Saturday, December 8, 2012

ေရႊအျမဳရဲ႕ ေငြရတု (အပိုင္း -၁) by မင္းလူ၏ ၀တၱဳတိုမ်ား on Friday, November 9, 2012 at 3:00am ·



    ဆရာ၊ဆရာမ ခင္ဗ်ား.....
            ေရႊအျမဳေတ စာေပဆုႏွင္းသဘင္၊
            ႏွစ္ဆယ့္ငါးၾကိမ္ေျမာက္ ေငြရတုအခမ္းအနားကို
            ေအာက္ပါ အစီအစဥ္အတိုင္း
            က်င္းပမည္ျဖစ္သျဖင့္
            မပ်က္မကြက္
            ၾကြေရာက္ ခ်ီးျမွင့္ပါရန္
            ေလးစားစြာ ဖိတ္ၾကားအပ္ပါသည္။
                          ေရႊအဖြဲ႕သားမ်ား
    အထက္ပါစာသားမ်ားပါေသာ ေဖာင္းၾကြ အီးေမးလ္ဖိတ္စာမ်ားသည္ စာေပေလာကသားမ်ားထံသို႔ တစ္ျပိဳင္နက္ ေရာက္ရွိလာသည္။ ေဖာင္းၾကြ အီးေမးလ္ဖိတ္စာဆိုသည္မွာ အီးေမးလ္ေရာက္လာလုိ႔ ဖြင့္ၾကည့္လုိက္လွ်င္ စာသားေတြက ေမာ္နီတာေပၚမွာ ေဖာင္းၾကြၿပီး ေပၚလာသည္။ စခရင္ကို လက္ႏွင့္စမ္းၾကည့္လွ်င္ စာလံုးေတြ ဖုေနတာေတြ႔ရ၏။ အီးေမးလ္အတု မလုပ္ႏိုင္ေအာင္ တီထြင္ထားျခင္းျဖစ္၏။ ပို႔ခကေတာ့ ေစ်းၾကီးသည္။
    ဆရာၾကီး ဦးစိန္မ်ဳိးျမင့္သည္ ရုပ္ျမင္သံၾကားမွျပသေနေသာ သရီးဒီေဘာလံုးပြဲကို စိတ္ပါဝင္စားစြာၾကည့္ေနသည္။ သူသည္ ေဘာလံုးကလပ္အသင္းတစ္သင္း၏ အၾကံေပးအရာရွိခ်ဳပ္ျဖစ္၏။ သူ႔အသက္အရြယ္ႏွင့္က်န္းမာေရးအရ ကြင္းထဲအထိ သြားမၾကည့္ႏိုင္ေတာ့သျဖင့္ အိမ္ကေနပဲ သရီးဒီတီဗီြႏွင့္ၾကည့္ရင္း တိုက္ရိုက္ညႊန္ၾကားေနရျခင္းျဖစ္၏။
    သူက ခလုတ္ႏွိပ္၍ ကြင္းထဲကနည္းျပႏွင့္ဆက္သြယ္လုိက္ၿပီး-
    " ေဖာ္ေမးရွင္းကို သရီးဖိုက္တူးေျပာင္း၊ ကြင္းလယ္ကိုစီးၿပီး အတက္ကင္ကို ျမွင့္ေတာ့ "
    ဟုအမိန္႔ေပးလိုက္သည္။ ထိုစဥ္တြင္ သူ႔တပည့္ေလးေဘးမွာ လာရပ္သည္။
    " အီးေမးလ္ဖိတ္စာ ဝင္လာတယ္အဘ "
    ဦးစိန္မ်ဳိးျမင့္က လွည့္မၾကည့္ဘဲ
    " ေသခ်ာစစ္ၿပီးၿပီလား၊ စပမ္းေမးလ္လည္းျဖစ္ေနဦးမယ္ "
    " စစ္ၿပီးပါၿပီ၊ အမွန္အကန္ပါပဲ "
    " ဘယ္ကဖိတ္တာလဲ "
    " ေရႊအျမဳေတ ဆုေပးပြဲတဲ့ "
    ေဘာလံုးပြဲထဲ အာရုံေရာက္ေနသျဖင့္ နားစြန္နားဖ်ား ၾကားၿပီး-
    " ဘာ၊ ေရႊမ်ဳိးေတြဆုေပးပြဲ ဟုတ္လား၊ အဲဒါ ငါနဲ႔ဘာဆိုင္လဲ "
    " ေရႊမ်ဳိးေတြ မဟုတ္ပါဘူး၊ ေရႊအျမဳေတ စာေပဆုေပးပြဲပါ "
    " ေဟ... ေရႊအျမဳေတပြဲဆိုရင္ေတာ့ သြားကိုသြားရမယ္၊ ဝီစကီေကာင္းေကာင္းမေသာက္ရတာ ၾကာၿပီ "
    ဟု ေျပာလိုက္၏။


    ၂၀၃၀ ျပည့္ႏွစ္၊ ေမလ ၂၈ ရက္
    ညေန ေျခာက္နာရီ
    တိုက္ဂါးစင္တာ အေဆာက္အအံုၾကီး၏ ဆင္ဝင္ေအာက္သုိ႔ စာေပသမား ဧည့္သည္ေတာ္မ်ား၏ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္မ်ား တစ္စီးၿပီး တစ္စီးဝင္ေရာက္လာၾကသည္။
    တိုက္ဂါးစင္တာ အေဆာက္အအံုၾကီးမွာ ႏွစ္ဆယ့္ငါးထပ္ရွိသည္။ လက္ေဝွ႔ေက်ာ္ ဆရာၾကီးက်ားဘညိမ္း ေနာက္ဆံုးေခါင္းခ်သြားရာ ရန္ကုန္ျမိဳ႕၊ ပုဇြန္ေတာင္ ေညာင္တန္းဆိပ္ကမ္းနယ္ေျမ အတြင္း၌ တည္ရွိသည္။ တိုက္ဂါးမ်ိဳးဆက္မ်ားက ပိုင္ဆိုင္သည္။
    အေဆာက္အအံု၏ ထိပ္နဖူးစည္းတြင္ က်ားရုပ္ၾကီးတစ္ခုတပ္ဆင္ထားသည္။ ေမာ္ဒန္ ပန္းပုဆရာၾကီး ဦးဆန္နီညိမ္း၏ လက္ရာျဖစ္၏။ က်ားရုပ္ဆိုေသာ္လည္း အျပင္က တကယ့္က်ားႏွင့္မတူ၊ စတီးေခ်ာင္းမ်ား၊ ေၾကးျပားမ်ား၊ သံကြင္းမ်ားႏွင့္ သေကၤတျပဳထားျခင္းသာျဖစ္၏။ က်ား၏ ကိုယ္ေပၚက အစင္းက်ားေတြကလည္း ေဒါင္လိုက္မဟုတ္ဘဲ ကန္႔လန္႔စင္းမ်ားျဖစ္ေန၏။ သူက ' အဲဒါက်ားပဲ 'ဟုဆိုသျဖင့္ က်ားရုပ္ဟု သတ္မွတ္လိုက္ရျခင္းျဖစ္၏။
    ေရႊအျမဳေတစာေပဆုေပးပြဲ ႏွစ္ဆယ့္ငါးၾကိမ္ေျမာက္ ေငြရတု အခမ္းအနားကို အေပၚဆံုးထပ္ လဟာျပင္ခန္းမတြင္ က်င္းပမည္ျဖစ္၏။ ခန္းမၾကီးကို ဖိုတိုဂေရးမွန္ၾကီးျဖင့္ မိုးထားသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ေနပူလွ်င္ ညိႈ႕မိႈင္းသြားၿပီး ညဘက္က်ေတာ့ လံုးဝၾကည္လင္ေနသည္။ ၾကယ္ေတြလေတြကို ပကတိအတိုင္းျမင္ႏိုင္၏။
    ဗ်ဴးပြိဳင့္အျဖစ္ျပဳလုပ္ထားေသာ ေမွ်ာ္စင္ေပၚမွၾကည့္လွ်င္ ရန္ုကုန္တစ္ဝိုက္ကို အေပၚစီးမွျမင္ေနရသည္။ ငမိုးရိပ္/ ပုဇြန္ေတာင္ေခ်ာင္း၊ ပဲခူးျမစ္ႏွင့္ ရန္ကုန္ျမစ္တို႔ဆံုရာ ေရျပင္က်ယ္ၾကီးမွ တစ္ဆင့္ ပင္လယ္ဝထိ လွမ္းေတြ႔ႏိုင္သည္။
    အေနာက္ေျမာက္ဘက္ကို ေမွ်ာ္ၾကည့္လွ်င္ ဖန္ခြက္ထဲမွ ဖိတ္က်ထားေသာ ေရတစ္စက္တစ္ကြက္ႏွင့္တူေသာ ကန္ေတာ္ၾကီးႏွင့္ ေရႊတိဂံုေစတီေတာ္ျမတ္ၾကီးကို ဖူးျမင္ႏိုင္သည္။ အေနာက္ဘက္ယြန္းယြန္းမွာ ဒလႏွင့္ ရန္ကုန္ကို ဆက္သြယ္ထားေသာ မိုးပ်ံႏွစ္ထပ္ တံတားသစ္ၾကီး။ အေရွ႕ဘက္မွာေတာ့ သန္လ်င္ျမိဳ႕ရွိသည္။ အေရွ႕ပိုင္းတကၠသိုလ္မွာ အေဆာက္အအံုပံုစံငယ္ေလးလိုျဖစ္ေန၏။ သီလဝါစက္မႈဇုန္မွာ တလူလူလႊင့္တက္ေနေသာ မီးခိုးလံုးၾကီးမ်ားမွလြဲလွ်င္ ရႈခင္းသည္ အလြန္သာယာလွပေန၏။ ေနကဝင္လုဆဲဆဲ။
    ဓာတ္ေလွကားႏွစ္စင္းသည္ ဆင္းခ်ည္တက္ခ်ည္ျပဳရင္း ဧည့္သည္မ်ားကို ပို႔ေဆာင္ေပးေနသည္။ ခန္းမအဝင္ဝတြင္ ေရႊအျမဳေတ မဂၢဇင္းအယ္ဒီတာခ်ဳပ္ ဦးလင္းႏိုင္ဦးႏွင့္ တာဝန္ခံအယ္ဒီတာဂ်ဴႏိုက္တို႔က ဆီးၾကိဳႏႈတ္ဆက္ေနၾက၏။ အလင္းတန္းဂ်ာနယ္ အယ္ဒီတာခ်ဳပ္ ေဒၚခင္ေလးျမင့္၊ တာဝန္ခံအယ္ဒီတာ ေဒၚေနလြင္၊ သတင္းေထာက္ခ်ဳပ္ ေဒၚသင္းပပတို႔က ဧည့္သည္မ်ားကို စားပြဲဝိုင္းေတြဆီလုိက္ပို႔ၿပီး ေနရာခ်ေပးေန၏။
    အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွဴး ေဒၚေအးျမတ္ျမတ္ခ်ိဳႏွင့္ အခမ္းအနားျပင္ဆင္ေရး တာဝန္ခံေဒၚတင္ဇာထြန္းတို႔မွာ ဟိုေျပးသည္လႊား အလုပ္မ်ားေနၾကသည္။ သူတို႔ခမ်ာ လြန္ခဲ့ေသာ ဆယ္ရက္ေလာက္ ကတည္းက ပင္ပင္ပန္းပန္း ၾကိဳတင္ျပင္ဆင္ခဲ့ၾကရသျဖင့္ ကိုယ္အေလးခ်ိန္ငါးေပါင္စီေလာက္က်သြားသည္ဟု သိရ၏။
    ဆရာၾကီးဦးဝင္းျငိမ္းသည္  အသက္ရွစ္ဆယ့္ငါးႏွစ္ျပည့္ခဲ့ၿပီ။ သို႔တိုင္ေအာင္ က်န္းမာေရးကေတာ့ ေကာင္းတုန္းျဖစ္၏။ မေကာင္းဘဲ ဘယ္ေနမလဲ။ သူ႔ကိုယ္သူ သိပ္ဂရုစိုက္တာ၊ ဝမ္းခ်ဳပ္တာေတာင္ ႏိုင္ငံျခားသြားကုတာကိုး။
    ဦးဝင္းျငိမ္းသည္ အသက္အရြယ္ေထာက္လာၿပီျဖစ္ေသာေၾကာင့္ မဂၢဇင္း၊ ဂ်ာနယ္အလုပ္မွ အနားယူၿပီး အိမ္မွာပင္ဘာသာျပန္စာေပမ်ား ေရးသားလ်က္ရွိသည္။ ဘင္လာဒင္၏ လွ်ိဳ႕ဝွက္ခ်စ္သူအေၾကာင္းကို ေရးသားထားေသာ ' အိုစမာႏွင့္ ပ်ဳိကညာ 'ဆိုေသာစာအုပ္မွာ အလြန္ေအာင္ျမင္သည္။ ေစာင္ေရ သန္းႏွင့္ခ်ီရိုက္ရသည္။ ကမာၻ႕ဘာသာေပါင္းမ်ားစြာသို႔ျပန္ဆိုျခင္းခံရသည္။ ထိုစာအုပ္မွရရွိေသာ စာမူခေငြမ်ားကို မတည္ၿပီး တိုက္ဂါးစင္တာၾကီးကို တည္ေဆာက္ႏိုင္ခဲ့ျခင္းျဖစ္၏။
    တုိက္ဂါးမီဒီယာဂရု၏ မန္ေနဂ်င္းဒါရို္က္တာ ဦးမ်ဳိးျမင့္ညိမ္းကေတာ့ ခုခ်ိန္္ထိ ေဒါင္ေဒါင္ျမည္ေအာင္ က်န္းမာၾကံ့ခိုင္ေနတုန္းျဖစ္၏။ စားပြဲတစ္ခုမွတစ္ခုသို႔ သြက္လက္ဖ်တ္လတ္စြာ လွည့္လည္ ဧည့္ခံစကားေျပာေနသည္။ သူႏုပ်ဳိလန္းဆန္းေနပံုကိုၾကည့္ရတာ လိပ္ျပာေလးလို ပ်ံဝဲၿပီး ပ်ားပိတုန္းလို တုပ္တတ္ေသာ ကမာၻ႕လက္ေဝွ႕ေက်ာ္ မိုဟာမက္အလီကို ျပန္္လည္သတိရေစသည္။

    ကံ့ေကာ္ဝတ္ရည္စာေပတိုက္ပိုင္ရွင္ ကိုျပည့္စံုေရာက္ရွိလာသည္။ သူႏွင့္အတူ မိခင္ျဖစ္သူ ေဒၚဝိုင္းဝိုင္းလည္း လုိက္ပါလာသည္။ ေဒၚဝုိင္းဝိုင္း၏ ညာဘက္လက္ေခ်ာင္းကေလးမ်ားမွာ ေဆးပတ္တီးစည္းထားၿပီး လက္ဖ်ံကို ပခံုးၾကိဳးျဖင့္ သိုင္းထားရ၏။
    " ဟင္... ေဒၚဝိုင္းလက္က ဘာျဖစ္တာလဲ "
    ဟု ဦးလင္းႏိုင္ဦးက ႏႈတ္ဆက္ရင္းေမးသည္။
    " အုိ... ဘာမွမဟုတ္ပါဘူး၊ တံခါးညပ္လုိ႔ပါ "
    ကိုျပည့္စံုက ျပံဳးရင္း သူ႔အေမကို အဓိပၸါယ္ပါပါ ၾကည့္လိုက္သည္။ ေဒၚဝိုင္းက မသိမသာမ်က္ေစာင္းထိုး၏။
    အျဖစ္မွန္က ဤသုိ႔ျဖစ္သည္။ ေဒၚဝိုင္းဝိုင္းသည္ စာအုပ္တိုက္မွ ဝင္ေငြမ်ားကို ဘဏ္မွာအပ္ထားရတာ စိတ္္မခ်ဘူးဆိုၿပီး အိမ္ကအခန္းတစ္ခုထဲမွာ ထည့္ထားသည္။ ေသာ့ကိုလည္း ခါးၾကားက မခ်ဘဲ သိမ္းထားသည္။ ဘယ္သူ႔ကိုမွလည္း မယံုၾကည္။ သူ႔ေယာက္်ား ဦးဘုန္းတင့္ေက်ာ္ကိုလည္း အလစ္မွာ ႏိႈက္တတ္သည္ဟု သံသယျဖစ္ေနသည္။
    ထို႔ေၾကာင့္ ေငြေတြကို တစ္ပတ္တစ္ခါေလာက္ေရတြက္စစ္ေဆးတတ္သည္။ ေငြကမ်ားေတာ့ တစ္ခါေရတြက္လွ်င္ ႏွစ္ရက္ေလာက္အခ်ိန္ုယူရသည္။ ၾကာေတာ့ လက္ဆစ္ေတြက မခံႏိုင္ေတာ့ဘဲ ေရာင္ကိုင္းလာသျဖင့္ သမားေတာ္ေဒါက္တာေအာင္ၾကီးက ေဆးပတ္တီး စည္းေပးထားရျခင္းျဖစ္၏။
    ထိုအခ်ိန္တြင္ ဓာတ္ေလွကားအတြင္းမွ ဆရာမၾကီးကလ်ာ (ဝိဇၨာသပံၸ) ထြက္လာသည္။ ဟုိအရင္ကဆိုလွ်င္ ဆရာမၾကီးမွာ ေျခေထာက္ေတြသိပ္မေကာင္းလွ။ လမ္းေလွ်ာက္လွ်င္ ဘက္ထရီကုန္ခါနီး ရိုေဘာ့စက္ရုပ္လုိ တုန္ခ်ည့္တုန္ခ်ည့္ ျဖစ္ေနတတ္သည္။ ခုက်ေတာ့ ဒီလိုမဟုတ္ေတာ့ၿပီ။
    ဆရာမၾကီး ေဒါက္တာခင္ေမစု၏ ႏိုင္ငံျခားျပန္လက္ေဆာင္ ျဖစ္ေသာ လမ္းေလွ်ာက္အေထာက္အကူျပဳဖိနပ္ကို စီးထားသည္။ လူကအားစိုက္ထုတ္စရာမလုိေတာ့။ ဖိနပ္က အလိုအေလ်ာက္ေလွ်ာက္ႏိုင္ေအာင္အထူးစီမံထားျခင္းျဖစ္၏။ ေျခေထာက္သိပ္မေကာင္းတုန္းကေတာင္ ကိုးက်င္းကိုးက်င္း ေလွ်ာက္သြားေနခဲ့တာ။ ခုက်ေတာ့ ဘာေျပာေကာင္းမတံုး။
    ဆရာမၾကီးသည္ လာေရာက္ႏႈတ္ဆက္သူေတြကို ဂရုမစုိက္ႏိုင္အားဘဲ တစ္စံုတစ္ေယာက္ကို ရွာသလို ဟုိေမွ်ာ္ၾကည့္သည္ေမွ်ာ္ၾကည့္ လုပ္ေနသျဖင့္ ေဒၚဝိုင္းဝိုင္းက
    " အန္တီဝင္း၊ ဘယ္သူ႔ရွာတာလဲ "
    " ကိုမင္းလူေလ၊ ကိုမင္းလူ၊ စာမူေတာင္းမလုိ႔ "
    " ေအာ္... အန္တီဝင္းႏွယ္၊ ခုခ်ိန္ထိ စာမူကိုစိတ္စဲြေနတုန္းပဲကိုး၊ အဲဒီကိုမင္းလူက မရွိေတာ့ဘူးေလ "
    " ဘာ...ဆံုးရွာၿပီလား၊ ၾကည့္စမ္း၊ နင္တို႔က ငါ့ကိုအသိမေပးဘဲ ဖံုးဖိထားၾကတာေပါ့ေလ "
    ကိုျပည့္စံုကရယ္လိုက္ၿပီး
    " မရွိေတာ့ဘူးဆိုတာ ဆံုးသြားၿပီလို႔ေျပာတာ မဟုတ္ပါဘူး ဘြားဝင္းရဲ႕၊ ဦးမင္းလူက အခုအျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ဟာသစာေရးဆရာမ်ားအသင္းရဲ႕ ဥကၠဌျဖစ္သြားလု႔ိ ဖင္လန္ႏိုင္ငံ၊ ဟယ္ဆင္ကီျမိဳ႕မွာ ေရာက္ေနတယ္လုိ႔ေျပာတာပါ "
    " ေဩာ္...ဒီလိုလား၊ အဆက္အသြယ္ရရင္ေျပာလုိက္စမ္းပါ၊ ကလ်ာမဂၢဇင္းအတြက္ စာမူမေပးတာ ဆယ္ႏွစ္ေတာင္ေက်ာ္သြားၿပီလို႔ "
    ဆရာမၾကီးက အဆင္ေျပေနေသာ္လည္း လမ္းေလွ်ာက္ဖုိ႔ဟန္မက်သူႏွစ္ေယာက္ကေတာ့
    " တိုးရဲ႕ ေျခေထာက္၊ ႏုရဲ႕ေျခေထာက္ "
    " တိုးရဲ႕ ေျခေထာက္၊ ႏုရဲ႕ေျခေထာက္ "
    ဆရာေအာင္ေက်ာ္တိုးႏွင့္ ဆရာမႏုႏုရည္အင္းဝတို႔ ဇနီးေမာင္ႏွံပင္ျဖစ္၏။ သူတို႔ႏွစ္ဦးသည္ ငါးထန္းရြက္မ်ားကဲ့သို႔လည္းေကာင္း၊ လြန္းၾကင္ငွက္ကဲ့သို႔လည္းေကာင္း အျမဲတမ္းတပူးတြဲတဲြ ေနတတ္ၾကသူမ်ားျဖစ္၏။ ဧည့္ခံပဲြေတြဆိုလွ်င္ (စားရတာ တန္ေအာင္) ႏွစ္ေယာက္အတူတက္ေလ့ရွိသည္။
    ခုတစ္ခါေတာ့ ႏွစ္ေယာက္မတြဲလို႔ကို မျဖစ္တဲ့အေျခအေနပါပဲ။ ဆရာေအာင္ေက်ာ္တုိးသည္ ' ဝီစကီဖရီးနီးယား 'ေခၚေရာဂါဆန္းတစ္မ်ိဳးေၾကာင့္ ဘယ္ဘက္ေျခေထာက္ အေၾကာေသေနသလုိျဖစ္ေနသည္။ ဆရာမႏုႏုရည္အင္းဝကလည္း ' ဟုိက္ပါဝါေယာ 'ေၾကာင့္ ညာဘက္ေျခေထာက္လႈပ္လုိ႔မရ ျဖစ္ေန၏။
    ထုိ႔ေၾကာင့္ သူတို႔ႏွစ္ေယာက္မွာ ႏွစ္ျခမ္းေပါင္းမွ အလုပ္ျဖစ္ေသာ ေမြးညွပ္လုိျဖစ္ေန၏။ တစ္ေနရာရာသြားမယ္ဆိုလွ်င္ တစ္ေယာက္ခါးကိုတစ္ေယာက္ အျပန္အလွန္ တင္းတင္းက်ပ္က်ပ္ ဖက္ၿပီး တစ္ေယာက္က ဘယ္ေျခကိုလွမ္း၊ တစ္ေယာက္က ညာေျခကိုလွမ္းၿပီး သြားၾကရသည္။ ဟိုးအရင္က ေကာက္ရိုးေျခေထာက္၊ ျမက္ေျခေထာက္ဆိုတာလိုပါပဲ တစ္ဖက္ႏွင့္ တစ္ဖက္ဟန္ခ်က္ညီေအာင္
    ဆရာေအာင္ေက်ာ္တုိးက ' တုိးရဲ႕ ေျခေထာက္ 'ဟုေအာ္ၿပီး ညာေျခကိုလွမ္း၊ ႏုႏုရည္က ' ႏုေျခေထာက္ 'ဟုေအာ္ၿပီး ဘယ္ေျခကိုလွမ္း၊ ဒီလုိသြားမွ ေရွ႕ကိုေရြ႔သည္။ တစ္ခ်ိဳ႕က သူတို႔ကို လွမ္းႏႈတ္ဆက္သည္။
    " ဆရာတိုးေနေကာင္းတယ္ေနာ္ "
    " ေကာင္းပါတယ္၊ တုိးရဲ႕ေျခေထာက္ "
    " ေဟာ... ေဒၚႏုပါလား "
    " ဟုတ္ကဲ့၊ ႏုေျခေထာက္ "
    ဒီၾကားထဲမွာ ဆရာေအာင္ေက်ာ္တိုးသည္ စားပြဲတစ္လံုးေပၚတင္ထားေသာ ပုလင္းဆီအာရုံေရာက္သြားၿပီး ' ဝီစကီေျခေထာက္ 'ဟုမွားေအာ္လုိက္ေသးသည္။ ႏုႏုရည္ကလည္း ဟုိဘက္စားပြဲေပၚက ဘဲကင္ၾကီးကိုျမင္ၿပီး ' ဘဲေျခေထာက္ ' ဟု ျပန္ေအာ္မိသျဖင့္ အေတာ္ပဲျဖစ္သြားသည္။
    (သူတို႔ႏွစ္ေယာက္ကို ၾကည့္ၿပီး ဟိုးအရင္တစ္ခ်ိန္တုန္းဆီက ႏွစ္ေယာက္တြဲၿပီး လမ္းေလွ်ာက္ရေသာ ဆရာၾကီးဦးတက္တိုးႏွင့္ ဆရာမၾကီးေဒၚႏုယဥ္တို႔ကို သတိရလြမ္းဆြတ္စရာျဖစ္ရေသးသည္။ တိုက္ဆိုင္တာကေတာ့ ဟုိဆရာၾကီး၊ ဆရာမၾကီးေတြကလည္း' တိုး ' နဲ႔ ' ႏု ' ပဲ။ အခုဒီႏွစ္ေယာက္ကလည္း ' တိုး ' နဲ႔ ' ႏု ' ပါပဲ။
    ေရႊအျမဳေတစာေပဆုေပးပြဲတိုင္းကို သတိထားၾကည့္လွ်င္ ခန္းမ၏ ေနာက္ဆံုးေထာင့္ဆံုးစားပြဲမွာသာ ထုိင္ေလ့ရွိေသာ အုပ္စုတစ္စုရွိ၏။ သူတို႔ကားဝါရင့္ ပုဂၢိဳလ္မ်ားျဖစ္၏။ စာေပမွာေတာ့ မေျပာတတ္။ ယမကာကိစၥမွာ ဝါရင့္ေနတာေတာ့ အမွန္ပဲ။ သူတို႔ထဲမွာ ပုလင္းႏွင့္ က်န္းမာေရး လဲထားရသူတစ္ခ်ိဳ႔လည္းပါသည္။
    ဆရာၾကီးစိန္မ်ဳိးျမင့္၊ ဆရာၾကီးေမာင္ဝံသ၊ ဆရာၾကီးေဖျမင့္၊ ဆရာၾကီးေမာင္ဝဏၰႏွင့္ စာေပေလာက ဆရာၾကီးဦးမ်ဳိးညြန္႔တို႔ေရာက္ရွိေနၾကၿပီ။ လူမစံုတတ္ေသးေသာ္လည္း ဝိုင္းကေတာ့ စေနၿပီ။ ဒီႏွစ္မွာ ယမကာကုမၸဏီတစ္ခုက စတင္မိတ္ဆက္ထုတ္လုပ္ေသာ ' ရမ္စကီ 'အမည္ရွိ အရက္တစ္မ်ဳိးကို စပြန္ဆာေပးထားသည္။ တံဆိပ္သစ္ကို ျမည္းစမ္းၾကည့္ခ်င္ေသာေၾကာင့္ ဝိုင္းကို ေစာေစာစီးစီးပင္ဖြင့္လုိက္ျခင္းျဖစ္၏။
    တခ်ိဳ႕သည္ ေရေရာသည္။ တခ်ဳိ႕က ေဆာ္ဒါထည့္သည္။ တခ်ိဳ႕ကေတာ့ ေရခဲတံုးခ်ည္းပဲ ဖန္ခြက္ကို ကေလာက္ကေလာက္ လႈပ္ၿပီးနည္းနည္းခ်င္းငံုၿပီး အရသာခံသည္။ စာေပေလာက ဦးမ်ဳိးညြန္႔ကေတာ့ ဟပ္ပက္ေလာက္ထည့္လုိက္ ေမာ့ခ်လိုက္၊ ေနာက္ဟပ္ပက္၊ အလြန္သြက္ေနသည္။ သူ႔ပံုစံမွာ မုန္႔ခိုးစားေနတဲ့ကေလးလိုပဲ၊ မလံုမလဲျဖစ္ေနပံုလည္းရသည္။ ဟိုၾကည့္ဒီၾကည့္ ဂဏွာမျငိမ္ ျဖစ္ေန၏။
    ခဏအၾကာတြင္ စားပြဲဝိုင္းေတြၾကားမွာ လူလိုက္ရွာေနပံုရေသာ လူရြယ္ႏွစ္ေယာက္ကို ရိပ္ခနဲ ျမင္လိုက္သည္။ ထိုအခါ စာေပေလာက ဦးမ်ဳိးညြန္႔သည္
    " ဟာ...လုိက္လာၾကၿပီ၊ က်ဳပ္ကိုေမးရင္ မေတြ႔ဘူးလုိ႔ေျပာလိုက္ "
    ဆိုၿပီး စားပဲြေအာက္ထဲ ဝင္ပုန္းမည္ျပဳသည္။ သုိ႔ရာတြင္ အျပာေရာင္ဝတ္စံုဝတ္ထားေသာ လူရြယ္ႏွစ္ေယာက္က ျမင္သြားၿပီး ခပ္သုတ္သုတ္ေျပးလာၾကသည္။
    " အဘ ကၽြန္ေတာ္တို႔ကို ေတာ္ေတာ္ဒုကၡေပးတာပဲ "
    ဟုေျပာၿပီး ဦးမ်ဳိးညြန္႔၏ လက္ေမာင္းႏွစ္ဖက္ကို ခ်ဳပ္ကိုင္လုိက္၏။
    " ဟာ..ေနပါဦး၊ လက္က်န္ကေလး ရွင္းသြားပါရေစဦး "
    ေတာင္းပန္ေသာ္လည္း မရ။ ေဘးလူေတြကို အကူအညီေတာင္းမလို႔ လုပ္ေတာ့လည္း မသိခ်င္ေယာင္ေဆာင္ေနၾကသည္။ ဒီလုိနဲ႔ ဦးမ်ဳိးညြန္႔မွာ ရုန္းရင္းကန္ရင္းပါသြားရွာ၏။
    ျဖစ္ပံုက ဒီလို။
    ဦးမ်ဳိးညြန္႔သည္ ႏွလံုးေသြးေၾကာက်ဥ္းေရာဂါ ျဖစ္ေနေသာေၾကာင့္ ဆရာဝန္က အရက္ျဖတ္ခိုင္းထားသည္။ သူကအလစ္မွာ ခိုးခိုးေသာက္သျဖင့္ ႏွလံုးေသြးေၾကာက်ဥ္းရာကေန သံုးလံုးေသြးေၾကာက်ဥ္းတဲ့အဆင့္ကိုေရာက္လာသည္။ မျဖစ္ေခ်ဘူးဆိုၿပီး သူ႔မိသားစုက သက္ၾကီးေစာင့္ေရွာက္ေရးေဂဟာကို ပို႔ထားရျခင္းျဖစ္၏။
    ေရႊအျမဳေတပြဲရွိတယ္ဆိုေတာ့ သူေနမထိ ထုိင္မသာျဖစ္လာၿပီ။ ထို႔ေၾကာင့္ သူငယ္ခ်င္းျဖစ္သူ ဆရာၾကီးေဖျမင့္ကို ဖုန္းဆက္ၿပီးအကူအညီေတာင္းသည္။ ဆရာေဖျမင့္ကလည္း ဓမၼေဘရီဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး၏တရားပြဲ သြားမလုိ႔ဟု အေၾကာင္းျပၿပီး ေခၚထုတ္လာခဲ့၏။ ဆရာေဖျမင့္မွာ ဆရာဝန္လည္းျဖစ္၊ႏိုင္ငံေက်ာ္စာေရးဆရာၾကီးလည္းျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ေဂဟာမွ တာဝန္ရွိသူေတြက စိတ္ခ်လက္ခ် ထည့္ေပးလိုက္တာေပါ့။
    ျဖစ္ခ်င္ေတာ့ ဆရာၾကီးဦးျမတ္ခိုင္ ဦးစီးတဲ့ လွ်ပ္တစ္ျပက္ မီဒီယာ၏လုပ္ငန္းခဲြျဖစ္ေသာ မိုးၾကိဳးရုပ္ျမင္သံၾကားဌာနမွ ေရႊအျမဳေတပြဲကို တိုုက္ရိုက္ထုတ္လႊင့္ျပသေပးေနသည္။ တစ္ကြက္မွာေတာ့ ဖန္ခြက္ကိုင္ၿပီး ျပံဳးၿပံဳးၾကီးျဖစ္ေနေသာ ဦးမ်ဳိးညြန္႔ကိုအနီးကပ္ရိုက္ျပလုိက္သည္။ ဒီေတာ့ ေဂဟာကလူေတြ မ်က္လံုးျပဴးကုန္ၿပီး အေျပးအလႊားလုိက္လာၾကျခင္းျဖစ္၏။
    ဆရာေဖျမင့္သည္ ေခၚတုန္းကေခၚခဲ့ၿပီး ခုက်မွသူႏွင့္မဆိုင္သလို မ်က္ႏွာလြဲရင္း စင္ျမင့္ဘက္လွမ္းၾကည့္ခ်င္ေယာင္ေဆာင္ေန၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ဦးမ်ဳိးညြန္႔မွာမေက်မနပ္ျဖစ္ၿပီး
    " ကိုေဖျမင့္ ခင္ဗ်ားဟာ အဲဒီအတိုင္းပဲ၊ ေတြ႔မယ္၊ ခင္ဗ်ား စာအုပ္ေတြက်ဳပ္တို႔ဆိုင္ကို လာတင္ရင္ ေခ်ာင္ထဲထိုးထည့္လိုက္မယ္ "
    ဟု ေအာ္ဟစ္ၾကံဳးဝါးရင္း ပါသြားရွာေလသည္။

    ဆရာမမသီတာ(စမ္းေခ်ာင္း)သည္ ဟားဗတ္တကၠသိုလ္မွာဧည့္ပါေမာကၡလုပ္ေနရာမွ ေရႊပဲြအမီေရာက္ေအာင္ျပန္လာခဲ့သည္။ ဟိုအရင္က သူျပဳစုပ်ဳိးေထာင္ခဲ့ေသာ ဖူးငံုမဂၢဇင္း (teen) ကိုလူငယ္လူရြယ္မ်ားျဖစ္ေသာ ဟန္ေဇာ္၊ စပယ္ျဖဴႏု၊ ယုယတုိ႔ကို လက္လႊဲေပးထားခဲ့သည္။ သူကေတာ့ တိ (TY) ဆိုေသာ မဂၢဇင္းအသစ္တစ္ေစာင္ထပ္ကိုင္ဖို႔ စီစဥ္ထားသည္။ တိ (TY)ဆိုေသာ နာမည္အရ အသက္ကိုးဆယ္ကုိးႏွစ္အထိ အက်ံဳးဝင္သျဖင့္ သူ႔ဘဝေရွ႕ေရးအတြက္ စိတ္ေအးရၿပီျဖစ္၏။
    သူႏွင့္ တစ္ဝိုင္းတည္းထိုင္ေနၾကသူမ်ားကေတာ့ ဒီဘက္မွာ ျမဴျမဴရွိသည္။ ျမဴျမဴသည္ဆရာၾကီးျမသန္းတင့္၏ သမီးပီပီၾကီးေလ မ်က္စိမႈန္ေလျဖစ္၏။ တကယ္ေတာ့ ခုေခတ္မွာအဆင့္ျမင့္မ်က္ကပ္မွန္ေတြလည္းေပၚေနၿပီ။ ေလဆာႏွင့္ ခြဲစိတ္္ျပဳျပင္လုိ႔လည္းရသည္။ သုိ႔ရာတြင္ သူကကပ္ေစးႏွဲသူျဖစ္ေသာေၾကာင့္ အကုန္အက်သက္သာေအာင္ သူ႔ဖခင္ဆီက အေမြရထားေသာ မ်က္မွန္ထူထူၾကီးကိုသာ တပ္ဆင္လာခဲ့ေလသည္။
    စားပြဲဝိုင္းရဲ႕တစ္ဘက္ျခမ္းမွာ သီလရွင္အိုၾကီးနွစ္ပါးသည္ ဣေျႏၵရရမ်က္လႊာခ်ၿပီး ထုိင္ေနၾကသည္။ ေဒၚေခမာေခၚ ဆရာမၾကီးမစႏၵာႏွင့္ ေဒၚဉာဏဝတီေခၚဆရာမၾကီးေဒၚစမ္းစမ္းႏြဲ႔သာယာဝတီတို႔ပင္ျဖစ္သည္။
    ဒီဘက္ေဘးမွာေတာ့ ေယာဂီဝတ္စံုမ်ား ဝတ္ထားေသာ ဦးေနဝင္းေအာင္ (ဂရပ္ဖစ္)ႏွင့္ ေဒၚႏွင္းေဝျငိမ္းတို႔ ဇနီးေမာင္ႏွံရွိသည္။ သူတို႔သည္ ဆရာေတာ္ၾကီးေတြကို ဆည္းကပ္ရင္း အကၽြတ္တရားရၿပီး တရားဘာဝနာႏွင့္ ေပ်ာ္ေမြ႔ေနၾကၿပီျဖစ္၏။ လင္မယားဆိုေသာ္လည္း ဒုကုလႏွင့္ပါရိကာကဲ့သုိ႔သာ ေနထိုင္ဆက္ဆံၾကသည္ဟုဆို၏။
    ဆရာမၾကီးေဒၚခင္ပန္ႏွင္းသည္ ဤပြဲသုိ႔မလာခင္ ဗ်ဴတီဆလြန္းကိုဝင္ၿပီး မ်က္ႏွာေခ်းခၽြတ္သန္႔စင္ျခင္း၊ အသားျဖဴဝင္းႏူးညံ့ေအာင္တစ္ကိုယ္လံုး ေပါင္းတင္ျခင္းမ်ား ျပဳလုပ္ခဲ့သည္။ သူက သူမ်ားတကာထက္ အခ်ိန္ႏွစ္ဆပိုယူရသျဖင့္ ေနာက္က်သြားသည္။
    သုတ္သီးသုတ္ပ်ာေရာက္ရွိလာခဲ့ၿပီး ထုိင္စရာေနရာရွာသည္။ ဝိုင္းတစ္ဝိုင္းတြင္ ထိုင္ခံုတစ္လံုးလြတ္ေနတာျမင္ရသည္။ အနားကိုေရာက္သြားေတာ့မွ လူရွိေနႏွင့္ေၾကာင္း ေတြ႔ရသည္။ ခင္းထားေသာ ထိုင္ခံုေတြရဲ႕ေက်ာမွီက ျမင့္ေနေသာေၾကာင့္ ေနာက္ကၾကည့္ေတာ့ လူမရွိဘူးထင္ရတာ။ ထိုထိုင္ခံုမွာ ထိုင္ေနသူကား ဆရာမဂ်ဴးပင္ျဖစ္ေလ၏။

    ခန္းမ၏ေထာင့္တစ္ေနရာတြင္ ဧည့္သည္တစ္ခ်ိဳ႕သည္ပန္းပုရုပ္တစ္ရုပ္ကို ဝိုင္းအံုၾကည့္ရႈေနၾကသည္။ လူတစ္ေယာက္တင္ပ်ဥ္ေခြထို္င္ၿပီး ဒူးေပၚလက္ႏွစ္ဖက္တင္လ်က္ ေခါင္းငိုက္စိုက္ခ်ေနပံု ထုလုပ္ထားျခင္းျဖစ္၏။
    " ၾကည့္စမ္းပါဦး၊ ဦးဆန္နီညိမ္းတို႔ေတာ္လိုက္ပံုမ်ား၊ ေမာ္ဒန္တင္မကဘူး၊ ပံုတူပန္းပုက်ေတာ့လည္းၾကည့္စမ္း၊ မဒမ္တူးေဆာ့ျပတိုက္က လက္ရာေတြထက္ေတာင္ သာေသးတယ္ "
    " ဟုတ္ပါရဲ႕၊ တကယ့္ လူအစစ္က်ေနတာပဲ၊ လက္ရာေျမာက္ခ်က္ကေတာ့ အသက္ရွဴေနသလားေတာင္ထင္ရတယ္ "
    ဟု ဝိုင္းဝန္းခ်ီးက်ဴးေနစဥ္ ပန္းပုရုပ္ၾကီးမွာ ဆတ္ခနဲေခါင္းေထာင္လာၿပီး
    " တူမွာေပါ့ဗ်၊ လူအစစ္ပဲဥစၥာ၊ ဒါ ပါေဖာမင့္လုပ္ေနတာဗ် "
    ဟု ေျပာလိုက္ေတာ့မွ ပန္းပုရုပ္မဟုတ္ဘဲ စိတ္ကူးခ်ဳိခ်ဳိ ဦးစန္းဦးျဖစ္ေနေၾကာင္းသိၾကရေလသည္။

    ဧည့္သည္ႏွစ္ေယာက္ ေရာက္ရွိလာသည္။ သူမ်ားေတြ အတြက္သာ အျမဲတမ္းအလုပ္ရႈပ္ေနတတ္သူ ႏွစ္ေယာက္ျဖစ္၏။ ဆရာမသန္းျမင့္ေအာင္ႏွင့္ ေဒၚေရႊဇီးကြက္တုိ႔ပင္ျဖစ္၏။ ' မသာတစ္ေခါက္ေက်ာင္းဆယ္ေခါက္ 'ဆိုေသာႏႈန္းႏွင့္ တြက္လွ်င္ေက်ာင္းအေခါက္ေရေပါင္း သန္းႏွင့္ ခ်ီေသာကုသိုလ္ေတြရဲ႕အက်ဳိးအားေၾကာင့္လားမသိ၊ သူတို႔သည္ အသက္အရြယ္ ၾကီးရင့္လာသည့္တိုင္ ႏုပ်ဳိလွပေနၾကဆဲျဖစ္၏။
    " ဒီကိုထြက္လာေနတုန္း လမ္းတစ္ဝက္မွာ အသင္းရုံးခ်ဳပ္က ဖုန္းဆက္လို႔ျပန္သြားရေသးတယ္။ ဒါေၾကာင့္ နည္းနည္းေနာက္က်သြားတာ "
    ဟု ေဒၚသန္းျမင့္ေအာင္ကေျပာသည္။
    " ဦးေမာင္ေမာင္ေကာ၊ မပါဘူးလား "
    ေမးေတာ့
    " ဦးေမာင္က အေရးေပၚကိစၥတစ္ခုရွိလို႔ ဟယ္လီေကာ္ပတာကို ကိုယ္တိုင္ေမာင္းၿပီး ထြက္သြားေလရဲ႕"
    ဟု ေဒၚေရႊဇီးကြက္က ေျဖသည္။

    ေတာင္ၾကီးမီးပုံးပ်ံလႊတ္ပြဲမွ ေဖာင္းကားေနေသာ လူရုပ္ၾကီးတစ္ရုပ္ေရြ႔လာသလားထင္ရသည္။ အမ်ဳိးသမီးၾကီးတစ္ေယာက္သည္ အိပဲ့ အိပဲ့ေလွ်ာက္လာေန၏။
    " ေဟာ...ေဒၚၾကီးစုိး၊ အရမ္းဝေနပါလား၊ ဝိတ္ကေလးဘာေလးမေလွ်ာ့ေတာ့ဘူးလား "
    ဟုေဒၚခင္ေလးျမင့္က ဆီးၾကိဳႏႈတ္ဆက္ရင္းေမးသည္။
    " ေတာ္ပါၿပီ၊ တစ္သက္လံုး အစားေရွာင္ေနရတာ ျငီးေငြ႔လွပါၿပီ၊ ဒီအရြယ္ေရာက္မွေတာ့ အငတ္မခံႏိုင္ေတာ့ဘူး "
    ဟု အကယ္ဒမီငါးဆုရွင္ မင္းသမီးၾကီးစိုးျမတ္သူဇာကျပန္ေျပာသည္။
    ေနာက္ထပ္ေရာက္ရွိလာတာကေတာ့  အာဆီယံအကယ္ဒမီဆုကို ေလာေလာလတ္လတ္ရရွိထားေသာ မင္းသမီးၾကီး ေဒၚမ်ဳိးသႏာၱထြန္းပင္ျဖစ္၏။
    " အန္တီမ်ဳိးေနာက္က်တယ္ေနာ္ "
    ဟု ေဒၚေမစပယ္ညြန္႔က ႏႈတ္ဆက္သည္။ ေဒၚမ်ဳိးသႏာၱထြန္းက-
    " ေျပာပဲ မေျပာခ်င္ပါဘူးကြယ္၊ အားလံုးျပင္ဆင္ျခယ္သၿပီးေတာ့မွ သြားတုအံကပ္ေပ်ာက္ေနလို႔ ရွာေနရတာနဲ႔ ေနာက္က်သြားတယ္ "
    သူတို႔ရုပ္ရွင္မင္းသမီးမ်ားထိုင္ေနေသာ ဝိုင္းသုိ႔လိုက္ပို႔ေပးသည္။ ဘြားခ်ိဳျပံဳးကား ကုလားထိုင္ေပၚမွာ မိႈ႕အိတ္ၾကီးတင္ထားသလိုပံု႔ပံု႔ၾကီးထိုင္ရင္း ဆီးၾကိဳေနသည္။
    မႏၱေလးမွဆင္းလာေသာ ဆရာေနဝင္းျမင့္၊ ဆရာကိုရိုးကြန္႔၊ ဆရာညိဳထြန္းလူႏွင့္ ဆရာကိုျငိမ္း (မႏၱေလး) တို႔မွာ ထူးျခားတုိက္ဆိုင္စြာ တူညီေနေသာအခ်က္တစ္ခ်က္ ရွိသည္။ သူတို႔အားလံုးမိန္းမေၾကာက္ရျခင္းပင္ျဖစ္သည္။ တစ္ဝိုင္းတည္းထိုင္ေနေသာ ဆရာေအာ္ပီက်ယ္က
    " က်ဳပ္ေတာ့ မေၾကာက္ေပါင္ "
    ဟုေျပာသည္။ သုိ႔ရာတြင္ သူ႔ေလသံမွာ ' သရဲမေၾကာက္ဘူး 'ဟုေျပာရင္း ၾကက္သီးထလာေသာ ပံုစံမ်ဳိးျဖစ္၏။ ေနာက္ကိုလည္း မလံုမလဲၾကည့္ေသးသည္။ သူတုိ႔ဝိုင္းထဲမွာ ဆရာေဇာ္ေမာင္တစ္ေယာက္သာ ရဲရဲတင္းတင္းရွိေနသည္။ သူကေတာ့ လူပ်ဳိၾကီးကိုး။
    တစ္ဖက္မွာရွိေသာ ပန္းခ်ီဆရာၾကီးေတြရဲ႕ဝိုင္းကေတာ့ စိုျပည္စျပဳေနၿပီ။ တကယ္ဆို သူတို႔သည္ အသက္ၾကီးလွၿပီျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ေဝဒနာကိုယ္စီရွိေနၾကၿပီ။
    ဆရာၾကီးဦးညိဳဝင္းက မ်က္စိမႈန္ေနၿပီ။ ဆရာၾကီးဦးေမာင္ေမာင္သိုက္က ခါးနာသျဖင့္ ကုုန္းကုန္းၾကီးထိုင္ေနရသည္။ ဆရာၾကီးဦးေက်ာ္ေသာင္းမွာ သြားေတြမေကာင္းလု႔ိ အရည္ပဲေသာက္ႏိုင္တယ္ဟုဆို၏။ ဆရာၾကီးေဖညြန္႔ေဝကေတာ့ ဒူးေတြကိုက္ကိုက္ေနလို႔တဲ့။
    ဒါက ဝိုင္းမစခင္အေျခအေနကိုေျပာတာ။ ႏွစ္ခြက္သံုးခြက္ေလာက္လည္း ဝင္သြားၿပီးၾကေရာ...ဆရာၾကီးဦးညိဳဝင္း၏မ်က္လံုးမ်ားမွာ အေရာင္လက္လာၿပီး ငါးကင္ထဲပါလာေသာ အရိုးကိုေတာင္ထြင္ထုတ္လိုက္ႏိုင္ေသးသည္။ ဆရာၾကီးေမာင္ေမာင္သိုက္က ခါးကိုဆန္႔ၿပီး ထုိင္ႏိုင္လာသည္။ ဆရၾကီးဦးေက်ာ္ေသာင္းက အသားလံုးေၾကာ္တစ္ခုကို ေကာက္ဝါးသည္။ ဆရာေဖညြန္႔ေဝကေတာ့ ဒူးကေလးတႏွံ႔ႏွံ႔ျဖစ္လာၿပီ။
    ပန္းခ်ီဆရာေတြထဲမွာ ဆရာၾကီးေမာင္ဒီကေတာ့ ဒီအသက္ဒီအရြယ္အထိ က်န္းမာသန္စြမ္းတုန္းပင္ျဖစ္၏။ ခုလုိၾကံ့ခိုင္ေနတာကေတာ့ တိုင္းရင္းသမားေတာ္ၾကီး ဆရာစည္ အထူးေဖာ္စပ္ေပးေသာ ' ဖဲြတစ္ဆုပ္အားေဆးၾကီး 'မွီဝဲေနေသာေၾကာင့္ျဖစ္သည္ဟု လူေျပာမ်ားေနသည္။ ဆရာၾကီးေမာင္ဒီကေတာ့ ဝန္မခံဘဲေဆးလိပ္ခ်ိဳးတက္ေနေသာ သြားၾကီးေတြကိုသာ ျဖဲလ်က္တဟဲဟဲရယ္ေနသည္။
    ထိုသတင္းမွာလံုးဝမွန္ကန္ပါသည္ဟု ဆရာေမာင္ေမာင္စေနက အတည္ျပဳခ်က္ေပးသည္။ ခုလို ရဲရဲၾကီးေျပာႏိုင္တာကေတာ့ အဆိုပါ ' ဖဲြတစ္ဆုပ္အားေဆးၾကီး 'မွာ ဆရာေမာင္ေမာင္စေနကိုယ္တိုင္အသံုးျပဳေနရာမွ ဆရာၾကီးေမာင္ဒီကိုတစ္ဝက္ခဲြေပးခဲ့ေသာေၾကာင့္ျဖစ္ေၾကာင္း ဆရာေျမလတ္ေမာင္ျမင့္သူက ေဖာ္ေကာင္လုပ္ေလသည္။
    ဝါရင့္ပန္းခ်ီဆရာၾကီး ဦးျမင့္ေမာင္ေက်ာ္သည္ လူငယ္ပန္းခ်ီဆရာေလးမ်ားၾကားရပ္ရင္း အာေဘာင္အာရင္းသန္သန္လက္ခ်ာရိုက္ေနသည္။ သူသည္တစ္ေလာတုန္းက ေလျဖန္းသြားခဲ့ေသးသည္။ ခုေတာ့ အေတာ္ျပန္ေကာင္းေနၿပီ။ ဘယ္ဘက္ပါးကေလးနည္းနည္းရြဲ႔ေနေသးသျဖင့္ စကားေျပာလွ်င္တံေတြးေတာ့စဥ္တတ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ လူငယ္မ်ားမွာ သူ၏ညာဘက္ျခမ္းတြင္သာ စုၿပီးရပ္ေနေလသည္

    ဓာတ္ေလွခါးႏွစ္စင္း၏တံခါးမ်ား တစ္ျပိဳင္တည္းပြင့္လာၿပီး လွ်ပ္စစ္တြန္းလွည္းကုလားထိုင္(ဝွီးခ်ဲ)ႏွစ္စင္းသည္လည္း တစ္ျပိဳင္တည္းေရွာခနဲထြက္လာသည္။ စၾကႍလမ္းထဲသို႔အရင္ေရာက္ေအာင္လုဝင္ၾကရင္း လွည္းႏွစ္စင္းတိုးမိၾကသည္။
    ' လူတစ္ေယာက္လံုးလာတာမျမင္ဘူးလာ 'ဟု အသက္ကိုးဆယ့္ရွစ္ႏွစ္အရြယ္ရွိ ျဖဴျဖဴဖိုင့္ဖုိင့္ အဘြားအုိက စၿပီးရန္ေတြ႔လိုက္သည္။ ကိုးဆယ့္ငါးႏွစ္ရွိၿပီျဖစ္ေသာ ခပ္ပိန္ပိန္၊ အသားျဖဴျဖဴ၊ ဆံပင္ျဖဴျဖဴ၊ ႏႈတ္ခမ္းေမြးျဖဴျဖဴ အဘိုးအိုကလည္း
    " လွည္းတစ္စင္းလံုးလာတာ မျမင္ဘူးလား "
    ဟုတံု႔ျပန္သည္။
    " ေလးဒီးစ္ဖတ္စ္ဆိုတာ မသိဘူးလား "
    " က်ဳပ္ကလမ္းေၾကာင္းထဲ အရင္ဦးေအာင္ေရာက္တာ၊ ခင္ဗ်ားကဝင္တိုက္တာ "
    " ဘာေျပာတယ္ "
    အဘြားၾကီးက အေတာင္သတိၱေကာင္းပံုရသည္။ အျပတ္ခ်ဲေတာ့မည့္ဟန္ျပင္လုိက္ၿပီးမွ မ်က္လံုးကိုေမွး၍ အားယူၾကည့္လိုက္ၿပီး
    " ဒီမ်က္ႏွာျမင္ဖူးပါတယ္ "
    အဘုိးၾကီးကလည္း
    " ဒီအသံၾကားဖူးသလိုလိုပါပဲ၊ ဒါနဲ႔ခင္ဗ်ားကဘယ္သူလဲ "
    " မသိဘူးလား ခင္ေဆြဦးဆိုတာ ငါပဲ "
    " ဟင္ မမဦး၊ ကၽြန္ေတာ္ ဘၾကီးမိုး၊ အဲ... ေမာင္မိုးသူရယ္ေလ "
    " ဟယ္...ကိုမိုးသူ၊ ၾကည့္စမ္း၊ မေတြ႔တာၾကာပါပေကာ "
    " မမဦးဘယ္နားထိသြားေသးသလဲ "
    " မထိပါဘူး၊ မမဦးလည္းဝီွးခ်ဲလိုင္စင္ရထားတာမၾကာေသးေတာ့ ေကာင္းေကာင္းမကၽြမ္းက်င္ဘူး၊ ကိုမိုးသူလည္း ဘာျဖစ္သြားေသးသလဲ "
    " မျဖစ္ပါဘူး "
    ထုိ႔ေနာက္ စာေပေမာင္ႏွမႏွစ္ေယာက္ဝမ္းသာအားရစကားေတြေျပာၾကသည္။ ခဏေနေတာ့ ဆရာမၾကီးေဒၚခင္ေဆြဦးက
    " ေနာက္ေတာင္က်ေနၿပီ၊ အစားအေသာက္ေတြကုန္သြားရင္ ခက္မယ္၊ သန္းျမင့္ေအာင္တု႔ိက သိပ္လက္ျမန္တာ၊ ကဲ...သြားလိုက္ဦးမယ္ေနာ္၊ ကိုေအာင္သင္း "
    ဟုႏႈတ္ဆက္ၿပီး ဝွီးခ်ဲကို ေကြ႔ေကြ႔ေကာက္ေကာက္ေမာင္းထြက္သြားသည္။ ဆရာၾကီးေမာင္မိုးသူမွာ ရုတ္တရက္ေၾကာင္စီစီျဖစ္သြားသည္။ ၿပီးေတာ့မွ
    " ဟား ဟား... ငါ့ကိုမ်ား ကိုေအာင္သင္းတဲ့၊ အင္း..ေဒၚခင္ႏွင္းယုတစ္ေယာက္ေတာ့ အသက္ၾကီးလာလို႔ ေမ့ေမ့ေလ်ာ့ေလ်ာ့ေတြျဖစ္ကုန္ၿပီထင္တယ္ "
    ဟုေျပာၿပီး ဟက္ဟက္ပက္ပက္ရယ္သည္။ ထို႔ေနာက္အကူအညီလိုရင္ေပးရေအာင္ ေဘးမွာအဆင္သင့္ေစာင့္ေနေသာ ဆရာေဇာ္ခိုင္ဦးကိုေမာ့ၾကည့္ၿပီး
    " ေဟ့ေကာင္..ေလးလြင္လတ္၊ ကိုဗဂ်မ္းတုိ႔ရွိတဲ့ဝိုင္းကိုလုိက္ျပေပးစမ္းကြာ "  ဟုေျပာလိုက္သည္။

အပိုင္း (၂) ဆက္လက္တင္ဆက္ထားပါသည္။
------------------------------------------
(ေရႊအျမဳေတမဂၢဇင္း၊ အမွတ္-၂၄၀၊ ႏိုဝင္ဘာ ၂၀၀၉)     

No comments:

Post a Comment

mr.kyaingtun@gmail.com