I believe in one thing only, the power of human will.
(Joseph Stalin)
ငါ ယံုၾကည္တာ တစ္ခုပဲ ရွိတယ္။ အဲဒါ လူသားရဲ႕ ဆႏၵအင္အား .. ပဲ။ (ဂ်ိဳးဆက္ စတာလင္)
(Joseph Stalin)
ငါ ယံုၾကည္တာ တစ္ခုပဲ ရွိတယ္။ အဲဒါ လူသားရဲ႕ ဆႏၵအင္အား .. ပဲ။ (ဂ်ိဳးဆက္ စတာလင္)
ကမာၻမွာ နာမည္ေက်ာ္ အာဏာရွင္ေတြကလည္း ..ဆႏၵရဲ႕ အင္အားကို ယံုၾကည္ပါတယ္တဲ့။
အထက္က စကားကို ဖတ္လိုက္ရၿပီး .. အဲဒီလို လူသားဆႏၵဆိုတာလိုပဲ ... ေျပာေလ့ရွိတဲ့ ... General Will (ျပည္သူ႔ ဆႏၵ) ဆိုတဲ့ စကားလံုးေလး အေၾကာင္း နည္းနည္း ေပရွည္ၾကည့္ခ်င္စိတ္ ျဖစ္လာတယ္။
ေျမပိုင္၊ ယာပိုင္ ပေေဒသရာဇ္ (Aristocracy)
ေတြ ႀကီးစိုးတဲ့ ေခတ္စနစ္နဲ႔ .. အာဏာဆိုတာ အဲဒီလို ေျမပိုင္ရွင္ေတြက လာတယ္ဆိုတဲ့ (Feudalism) ထံုးတမ္းစဥ္လာကို ေဖါက္ထြက္ၿပီး .... General Will (ျပည္သူအမ်ားစုရဲ႕ သေဘာဆႏၵ) ဆိုတဲ့ အာဏာဟာ ေအာက္ေျခ လူထုထံကေန ေပၚထြက္လာတယ္ .. ဆိုတဲ့ သေဘာတရားကို စတင္ အသံုးျပဳခဲ့တဲ့ ျပင္သစ္လူမ်ိဳး ႏိုင္ငံေရး ေတြးေခၚ ပညာရွင္ ရူဆိုး (Rousseau)က အဂၤလိပ္ ႏိုင္ငံေရး ေတြးေခၚ ပညာရွင္ေတြ ျဖစ္ၿပီး ... သူ႔ထက္ ေစာတဲ့ ... ဂၽြန္ေလာ့၊ ေသာမက္(စ) ေဟာ့(ဘ) တို႔နဲ႔ အတူတူ .. ဒီေန႔ေခတ္ liberalism (လြတ္လပ္ေသာ အယူဝါဒ) ရွိသူမ်ား နဲ႔ ကိုယ္စားျပဳ ပါလီမာန္ ဒီမိုကေရစီ ဆိုတဲ့ စနစ္ဆိုတဲ့ အယူဝါဒကို ၁၈ ရာစုမွာ မ်ိဳးဆက္ ခ်ေပးခဲ့တယ္။ (ျမန္မာျပည္မွာေတာ့ မင္းႀကီးမ်ား ... ဘုရား ... ဆိုၿပီး ထူးလို႔ ေကာင္းတုန္းကာလေပါ့။)
ရူဆိုးရဲ႕ General Will ကို မျပည့္စံုဘူး။ သူေတြးေခၚတဲ့ အေတြးအေခၚဟာႏိုင္ငံေရး အေျပာင္းအလဲ အတြက္ပဲ ျဖစ္ေစခဲ့တယ္။ တကယ့္အေျပာင္းအလဲ အစစ္ကို မျဖစ္ေစဘူးဆိုၿပီး ... General will ကို ထပ္ျဖည့္စြက္ခဲ့သူကေတာ့ ၁၉ ရာစုကို ကိုင္လႈပ္ခဲ့တဲ့ လူမႈစီးပြားေရး၊ ႏုိင္ငံေရးနဲ႔ လူမႈ ေဗဒ ဘာသာရပ္တို႔ရဲ႕ ဖခင္လို႔ နာမည္တပ္ခံရတဲ့ ... အသက္ ၂၇ ႏွစ္သာ ရွိေသးတဲ့ ... ကားလ္မက္(စ) (Karl Marx) ပါ။ အဲဒီအေတြးအေခၚကေန ကြန္ျမဴနစ္ဆိုတာ သေႏၶတည္ ေပါက္ဖြားခဲ့တာပါပဲ။
ကြန္ျမဴနစ္ စနစ္ဟာ မေကာင္းဘူးလို႔ ဒီေန႔ ျမန္မာျပည္မွာ ေျပာၾကသူေတြရွိတယ္။ .. ကားလ္မက္(စ) ကိုယ္စား ရင္နာမိတယ္။ ကြန္ျမဴနစ္ စနစ္က မေကာင္းတာ မဟုတ္သလို ... ကြန္ုျမဴနစ္ စနစ္ကို ေရးခဲ့တဲ့ ကားလ္မက္(စ)ကလည္း မေကာင္းတာေတြကို ေတြးေခၚခဲ့တာမဟုတ္ဘူး။ သေဘာက ဘာသာေရး ဆိုတာကို ကမာၻမွာ ရွိေနခဲ့ေပမယ့္ ဘာသာေရး စစ္ပြဲေတြျဖစ္ရာမွာ ... ေယရႈခရစ္ေတာ္မွာ တာဝန္ မရွိဘူး။ တမန္ေတာ္ ... မိုဟာမက္မွာ တာဝန္မရွိဘူး။ လူေတြက သာသာေရးကို အသံုးခ်ေနတာ။ အဲဒီလိုပဲ။ ကြန္ျမဴနစ္ စနစ္နဲ႔ ကားလ္မက္(စ) မွာ တာဝန္မရွိဘူး။ လူေတြက အသံုးခ်ေနၾကတာ။
သူေတြးေခၚျပထားတဲ့ အရင္းရွင္ စနစ္ (CAPITALISM) ဆိုတာ ကမာၻမွာ အခုမွ အဖူးအပြင့္ေတြနဲ႔ သီးပြင့္လို႔ ေကာင္းတုန္း၊ အခုမွ အရင္းရွင္ လူတန္းစား (Bourgeoisie) ေတြနဲ႔ အရင္းရွင္ စနစ္ကို တည္ေထာင္လို႔ေကာင္းတုန္း၊ အေျခခံ လူတန္းစား (Proletariat) ဆိုတဲ့ .. လူတန္းစား အသိစိတ္ (Class Consciousness) ကို ေမြးျမဴေနရတုန္း။ (ေသခ်ာေတာင္ ေပၚေသးရဲ႕လား မသိဘူး) အဲဒီ အေျခအေနမွာ ... ဘယ္လိုလုပ္ ကြန္ျမဴနစ္ဆိုတာႀကီးက ျဖစ္လာဦးမွာလဲ။
၁၉ ရာစု ေတာ္လွန္ေရးသမား အမ်ားစုက .. အဲဒီ အေတြးအေခၚကို အသံုးျပဳၿပီး ကြန္ျမဴနစ္ စနစ္ဆိုတာႀကီးကို တည္ေထာင္ဖို႔အတြက္ ျဖစ္ေနတဲ့ အေျခအေနကို ဘာသာျပန္ ေလာႀကီးၿပီး အဆင့္ေတြ ေက်ာ္လိုက္ၾကတာ ... ကမာၻမွာ ကြန္ျမဴနစ္ဟာ မေကာင္းဆိုးဝါး ဝါဒလို႔ နာမည္ တပ္ခံလိုက္ရတယ္။ မေကာင္းတဲ့ လူေတြက .. စနစ္ေနာက္မွာ ဝင္ၿပီး အသံုးခ်သြားတာလို႔ ျမင္ရတာပဲ။ (ဒါ ကၽြန္ေတာ့္ နားလည္မႈ ဘာသာ ျပန္ဆိုခ်က္ပါပဲ။ အျခားသူေတြနဲ႔ အျမင္လြဲႏိုင္ပါတယ္။)
အခု ကမာၻမွာ ႀကီးစိုးလာတဲ့ ဆိုရွယ္ ဒီမိုကရက္တစ္ စနစ္ဟာ ... ကြန္ျမဴနစ္ စနစ္ကို သြားမယ့္လမ္းက ခရီးတေထာက္လိုမ်ိဳး ျဖစ္တယ္ဆိုတာ ... ကားလ္မက္(စ) ေျပာခဲ့တာေတြ ရွိေသးတယ္။
ၿပီးေတာ့ ကြန္ျမဴနစ္ကို သာမန္လူေတြ ဘာသာ ျပန္ၾကသလို .. ေက်ာမြဲ အေျခခံ လူတန္းစားက ေတာ္လွန္ေရး လုပ္တာ မဟုတ္ဘဲ .. ေတာ္လွန္ေရးကို ဘူဇြာ လူတန္းစားက အေျခအေန ဖန္တီးေပးၿပီး ... အေျခခံ လူတန္းက .. ဘူဇြာေတြ တည္ေထာင္တဲ့ စနစ္ေပၚကေန ... ေတာ္လွန္ေရးကို ဆင္ႏြဲတာ ျဖစ္တယ္လို႔ ကၽြန္ေတာ္ နားလည္မိတယ္။
အဲဒီအခ်က္ကို ... အခု ကမာၻေပၚက .. ႏိုင္ငံေရး စနစ္ေတြကို ၾကည့္ရင္ ျမင္ေနရသလိုလိုပဲ။ ဘူဇြာေတြက ဒီမိုကေရစီ စနစ္ကို တည္ေထာင္တယ္။ ဘုရင္ေတြ၊ ေျမရွင္ေတြကို ဖယ္ထုတ္တယ္။ အဲဒီ ဘူဇြာေတြတည္ေထာင္တဲ့ စနစ္ကို သာမန္အေျခခံ လူတန္းစားေတြက ကိုယ္စားျပဳ ဒီမိုကေရစီ စနစ္ပံုစံနဲ႔ အသံုးျပဳၿပီး .. အေျခခံ လူတန္းစား ရပိုင္ခြင့္ကို လႈပ္ရွားေနၾကတယ္။
အေမရီကန္မွာ ...ဒီမိုကရက္တစ္ပါတီရဲ႕ လူခ်မ္းသာေတြနဲ႔ စီးပြားေရး သမားေတြကို အခြန္တိုးေကာက္ဖို႔ အဆိုက အႏိုင္ရမလား၊ ... ရီပါဘလစ္ကန္ေတြရဲ႕ ... စီးပြားေရးလုပ္ငန္းေတြကို အခြန္တိုးေကာက္ရင္ .. စီးပြားေရးႀကီး တစ္ခုလံုး ထိခိုက္ႏိုင္တယ္ဆိုတဲ့ ဘက္က အႏိုင္ရမလား။ စိတ္ဝင္စားစရာပါပဲ။
စိတ္ထဲ ထင္သေလာက္ေျပာရရင္ ... ကြန္ျမဴနစ္ စနစ္ စစ္စစ္ကို စတင္ အေကာင္အထည္ေဖၚႏိုင္မယ့္ တိုင္းျပည္ဟာ ... စီးပြားေရးနဲ႔ အစစ အရာရာ တိုးတတ္ေနတဲ့ အေမရိကန္ကပဲ စမယ္ထင္တယ္။ ဘာေၾကာင့္တုန္းဆိုေတာ့ သူက အရင္းရွင္ စနစ္ အထြန္းကားဆံုး ျဖစ္ၿပီး ေနာက္မွာ ... သူ႔အတြက္ ... သြားစရာလမ္းကို ၾကည့္ရင္ ... အျခားေရြးစရာမွ မရွိတာ။ (အဲဒီ ေထာင့္ကၾကည့္ရင္ အျခား ဆင္းရဲတဲ့ ႏိုင္ငံေတြမွာေတာ့ ျဖစ္ႏိုင္ေခ် နည္းတယ္။)
အိုဘားမားရဲ႕ က်န္းမာေရး ေစာင့္ေရွာက္မႈ အစီအစဥ္၊ ... အိုဘားမားရဲ႕ .. အေျခခံ လူတန္းစားကို အခြန္ေလ်ာ့ေကာက္မယ့္ အစီစဥ္အေတြဟာ ... အဲဒါေတြရဲ႕ သက္ေသလို႔မ်ား ... ျပေနသလားလို႔ .... ။
ဘာရယ္ မဟုတ္ပါဘူး။ ေတြးမိတာကို ေရးၾကည့္တာပါ။
ေလးစားစြာျဖင့္
(ကိုထိုက္)
စတာလင္ စကားကို ဖတ္မိၿပီး .. ေတြးမိ ေတြးရာ .. စိတ္ထဲ ဝင္လာတာကို ေရးလိုက္တာပါ။ ေဆြးေႏြးလိုသူမ်ား ေဆြးေႏြးႏိုင္ပါတယ္။ အယူဝါဒေတြ ျဖစ္တာေၾကာင့္ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ သေဘာထား ကြဲလို႔ ရပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ မွားတာကို ျမင္ရင္လည္း ေထာက္ျပၾကပါ။
(ရည္ညႊန္းစားအုပ္ေတြကေတာ့ ... Thomas Hobbs ရဲ႕ Leviathan, Jean-Jacques Rousseau ရဲ႕ The Social Contract, John Locke ရဲ႕ The Second Treaties of Government, နဲ႔ Karl Marx and Friedrich Engels ရဲ႕ The Communist Manifesto တို႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။)
အထက္က စကားကို ဖတ္လိုက္ရၿပီး .. အဲဒီလို လူသားဆႏၵဆိုတာလိုပဲ ... ေျပာေလ့ရွိတဲ့ ... General Will (ျပည္သူ႔ ဆႏၵ) ဆိုတဲ့ စကားလံုးေလး အေၾကာင္း နည္းနည္း ေပရွည္ၾကည့္ခ်င္စိတ္ ျဖစ္လာတယ္။
ေျမပိုင္၊ ယာပိုင္ ပေေဒသရာဇ္ (Aristocracy)
ေတြ ႀကီးစိုးတဲ့ ေခတ္စနစ္နဲ႔ .. အာဏာဆိုတာ အဲဒီလို ေျမပိုင္ရွင္ေတြက လာတယ္ဆိုတဲ့ (Feudalism) ထံုးတမ္းစဥ္လာကို ေဖါက္ထြက္ၿပီး .... General Will (ျပည္သူအမ်ားစုရဲ႕ သေဘာဆႏၵ) ဆိုတဲ့ အာဏာဟာ ေအာက္ေျခ လူထုထံကေန ေပၚထြက္လာတယ္ .. ဆိုတဲ့ သေဘာတရားကို စတင္ အသံုးျပဳခဲ့တဲ့ ျပင္သစ္လူမ်ိဳး ႏိုင္ငံေရး ေတြးေခၚ ပညာရွင္ ရူဆိုး (Rousseau)က အဂၤလိပ္ ႏိုင္ငံေရး ေတြးေခၚ ပညာရွင္ေတြ ျဖစ္ၿပီး ... သူ႔ထက္ ေစာတဲ့ ... ဂၽြန္ေလာ့၊ ေသာမက္(စ) ေဟာ့(ဘ) တို႔နဲ႔ အတူတူ .. ဒီေန႔ေခတ္ liberalism (လြတ္လပ္ေသာ အယူဝါဒ) ရွိသူမ်ား နဲ႔ ကိုယ္စားျပဳ ပါလီမာန္ ဒီမိုကေရစီ ဆိုတဲ့ စနစ္ဆိုတဲ့ အယူဝါဒကို ၁၈ ရာစုမွာ မ်ိဳးဆက္ ခ်ေပးခဲ့တယ္။ (ျမန္မာျပည္မွာေတာ့ မင္းႀကီးမ်ား ... ဘုရား ... ဆိုၿပီး ထူးလို႔ ေကာင္းတုန္းကာလေပါ့။)
ရူဆိုးရဲ႕ General Will ကို မျပည့္စံုဘူး။ သူေတြးေခၚတဲ့ အေတြးအေခၚဟာႏိုင္ငံေရး အေျပာင္းအလဲ အတြက္ပဲ ျဖစ္ေစခဲ့တယ္။ တကယ့္အေျပာင္းအလဲ အစစ္ကို မျဖစ္ေစဘူးဆိုၿပီး ... General will ကို ထပ္ျဖည့္စြက္ခဲ့သူကေတာ့ ၁၉ ရာစုကို ကိုင္လႈပ္ခဲ့တဲ့ လူမႈစီးပြားေရး၊ ႏုိင္ငံေရးနဲ႔ လူမႈ ေဗဒ ဘာသာရပ္တို႔ရဲ႕ ဖခင္လို႔ နာမည္တပ္ခံရတဲ့ ... အသက္ ၂၇ ႏွစ္သာ ရွိေသးတဲ့ ... ကားလ္မက္(စ) (Karl Marx) ပါ။ အဲဒီအေတြးအေခၚကေန ကြန္ျမဴနစ္ဆိုတာ သေႏၶတည္ ေပါက္ဖြားခဲ့တာပါပဲ။
ကြန္ျမဴနစ္ စနစ္ဟာ မေကာင္းဘူးလို႔ ဒီေန႔ ျမန္မာျပည္မွာ ေျပာၾကသူေတြရွိတယ္။ .. ကားလ္မက္(စ) ကိုယ္စား ရင္နာမိတယ္။ ကြန္ျမဴနစ္ စနစ္က မေကာင္းတာ မဟုတ္သလို ... ကြန္ုျမဴနစ္ စနစ္ကို ေရးခဲ့တဲ့ ကားလ္မက္(စ)ကလည္း မေကာင္းတာေတြကို ေတြးေခၚခဲ့တာမဟုတ္ဘူး။ သေဘာက ဘာသာေရး ဆိုတာကို ကမာၻမွာ ရွိေနခဲ့ေပမယ့္ ဘာသာေရး စစ္ပြဲေတြျဖစ္ရာမွာ ... ေယရႈခရစ္ေတာ္မွာ တာဝန္ မရွိဘူး။ တမန္ေတာ္ ... မိုဟာမက္မွာ တာဝန္မရွိဘူး။ လူေတြက သာသာေရးကို အသံုးခ်ေနတာ။ အဲဒီလိုပဲ။ ကြန္ျမဴနစ္ စနစ္နဲ႔ ကားလ္မက္(စ) မွာ တာဝန္မရွိဘူး။ လူေတြက အသံုးခ်ေနၾကတာ။
သူေတြးေခၚျပထားတဲ့ အရင္းရွင္ စနစ္ (CAPITALISM) ဆိုတာ ကမာၻမွာ အခုမွ အဖူးအပြင့္ေတြနဲ႔ သီးပြင့္လို႔ ေကာင္းတုန္း၊ အခုမွ အရင္းရွင္ လူတန္းစား (Bourgeoisie) ေတြနဲ႔ အရင္းရွင္ စနစ္ကို တည္ေထာင္လို႔ေကာင္းတုန္း၊ အေျခခံ လူတန္းစား (Proletariat) ဆိုတဲ့ .. လူတန္းစား အသိစိတ္ (Class Consciousness) ကို ေမြးျမဴေနရတုန္း။ (ေသခ်ာေတာင္ ေပၚေသးရဲ႕လား မသိဘူး) အဲဒီ အေျခအေနမွာ ... ဘယ္လိုလုပ္ ကြန္ျမဴနစ္ဆိုတာႀကီးက ျဖစ္လာဦးမွာလဲ။
၁၉ ရာစု ေတာ္လွန္ေရးသမား အမ်ားစုက .. အဲဒီ အေတြးအေခၚကို အသံုးျပဳၿပီး ကြန္ျမဴနစ္ စနစ္ဆိုတာႀကီးကို တည္ေထာင္ဖို႔အတြက္ ျဖစ္ေနတဲ့ အေျခအေနကို ဘာသာျပန္ ေလာႀကီးၿပီး အဆင့္ေတြ ေက်ာ္လိုက္ၾကတာ ... ကမာၻမွာ ကြန္ျမဴနစ္ဟာ မေကာင္းဆိုးဝါး ဝါဒလို႔ နာမည္ တပ္ခံလိုက္ရတယ္။ မေကာင္းတဲ့ လူေတြက .. စနစ္ေနာက္မွာ ဝင္ၿပီး အသံုးခ်သြားတာလို႔ ျမင္ရတာပဲ။ (ဒါ ကၽြန္ေတာ့္ နားလည္မႈ ဘာသာ ျပန္ဆိုခ်က္ပါပဲ။ အျခားသူေတြနဲ႔ အျမင္လြဲႏိုင္ပါတယ္။)
အခု ကမာၻမွာ ႀကီးစိုးလာတဲ့ ဆိုရွယ္ ဒီမိုကရက္တစ္ စနစ္ဟာ ... ကြန္ျမဴနစ္ စနစ္ကို သြားမယ့္လမ္းက ခရီးတေထာက္လိုမ်ိဳး ျဖစ္တယ္ဆိုတာ ... ကားလ္မက္(စ) ေျပာခဲ့တာေတြ ရွိေသးတယ္။
ၿပီးေတာ့ ကြန္ျမဴနစ္ကို သာမန္လူေတြ ဘာသာ ျပန္ၾကသလို .. ေက်ာမြဲ အေျခခံ လူတန္းစားက ေတာ္လွန္ေရး လုပ္တာ မဟုတ္ဘဲ .. ေတာ္လွန္ေရးကို ဘူဇြာ လူတန္းစားက အေျခအေန ဖန္တီးေပးၿပီး ... အေျခခံ လူတန္းက .. ဘူဇြာေတြ တည္ေထာင္တဲ့ စနစ္ေပၚကေန ... ေတာ္လွန္ေရးကို ဆင္ႏြဲတာ ျဖစ္တယ္လို႔ ကၽြန္ေတာ္ နားလည္မိတယ္။
အဲဒီအခ်က္ကို ... အခု ကမာၻေပၚက .. ႏိုင္ငံေရး စနစ္ေတြကို ၾကည့္ရင္ ျမင္ေနရသလိုလိုပဲ။ ဘူဇြာေတြက ဒီမိုကေရစီ စနစ္ကို တည္ေထာင္တယ္။ ဘုရင္ေတြ၊ ေျမရွင္ေတြကို ဖယ္ထုတ္တယ္။ အဲဒီ ဘူဇြာေတြတည္ေထာင္တဲ့ စနစ္ကို သာမန္အေျခခံ လူတန္းစားေတြက ကိုယ္စားျပဳ ဒီမိုကေရစီ စနစ္ပံုစံနဲ႔ အသံုးျပဳၿပီး .. အေျခခံ လူတန္းစား ရပိုင္ခြင့္ကို လႈပ္ရွားေနၾကတယ္။
အေမရီကန္မွာ ...ဒီမိုကရက္တစ္ပါတီရဲ႕ လူခ်မ္းသာေတြနဲ႔ စီးပြားေရး သမားေတြကို အခြန္တိုးေကာက္ဖို႔ အဆိုက အႏိုင္ရမလား၊ ... ရီပါဘလစ္ကန္ေတြရဲ႕ ... စီးပြားေရးလုပ္ငန္းေတြကို အခြန္တိုးေကာက္ရင္ .. စီးပြားေရးႀကီး တစ္ခုလံုး ထိခိုက္ႏိုင္တယ္ဆိုတဲ့ ဘက္က အႏိုင္ရမလား။ စိတ္ဝင္စားစရာပါပဲ။
စိတ္ထဲ ထင္သေလာက္ေျပာရရင္ ... ကြန္ျမဴနစ္ စနစ္ စစ္စစ္ကို စတင္ အေကာင္အထည္ေဖၚႏိုင္မယ့္ တိုင္းျပည္ဟာ ... စီးပြားေရးနဲ႔ အစစ အရာရာ တိုးတတ္ေနတဲ့ အေမရိကန္ကပဲ စမယ္ထင္တယ္။ ဘာေၾကာင့္တုန္းဆိုေတာ့ သူက အရင္းရွင္ စနစ္ အထြန္းကားဆံုး ျဖစ္ၿပီး ေနာက္မွာ ... သူ႔အတြက္ ... သြားစရာလမ္းကို ၾကည့္ရင္ ... အျခားေရြးစရာမွ မရွိတာ။ (အဲဒီ ေထာင့္ကၾကည့္ရင္ အျခား ဆင္းရဲတဲ့ ႏိုင္ငံေတြမွာေတာ့ ျဖစ္ႏိုင္ေခ် နည္းတယ္။)
အိုဘားမားရဲ႕ က်န္းမာေရး ေစာင့္ေရွာက္မႈ အစီအစဥ္၊ ... အိုဘားမားရဲ႕ .. အေျခခံ လူတန္းစားကို အခြန္ေလ်ာ့ေကာက္မယ့္ အစီစဥ္အေတြဟာ ... အဲဒါေတြရဲ႕ သက္ေသလို႔မ်ား ... ျပေနသလားလို႔ .... ။
ဘာရယ္ မဟုတ္ပါဘူး။ ေတြးမိတာကို ေရးၾကည့္တာပါ။
ေလးစားစြာျဖင့္
(ကိုထိုက္)
စတာလင္ စကားကို ဖတ္မိၿပီး .. ေတြးမိ ေတြးရာ .. စိတ္ထဲ ဝင္လာတာကို ေရးလိုက္တာပါ။ ေဆြးေႏြးလိုသူမ်ား ေဆြးေႏြးႏိုင္ပါတယ္။ အယူဝါဒေတြ ျဖစ္တာေၾကာင့္ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ သေဘာထား ကြဲလို႔ ရပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ မွားတာကို ျမင္ရင္လည္း ေထာက္ျပၾကပါ။
(ရည္ညႊန္းစားအုပ္ေတြကေတာ့ ... Thomas Hobbs ရဲ႕ Leviathan, Jean-Jacques Rousseau ရဲ႕ The Social Contract, John Locke ရဲ႕ The Second Treaties of Government, နဲ႔ Karl Marx and Friedrich Engels ရဲ႕ The Communist Manifesto တို႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။)
No comments:
Post a Comment
mr.kyaingtun@gmail.com