ္ေယာက္ဟာ ကာေမသုကေလး အိမ္ထဲေရာက္ေနတုန္း အျပင္က လင္ေယာကၤ်ားအသံၾကားေတာ႔ တံခါးၾကားထဲ ပုန္းေနခိုင္းသတဲ႔။ ေယာကၤ်ားက သူခိုးမွတ္လို႔ လွံနဲ႔ထိုးတဲ႔အခါ ေသပါေလေရာ။ လူသတ္မႈျဖစ္မစိုးလို႔ အိမ္ေဘး ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းက ပိႏၷဲပင္မွာ သြားေထာင္ထားေတာ႔ ေက်ာင္းကကပၸိယကလည္း သူခိုးအမွတ္နဲ႔ ကပၸိလိုက္တာ ခမ်ာမွာ ႏွစ္ခါဂိရွာေရာ။ အေလာင္းႀကီး ဘယ္သြားဖြက္ရမွန္းမသိေတာ႔ ကပၸိယလည္း ကတုံးတုံး သကၤန္းစည္းေပးၿပီး အာဂႏၱဳကိုယ္ေတာ္တပါး အနာသည္းလို႔ ပ်ံေတာ္မူတယ္ဆို ဘုန္းႀကီးပ်ံလုပ္ပလိုက္သတဲ႔။ ရပ္ထဲရြာထဲ ဘုန္းႀကီးပ်ံပြဲလာတဲ႔ ဒကာမဟာ သူ႔လင္ငယ္ေလးမွန္းလည္းသိေရာ ၀မ္းနည္းပက္လက္ တ တ ၿပိး ငိုပါသတဲ႔။ “ေအာင္မယ္ေလး။ မေန႔ကေတာ႔ ေသွ်ာင္။ ပိႏၷဲပင္ေထာင္ကာမွ ေခါင္းေျပာင္ရသေလး ေတာ႔။” တဲ႔။ သူငိုပုံႀကီးက ဘာလိုလိုဆိုေတာ႔ ေက်ာင္းထိုင္ဘုန္းႀကီးလည္း မေနသာေတာ႔ပဲ “ဟဲ႔ ဒကာမ နင္ဘာသာ ငိုခ်င္ငိုပါဟယ္။ ငါ႔ေက်ာင္းက ပိႏၷဲပင္ေတာ႔ ဆြဲဆြဲ မထည့္ပါနဲ႔။” လို႔ ေျပာသတဲ႔။ ခုလည္းပဲ ဆရာသမားတို႔ သပိတ္စုံခ်င္သေလာက္ စုံၾကပါကြယ္။ တို႔ေက်ာင္းက ဆရာေတာ္ေလးေတြကိုေတာ႔ ဆြဲ ဆြဲ မထည့္ၾကပါနဲ႔ဦး လို႔ ေတာင္းပန္ခ်င္တာပါပဲ။ လြန္တာရွိရင္ ၀ႏၱာမိကြယ္။ ေအာ္မိေတာ္ေဖာ္။

No comments:

Post a Comment

mr.kyaingtun@gmail.com