Monday, September 24, 2012

ျမန္မာျပည္ႏွင့္ခြဲထြက္ခြင့္ကိစၥ by Socretes Athensian on Saturday, July 16, 2011 at 10:26am · Friday, November 9, 2007





ဖက္ဒေရးရွင္းဟူသည္ (federation) လက္တင္ဘာသာစကား(foedus)မွ ဆင္းသက္လာၿပီး သေဘာ တူညီမႈ ပဋိညာဥ္(သုိ႔) သေဘာတူညီမႈ စာခ်ဳပ္ဟု အဓိပၸါယ္ရသည္။ တခ်ိဳ႕ကေတာ့ ဖက္ဒရယ္ဟု ေျပာလုိက္ သည္ႏွင့္ ခြဲထြက္ခြင့္ႏွင့္ ယွဥ္တြဲေျပးျမင္မိၾကသလုိ ခြဲထြက္ခြင့္မပါဘဲႏွင့္ ဖက္ဒရယ္ျပည္ေထာင္စု တည္ေဆာက္ ၍ မရပါဟုဆုိၾကသည္။ အေမရိကန္ ႏုိင္ငံသား (David William) ကမူ ခြဲထြက္ခြင့္မပါဘဲႏွင့္ ဖက္ဒရယ္ ျပည္ေထာင္စုစစ္စစ္ တည္ေဆာက္၍ရပါသည္ဟု အခုိင္အမာေျပာဆုိခဲ့သည္။ တဆက္တည္းမွာပင္ “တူညီတဲ့ အက်ိဳးစီးပြားေတြကို ဘယ္လုိေပါင္းစပ္မလဲဆုိတာ ဖက္ဒရယ္ရဲ႕ အႏွစ္သာရျဖစ္ၿပီး ခြဲထြက္ခြင့္မပါရွိပါက ဖက္ဒရယ္ဖြဲ႕စည္းမႈမွာ အဓိပၸါယ္မဲ့ျဖစ္သည္ဆုိျခင္းမွာ မွားယြင္းပါသည္။ ဖက္ဒေရးရွင္းဟူေသာ သတ္မွတ္ခ်က္ ေဘာင္အတြင္းမွ ခြဲထြက္ ျခင္းသည္ တရား၀င္မႈမရွိပါ”ဟု ေျပာခဲ့သည္။
ခြဲထြက္ခြင့္မွာ ကိုယ္ပုိင္ျပ႒ာန္းခြင့္၏ အျမင့္ဆုံးလုပ္ပုိင္ခြင့္ျဖစ္သည္။ ကိုယ္ပုိင္ျပ႒ာန္းခြင့္ႏွင့္ ပတ္သက္ ၿပီး ေလ့လာသူအားလုံးက ကိုယ္ပုိင္ျပ႒ာန္းခြင့္အစမွာ ဥေရာပအင္ပါယာႏုိင္ငံႀကီးမ်ား လက္ထက္ကစခဲ့သည္ ဟု လက္ခံၾကသည္။ ကုိယ္ပုိင္ျပ႒ာန္းခြင့္ အရွိန္ေကာင္းလာေသာကာလ ပထမကမၻာစစ္အၿပီး အေမရိကန္ သမၼတ ၀ီ(လ္)ဆင္ အဆုိျပဳေသာ ကုိလုိနီႏုိင္ငံမ်ားအား လြတ္လပ္ေရးမေပးမီ ကိုယ္ပုိင္ျပ႒ာန္းခြင့္ေပးရန္ တင္ျပခဲ့သည္။ ခြဲထြက္ခြင့္ႏွင့္ပတ္သက္ၿပီး တခ်ိဳ႕ကေကာင္းသည့္ဘက္က ေျပာၾကသလုိ တခ်ိဳ႕ကလည္း ဆုိးသည့္ဘက္ကေျပာၾကၿပီး ကုလသမဂၢအေထြေထြအတြင္းေရးမွဴး ကုိဖီအာနန္ကမူု ခြဲထြက္ခြင့္ႏွင့္ပတ္သက္ ၿပီး မထည့္ရင္ ကမၻာႀကီးအတြက္ ေအးခ်မ္းတယ္ဟု ေျပာခဲ့သည္။
လူမ်ိဳးစုတခ်ိဳ႕ကေတာ့ ပါးအေနျဖင့္မသုံးပါ။ ဒုိင္းအေနျဖင့္ သုံးရန္အတြက္ေတာ့ ခြဲထြက္ခြင့္ကို ထည့္သင့္သည္ဟု ဆုိၾကသည္။ ခြဲထြက္ခြင့္ႏွင့္ ကိုယ္ပုိင္ျပ႒ာန္းခြင့္တုိ႔၏ ကြာျခားခ်က္မွာ ခြဲထြက္ခြင့္၌ သီးျခား လုံး၀လြတ္လပ္ျခင္းရဲ႕ အစုအေ၀းျဖစ္ၿပီး ကိုယ္ပုိင္ျပ႒ာန္းခြင့္၌ အတူတကြ ေနထုိင္ၾကၿပီး ျပ႒ာန္းခြင့္ႏွင့္ အုပ္ခ်ဳပ္မႈေကာင္းတုိ႕ျဖစ္သည္။
တကယ့္ဖက္ဒရယ္စစ္စစ္ႏွင့္ အာဏာခြဲေ၀အုပ္ခ်ဳပ္ၾကပါက ခြဲထြက္ခြင့္ထည္ရန္မလုိဘဲ ျပည္ေထာင္စု အစုိးရႏွင့္ ျပည္နယ္အစုိးရၾကား တည္ေဆာက္မည့္ ယုံၾကည္မႈကသာ အေရးႀကီးပါသည္။ ဖက္ဒရယ္ကုိ အဓိကေဖာ္ေဆာင္ရာ၌ အဓိကအေရးႀကီးဆုံးမွာ အဖြဲ႕၀င္ျပည္နယ္အခ်င္းခ်င္း ပူးေပါင္း ေဆာင္ရြက္ရာတြင္ မည္သည့္ျပည္နယ္တခုခုကမွ လႊမ္းမုိးမႈမရွိသည့္ သေဘာကုိေဆာင္သည္။
တနည္းဆုိရေသာ္ ဖက္ဒရယ္ဆုိသည္မွာ မတူကြဲျပားသည့္ ျပည္နယ္မ်ား၊ လူမ်ိဳးမ်ား၊ အုပ္စုမ်ား စုစည္းရာတြင္ အာဏာကုိ ခြဲေ၀က်င့္သုံးသည့္ သေဘာတရားတရပ္လည္းျဖစ္သည္။ ဖက္ဒရယ္၏ အဓိက က်ေသာ အေျခခံမႈမွာ ေစ့စပ္ညႇိႏႈိင္းမႈျဖစ္ၿပီး အလြန္အေရးႀကီးပါသည္။ ေစ့စပ္ေဆြးေႏြးၿပီး တူညီမႈမ်ားကို တူညီသလုိ အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္ဖုိ႔လုိသလုိ မတူညီမႈမ်ားကို တူညီမႈရေအာင္ လုပ္ႏုိင္ဖုိ႔ လုိသည္။
ေစ့စပ္ညိႇႏႈိင္းမွတဆင့္ ဥပေဒ မျပ႒ာန္းခင္ ညီညြတ္မႈကို အရင္ျပ႒ာန္းသင့္သည္။ ၄င္းေစ့စပ္ ညႇိႏႈိင္းမႈအေပၚ အေျချပဳ၍
(က)ေရးသားထားေသာ အေျခခံဥပေဒရွိျခင္း၊
(ခ)အခြင့္အာဏာမ်ားကုိ ဗဟုိဦးစီးထိန္းခ်ဳပ္မႈမရွိျခင္း၊
(ဂ)နယ္ေျမေဒသအလုိက္ အာဏာခြဲေ၀အုပ္ခ်ဳပ္ျခင္း တည္းဟူေသာ အနိမ့္ဆုံးစံသတ္မွတ္ခ်က္ (၃) ခုျဖင့္ ဖက္ဒရယ္စနစ္ကုိ က်င့္သုံးၾကပါသည္။
မည္သည့္အတြက္ေၾကာင့္ ဖက္ဒရယ္က်င့္သုံးၾကသနည္းဟုဆုိလွ်င္
(က) မတူကြဲျပားေသာ ယဥ္ေက်းမႈမ်ားကုိ ေဖာ္ထုတ္ရန္၊
(ခ)အခြင့္အေရးမ်ား တန္းတူရန္၊
(ဂ)လူမ်ိဳးႀကီး၀ါဒႏွင့္ ႀကီးႏုိင္ငယ္ညႇင္း၀ါဒကို ကာကြယ္ႏုိင္ရန္အတြက္ႏွင့္
(ဃ)ေဒသ၏ လုိအပ္ခ်က္ျဖစ္ပ်က္မႈကိစၥမ်ားကို ျပည္ေထာင္စုအစုိးရထက္ ေဒသဆုိ္င္ရာအစုိးရက ပုိမုိသိရွိၿပီး လူထုလုိအပ္ခ်က္ကို ျဖည့္ဆည္းႏုိင္ရန္ က်င့္သုံးၾကသည္။
ဖက္ဒရယ္စနစ္ က်င့္သုံးရာတြင္ အေရးႀကီးေသာအခ်က္ (၃)ခ်က္ရွိပါသည္။


(က)လြတ္လပ္မႈ၊
(ခ)ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္မႈ၊
(ဂ)ေကာင္းမြန္သည့္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးတုိ႔ျဖစ္သည္။
ျမန္မာျပည္ လူမ်ိဳးစုျပႆနာ၏ အတိတ္ရင္းျမစ္ကိုၾကည့္လွ်င္ ျပည္နယ္မ်ား ျပည္ေထာင္စုမွ ခြဲထြက္ ခြင့္ဆုိသည့္ ခြဲထြက္ေရးျပႆနာကို အႀကီးအက်ယ္ဆုံး ျပႆနာအျဖစ္ေတြ႕ရသည္။ ခြဲထြက္ခြင့္ ျပႆနာ အစကုိ ေလ့လာၾကည့္လွ်င္ ပထမပင္လံုညီလာခံမွ စတင္ခဲ့သည္ကို ေတြ႕ရွိရသည္။
ပထမပင္လုံညီလာခံကို ၁၉၄၆-ခု မတ္လ(၁)ရက္ေန႔မွ မတ္လ(၁၂)ရက္ေန႔ထိ က်င္းပခဲ့ၿပီး ယင္းညီလာခံတြင္ ဂဠဳန္ဦးေစာက “ေတာင္တန္းေဒသမ်ားသည္ ျမန္မာျပည္မႏွင့္ တၿပိဳင္တည္း လြတ္လပ္ ေရးရယူၾကၿပီး လြတ္လပ္ေရးရၿပီးပါက ခြဲထြက္လုိက္ ခြဲထြက္ခြင့္ရွိေစရမည္”ဟု ေဆြးေႏြးခဲ့သည္။
ဒုတိယပင္လုံ ညီလာခံတက္ရန္လာေသာ ကခ်င္ကိုယ္စားလွယ္အဖြဲ႕ကလည္း ၁၉၄၇-ခု ေဖေဖာ္ ၀ါရီ (၁) ရက္ေန႔တြင္ ကြတ္ခုိင္နယ္၊ နန္႔ဖတ္ကာရြာတြင္ ႀကိဳတင္ညႇိႏႈိင္း ေဆြးေႏြးၾကၿပီး အခ်က္(၇)ခ်က္ကုိ တညီတညြတ္တည္း ဆုံးျဖတ္ခဲ့ၾကသည္။ ၄င္းအခ်က္မ်ားအျပင္ ေအာက္ေျချခြင္းခ်က္ (၄)ခ်က္အနက္ အပုိဒ္(ခ)တြင္ ျပည္ေထာင္စု ဖြဲ႕စည္းၿပီးသည့္ေနာက္တြင္ ကခ်င္အမ်ိဳးသားမ်ားသည္ လြတ္လပ္စြာ ခြဲထြက္ခြင့္ရွိရမည္ဟု ထည့္သြင္းေဖာ္ျပခဲ့သည္။
၁၉၄၇- ေဖေဖာ္၀ါရိ (၆)ရက္ေန႔တြင္ ပင္လုံတြင္ က်င္းပေသာ ရွမ္းေစာ္ဘြားကိုယ္စားလွယ္မ်ား၊ ရွမ္းလူထုကိုယ္စားလွွယ္မ်ား၊ ကခ်င္ေခါင္းေဆာင္မ်ားပါ၀င္ေသာ အစည္းအေ၀းမွ ဆုံးျဖတ္ခ်က္(၅)ခ်က္ ခ်မွတ္ခဲ့ရာတြင္ အမွတ္(၅)ဆုံးျဖတ္ခ်က္၌ လြတ္လပ္ေရးရၿပီးေနာက္ ျမန္မာျပည္ေထာင္စုမွ ကၽြႏု္ပ္တုိ႔ သေဘာက်သည့္အခ်ိန္တြင္ ခြဲထြက္လုိက ခြဲထြက္ခြင့္ရွိရမည္ဟု တင္ျပခဲ့ၾကသည္။ ထုိ႔ျပင္ ၁၉၄၇-ခု ေဖ ေဖာ္၀ါရီ (၇)ရက္ေန႔ နံနက္(၉)နာရီတြင္ က်င္းပခဲ့ေသာ ရွမ္း၊ ကခ်င္၊ ခ်င္းတုိ႔၏ ပူးတြဲေကာ္မတီ၏ ဆုံးျဖတ္ ခ်က္တြင္ ယင္းအခ်က္မ်ားကို ခ်င္းကိုယ္စားလွယ္အဖြဲ႕မွ ျဖည့္စြက္ေထာက္ခံသျဖင့္ အားလုံးသေဘာတူ လက္ခံၾကသည္။
ကခ်င္၊ ရွမ္း၊ ခ်င္းတုိင္းရင္းသားမ်ား ေတာင္းဆုိခဲ့ၾကေသာ ခြဲထြက္ခြင့္ကို ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း ကိုယ္တုိင္ ကန္႔ကြက္မႈမရွိဘဲ ၄င္းကိုယ္တုိင္ ဦးစီးေရးဆြဲခဲ့ေသာ ၁၉၄၇-ခု ေမလ ဖဆပလ ပဏာမျပင္ဆင္ မႈညီလာခံတြင္း အတည္ျပဳျပ႒ာန္းကာ ဖြဲ႔စည္းပုံအျခခံဥပေဒ အခန္း(၁၂)၌ ခြဲထြက္ႏုိင္ေသာ အခြင့္အေရး ကိုလည္းေကာင္း၊ ဗုိလ္ခ်ဳပ္တုိ႔က်ဆုံးၿပီး ဦးခ်န္ထြန္း ဦးစီးေရးဆြဲကာ ၁၉၄၇-ခု စက္တင္ဘာလတြင္ တုိင္းျပဳ ျပည္ျပဳလႊတ္ေတာ္၌ ျပ႒ာန္းေသာ ဖြဲ႔စည္းပုံအေျခခံဥပေဒ အခန္း(၁၀)တြင္ ၄င္းခြဲထြက္ႏုိင္ေသာ အခြင့္ အေရးမ်ားကို အတိအလင္း ျပ႒ာန္းေပးခဲ့သည္။ ခြဲထြက္ခြင့္ကုိ သီးျခားဥပေဒ ျပ႒ာန္းေပးခဲ့ေသာ္လည္း အေျခခံက်ေသာ တန္းတူညီေရးကို ေဖာ္ေဆာင္ႏုိင္ခဲ့ျခင္းမရွိ၍ ျမန္မာႏုိင္ငံသမုိင္းတြင္ အက်ိဳးထက္ အျပစ္ ကို ျဖစ္ေစခဲ့သည္။
ထုိ ၄၇-ဖြဲ႕စည္းအုပ္ခ်ဳပ္ပုံ အေျခခံဥပေဒတြင္ ခြဲထြက္ခြင့္ႏွင့္ပတ္သက္၍ က်ပ္တည္းေသာ ခ်ဳပ္ခ်ယ္ ျခင္းျဖင့္ ခြဲထြက္ႏုိင္ေသာ အခြင့္အေရး လုိက္ေလ်ာခ်က္ႏွင့္အတူ ျပည္နယ္မ်ားဖြဲ႔စည္းေရး အခန္းမ်ားထည့္ သြင္းရျခင္းမွာ အမွန္တကယ္ ႏုိင္ငံေရးႏွင့္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးအရ လုိအပ္၍မဟုတ္ဘဲ နယ္စပ္ေဒသေခါင္းေဆာင္ မ်ား၏ ယုံမွားသံသယ ေပ်ာက္ေစေရးအတြက္ျဖစ္သည္ဟု ထုိဥပေဒကို အဓိကေရးဆြဲသူ ဦးခ်န္ထြန္းမွ ထုတ္ေဖာ္ေျပာၾကားခဲ့သည္။
ကမၻာေပၚတြင္ ဖက္ဒရယ္က်င့္သုံးရာ၌ တႏုိင္ငံႏွင့္တႏုိင္ငံ မတူညီပါ။ ဖက္ဒရယ္ႏုိင္ငံေပါင္း (၃၀) ေက်ာ္ကုိ ေလ့လာရာ၌ ခြဲထြက္ခြင့္ကို ဆုိဗီယက္ယူနီယံေဟာင္းႏွင့္ ျမန္မာႏုိင္ငံဥပေဒမ်ား၌သာ ေတြ႕ရ သည္။ ၄၇-ဖြဲ႕စည္းပုံ အေျခခံဥပေဒ၌ ခြဲထြက္ခြင့္ပါသည္ဟု ဆုိႏုိင္ေသာ္လည္း က်ပ္တည္းေသာခ်ဳပ္ခ်ယ္ ျခင္းျဖင့္ ခြဲထြက္ျခင္းကို ခြင့္ျပဳခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ ကေနဒါႏုိင္ငံ၏ ဖြဲ႕စည္းပုံ၌မူ ခြဲထြက္ျခင္းကို လုံး၀ခြင့္မျပဳ ေၾကာင္း အတိအလင္းေဖာ္ျပခဲ့သည္။ ဗဟုိခ်ဳပ္ကိုင္မႈအနည္းဆုံးဟု ကမၻာေပၚတြင္ နာမည္ႀကီးေသာ ဆြစ္ဇာလန္ ႏုိင္ငံတြင္မူ (၁၈၁၅) ဖက္ဒရယ္အေျခခံဥပေဒအရ အာဏာအားလုံးနီးပါးကုိ ျပည္နယ္မ်ားတြင္ ခြဲေ၀ထားၿပီး ဗဟုိအင္အားခ်ိနဲ႕ေသာ အစုိးရမ်ိဳးကိုသာခြင့္ျပဳခဲ့သည္။ ဗဟုိအစုိးရအားနည္းေန၍ ျပည္သူလူထုအၾကား အမ်ိဳးသား စည္းလုံးညီညြတ္မႈကို မတည္ေဆာက္ႏုိင္ခဲ့ေပ။ ၁၈၄၇-ျပည္တြင္းစစ္ၿပီးမွ ျပည္သူအမ်ားစုက ဗဟုိအားေကာင္းေသာ အစုိးရတရပ္ လုိအပ္ေၾကာင္း ဆုံးျဖတ္ခဲ့ၾကသည္။
အနာဂတ္ျမန္မာျပည္အတြက္မူ စဥ္းစားစရာေတြရွိလာပါသည္။ ဒီမုိကေရစီရၿပီးေနာက္ အမ်ိဳးသား ေရး လႈပ္ရွားမႈမ်ားျဖစ္လာၿပီး ကိုယ့္လူမ်ိဳး ကုိယ္ဂရုစုိက္မႈမ်ားျဖစ္လာလ်က္ တုိင္းရင္းသား လူမ်ိဳးစုမ်ားမွာ သူတုိ႔ဘာသာသူတုိ႔ အုပ္ခ်ဳပ္ၾကၿပီး ကိုယ့္လူမ်ိဳးေကာင္းစားေရးတခုတည္းကို ၾကည့္ခဲ့ပါလွ်င္ တုိင္းျပည္ ၿပိဳကြဲေရးသို႔ ဦးတည္သြားႏုိင္ပါသည္။ ထုိ႔ျပင္ လူဦးေရအနည္းအမ်ားကိုမၾကည့္ဘဲ တုိင္းရင္းသားလူမ်ိဳးစု ညီမွ်မႈေပၚတြင္ အေျခခံရမည္ဟူေသာ ေတာင္းဆုိခ်က္သည္ ဒီမုိကေရစီညီမွ်မႈ အေျခခံမူမ်ားကို ယုတ္ ေလ်ာ့သြားေစမည္သာမက ျပႆနာအခ်ိဳ႕ကို ပုိမုိႀကီးထြားလာေစႏုိင္သည္။ ပုံစံအားျဖင့္ ျပည္ေထာင္စု ျမန္မာႏုိင္ငံ အမ်ိဳးသားေကာင္စီ၏ ဖြဲ႕စည္းအုပ္ခ်ဳပ္ပုံ အေျခခံဥပေဒ (မူၾကမ္း)တြင္ ျပည္ေထာင္စုကို (၈) ျပည္ေထာင္ျဖင့္ ခြဲျခားထားခဲ့သည္။
တႏုိင္ငံလုံး လူဦးေရ ရာခုိင္ႏႈန္းအရ ဗမာက (၆၀)ရာခုိင္ႏႈန္းရွိၿပီး လူမ်ိဳးစုမ်ားက (၄၀)ရာခုိင္ႏႈန္းရွိ လ်က္ အာဏာခြဲေ၀မႈ၌ ဗမာက (၈)ပုံ(၁)ပုံရၿပီး လူမ်ိဳးစုမ်ားက (၈)ပုံ(၇)ပုံယူသြားခဲ့ၾကသည္။ ထုိသုိ႔ လူမ်ိဳး စု (လူနည္းစု)မ်ားက အာဏာအမ်ားႀကီးယူသြားမႈမွာ လူမ်ားစုျမန္မာမ်ား၏ လုပ္ပုိင္ခြင့္မ်ားကို ခ်ိဳးႏွိမ္ပစ္ လုိက္ျခင္းျဖစ္သည္။ ဤသို႔ခြဲေ၀မႈအေပၚ မညီမွ်တရားဟု ထင္ျမင္လာခဲ့ေသာ္ ျမန္မာမ်ားအေနျဖ့င္ လူမ်ိဳးစု မ်ားအား မုန္းတီးလာလ်က္ ပဋိပကၡမ်ား ျပင္းျပင္ထန္ထန္ျဖစ္လာႏုိင္ပါသည္။ ထုိ႔အတူ လူမ်ိဳးစုမ်ားဘက္မွ ၾကည့္ျပန္လွ်င္လည္ ဒီမုိကေရစီနည္းက်ေသာ ျမန္မာျပည္တြင္ က်င့္သုံးေနေသာ အမ်ားစုအႏုိင္ရေရး ေရြး ေကာက္ပြဲမ်ား၌ လူမ်ားစု ဗမာမ်ားသာ အျမဲအႏုိင္ရေနခဲ့လွ်င္ လူမ်ားစုမဟုတ္ေသာ လူမ်ိဳးစုမ်ားအေနျဖင့္ တရားမွ်တမႈ မရွိဟု ထင္ျမင္လာပါလိမ့္မည္။ ေရြးေကာက္ပြဲစနစ္ကုိလည္း အေသအခ်ာ ဆန္းစစ္ေရြးခ်ယ္ အသုံးျပဳသင့္သည္။ ထုိသုိ႔မဟုတ္ပါက ဒီမုိကေရစီနည္းက်ေသာ ႏုိင္ငံေရးပုံစံသည္ လူမ်ိဳးစုျပႆနာမ်ားကို အလြယ္တကူျဖစ္ေစႏုိင္ၿပီး ေရြးေကာက္ပြဲမွ တဆင့္ျပႆနာမ်ား ျဖစ္ေပၚလာႏုိင္လ်က္ ဒီမုိကေရစီေၾကာင့္ ေကာင္းမြန္ျခင္းထက္စာလွ်င္ လူမ်ိဳးစု အဓိကရုဏ္းမ်ားကုိ ေပၚေပါက္လာေစႏုိင္သည္။
လူမ်ိဳး၊ ဘာသာ၊ ယဥ္ေက်းမႈအစရွိသည့္ မတူညီမွ်မ်ားကုိ အေျခခံၿပီး အားလုံးသေဘာတူ လက္ခံ ႏုိင္မည့္ ျပည္နယ္ဖြဲ႕စည္းမႈသည္ အေကာင္းဆုံးဟုထင္ပါသည္။ ခြဲထြက္ခြင့္ကို အေသဆုပ္ကိုင္မထားဖုိ႔ရန္ လည္း ခြဲထြက္မႈကို အေၾကာင္းျပကာ အာဏာရွင္စနစ္လည္း ေပၚေပါက္ခဲ့ၿပီ။ ယေန႔အထိ ခြဲထြက္ခြင့္ကို ဆုပ္ကိုင္လ်က္ ခြဲထြက္ခြင့္မပါလွ်င္ ဖက္ဒရယ္ျပည္ေထာင္စုမစစ္၍ လက္မခံဟု ျငင္းဆန္ေနခဲ့ပါလွ်င္ ႏွစ္ ေပါင္း (၅၀)ေက်ာ္ခဲ့ၿပီးျဖစ္ေသာ ျပည္တြင္းစစ္မီးႀကီး ဆက္လက္ေလာင္ကၽြမ္းလ်က္ နအဖစစ္အာဏာရွင္ တုိ႔ကလည္း လက္ခုပ္တီး၍ ႀကိဳဆုိေနမည္ျဖစ္ေၾကာင္း တင္ျပလုိက္ရပါသည္။ ။

ေဇာ္ထြန္း

သီရိလကၤာေရာက္ ျမန္မာရဟန္းေတာ္မ်ားဘေလာ့မွ ကူးယူေဖာ္ျပထားသည္။
http://lanka-msma.blogspot.com/2007/11/blog-post_6010.html
Posted by ပိေတာက္ေျမ at 5:15:00 AM
Labels: ျပည္ေထာင္စုမၿပိဳကြဲေရး

No comments:

Post a Comment

mr.kyaingtun@gmail.com