ကၽြန္ေတာ္ေက်ာင္းဆရာျဖစ္စက ငါဘြဲ႔ရတစ္ေယာက္ပဲ မူလတန္းေလာက္ေတာ့ သင္ႏိုင္မည္ဟု ထင္မွတ္ခဲ့ပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ မူလတန္းဆရာအျဖစ္ တာဝန္က်ရာရြာသို႔ စတင္ေရာက္စဥ္က ေက်ာင္းအုပ္ဆရာႀကီးက သူငယ္တန္းကို ဝင္သင္ခိုင္းျခင္းကို စိတ္ဆိုးခဲ့မိသည္။ သို႔ေသာ္ ေက်ာင္းအုပ္ဆရာႀကီးကို ဘြဲ႔မရ၊ ဟယ္ရီတန္ ၇ တန္းႏွင့္ ေက်ာင္းအုပ္ျဖစ္လာတာပဲဟု အထင္ေသးၿပီး သူငယ္တန္းသို႔ စာဝင္သင္ပါသည္။ ေက်ာင္းအုပ္ဆရာ ႀကီးက ႐ံုးခန္းထဲ ဝင္သြားသည္။
ကၽြန္ေတာ္တာဝန္က်ရာ မူလတန္းေက်ာင္းေလးသည္ ေပ ၆၀ x ၁၅ ေပ ေက်ာင္းတစ္ေက်ာင္းျဖစ္ပါသည္။ စာသင္ခန္း အခန္းခြဲထားျခင္းမရွိ။ ခမ္းမႀကီးထဲတြင္ သူငယ္တန္းမွ စတုတၳတန္းအထိ အတန္း ၅ တန္းခြဲကာ ခံုစီ ထားျခင္းသာျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ တစ္တန္းမွ စာသင္ စာေအာ္ေနလွ်င္၊ ေနာက္တစ္တန္းက စာသင္လို႔မရ၊ စာဖတ္ခိုင္း၊ သခ်ၤာတြက္ခိုင္းေလာက္႐ံုသာရသည္။ ဒါကလည္း ဆရာအခ်င္းခ်င္း နားလည္မႈႏွင့္ ထိန္းသိမ္းကာ သင္ၾကားရသည့္ စနစ္တစ္ခုျဖစ္သည္။
ဆရာေပါက္စ အမွန္တကယ္ ေခ်ာက္က်ခဲ့ရသည္။ သူငယ္တန္းကေလးေတြက ကၽြန္ေတာ့္ကို မ်က္လံုေလးေတြ အျပဴးသားႏွင့္ ၾကည့္ေနၾကသည္။ ကၽြန္ေတာ္က အလြယ္ဆံုးျဖစ္သည့္ ျမန္မာစာကိုသင္ရန္ ေျဖျဖဴကို ေကာက္ကိုင္ၿပီး ေက်ာက္သင္ပုန္းေပၚတြင္ ေရးလိုက္သည္။ ေျမျဖဴေခ်ာင္းက ေထာက္ခနဲ က်ဳိးသြားသည္။ ေျမျဖဴကို ေဖာင္တိန္လိုကိုင္ၿပီးေဘာေပၚသို႔ေရးလိုက္သျဖင့္ က်ဳိးသြားျခင္းျဖစ္သည္။ ေျဖျဖဴကိုင္တာကအစ ဆရာေလာကတြင္ စနစ္ရွိပါသည္။
ကၽြန္ေတာ္က စိတ္ကူးျဖင့္ ကႀကီး ခေခြးစသင္မည္ဟုမွန္းက ေက်ာက္သင္ပုန္းႀကီးေပၚတြင္ ကႀကီးမွ စေရး သည္။ ကၽြန္ေတာ္ေခၽြးျပန္သည့္ ေနရာသို႔ေရာက္လာသည္။ ဋ သံလ်င္းခ်ိတ္ ေရးရမည့္အခ်ိန္တြင္ ျပႆနာ တက္ေတာ့သည္။ ဘယ္ဘက္လွည့္ရမည္မွန္းမသိ။ ေခၽြးျပန္ေနေသာ ကၽြန္ေတာ့္ကို ႐ံုးခန္းအတြင္းမွ လွမ္းၾကည့္ ေနေသာ ဆရာႀကီးက ၿပံဳးၿပီး ျပႆနာကို ေျဖရွင္းေပးလိုက္သည္။ သူ႔စားပြဲေရွ႕ရွိ ေခါင္းေလာင္းကိုထိုးၿပီး မုန္႔စား ဆင္းေပးလိုက္ျခင္းျဖစ္သည္။
ကၽြန္ေတာ္က ဆရာႀကီးေရွ႕တြင္ အျပစ္ရွိသူတစ္ေယာက္ပမာ သြားရပ္လိုက္ေသာအခါ ဆရာႀကီးက
"အဲဒါ ခင္ဗ်ားတစ္ေယာက္တည္း မဟုတ္ဘူး။ ေက်ာင္းဆရာျဖစ္စလူတိုင္း ရင္ဆိုင္ရတဲ့ ျပႆနာပဲ” ဟု ရယ္ ေမာရင္းေျပာျပသည္။ သူလည္း တစ္ခ်ိန္က ဤအျဖစ္မ်ဳိး ႀကံဳဖူးသည္။ အလားတူထို ျပႆနာႏွင့္ ရင္ဆိုင္ရ ေသာ ဆရာေတြ၏အမည္ကို တစ္သီႀကီးရြတ္ျပသြားသျဖင့္ ကၽြန္ေတာ္ စိတ္တင္းၾကပ္ေနမႈမ်ား ေျပေလွ်ာ့သြား ေတာ့သည္။
မုန္႔စားဆင္းခ်ိန္ျပန္တက္ေသာအခါ ဆရာႀကီးက ကၽြန္ေတာ့္ကို ေလးတန္းသို႔ သြားၿပီး အဂၤလိပ္စာသင္ခိုင္း သည္။ သူကေတာ့ သူငယ္တန္းသို႔ဝင္ၿပီး ကႀကီး ခေခြးသြားသင္သည္။
သူကႀကီး ခေခြးသင္ပံုကို ကၽြန္ေတာ္ ေျပာျပခ်င္ပါသည္။ အတန္းေရွ႕တြင္ ဆရာဆိုၿပီး မတ္တပ္ရင္ သင္သည္ မဟုတ္။ ေက်ာင္းသား ၂၀ ခန္႔ကို သူ႔ပတ္လည္တြင္ ဝိုင္းထိုင္ေစလိုက္သည္။ စာသင္ခံုနိမ့္ေလးေတြကိုလည္းသူ ကပတ္လည္ဝိုင္းလိုက္ၿပီး စည္း႐ိုးတစ္ခုလို ကာလိုက္သည္။ ၿပီးေတာ့မွ ေဘာကိုလည္းမၾကည့္ ကေလးေတြကို ၾကည့္ၿပီး
"ကႀကီးကို ဘယ္လိုေရးတယ္၊ သိၾကသလားကြယ္" ဟုတိုင္လိုက္သည္။
ကေလးေတြကလည္း
"သိတယ္…သိတယ္.. ကႀကီးဆိုတာ ေဟာဒီလိုေရးရတယ္၊ အဲဒါကႀကီးကြယ္" ဟုေအာ္လည္းေအာ္ လက္ၫွဳိး ေလးေတြႏွင့္ ေလထဲတြင္ ကႀကီးကို ေဝ့ဝဲေရးၾကသည္။
သူတို႔ဆရာတပည့္ေတြ အတိုင္အေဖာက္ႏွင့္ ေလေပၚဝဲ ေရးလိုက္၊ ေအာ္လိုက္၊ ရယ္လိုက္ၾကသည္မွာ ဇာတ္ကေနသလား ထင္မွားမိသည္။
အမွန္ေတာ့ ၇ တန္းေအာင္ဆရာႀကီးက၊ ဘြဲ႔ရကၽြန္ေတာ့္ကို ပညာေပးေနျခင္းျဖစ္သည္။ သူတို႔ ေက်ာက္တံ မကိုင္၊ ေက်ာက္သင္ပုန္းမကိုင္ဘဲ စာေရးေနၾကျခင္းျဖစ္သည္။ ေလထဲမွာ စာေရးနည္းတဲ့။ ထူးဆန္းလွစြာ ယခုမွႀကံဳရသည္။ ဆရာအတတ္သင္တန္းမ်ား တက္လာသည့္ကာလတစ္ေလွ်ာက္လံုးလည္း ထိုနည္းကို မႀကံဳ ေတြ႔ခဲ့ဖူးပါ။
ၿပီးေတာ့ အားလံုးကိုယ့္ေနရာ ကိုယ္ျပန္ထိုင္ၾကသည္။
"ေက်ာက္သင္ပုန္းထုတ္"
ဆရာႀကီး၏ အမိန္႔ျဖစ္သည္။ သူ႔တပည့္ေတြက လြယ္အိတ္ထဲမွ ေက်ာက္သင္ပုန္းေတြ ထုတ္လိုက္ၾကသည္။ ေက်ာက္တံထုတ္။ လိုက္ထုတ္ၾကသည္။ သူ႔တိုင္မင္ႏွင့္သူျဖစ္သည္။ အားလံုးအသင့္။
"ကႀကီးကို ဘယ္လိုေရးမယ္"
ယခုတစ္ႀကိမ္တြင္ ဘာသံမွ်မထြက္။ ကေလးေတြက ေက်ာက္သင္ပုန္းေပၚတြင္ ေလထဲေဝ့ေရးခဲ့သည့္ အတိုင္း ေရးေနၾကမည္မွာ ေသခ်ာသည္။ ၿပီးေလာက္သည့္ အခ်ိန္တြင္မွ ဆရာႀကီးက
"ခ ေခြးကို ဘယ္လိုေရးမယ္"
"ဂ ငယ္ကို ဘယ္လိုေရးမယ္"
ကၽြန္ေတာ္ ရပ္ထားခဲ့သည့္ "ည" အကၡရာအထိ ဆရာႀကီးက အတိုင္အေဖာက္ႏွင့္ သင္သြားသည္။ ၿပီးေတာ့မွ
"ၿပီးတဲ့လူလာခဲ့" ဟုေအာ္လိုက္သည္။
ကေလးေတြ သူ႔အနားတြင္ ဝိုင္းအံုၿပီး အမွတ္ေတာင္းေနၾကသည္။ ဆရာႀကီးက ေျဖျဖဴတစ္ေခ်ာင္းျဖင့္ အမွတ္ ေပးသည့္ လုပ္ငန္းကို ေပ်ာ္ရႊင္စြာစတင္သည္။
ကၽြန္ေတာ္သည္ ေက်ာင္းဆရာစျဖစ္ကာစက ကေလးအနံ႔ကို ႏွာေခါင္းမယဥ္ေၾကာင္း ဝန္ခံလိုပါသည္။ ေက်ာင္း ေပၚတက္လိုက္သည္ႏွင့္ ကၽြန္ေတာ့္ႏွာေခါင္းထဲတြင္ ေခၽြးနံ႔လိုလို၊ ေသးနံ႔လိုလိုရေနသည္။ ဆရာႀကီးကေတာ့ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ဤအနံ႔မ်ားၾကားတြင္ က်င္လည္ ခဲ့ၿပီးျဖစ္သျဖင့္ ႏွာေခါင္းယဥ္ေနပံုရသည္။
သူ႔ပတ္လည္တြင္ ဝိုင္းအံုေနေသာ ကေလးမ်ားကို သူ႔ေျမးေလးေတြလို ပြတ္လိုက္၊ ဖက္လိုက္ႏွင့္ ၾကည္ႏူးေနသည္။ ကေလးေတြ က အမွတ္ေပးလိုက္ေသာ ေက်ာက္သင္ပုန္းေလးေတြကုိၾကည့္ၿပီး ပီတိျဖစ္ေနသည္ကိုၾကည့္ရင္း ကၽြန္ေတာ္ စာသင္ရမည္ကိုပင္ ေမ့ေနသည္။ ၇ တန္းေအာင္ ဆရာျဖစ္သင္တန္းဆင္း ဆရာႀကီးက၊ ဘြဲ႔ရ ဆရာအတတ္ ပညာမရွိ။ အလုပ္မရွိသျဖင့္ ဘြဲ႔ရၿပီး ရရာအလုပ္ကို ဝင္လုပ္လာသည့္ ဆရာေပါက္စကို ေကာင္းေကာင္း ပညာျပလိုက္ျခင္း ျဖစ္သည္။
ကၽြန္ေတာ့္ဘဝတစ္ေလွ်ာက္လံုးတြင္ လက္ဦးဆရာစဟုဆိုရမည့္ မူလတန္းေက်ာင္းအုပ္ဆရာႀကီးတစ္ေယာက္ က ေပးလိုက္သည့္ သင္ခန္းစာကို ကၽြန္ေတာ္ ဘယ္ေတာ့မွမေမ့။
ဆရာႀကီးက ကၽြန္ေတာ့္ကို
- မသင္မီေလ့လာ
- ကိုယ္သင္မွာကို ႀကိဳတင္ျပင္ဆင္
- ကေလးေတြႏွင့္ ရင္းႏွီးကၽြမ္းဝင္
- သူတို႔ကိုခ်စ္ခင္မွ ကိုယ့္ကိုခ်စ္ခင္
- ဘဝင္မျမင့္ႏွင့္ဆိုသည့္ သင္ခန္းစာမ်ား ေကာင္းေကာင္းေပးသြားသည္။
ဆရာျဖစ္စကတည္းက အၿပံဳးေလးျဖင့္ ဦးခ်ဳိးေပးလိုက္ေသာ ဆရာႀကီး၏ ပထမဆံုး ဆရာအတတ္သင္ခန္းစာ သည္ ကၽြန္ေတာ့္ဆရာဘဝတစ္ေလွ်ာက္လံုးကို ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲပစ္လိုက္သည္။ သူတို႔တြင္ ဘြဲ႔ရေတြကို ပညာ ေပးႏိုင္စြမ္းရွိၾကသည္။ ဘဝႏွင့္ယွဥ္သည့္ အေတြ႔အႀကံဳေတြက သူတို႔ကို ဆရာအတတ္သင္မွ ကထိကေတြ ေလာက္ကိုးစားရေအာင္ ျပဳလုပ္ႏိုင္စြမ္းရွိသည္။ မည္သို႔ဆိုေစ သူတို႔ကိုေတာ့ လြမ္းမိသည္။
မွတ္ခ်က္
ပဲခူးေခ်ာင္းဖ်ား၊ အဆိပ္ေတာင္ေက်းရြာမွ ကြယ္လြန္သြားၿပီျဖစ္ေသာ ဆရာႀကီးဦးျမေအာင္သို႔ အမွတ္တရ
၀တၳဳတို
တင္ညြန္႔
ေမာကၡပညာေရးမဂၢဇင္း
http://www.maukkha.org/index.php/book-store/short-stories/2323-2012-09-29-01-43-38
No comments:
Post a Comment
mr.kyaingtun@gmail.com