Wednesday, December 26, 2012

" ႏိုင္ငံေရးဆုိသည္မွာ စီးပြားေရးေတာင္းဆုိခ်က္ကို လူထုအင္အားျဖင့္ လွဳပ္ရွားမွဳျပဳျခင္းပင္ ျဖစ္သည္၊" ( ဒဂုန္တာရာ၊ ႏုိင္ငံေရးသမားႏွင့္ စာေရးဆရာေဆာင္းပါးမွ)

ႏုိင္ငံေရးသမားသည္ လူထုမပါဘဲ မရပ္တည္ႏုိင္၊ စာေရးသူသည္ စာဖတ္သူမပါဘဲ မရပ္တည္ႏုိင္၊ နို္င္ငံေရးသမားႏွင့္ စာေရးဆရာ၊ ႏွစ္ဦးစလံုး လူထု၌ အျမစ္တြယ္လ်က္ရွိသည္။
လူထု၌ အေျခမစိုက္ေသာ ႏိုင္ငံေရးသည္ က်ဆံုးမည္ျဖစ္၍ စာဖတ္သူ လူထု၌ အေျခမစိုက္ေသာ စာေပသည္လည္း တိမ္ေကာရမည္သာ ျဖစ္ေပသည္ မဟုတ္ပါေလာ၊၊
‎" ႏိုင္ငံေရးဆုိသည္မွာ စီးပြားေရးေတာင္းဆုိခ်က္ကို လူထုအင္အားျဖင့္ လွဳပ္ရွားမွဳျပဳျခင္းပင္ ျဖစ္သည္၊" ( ဒဂုန္တာရာ၊ ႏုိင္ငံေရးသမားႏွင့္ စာေရးဆရာေဆာင္းပါးမွ)


ႏိုင္ငံေရးသမားႏွင့္ စာေရးဆရာ

ဤေဆာင္းပါးကို ဒဂုန္တာရာ၏ “ စာလံုး၊ ေဆးစက္၊ ေစာင္းၾကိဳးႏွင့္ ကတၱီပါကားလိပ္” စာအုပ္မွ ထုတ္ႏုတ္ပါသည္၊ ႏုိင္ငံေရးသမားႏွင့္ စာေရးဆရာ အေၾကာင္းေရးထားေသာ္လည္း ႏိုင္ငံေရးႏွင့္ အႏုပညာအဆက္အစပ္သည္ ပရိသတ္အေပၚမွာပဲ အဓိက အေျချပဳထားရသည့္သေဘာကိုပါ ျမင္ႏိုင္လိမ့္မည္ဟု ယူဆမိသျဖင့္ ေဖာ္ျပလုိက္ျခင္းျဖစ္သည္၊ (အယ္ဒီတာ)

ႏိုင္ငံေရးသမားႏွင့္ စာေရးဆရာကို မႏွဳိင္းယွဥ္မီ ႏုိင္ငံေရးသမားဆုိတာ ဘာလဲ၊ စာေရးဆရာဆုိတာ ဘာလဲကို ရွင္းျပဖို႔ လိုေပလိမ့္မည္၊

ႏိုင္ငံေရးသမားဆုိတာ ဘာလဲ၊
နိုင္ငံေရးဆုိသည္မွာ စီးပြားေရးေတာင္းဆုိခ်က္ကို လူထုအင္အားျဖင့္ လွဳပ္ရွားမွဳျပဳမူျခင္းပင္ျဖစ္သည္၊

စာေပဆုိတာ ဘာလဲ၊
စာေပဆုိသည္မွာ လူ႔ဘ၀အေၾကာင္းအရာကို စာဖတ္သူ ရသအေပၚေအာင္ ဖြဲ႔ႏြဲ႔ထားေသာ အေရးအသားျဖစ္သည္။
ႏိုင္ငံေရးေဆာင္ရြက္သူသည္ ႏိုင္ငံေရးသမားျဖစ္သည္။ စာေပေရးသားသူသည္ စာေရးဆရာျဖစ္သည္၊ ဤသို႔ အၾကမ္းဖ်င္းသိရသည္၊

သည့္ထက္ တင္းျပည့္က်ပ္ျပည့္အဓိပၸါယ္ျဖင့္ ဆုိရလွ်င္ ႏုိင္ငံေရးကို မိမိဘ၀၌ ျမွဳပ္ႏွံကာ ႏိုင္ငံေရးတခုတည္းကိုသာ ေဆာင္ရြက္သူကို ႏုိင္ငံေရးသမားဟု ေခၚသင့္ေပသည္၊

စာေပကို မိမိဘ၀၌ ျမွဳပ္ႏွံကာ စာေပတခုတည္းကိုသာ ေရးသားသူကို စာေရးဆရာဟု ေခၚသင့္ေပသည္၊
ယင္းအဓိပါယ္ဖြင့္ဆုိခ်က္အတုိင္း အတိအက် သတ္မွတ္ရန္ မဟုတ္ေပ၊ ႏုိိင္ငံေရးသက္သက္၊ စာေပသက္သက္ ေဆာင္ရြက္သူမ်ား ရွိသလို ေရာေႏွာေဆာင္ရြက္ၾကသူမ်ားလည္း ရွိေပသည္၊ ေလာက၌ သတ္သက္ဟူ၍ မရွိႏုိင္ေပ။ သို႔ေသာ္ ယင္းအင္အားအမ်ားဆံုးရွိသူကို တုိင္းတာ၍ ေခၚေ၀ၚမွတ္ယူၾကျခင္သာလွ်င္ ျဖစ္ေပသည္၊

ဤေနရာ၌ ႏုိင္ငံေရးသမားသက္သက္၊ စာေရးဆရာသက္သက္ ဟူ၍ ႏွဳိင္းယွဥ္လိုျခင္း မဟုတ္ဘဲ ႏိုင္ငံေရးသမားႏွင့္ စာေရးဆရာလုပ္ငန္းႏွစ္ရပ္ကိ္ုသာ ႏွဳိင္းယွဥ္လိုျခင္းျဖစ္၍ ေရွ႔ဆက္ၾကေပအံ့။

(၂)
ႏိုင္ငံေရးႏွင့္ စာေပမည္သည့္ေနရာ၌ တူၾကသလဲ။

ႏုိင္ငံေရးသည္ စီးပြားေရးေတာင္းဆုိခ်က္ႏွင့္ သက္ဆုိင္သလို၊ စာေပသည္ လူ႔ဘ၀ႏွင့္ သက္ဆုိင္သည္၊ ေဟာ၊ တူၾကေပျပီ၊

စီးပြားေရးဆုိသည္မွာ စာ၀တ္ေနေရးပင္မဟုတ္ပါေလာ။ လူ႔ဘ၀ဆုိသည္မွာလည္း စား၀တ္ေနေရးမဟုတ္ပင္ မဟုတ္ေလာ။ ႏုိင္ငံေရးေ၀ါဟာရအားျဖင့္ သိပၸံက်က် စီးပြားေရးဟုေခၚၾကသည္၊ စာအုပ္သံပါပါ၊ တကၠသိုလ္ဟန္ပါပါဟု ေခၚလွ်င္ ေဘာဂေဗဒဟုလည္း တနည္းေခၚႏုိင္ေသးသည္၊ လူ႔ဘ၀ဟု စာဆန္ဆန္ေခၚလွ်င္လည္း ရေသးသည္၊ ကဗ်ာဆရာတုိ႔က ဘ၀ဟု လွလွေလး ေခၚၾကေပသည္၊
စီးပြားေရးႏွင့္ လူ႔ဘ၀အႏွစ္သာရခ်င္း အတူတူပင္ မဟုတ္ေပေလာ၊
စီးပြားေရးအေၾကာင္းေျပာလွ်င္ လူ႔ဘ၀ပါရမည္၊ လူ႔ဘ၀အေၾကာင္းေျပာလွ်င္ လူေတြ၏ စီးပြားေရးပါရမည္၊ မပါ၍ မျဖစ္။ လူ႔ဘ၀သည္ စီးပြားေရးေတာင္းဆိ္ုခ်က္ျဖင့္ လွဳပ္ရွားေနေသာ ဘ၀ျဖစ္သည္၊ ျငိမ္သက္ေနေသာ လူ႔ဘ၀မဟုတ္ေပ။ လူ႔ဘ၀၏ အသက္သည္ပင္လွ်င္ စီးပြားေရးေတာင္းဆုိခ်က္ျဖစ္ေပသည္။ စီးပြားေရးေတာင္းဆုိခ်က္မရွိလွ်င္ လူ႔ဘ၀သည္ ေသေနျခင္းပင္၊

လူ႔ဘ၀သည္ မည္သို႔ရွိသလဲ၊
လူ႔ဘ၀သည္ လူတန္းစားမ်ားျဖင့္ ပိုင္းျခား စိတ္ျဖာလ်က္ရိွိေပသည္၊ စီးပြားေရးေတာင္းဆုိခ်က္သည္ လူတန္းစားက ေတာင္းဆုိေသာ စီးပြားေရးေတာင္းဆိုခ်က္သာလွ်င္ ျဖစ္ေပသည္။ ႏုိင္ငံေရးသည္ပင္လွ်င္ လူတန္းစားႏိုင္ငံေရးျဖစ္ေပသည္။ လူတန္းစားမွ ကင္းေသာ ႏုိင္ငံေရးဟူသည္ မရွိနုိင္ေပ။

(၃)
ႏုိင္ငံေရးသည္ စီးပြားေရးေတာင္းဆိုခ်က္၊ စာေပသည္ လူ႔ဘ၀ကို ေရးသားျခင္း၊

စီးပြားေရးကို မည္သို႔ေတာင္းဆုိသလဲ၊ လူထုအင္အားျဖင့္ လွဳပ္ရွားကာ ေတာင္းဆုိသည္၊ ေဟာ၊ ႏိုင္ငံေရး၌ လူထုအင္အားကို ေတြ႔ရွိရေပျပီ၊၊

လူ႔ဘ၀ကို မည္သို႔ေရးသားသလဲ၊ စာဖတ္သူ ရသေပၚေအာင္ ဖြဲ႔ႏြဲ႔သည္၊ ေဟာ၊ စာေပ၌ စာဖတ္သူကို ေတြ႔ရေပျပီ၊
ႏုိင္ငံေရး၌ လူထုအင္အား၊ စာေပ၌ စာဖတ္သူ၊ အတူတူပင္ျဖစ္သည္၊ စကားလံုး အေခၚကြဲေသာ္လည္း အႏွစ္သာရအားျဖင့္ အတူတူပင္ျဖစ္သည္၊ စာဖတ္သူ စာဖတ္ပရိသတ္ သည္ လူထုျဖစ္သည္။ တနည္းအအေသးစိတ္ အတိအက် ဆုိရလွ်င္ စာဖတ္သူသည္ လူထုအစိတ္အပိုင္း တရပ္ပင္ျဖစ္ေပသည္။

ႏုိင္ငံေရးသမားသည္ လူထုမပါဘဲ မရပ္တည္ႏုိင္၊ စာေရးသူသည္ စာဖတ္သူမပါဘဲ မရပ္တည္ႏုိင္၊ နို္င္ငံေရးသမားႏွင့္ စာေရးဆရာ၊ ႏွစ္ဦးစလံုး လူထု၌ အျမစ္တြယ္လ်က္ရွိသည္။
လူထု၌ အေျခမစိုက္ေသာ ႏိုင္ငံေရးသည္ က်ဆံုးမည္ျဖစ္၍ စာဖတ္သူ လူထု၌ အေျခမစိုက္ေသာ စာေပသည္လည္း တိမ္ေကာရမည္သာ ျဖစ္ေပသည္ မဟုတ္ပါေလာ၊၊

(ဆက္ပါမည္)

No comments:

Post a Comment

mr.kyaingtun@gmail.com