Saturday, September 29, 2012

ေဒၚေအာင္ဆန္းစုႀကည္ႏွင္ ့ဖယ္ဒရယ္ၿပည္ေထာင္စု။ ေအာင္ထူး / ေသာသီခို ဘေလာ ့မွ-



ေအာင္ထူး

ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္သည္ ဖက္ဒရယ္ျပည္ေထာင္စု တည္ေဆာက္ေရးအတြက္ ၂၀၀၈ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒအား အေျခအျမစ္မွေန၍ ျပင္သည့္နည္းျဖင့္ တိုင္းရင္းသားေရးရာမ်ားကို ကိုင္တြယ္ေတာ့မည္လား။

စစ္အစိုးရတည္ေထာင္ထားေသာ လႊတ္ေတာ္အတြင္းတြင္ တိုင္းရင္းသားေရးရာမ်ားနွင့္ စပ္လွ်ဥ္း၍ ေဒၚေအာင္ဆန္းစု ၾကည္ က မၾကာခင္ေဆြးေႏြးေျပာၾကားလိမ့္မည္ ဟူေသာသတင္းထြက္ေပၚလာခဲ့သည္။ ဤတြင္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစု ၾကည္ သည္ တိုင္းရင္းသားေရးရာမ်ားကို မည္သည့္အေျခခံမွေန၍ စတင္ကိုင္တြယ္ေတာ့မည္နည္း၊ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံ ဥပေဒျပင္ဆင္ေရးနွင့္ ဆက္စပ္ေတာ့မည္လား ဟူ၍ လူထုအေနျဖင့္ သိျခင္ၾကေတာ့မည္ ျဖစ္သည္။ ျပီးခဲ့သည့္ ၾကား ျဖတ္ေရြးေကာက္ပြဲ၌ ၂၀၀၈ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံ ဥပေဒအား ျပင္ဆင္သြားမည္ဟူ၍ လူထုအား မဲဆြယ္ကတိျပဳခဲ့ေသာ္ လည္း ဖြဲ႕စည္းပံု၏ မည္သည့္ အပိုင္းက႑ကို ျပင္ဆင္သြားမည္ဟူ၍ အမ်ိဳးသားဒီမိုကေရစီ အဖြဲ႕ခ်ဳပ္အေနျဖင့္ တိတိ က်က် ထုတ္ျပန္ေၾကျငာသည္ကို မေတြ႕ရေသးပါ။

၂၀၁၂ ခုနွစ္ ဇူလိုင္လ ၁၅ ရက္ေန႕တြင္ ရွမ္းတိုင္းရင္းသား ဒီမိုကေ၇စီအဖြဲ႕ခ်ဳပ္၊ ရခိုင္ ဒီမိုကေ၇စီအဖြဲ႕ခ်ဳပ္၊ မြန္ ဒီမို ကေ၇စီအဖြဲ႕ခ်ဳပ္၊ ဇိုမီး ဒီမိုကေ၇စီအဖြဲ႕ခ်ဳပ္၊ ကရင္အမ်ိဳးသားဒီမိုကေရစီ ကြန္ဂရက္၊ ကခ်င္ျပည္နယ္ အမ်ိဳးသား ဒီမို ကေရစီ ကြန္ဂရက္၊ ခ်င္း တိုးတက္ေရးပါတီ အစရွိေသာ တိုင္းရင္းသားပါတီမ်ား စည္းေ၀းျပီးတိုင္းရင္းသား လူမ်ိဳးမ်ား အခြင့္အေရး အေျခခံ အရင္းအျမစ္သည္ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ ပံုစံမက်မွဳ အေပၚမွာ မူတည္ေၾကာင္း၊ သို ့ျဖစ္၍ ၂၀၀၈ ခုနွစ္ ဖြဲ ့စည္းပံုအေျခခံဥပေဒကို ျပဳျပင္လိုက္ျခင္းက သာလွ်င္ ျပသနာအရပ္ရပ္ကို ေျဖရွင္းရာေရာက္မည္ဟု အားလံုးက သေဘာတူ ဆံုးျဖတ္ေၾကာင္းျဖင့္ ေရးသားကာ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ထံ ေပးပို ့ခဲ့သည္ ဟု သိရသည္။

ဖယ္ဒရယ္ျပည္ေထာင္စုတည္ေဆာက္ျခင္း အပိုင္း (၁) by Htun Aung Gyaw on Friday, November 26, 2010 at 9:12am ·



ဖယ္ဒရယ္ျပည္ေထာင္စုတည္ေဆာက္ျခင္း အပိုင္း (၁)

ေနာက္ခံသမိုင္း
ျမန္မာႏုိင္ငံကို ၿဗိတိသွ်ကိုလိုနီစံနစ္ေအာက္မွ လြတ္လပ္ေရးရရွိရန္ ႀကိဳးပမ္းမႈကို ဦး႐ြက္ျပဳလုပ္ေနေသာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းႏွင့္ တိုင္းရင္းသားေခါင္းေဆာင္မ်ား ရွမ္းျပည္ ပင္လုံၿမိဳ႕ေလးတြင္ ၁၉၄၇ ခုႏွစ္၊ ေဖေဖာ္၀ါရီလ ၁၂ ရက္ေန႔တြင္ လြတ္လပ္ေရးကို အတူတကြ ယူပါမည္ဆိုသည့္ ပင္လုံစာခ်ဳပ္ကို လက္မွတ္ ေရးထိုးခဲ့ၾကသည္။

၁၉၄၈ ခုႏွစ္ ဇန္န၀ါရီလ (၄) ရက္ေန႔တြင္ ျမန္မာျပည္လြတ္လပ္ေရးရရွိခဲ့သည့္အခါ ၁၉၄၇ အေျခခံဥပေဒသည္ ျပည္ေထာင္စုစံနစ္ အုပ္ခ်ဳပ္ပုံမဟုတ္ဘဲ တျပည္ေထာင္စံနစ္သာ ျဖစ္သည္ဟု ရွမ္းေခါင္းေဆာင္မ်ားက ဦးေဆာင္တင္ျပလာခဲ့ၿပီး အေျခခံဥပေဒကို ျပင္ဆင္ ေရးဆြဲေရးကို ေတာင္းဆိုလာခဲ့ၾကသည္။ လြတ္လပ္ေရးရရွိၿပီးေနာက္ ျပည္တြင္းလက္၀ဲ ကြန္ျမဴနစ္မ်ားက ပုန္ကန္ထႂကြခဲ့ၿပီး၊ ကရင္တပ္မ်ားကလည္း ေကအင္ဒီအို (KNDO) Karen National Defense Organization က ဦးေဆာင္ၿပီး ပုန္ကန္ခဲ့ၾကသျဖင့္ လြတ္လပ္ခါစႏိုင္ငံ သည္ ျပည္တြင္းစစ္မီးမ်ားၾကားတြင္ က်ေရာက္ခဲ့ရသည္။ ထိုအခါ ျပည္သူမ်ားက သူပုန္မ်ားကို ႏွိမ္ႏွင္းေနသည့္ တပ္မေတာ္ကို အားကိုးလာခဲ့ၾကၿပီး တပ္မေတာ္၏ အခန္းက႑သည္ ျမန္မာႏုိင္ငံေရးတြင္ အေရးပါလာခဲ့သလို ျပည္တြင္းစစ္ကို ရင္ဆိုင္ရင္း ၾသဇာအာဏာ ႀကီးမားလာခဲ့ရသည္။ တပ္မေတာ္ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီး ေန၀င္းကို အားကိုးလာခဲ့ၾကသည္။

ျပည္တြင္းစစ္ျဖစ္ရျခင္းမွာ ျမန္မာျပည္ကြန္ျမဴနစ္ပါတီမွ အာဏာရယူရန္အတြက္ လက္နက္ကိုင္လမ္းစဥ္ကို ေ႐ြးခ်ယ္ခဲ့ျခင္း၊ တိုင္းရင္းသားလက္နက္ကိုင္အဖြဲ႕အစည္းမ်ားက ျမန္မာျပည္မွ ခြဲထြက္၍ မိမိကိုယ္ပိုင္ႏိုင္ငံထူေထာင္လိုျခင္းႏွင့္ အုပ္ခ်ဳပ္ေနေသာ အစိုးရမွ စစ္မွန္ေသာ ဖယ္ဒရယ္အေျခခံဥပေဒကို မေရးဆြဲႏိုင္ျခင္းေၾကာင့္ဟု ေယဘုယ်သုံးသပ္ႏုိင္ ပါသည္။ လက္၀ဲ လက္ယာႏုိင္ငံေရးအဖြဲ႕အစည္းမ်ားမွ ကိုယ္လိုရာဆြဲေရးသည့္ သမိုင္းက လည္းရွိသျဖင့္ အဓိက ျပည္တြင္းစစ္ျဖစ္ရျခင္း (၃) ခ်က္ကို အက်ဥ္း႐ုံး၍ တင္ျပျခင္းျဖစ္ ပါသည္။

ယေန႔ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ စစ္အာဏာရွင္စံနစ္ ျဖစ္ထြန္းလာျခင္းမွာ ပင္လုံညီလာခံတြင္ ပါသည့္ ခြဲထြက္လိုက ခြဲထြက္ပိုင္ခြင့္ ဆိုသည့္ စာပုိဒ္သည္ အဓိကအေၾကာင္းအရာ ျဖစ္ေနသည္ဟုထင္သည္။ ျမန္မာတႏိုင္ငံလုံး လြတ္လပ္ေရးရရွိရန္အတြက္ တိုင္းရင္းသား ေခါင္းေဆာင္မ်ားႏွင့္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းတို႔ ပင္လုံၿမိဳ႕တြင္ ေဆြးေႏြးခဲ့ၾကစဥ္ တန္းတူညီမွ်ေရး ႏွင့္ အကယ္၍ မေက်နပ္လွ်င္ ေနာင္ (၁၀) ႏွစ္အၾကာတြင္ ခြဲထြက္လိုက ခြဲထြက္ပိုင္ခြင့္ ရွိေစရမည္ဆိုသည့္ သေဘာတူစာခ်ဳပ္ကို လက္မွတ္ေရးထိုး ခ်ဳပ္ဆိုခဲ့ၾကသည္။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ ေအာင္ဆန္းက ထိုစဥ္အခါက ၿဗိတိသွ်တို႔က ျပည္မႏွင့္ ေတာင္တန္းေဒသဟူ၍ အုပ္ခ်ဳပ္ ထားျခင္းေၾကာင့္ အကယ္၍ ဤအခ်က္ကို လက္မခံပါက တိုင္းရင္းေခါင္းေဆာင္မ်ားက ျပည္မႏွင့္အတူ မပူးေပါင္းဘဲ က်န္ရစ္ခဲ့မည္ကို စိုးရိမ္သည့္အတြက္ လက္မွတ္ေရးထိုးေပးခဲ့ သည္ဟု ယူဆရသည္။

ဖယ္ဒရယ္ျပည္ေထာင္စု တည္ေဆာက္ေရးဟူသည္ အစဲြမ်ား ပေပ်ာက္ေရးသာျဖစ္သည္ by Htun Aung Gyaw on Tuesday, December 21, 2010 at 3:25pm ·



In face book my foot notes did not show in order.  If you want the file please email to me and I will send you the original file.  Here is my email address: hagyawa@gmail.com.  Any feed back or criticism is welcome.
Regards

Htun Aung Gyaw

 ဖယ္ဒရယ္ျပည္ေထာင္စု တည္ေဆာက္ေရးဟူသည္ အစဲြမ်ား  ပေပ်ာက္ေရးသာျဖစ္သည္
 နိဒါန္း 
ကြ်န္ေတာ္ေရးသားခဲ့ေသာ ျပည္ေထာင္စု တည္ေဆာက္ေရး ေဆာင္းပါး၏ ဦးတည္ခ်က္သည္ စစ္မွန္ေသာ ျပည္ေထာင္စု ျဖစ္ေပၚလာေရးအတြက္ အခက္အခဲမ်ားကို မည္သုိ႔မည္ပုံ ေျဖရွင္းရမည္ (Solution) ကို မိမိအေတြ႕အႀကဳံအရလည္းေကာင္း၊ ေလ့လာခ်က္မ်ားအရလည္းေကာင္း တုိင္းျပည္ခ်စ္စိတ္ႏွင့္ တင္ျပျခင္းသာျဖစ္သည္။ ၎အေပၚ ကိုေက်ာ္သန္းက သူ႔အျမင္ကို တင္ျပလာျခင္းအေပၚ ျပန္လည္ရွင္းလင္းရန္ လိုသည္ဟု ယူဆသျဖင့္ ဤေဆာင္းပါးကို ေရးလိုက္ျခင္းျဖစ္ပါသည္။ ကိုေက်ာ္သန္းကိုလည္း ကြ်န္ေတာ့ အျမင္ကို ပိုမိုရွင္းလင္းရန္အတြက္ လမ္းဖြင့္ေပးသျဖင့္ ေက်းဇူးတင္ပါသည္။
ယေန႔ ITေခတ္တြင္စာဖတ္သူမ်ားမွီၿငမ္းခ်က္မ်ားကိုတိုက္ရိုက္ေလ့လာနိဳင္ရန္အတြက္ေအာက္ေၿခမွတ္စု (Foot Notes) မ်ားကိုေဖၚၿပရာ၌အင္တာနက္လင့္မ်ားကိုစာဖတ္သူမ်ားတိုက္ရိုက္ယွဥ္တြဲ၍ ဖတ္ရွုဳ႔နိဳင္ ရန္ေဖၚၿပထားခဲ့ပါသည္။ထို႔အၿပင္အင္တာနက္မွတိုက္ရိုက္မၾကည့္နိဳင္ေသာအေထာက္အထားမ်ားကို က်မ္းကိုးစာရင္းတြင္ေဖၚၿပထားခဲ့ပါသည္ ။

တိုင္းသူၿပည္သားမ်ားကိုသတင္းေမွာင္ခ်၍တပါတီအာဏာရွင္စံနစ္ကိုက်င့္သံုးၿပီး၀ါဒၿဖန္႔စာေပမ်ားၿဖင့္ အုပ္ခ်ဳပ္ေနေသာေခတ္သည္ကုန္ဆံုးခ်ိန္ေရာက္ေနပါၿပီ ။
ထို႔ေၾကာင့္ထိုအခြင့္အေရးကိုအသံုးခ်၍က်ေနာ္တို႔အားလံုးၿပည္သူမ်ားကိုသတင္းမွန္အေထာက္အထားမွန္တို႔ၿဖင့္မ်က္စိနားဖြင့္ေပးဖို႔တာ၀န္ရိွပါသည္ စာဖတ္သူမ်ား မွေအာက္ေၿခမွတ္စုမ်ားရိွလင့္မ်ားကို
တိုက္ရိုက္ၾကည့္ရွဳ႕ေလ့လာၿခင္းအားၿဖင့္အမွားအမွန္ကိုကိုယ္ပိုင္ဥာဏ္ၿဖင့္ထိုးထြင္းသိၿမင္နိဳင္ၾကပါေစ။


ႏုိင္ငံအမည္ႏွင့္ ပတ္သက္၍ သေဘာထား
ႏိုင္ငံအမည္ႏွင့္ ပတ္သက္၍ ယခင္က တင္ျပထားသည့္အတိုင္း
(၁) ညီၫြတ္ေရးသည္ အဓိကျဖစ္သည္။
(၂) အမည္သည္ ပညတ္မွ်သာျဖစ္သည္ဟု သုံးသပ္ပါသည္။
နံမည္တခုေၾကာင့္ ညီၫြတ္ေရး ပ်က္ျပားမည္ဆိုလွ်င္ ကြ်န္ေတာ့အေနႏွင့္ အမည္ကို အမ်ားသေဘာ က်၊ ဘ၀င္က်သည့္ နံမည္ ေ႐ြးခ်င္းကို ေထာက္ခံမည္ျဖစ္ပါသည္။ ဗမာဘဲေခၚေခၚ ျမန္မာဘဲေခၚေခၚ သု၀ဏၰဘုမၼိလို႔ ေခၚေခၚ ႀကိဳက္ရာေခၚ ညီၫြတ္ၾကလွ်င္ ျငင္းစရာ မရွိပါ။
ဥပမာ- ကေမၻာဒီယားႏိုင္ငံကို ကြန္ျမဴနစ္တို႔က ကမ္ပူးျခားဟု ေျပာင္းလဲလိုက္သည္။ သန္းေ႐ႊတုိ႔က Burma ကို Myanmar ဟု ေျပာင္းလဲလိုက္သည္။ အဂၤလိပ္လို ေျပာင္းလိုက္ေသာ္လည္း ဗမာလိုေရးလွ်င္မူ အတူတူပင္ ျဖစ္သည္။ တိုင္းျပည္နံမည္ ေျပာင္းလိုက္ေသာ္လည္း စစ္အုပ္စုက ဆက္လက္စိုးမိုးေနသျဖင့္ ထူးမျခားနားပင္ ျဖစ္သည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ နံမည္ကိစၥကို အျငင္းမပြါးလိုပါ။ တိုင္းရင္းသား အားလုံးႏွင့္ ညီၫြတ္ေရး ယူႏိုင္သည့္ နံမည္ျဖစ္ေရးသည္ အဓိက အေရးႀကီးေသာ အခ်က္ျဖစ္ပါသည္။ ဗမာလူမ်ဳိးေတြ ႀကီးစုိးတဲ့ ႏိုင္ငံဟူေသာအစြဲ ကြယ္ေပ်ာက္ၿပီး ျပည္တြင္းရွိ တိုင္းရင္းသားမ်ား အားလုံးက “ငါတို႔ ႏုိင္ငံ” ဟူ၍ ၀င့္ႂကြားစြာ ေျပာဆိုႏိုင္ေသာ နံမည္ျဖစ္လွ်င္  ရည္္မွန္းခ်က္ၿပီးျပည့္စုံပါသည္။ ကြ်န္ေတာ့တြင္ နံမည္စြဲ မရွိပါ။ ညီၫြတ္ေရးသာ လိုလားပါသည္။

အေရးႀကီးဆုံး အခ်က္မွာ တကယ္စစ္မွန္သည့္ ျပည္ေထာင္စု စံနစ္ကို အမ်ားဆႏၵႏွင့္ ညီၫြတ္္ေရးတည္ေဆာက္ျခင္းႏွင့္ လက္ေတြ႕က်က် က်င့္သုံးႏုိင္ေရးပင္ျဖစ္သည္။ စာ႐ြက္ေပၚတြင္ ရွိသည့္ ညီၫြတ္ေရးမ်ဳိး၊ စာ႐ြက္ေပၚတြင္ ေရးသားထားသည့္ စိတ္ကူးယဥ္ (Utopia) ေလာက နိဗၺာန္မ်ဳိးထက္ တကယ့္ လက္ေတြ႕တြင္ ျပည္သူျပည္သားမ်ား၏ လူ႔အခြင့္အေရး အျပည့္အ၀ ေပးႏုိင္ေသာ စံနစ္မ်ား ျဖစ္ဖုိ႔သာ လိုပါသည္။

ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းနဲ႔ ပင္လုံစာခ်ဳပ္
ကိုေက်ာ္သန္း ေျပာသလို အဲဒီေခတ္ကို သူေရာ ကြ်န္ေတာ္ေရာ မမွီပါဘူး။ မေမြးေသးလို႔ ျဖစ္ပါသည္။ ဒါေပမဲ့ ကိုေက်ာ္သန္းက ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းက ခြဲထြက္ခြင့္ကို သေဘာတူ လက္မွတ္ေရးထိုးလိုက္ျခင္းဟာ လက္၀ဲအယူအဆကို သက္၀င္တဲ့ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းဟာ လီနင္ရဲ႕ ခြဲထြက္ခြင့္နဲ႔ ကိုယ့္ၾကမၼာ ကိုယ္ ျပ႒ာန္းခြင့္ျပဳတယ္ဆိုတဲ့ သေဘာတရားအရ လက္ခံခဲ့၍ ျဖစ္မယ္လို႔ ဆိုျခင္းဟာ ဘာအေထာက္အထားမွ မရွိဘဲ ကိုယ္လိုရာကို ဆြဲေရးတယ္လို႔ ယူဆပါတယ္။

ကြ်န္ေတာ့စာထဲမွာ တခ်ဳိ႕လက္၀ဲသမားေတြကလို႔ ဆိုခဲ့ရာမွာ ကြန္ျမဴနစ္ေတြကလို႔ တိတိက်က် မရည္ၫြန္းခဲ့ပါဘူး။ ဒါဟာလဲ စစ္အာဏာရွင္ကို အင္အားစု အားလုံးနဲ႔ ညီညီၫြတ္ၫြတ္ တိုက္ခ်င္တဲ့ စိတ္ေၾကာင့္ျဖစ္ပါသည္။ ေနာက္ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း ၾကည္ညိဳသူေတြနဲ႔ လက္၀ဲကြန္ျမဴနစ္ေတြနဲ႔ တုိက္ေပးတယ္ ဆိုရေအာင္လဲ ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းကုိ ကြန္ျမဴနစ္ပါတီက ျဗိတိသ်ွအစုိးရအဖြဲ႔ထဲမွာ အာဏာလႊဲေျပာင္းယူဖုိ႕အတြက္ ပထမအဆင့္အေနနဲ႔ ပါ၀င္ခ့ဲတ့ဲ အတြက္ ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း နဲ႔ဖ.ဆ.ပ.လ အဖြဲ႔ခ်ဳပ္ကုိ ျဗိတိသ်ွ အစုိးရခ်ေပးတ့ဲ ေဖာက္ျပန္ေရးလမ္းစဥ္ကုိ လုိက္တယ္ဆုိျပီး ကြန္ျမဴနစ္ပါတီက ျပင္းျပင္းထန္ထန္ေ၀ဖန္ျပီး တုိက္ခုိက္ခ့ဲတ့ဲ အတြက္ ကြန္ျမဴနစ္ပါတီကုိ ဖ.ဆ.ပ.လ ထဲက ထုတ္ပစ္လုိက္တာေၾကာင့္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းဟာ ကြန္ျမဴနစ္၀ါဒကို ႏိုင္ငံေရးသမၻာ ရွိလာတဲ့အခါ လက္မခံႏိုင္ဘူးဆိုတာ ထင္ရွားပါသည္။[1] ရန္တုိက္ေပးစရာ မလိုပါဘူး။ ထိုေခတ္က ကိုလိုနီစံနစ္ကို တုိက္ဖ်က္သူတိုင္း လက္၀ဲ၀ါဒကို ႀကိဳက္ၾကပါတယ္။ ဒါဟာလဲ လက္ဝဲဝါဒက ကိုလိုနီစံနစ္ကို တုိက္ႏိုင္တဲ့အေၾကာင္းျပခ်က္ကို စံနစ္တက် တင္ျပႏိုင္ခဲ့လို႔ပါ။ ဒါေပမဲ့ ကြန္ျမဴနစ္အေတြးအေခၚမွာ လူေတြကို ခံစားမႈမရွိတဲ့ ကုန္ပစၥည္းေတြလို သေဘာထားခဲ့တာေတြ၊ အထူးသျဖင့္ ဒီကြန္ျမဴနစ္စံနစ္ကို အေကာင္အထည္ေဖၚတဲ့ ေခါင္းေဆာင္ေတြ ကို ဘုရား ရဟႏၱာေတြလို ကိုးကြယ္ခဲ့တာေတြဟာ အဓိက မွားယြင္းမႈႀကီးလို႔ ျမင္ပါတယ္။ ကြန္ျမဴနစ္စံနစ္ကို ေခါင္းေဆာင္ခဲ့သူေတြဟာ လူထဲက လူေတြဘဲျဖစ္ပါတယ္။ ဘုရား ရဟႏၱာေတြ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒီလူေတြမွာ ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟေတြရွိတယ္ဆိုတာ ကြန္ျမဴနစ္ႀကီးစိုးတဲ့ ႏုိင္ငံေတြကို ၾကည့္ရင္ အထင္းသား ျမင္ႏိုင္ပါတယ္။

Friday, September 28, 2012

ဖူ႕တာမိက္ (အင္းဟွးလင္ဖ၀္): ကရင့္အေရး ေတြးၾကည့္ျခင္း

ဖူ႕တာမိက္ (အင္းဟွးလင္ဖ၀္): ကရင့္အေရး ေတြးၾကည့္ျခင္း: ျမန္မာအစိုးရႏွင့္ ေကအဲန္ယူ အပစ္အခတ္ရပ္စဲေရး  တတိယအႀကိမ္ေျမာက္ေတြ႕ဆံုေဆြးေႏြးပြဲ  ကရင့္အေရး ေတြးၾကည့္ျခင္း   By မင္းစိုးစံ  26 Se...

ကရင္ျပည္နယ္ ဘားအံၿမိဳ႕တြင္ ဗဟို အဆင့္ ဆက္ဆံေရး႐ုံး ဖြင့္လွစ္မည့္ ကိစၥႏွင့္ ပတ္သက္၍ ကရင္အမ်ဳိးသား အစည္း အ႐ုံး (KNU) အဖြဲ႔မွ ေခါင္းေဆာင္မ်ား အၾကား သေဘာထား အျမင္ ကြဲလြဲမႈမ်ား ရွိေနၾကသည္။posted by burma.irrawaddy.org

ကရင္ျပည္နယ္ ဘားအံၿမိဳ႕တြင္ ဗဟို အဆင့္ ဆက္ဆံေရး႐ုံး ဖြင့္လွစ္မည့္ ကိစၥႏွင့္ ပတ္သက္၍ ကရင္အမ်ဳိးသား အစည္း အ႐ုံး (KNU) အဖြဲ႔မွ ေခါင္းေဆာင္မ်ား အၾကား သေဘာထား အျမင္ ကြဲလြဲမႈမ်ား ရွိေနၾကသည္။
ဇန္န၀ါရီ ၁၁ ရက္ေန႔က ဘားအံျမိဳ႕တြင္ ေတြ႔ရေသာ အစုိးရ၏ ကရင္ျပည္နယ္ ျငိမ္းခ်မ္းေရး ေဖာ္ေဆာင္မႈ ေကာ္မတီ၀င္မ်ား ႏွင့္ KNU ျငိမ္းခ်မ္းေရး ေဖာ္ေဆာင္ေရး အဖဲြ႔၀င္မ်ား၏ ညစာစားပဲြ ျမင္ကြင္း။ ၀န္ႀကီး ဦးေအာင္မင္း ၏ ေဘး၌ ဗုိလ္ခ်ဳပ္ႀကီး မူတူးေဆးဖိုး (ဘယ္ဘက္မွ ဒုတိယ) ျဖစ္သည္ (ဓာတ္ပုံ – ဧရာ၀တီ)
လာမည့္ စေနေန႔တြင္ KNU ဆက္ဆံေရး႐ုံး ဖြင့္လွစ္ရန္ အတြက္ ကရင္အမ်ဳိးသား လြတ္ေျမာက္ေရး တပ္မေတာ္ (KNLA) တပ္ဖြဲ႔မွ စစ္ဦးစီးခ်ဳပ္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီး မူတူးေစးဖိုးက တပ္မဟာ ေခါင္းေဆာင္တခ်ဳိ႕ကုိ ဦးေဆာင္၍ KNU ဗဟုိ ေကာ္မတီ၀င္မ်ားႏွင့္ တုိင္ ပင္ ေဆြးေႏြးျခင္း မရွိဘဲ ယမန္ေန႔က ဘားအံၿမိဳ႕သို႔ ထြက္ခြာသြားျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း KNU က ေျပာသည္။
ဘားအံၿမိဳ႕သို႔ ထြက္ခြာသြားသည့္ အဖြဲ႔တြင္ KNU တပ္မဟာ(၇)မွ ဗိုလ္မႉးခ်ဳပ္ ေဂ်ာ္နီႏွင့္ တပ္မဟာ(၄) ေဒသ ထား၀ယ္ခ႐ိုင္ ဥကၠဌ ပဒို ကြယ္ထူး၀င္း၊ ပဒိုေဒးဗစ္ေထာ၊ ပဒိုေရႊေမာင္း အပါအ၀င္ ကုိယ္စားလွယ္ ၃၁ ဦး လိုက္ပါသြားေၾကာင္း သိရသည္။
ယင္း ခရီးစဥ္ႏွင့္ ပတ္သက္၍ KNU အေနႏွင့္ ေဆာင္ရြက္ျခင္း မဟုတ္သည့္ အျပင္ KNLA ဗဟို စစ္ဌာနခ်ဳပ္၏ အစီအစဥ္ မဟုတ္၍ ေတြ႕ဆံု ေဆြးေႏြးမည့္ အေၾကာင္းအရာမ်ားကုိလည္း KNU ဗဟိုမွ တစံုတရာ မသိရေၾကာင္း ယမန္ေန႔က KNU ဗဟိုဌာနခ်ဳပ္ ၏ ထုတ္ျပန္ခ်က္တြင္ ေဖာ္ျပထားသည္။
ေတြ႕ဆံုေဆြးေႏြးေရးႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး သေဘာတူညီမႈ လက္မွတ္ေရးထိုးသည့္ အႀကိမ္တိုင္း၌ အစိုးရႏွင့္ KNUတို႔ ၏ ႏွစ္ဦးႏွစ္ ဘက္ သေဘာတူညီမႈ ျဖင့္သာ ေဆာင္ရြက္ၾကေၾကာင္းလည္း KNU ၏ ထုတ္ျပန္ခ်က္တြင္ ပါရွိသည္။
KNU အဖြဲ႔မွ တြဲဖက္ အတြင္းေရးမႉး (၁) ဗိုလ္မႉး ေစာလွေငြက“ဘာမွ တုိင္ပင္ ေဆြးေႏြးျခင္း မျပဳဘဲ သူ႔ေနာက္ကုိ လိုက္ခ်င္တဲ့လူ လိုက္ၾက သြားလုပ္ၾကမယ္၊ ဆက္ဆံေရး႐ုံး သြားဖြင့္မယ္၊ ငါအႀကီးအကဲပဲ ဆိုၿပီးေတာ့ အဲဒီလို ေခၚသြားတဲ့ ကိစၥကုိ ဘယ္လိုလုပ္ အာမခံလို႔ ရမလဲ၊ ဒီကိစၥက ဒီလိုျဖစ္ေနတယ္၊ တာ၀န္မယူႏုိင္ဘူး ဆိုတာ အားလံုးကုိ အသိေပးတာပါ”ဟု ဧရာ၀တီသို႔ ေျပာသည္။
ဘားအံၿမိဳ႕သို႔ သြားေရာက္ၾကသည့္ KNU ေခါင္းေဆာင္မ်ားကို အေရးယူေဆာင္ရြက္ရန္ စီစဥ္ေနေၾကာင္းလည္း ဗိုလ္မႉး ေစာလွေငြ က ဆက္ေျပာသည္။
“ဘယ္လို အေရးယူေဆာင္ရြက္ မလဲဆိုတာ တိုင္ပင္ေဆြးေႏြးေနၿပီ၊ KNU ရဲ႕ မူမွာ အေရးယူေဆာင္ရြက္မႈကေတာ့ သတိေပးတာရွိ တယ္၊ ပညာေပး ေရွ႕ေဆာင္တာရွိတယ္၊ ထုတ္လိုက္တာ ရွိတယ္”ဟု ၎က ရွင္းျပသည္။ သို႔ေသာ္ မည္သို႔ အေရးယူ ေဆာင္ရြက္ မည္ကို မသိရွိရေသးေပ။
KNLA တပ္ဖြဲ႔သည္ KNU ၏ ဌာန ၁၄ ခုရွိသည့္အနက္ ကရင္အမ်ဳိးသား ကာကြယ္ေရး ဌာန အုပ္ခ်ဳပ္မႈႏွင့္ ဦးေဆာင္မႈေအာက္တြင္ ရွိေသာ အဖြဲ႔တခု ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
ဘားအံၿမိဳ႕တြင္ ဆက္ဆံေရး႐ုံး ဖြင့္လွစ္ပြဲကိုလည္း ျပည္ေထာင္စု အဆင့္ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ေဖာ္ေဆာင္ေရး လုပ္ငန္းေကာ္မတီ ဒု ဥကၠဌ ၀န္ႀကီး ဦးေအာင္မင္းတို႔ တက္ေရာက္မည္ ျဖစ္သည္ဟု ဆုိသည္။
ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီး မူတူးေစးဖိုးႏွင့္ ပါ၀င္သူ တခ်ဳိ႕က ဗဟို ခြင့္ျပဳခ်က္ မပါဘဲ ယခုလ ၁၅ ရက္ေန႔က ဘားအံၿမိဳ႕ရွိ ဇြဲကပင္ ဟိုတယ္ တြင္ ဆက္ဆံေရး႐ုံး ဖြင့္ေရးႏွင့္ ေဒသဖြံ႔ၿဖိဳးေရး လုပ္ငန္းမ်ား လုပ္ေဆာင္ရန္ လွ်ဳိ႕၀ွက္ေတြ႕ဆံုခဲ့ေၾကာင္း ေဆြးေႏြးပြဲ တက္ေရာက္သူ တဦး က ေျပာသည္။
KNU ဗဟိုႏွင့္ စစ္ဦးစီးခ်ဳပ္တို႔ အၾကား ယခုလဆန္းပိုင္းမွ စတင္၍ တဘက္ႏွင့္ တဘက္ အမိန္႔နာခံမႈႏွင့္ ပတ္သက္၍ အျပန္အလွန္ ေလးစားမႈ မရွိေတာ့ဘဲ ေၾကးနန္းျဖင့္သာ ႏွစ္ဘက္ သေဘာထားမ်ားကုိ ေပးပို႔ၾကေၾကာင္း သိရသည္။
ၿပီးခဲ့သည့္ ဇန္န၀ါရီလ ၁၂ ရက္ေန႔က ဘားအံၿမိဳ႕တြင္ ပထမဆံုး အႀကိမ္ ျပည္နယ္ အဆင့္ အစိုးရႏွင့္ လက္မွတ္ေရးထိုးခဲ့သည့္  အပစ္အခတ္ ရပ္စဲေရး သေဘာတူညီခ်က္တြင္ ဆက္ဆံေရး ႐ုံးမ်ား ဖြင့္လွစ္သြားရန္ ပါရွိၿပီး ယခုႏွစ္ ဧၿပီလမွ စတင္၍ ပဲခူးတုိင္း ေက်ာက္ႀကီး ၿမိဳ႕နယ္၊ တနသၤာရီတုိင္း ထား၀ယ္ၿမိဳ႕နယ္၊ ဘုရားသံုးဆူၿမိဳ႕နယ္ႏွင့္ ျမ၀တီၿမိဳ႕နယ္တို႔တြင္ ဖြင့္လွစ္ထားၿပီး ျဖစ္သည္။
၂၀၁၁ ခုႏွစ္ ႏုိ၀င္ဘာလ ၁၅ ရက္ေန႔တြင္ အစိုးရ ကုိယ္စားလွယ္ အေနႏွင့္ ဦးေအာင္မင္းက KNU ကုိယ္စားလွယ္မ်ားကို ၿငိမ္းခ်မ္း ေရး ေတြ႕ဆံုေဆြးေႏြးရန္ တရား၀င္ ကမ္းလွမ္းခဲ့ၿပီးေနာက္ ေတြ႕ဆံုေဆြးေႏြးမႈမ်ား ေပၚေပါက္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။

အစိုးရ လုပ္ရပ္မ်ားအေပၚ တိုင္းရင္းသားမ်ား သံသယရွိေၾကာင္း အေမရိကန္ကို ေျပာ ဖနိဒါ | ေသာၾကာေန႔၊ စက္တင္ဘာလ ၂၈ ရက္ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္ ၁၇ နာရီ ၁၁ မိနစ္



ခ်င္းမုိင္(မဇိၥ်မ) ။      ။ ျမန္မာအစိုးရ၏ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ေဖာ္ေဆာင္မႈ လုပ္ငန္းစဥ္မ်ား လက္ေတြ႔ လုပ္ေဆာင္ရာတြင္ တိုင္းရင္းသားမ်ားအေနႏွင့္ ေမးခြန္းထုတ္စရာ သံသယမ်ား ရွိေနဆဲ ျဖစ္ေၾကာင္း ထိုင္းႏိုင္ငံ အေျခစိုက္ တိုင္းရင္းသား မဟာမိတ္အဖြဲ႔အစည္းမ်ားက ေျပာဆိုလိုက္သည္။

နယူးေယာက္ၿမိဳ႕တြင္ အေမရိကန္ ႏိုင္ငံျခားေရးဌာန အရာရွိၾကီးမ်ားႏွင့္ ေတြ႔ဆံုစဥ္ ညီညြတ္ေသာ တုိင္းရင္းသား လူမ်ဳိးမ်ား ဖက္ဒရယ္ေကာင္စီ UNFC ႏွင့္ ျပည္ေထာင္စု ျမန္မာႏုိင္ငံ အမ်ဳိးသားေကာင္စီ NCUB တုိ႔မွ ကိုယ္စားလွယ္ မ်ားက ေျပာဆိုခဲ့ၾကျခင္း ျဖစ္သည္။

အေရွ႕အာရွႏွင့္ ပစိဖိဆုိင္ရာ အေမရိကန္ လက္ေထာက္ ႏုိင္ငံျခားေရးဝန္ၾကီး ကာ့တ္ကင္းဘဲ Kurt Campbell ၊ လက္ေထာက္ ဒု-ႏုိင္ငံျခားေရးဝန္ၾကီး ဂ်ိဳးဇက္ဝုိင္ယြန္တုိ႔ အပါအဝင္ အေမရိကန္ အစုိးရအရာရွိမ်ားႏွင့္ စက္တင္ဘာလ ၂၄ ရက္ေန႔က ေတြ႔ဆံု ေဆြးေႏြးခဲ့ၾကျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း NCUB ၏ အေမရိကန္ ျပည္ေထာင္စု ဒါ႐ုိက္တာ ကုိမုိးခ်မ္း က ေျပာသည္။

“တုိင္းရင္းသားေတြက အပစ္အခတ္ ရပ္စဲေရး မေအာင္ျမင္တဲ့ ကိစၥေတြ၊ ကခ်င္နဲ႔ ရွမ္းမွာ တုိက္ေနတဲ့ကိစၥေတြ၊ စစ္အစုိးရက ဒီအခ်ိန္အထိ လူေတြကုိ ခြဲျခား ဆက္ဆံၿပီးေတာ့မွ အုပ္ခ်ဳပ္ေနသလားဆုိတဲ့ ေမးခြန္းေတြ သူတုိ႔မွာ ရွိေနတယ္။ အစုိးရ ဆက္ဆံေနတဲ့ ပံုစံက အျမဲတမ္း ခြဲထုတ္ၿပီးေတာ့မွ ေတာင္ပုိင္းမွာေတာ့ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးလုပ္တယ္။
ေျမာက္ပုိင္းမွာေတာ့ ကခ်င္နဲ႔ ရွမ္းကုိ ထုိးစစ္ဆင္ေနတယ္ဆုိေတာ့ ဘာသေဘာလဲဆုိတာ သူတုိ႔မွာလည္း ေမးခြန္း
ေတြ ေမးဖုိ႔ ရွိေနပါတယ္။ ဒီကိစၥနဲ႔ ပတ္သက္လုိ႔ သံသယၾကီးစြာ ရွိေနပါတယ္” ဟု မဇိၥ်မကုိ ေျပာသည္။

NCUB ဥကၠ႒၊ UNFC ဒု- ဥကၠဌ ေဒးဗစ္သာကေဘာ ဦးေဆာင္သည့္ တိုင္းရင္းသား ကိုယ္စားလွယ္အဖြဲ႔တြင္ UNFC အေထြေထြ အတြင္းေရးမႉး (၂) ဗုိလ္မႉးၾကီး ခြန္ဥကၠာ၊ ႏုိင္ငံျခားေရး အဖြဲ႔ဝင္ Sao Swy Mangrai၊ UNFC အဖြဲ႔ဝင္ ကခ်င္လြတ္လပ္ေရးအဖြဲ႔ KIO မွ ဗိုလ္မႉးၾကီး လေအာင္ႏွင့္ ကိုမိုးခ်မ္းတို႔ ပါဝင္သည္။

သမၼတ ဦးသိန္းစိန္၏ လုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ားအေပၚ ၾကိဳဆုိေသာ္လည္း တုိင္းရင္းသားအေရး ေျဖရွင္းမႈတြင္ လက္ေတြ႔ က်က် အေကာင္အထည္ေဖာ္ရန္ႏွင့္ သမၼတသည္ ကာကြယ္ေရး ဦးစီးခ်ဳပ္ လက္ေအာက္ခံ တပ္မေတာ္၏ ၾသဇာလႊမ္းမုိးမႈ ရွိလားဆုိသည့္ ေမးခြန္းမ်ား ရွိေနၿပီး သံသယရွိေနေၾကာင္း သူက ဆုိသည္။

“တပ္မေတာ္ေပၚမွာ ၾသဇာလႊမ္းမုိးမႈ မရွိဘူးဆုိရင္ အနာဂတ္ ေအာင္ျမင္ပါ့မလား။ အထူးသျဖင့္ အပစ္အခတ္ရပ္စဲေရး ကိစၥေတြ၊ ႏုိင္ငံေရးစကားေျပာမယ့္ ကိစၥေတြ ေအာင္ျမင္ပါ့မလားဆုိတဲ့ ေမးခြန္းေတြက တုိင္းရင္းသားေခါင္းေဆာင္
ေတြမွာ ရွိေနပါတယ္ ဆုိတာေတြ ေျပာတယ္” ဟု ကိုမိုးခ်မ္း က ေျပာသည္။

သမၼတ ဦးသိန္းစိန္က ေနျပည္ေတာ္သုိ႔ လာေရာက္ရန္ KIO အား တရားဝင္ စာျဖင့္ ဖိတ္ေခၚျခင္း မရွိေသးဘဲ ဝန္ၾကီး ဦးေအာင္မင္း ကသာ မီဒီယာမ်ားတြင္သာ ေျပာဆုိျခင္း ျဖစ္သည္ဟု KIO မွ ဗုိလ္မႉးၾကီး လေအာင္က ရွင္းျပခဲ့သည္ဟု သိရွိရသည္။

ေၾကာက္ရြံ႕ျခင္းတုိ႔ ေ၀းကမၻာဆီ Submitted by admin on Wednesday, 26 September 2012-- M. ထက္ေခါင္


(၁)
၀ါတြင္းကာလႏွင့္ မေလ်ာ္ညီစြာပင္ ၾကားသိဖတ္႐ႈရေသာ သတင္းေတြက အေတာ့္ကုိ စိတ္မခ်မ္းမသာ ျဖစ္စရာ ေကာင္းသည္။
သံဃာေတာ္ေတြကုိယ္တုိင္ လက္သမား ပန္းရံလုပ္ကာ ေဆာက္ထားသည့္ ေတာင္ႀကီးမွ ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းတေက်ာင္းကုိ တရား၀င္ အသိအမွတ္ျပဳထားသည့္ ေက်ာင္းတုိက္ မဟုတ္ေသာေၾကာင့္ဟုဆုိကာ ၿမိဳ႕နယ္သံဃမဟာနာယကအဖြဲ႔ႏွင့္ ရာႏွင့္ခ်ီေသာ အာဏာပုိင္အဖြဲ႔အစည္းေတြက အတင္းအဓမၼ ၀င္ေရာက္ဖ်က္ဆီးၿပီး ေက်ာင္းထုိင္ဘုန္းေတာ္ႀကီးႏွင့္ ခန္းေနသံဃာေတာ္ေတြကုိ ေမာင္း ခ်လုိက္သျဖင့္ ထုိေက်ာင္းတုိက္တြင္ ဆယ္ႏွစ္ေက်ာ္ သီတင္းသုံးလာခဲ့ေသာ ဆရာေတာ္ႏွင့္ ေက်ာင္းရွိ သံဃာေတာ္ ၂၂ပါးမွာ ၀ါတြင္း သီတင္းသုံးစရာ အခက္အခဲ ႀကံဳၾကရသည္။ ဒကာ ဒကာမမ်ားႏွင့္ ေဒသခံ လူထုကလည္း မေက်မနပ္ ျဖစ္ၾကသည္။
မႏၱေလး၊ ခ်မ္းေအးသာစံရပ္၊ ၀ါးခင္းကုန္း ဣစၦာသယ ပရိယတၱိစာသင္တုိက္မွ ပဓာန နာယက ဆရာေတာ္၏ သံဃာ့က်င့္၀တ္ ႏွင့္ မေလ်ာ္ကန္ေသာ လုပ္ေဆာင္မႈမ်ားကုိ ေက်ာင္းေန အျခားသံဃာေတာ္မ်ားက အာဏာပုိင္တုိ႔ထံ တင္ျပတုိင္ၾကားရာတြင္ တစုံတရာ အေရးယူ ေဆာင္ရြက္မေပးဘဲ မဟနႏွင့္ ခ႐ုိင္သာသနာေရးဌာနတုိ႔ေပါင္းကာ တုိင္ၾကားေသာ နာယက ဆရာေတာ္ (၇)ပါးႏွင့္တကြ စာသင္သား ၃၀၀ကုိ ၀ါတြင္းကာလႀကီးမွာပင္ ေက်ာင္းကေန ဖယ္ရွားခုိင္းသည္။ စာသင္သား သံဃာေတာ္ေတြအတြက္ စာေျဖဆုိခြင့္ စာရင္းကုိလည္း တင္ေပးမွာမဟုတ္ဟု အာဏာပုိင္ဆုိသူေတြက ေျပာသည္။ အက်င့္သီလ ခၽြတ္လြဲ ေဖာက္ျပန္သည့္ ပုဂၢဳိလ္ကုိ အေရးမ ယူဘဲ တရားနည္းလမ္းတက် တုိင္ၾကားၾကသူမ်ားႏွင့္ ေက်ာင္းရွိ သံဃာကုန္ကုိ ႏွင္ထုတ္ျခင္းမွာ အနည္းငယ္မွ် ၾကားလုိ႔မေတာ္သည့္ မေလ်ာ္မကန္ကိစၥ ျဖစ္၏။ ဗူးေတာင္းနစ္လုိ႔ ေစာင္းျခမ္းေပၚသည့္အျဖစ္မ်ဳိး။ မသူေတာ္ေတြ ႀကီးစုိးေနခ်ိန္၌ တရားကုိ နတ္လည္း မေစာင့္ ႏုိင္ေတာ့ေခ်။
ဇူလုိင္လအတြင္းက ေနျပည္ေတာ္ရွိ ဥတၱရသီရိ ၿမိဳ႕နယ္ႏွင့္ ဇမၺဴသီရိ ၿမဳိ႕နယ္၀န္းက်င္မွ ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းေပါင္း ၅၀ကုိ စည္ပင္သာယာက ဖ်က္မိန္႔ေပးပုိ႔ထားၿပီး ထုိေက်ာင္းမ်ားထဲမွ ၂ေက်ာင္းကုိ မီး႐ႈိ႕ဖ်က္ဆီးလုိက္ေၾကာင္း သိရသည္။ ၾကည့္ျမင္တတ္သူမ်ား အေနျဖင့္ ဗမာႏုိင္ငံ ၿမိဳ႕ႀကီးအခ်ဳိ႕မွ ေစ်းႀကီးမ်ား၊ လူေနရပ္ကြက္မ်ား မၾကာခဏ မီးေလာင္ခဲ့ျခင္း၏ လက္သည္တရားခံကုိ ခပ္ရွင္းရွင္း ေတြ႕ရွိႏုိင္ၾကမည္ ျဖစ္သည္။ လူေနအိမ္ေျခမ်ား မီးေလာင္ပ်က္စီးသည္ကုိ တစိမ့္စိမ့္ၾကည့္ကာ ေက်နပ္ပီတိ ျဖစ္ရသည့္အရသာကုိ မက္ မက္ေမာေမာ ခံစားလုိေသာေၾကာင့္ ၎တုိ႔တြင္ အက်င့္ပါေနသည့္အတုိင္း ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းကုိ မီး႐ႈိ႔ခဲ့ၾကျခင္း ျဖစ္၏။ မီး႐ႈိ႔႕သည့္ ေနရာဌာနကလည္း အမ်ား အာ႐ုံစုိက္ေနသည့္ ေနျပည္ေတာ္က ရပ္ကြက္ထဲမွာပင္ ျဖစ္ေလသည္။
မႏၱေလး ခ်မ္းျမသာစည္ၿမိဳ႕နယ္ ျမရည္နႏၵာရပ္ကြက္တြင္းမွ အိမ္မ်ားကုိ က်ဴးေက်ာ္အိမ္ေတြဆုိကာ ဘူဒုိဇာႏွင့္ ထုိးေကာ္ဖ်က္ ဆီးမႈမ်ား ၾကားရေတြ႔ရသည္မွာေတာ့ ေဒါသျဖစ္ဖြယ္ ေကာင္းသည္။ လူၾကားထဲ စစ္တပ္က ၀င္ၿပီး အဓမၼ အိမ္ေပၚတက္ ဆြဲခ်သည္။ ရွိခုိး ေတာင္းပန္၍လည္းမရ၊ အတင္းပင္ ေမာင္းထုတ္သည္။ မက်န္းမာသူမ်ားႏွင့္ သက္ႀကီးရြယ္အုိေတြပါ ထိခုိက္ရ၏။ လူထုထဲ ဒဏ္ရာရသူ ေတြလည္း ရွိသည္။ က်ဴးေက်ာ္ရပ္ကြက္အျဖစ္ သတ္မွတ္လုိက္ေသာ ထုိေနရာေတြမွာ တ႐ုတ္ကုမၸဏီသုိ႔ ေရာင္းခ်ထားၿပီး ျဖစ္သည္ဟု ဆုိ၏။
ပုသိမ္ႀကီးၿမိဳ႕နယ္၊ ျပည္ႀကီးတံခြန္ၿမိဳ႕နယ္မ်ားမွ အေရာင္းအ၀ယ္စာခ်ဳပ္စာတမ္း အေထာက္အထားမ်ားျဖင့္ တရား၀င္ အခြန္ေပး ေဆာင္ေနထုိင္လ်က္ရွိေသာ အိမ္အေတာ္မ်ားမ်ားကုိလည္း က်ဴးေက်ာ္အိမ္ေတြဆုိၿပီး အဓမၼ ဖ်က္သိမ္းခုိင္းသည္။ မႏၱေလးမွာသာမက ေနျပည္ေတာ္ ပ်ဥ္းမနားၿမိဳ႕ဦးေက်းရြာ အေရွ႕ပုိင္းမွ အိမ္ႀကီးအိမ္ေကာင္း ၁၀၀နီးပါးကုိ က်ဴးေက်ာ္အိမ္ေတြဆုိကာ ဖိအားေပး ဖ်က္သိမ္း ခုိင္းသည္။ ဖ်က္သိမ္းၿပီးသည့္ အိမ္ေတြမွာ ကုိယ့္သေဘာႏွင့္ကုိယ္ဖ်က္သိမ္းေၾကာင္း ေရးထားသည့္ စာရြက္ေပၚတြင္ လက္မွတ္ထုိးၾကရ ၏။ မလိမ့္တပတ္လုပ္ျခင္း ျဖစ္ေလသည္။ ပ်ဥ္းမနားေတာင္ဘက္ ေက်းရြာအခ်ဳိ႕ႏွင့္ ပ်ဥ္းမနားအေရွ႕ဘက္ ေက်းရြာအခ်ဳိ႕မွ အိမ္မ်ားကုိပါ ဖ်က္ခုိင္းေနၾကသည္။
စစ္အုပ္စုႏွင့္ ဗမာျပည္ ျပည္သူလူထု ဘယ္သူက ဘယ္သူ႔ေျမကုိ က်ဴးေက်ာ္တာလဲ၊ ဘယ္သူက အင္အားသုံးအႏုိင္က်င့္ အဓမၼ လုပ္ရပ္ေတြ လုပ္တာလဲ။ ဘယ္သူက တုိင္းတပါးၾသဇာခံ ျပည္တြင္းသစၥာေဖာက္လဲ။ တုိင္းျပည္မွာ ရွိရွိသမွ် ေျမေပၚေျမေအာက္ သယံဇာ တေတြကုိ တုိင္းသူျပည္သားေတြရဲ႕အက်ဳိး အနည္းငယ္မွ် မပါပဲ တုိင္းတပါးကုိ လက္ၫႇဳိးထုိး ေရာင္းစားေနတာ ဘယ္သူေတြလဲ ဆုိသည္ ကုိ လူတုိင္း သိ၏။
လူထု၏ အသက္အုိးအိမ္ အက်ဳိးစီးပြားကုိ ေစာင့္ေရွာက္ဖုိ႔၊ အာမခံ အကာအကြယ္ေပးဖုိ႔မဟုတ္ပဲ ထိပါးေႏွာက္ယွက္ သိမ္းယူေန သည့္အျဖစ္၊ ေနရင္းထုိင္ရင္း ပုဒ္မအမ်ဳိးမ်ဳိးျဖင့္ အခ်ိန္မေရြး ဖမ္းဆီးႏွိပ္စက္ ခံရႏုိင္သည့္ အေျခအေန၊ လုံၿခံဳမႈမရွိေသာ ဘ၀ကုိ ျပည္သူ ေတြ ႀကံဳေနၾကရ၏။
သူခုိး၊ ဓားျပ၊ မုဒိမ္းတႏၱ တုိ႔ထက္ အဆေပါင္းမ်ားစြာ ယုတ္မာညစ္ညမ္းေသာသူမ်ားက အစုိးရ အေရၿခံဳကာ တတုိင္းတျပည္လုံး ကုိ အဓမၼျပဳက်င့္ ေစာ္ကားေနသည့္အျဖစ္အေပၚ အိမ္နီးခ်င္းႏုိင္ငံမ်ားႏွင့္ ကမၻာ့ႏုိင္ငံႀကီးမ်ားကပါ အေထာက္အကူ ေပးေနၾကသည္။ ဗမာ ျပည္သားတုိ႔အေနျဖင့္ မည္သူ႔ကုိသြား၍ အားကုိးယုံၾကည္ရမည္နည္း။ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္၊ ၈၈အုပ္စုႏွင့္ မည္သည့္ဒီမုိကရက္တစ္ ႏုိင္ငံေရးသမားေတြကုိမွ် အားကုိးဖြယ္ရာမရွိ။ နာက်ည္းလြန္းမက နာက်ည္းလာသည့္ေနာက္ မိမိတုိ႔ကုိယ္တုိင္ ႐ုန္းထြက္ တြန္းလွန္ျခင္းမွ တပါး အျခားနည္းလမ္းလည္း မရွိေခ်။

Thursday, September 27, 2012

ကုေဋ ေျခာက္ေထာင္ အိပ္မက္ soe naing




ျမန္မာစကားေျပာနည္းမွာ ``ေကာက္ပင္ရိပ္လွီး`` စကားေျပာနည္းတစ္ခုပါတယ္။ ကိုယ္ေျပာခ်င္တာကို ဒုတ္ထုိးအိုးေပါက္မေျပာပဲ သြယ္ဝုိက္ သိမ္းပိုက္ျခဳံငုံျပီးမွ ကိုယ္ေျပာခ်င္တာကိုေျပာတာပါ။ အဲဒီလို စကားေျပာနည္းက ဘယ္အခါမွာ သုံးရသလဲဆုိရင္ ကိုယ့္စကားကို နားေထာင္တဲ့သူက လွ်က္တစ္ျပတ္ အလြယ္နားလည္ျပီး အထင္လြဲေစႏိုင္တဲ့အခါသုံးပါတယ္။ အထင္လြဲသြားျပီဆိုရင္ေတာ့ ရြာလည္ျပီး တုိင္ပတ္သြားရင္ ျပန္ရွင္းျပဘို႕က သိပ္ခက္သြားတတ္တယ္။ အခု ကၽြန္ေတာ္လည္း တိုင္ပတ္ႏိုင္တဲ့ အေတြးတစ္ခုကို တင္ျပခ်င္လို႕ စကားေၾကာရွည္ျပီး နိဒါန္းပ်ိဳးေနရတာပါ။

၁))

ကၽြန္ေတာ္ က ဗုဒၶဘာသာပါ။ ေဂါတမ ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရားဟာ ဘုရားအျဖစ္ကို မေရာက္ခင္ သိဒတၳမင္းသား ဆိုတာ ဗုဒၶဘာသာဝင္တိုင္းသိပါတယ္။ အိမ္ေရွ႕စံပါ။ တစ္ခ်ိန္မွာ တိုင္းျပည္အုပ္ခ်ဳပ္မင္းလုပ္ဘို႕ ဖခင္ၾကီး အထူးေမွ်ာ္လင့္ထားတဲ့သူပါ။ ဒီေတာ့ လူသားတုိင္း အရမ္းေတာင့္တ တဲ့ သက္ဦးဆံပိုင္ ရွင္ဘုရင္ဘဝ၊ လိုတရ ျပီး လက္ညႈိးညႊန္ရာ ေရျဖစ္ေစတဲ့ ဘဝကို စြန္႕လႊတ္ျပီး ပဋိကၡရာ ရွစ္ပါးေလာက္နဲ႕ ေတာထြက္ တရားရွာျပီး ဗုဒၶအျဖစ္ေရာက္ရိွခဲ့တာပါ။ ကၽြန္ေတာ္ ေျပာလုိျခင္းက သိဒတၳမင္းသားဟာ ေရႊေငြ ေက်ာက္သံ ပတၱျမား ၊ ရာထူး အာဏာ စည္းစိမ္ ၊ စတာေတြကို မတြယ္ကပ္ မျငိတြယ္ဘဲ သံသရာရဲ႕ လြတ္ေျမာက္ရာကို ရွာေဖြခဲ့သလို ဒီ စည္းစိမ္ဥစၥာ ေရႊေငြ ရတနာေတြကိုလည္း တရားက်င့္သူ တရားရွာသူေတြနဲ႕ မအပ္စပ္တဲ့ ပစၥည္းအျဖစ္ သတ္မွတ္ခဲ့ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ယေန႕အခ်ိန္ထိ ဝိနည္း အလြန္လိုက္နာတဲ့ ရဟန္းေတြဟာ ေငြကို ကိုယ္တိုင္ ကိုင္စြဲမသုံးၾကပါဘူး။ ေရႊေငြ ေက်ာက္သံပတၱျမားကို စုဘို႕ဆိုတာေဝးေရာေပါ့။ စုရင္လည္း ဘုရားက အျပစ္တင္ ကဲ့ရဲ႕မွာပါပဲ။ ဒီေတာ့ ေရႊေငြ စတာေတြဟာ ဘုရားသားေတာ္ ရဟန္းတုိ႕နဲ႕ေတာင္ မအပ္စပ္ဘူး ဆိုရင္ ဘုရားရွင္ ကိုယ္တိုင္ဆုိရင္ေတာ့ ေျပာဘုိ႕ေတာင္ မလိုအပ္ပါဘူး။

posted by Salai Tluangvellian “တရားနဲ႔ေျဖပါဗ်ာ”

“တရားနဲ႔ေျဖပါဗ်ာ”
ဒီစကားေလးကုိ၊ အားလံုးပဲ ခဏခဏၾကားဖူးေနၾကၿပီးသားပါ။ ျမန္မာလူမ်ိဳးမ်ား၊ ျမန္မာဇာတ္ကား၊ ၾကည့္၍ပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ပ်က္စီးဆံုးရွံဳးမႈ၊ တခုခုနဲ႔ဲ၊ ႀကံဳလို႔ပဲျဖစ္ျဖစ္၊ သို႔မဟုတ္ ကုိယ့္အသိမိတ္ေဆြထဲက၊ တဦးတေယာက္၊ လူ႔ေလာကထဲက၊ ထြက္ခြာသြား ရလို႔ပဲျဖစ္ျဖစ္၊ အနီးအနားရွိသူက၊ ႏွစ္သိပ့္စကား၊ ေျပာတဲ့အခါ၊ “တရားနဲ႔ေျဖပါဗ်ာ”ဆုိတဲ့၊ အားေပစကားေျပာသံကုိ၊ အားလံုးၾကားဖူးၾကမွာ၊ အမွန္ပါပဲ။
တဦးတေယာက
္၊ တစံုတခုနဲ႔၊ ေဆးရံုေဆးခန္း၊ သြားျပၾက ေဆးရံုတင္ၾကစဥ္တြင္လည္း၊ ဆရာ၀န္ရဲ့၊ “တရားနဲ႔ေျဖပါဗ်ာ”ဆုိတဲ့၊ အသံေလးကုိလည္း၊ ဇာတ္ကားထဲမွာပဲျဖစ္ျဖစ္၊ အျပင္မွာပဲျဖစ္ျဖစ္၊ အားလံုးၾကားဖူးၾကမွာ၊ မလြဲပါဘူး။
“တရားနဲ႔ေျဖပါဗ်ာ”တဲ့ လြယ္တယ္ေနာ္။ ေျပာတဲ့သူကလဲ လြယ္တယ္။ နားေထာင္တဲ့သူကလည္း လြယ္တယ္ေနာ္။ တကယ္မလြယ္တာက၊ လက္ေတြ႔မွာ “တရားနဲ႔ေျဖဖုိ႔”၊ မလြယ္တာပဲ။
ျမန္မာစကားပံုတခုရွိတယ္။ “ခလုတ္ထိမွ၊ အမိတ”တဲ့၊ လမ္းသြားရင္း ကုိယ္နေမာ္နမဲ့ႏိုင္လို႔၊ သူ႔ပါသူခလုတ္တုိက္တာေနာ္၊ ပါးစပ္က အမိတတယ္၊ အေမလာမကယ္ႏိုင္ဘူးေနာ္၊ တတာလြယ္တယ္၊
ကယ္ဖုိ႔ၾကေတာ့ခက္ေနတယ္။ လက္ထဲကတစံုတခု၊ ကုိယ္ခပ္ေပါ့ေပါ့ ကုိင္လို႔၊ ျပဳတ္က်တယ္။ အမိတယ္။
“ေသကိန္းေသေပါက္၊ ေရာက္ေလမွ အမိတယ္၊ အမိတလို႔ရပါ့မလား၊ မရႏိုင္ဘူးေနာ္၊ အေမလဲမကယ္ႏိုင္ဘူး၊ အေဖလည္းမကယ္ႏိုင္ဘူး”။ ဘယ္ေလာက္ပဲခ်စ္ေနပါေစ၊ မကယ္ႏိုင္ပါဘူး။ တရားနဲ႔ေျဖပါဆုိလို႔၊ မရဘူးေနာ္။
ဒီလိုပါပဲ “ခလုတ္ထိမွ၊ အမိတလို႔မရသလို၊ ေသေရးနဲ႔ႀကံဳ၊ ေသမင္းနဲ႔ေတြ႔မွ၊ တရားတလို႔၊ မရဘူး”။

Wednesday, September 26, 2012

ခြဲထြက္ခြင္႔ (by Bo K Nyein) by မဟာေၾကာင္ on Tuesday, September 25, 2012 at 1:49am ·



Constitution ဆိုတာ အလြန္ သိမ္ေမြ႔ သလို  ၊ consequence လည္းရွိတာမို႔
Constitution အရေျပာေတာ႔မယ္ ဆိုရင္ နက္နက္ ေတြး ၊ အဖက္ဖက္ ကေတြးျပီးမွ
ေျပာသင္႔တယ္လို ထင္မိတယ္။

နံမည္ရေအာင္ ၊ လက္ဦးမႈ ရေအာင္ ၊ အားလံုး ( ခြဲထြက္ခြင္႔ ) ေပးဆိုျပီး
အရမ္း ေျပာလို႔ မရ သလို ၊
ျခိမ္းေျခာက္ဖို႔ လက္နက္ ပါလို႔ လြယ္လြယ္ေပါ႔ေပါ႔ ေတြးလို႔ မရဖူး လို႔ထင္မိလို႔ပါ။

Constitution ဆိုတာ Binding Document ။
ဒါေၾကာင္႔ စကားလံုး တိုင္းကိုစဥ္းစဥ္းစား ၊ ေရြးျပီးမွ သံုးရတာ။
ဒါေထာင္ ပညာတတ္ေတြပဲ ၊ အမ်ိဳးမ်ိဳး Interpret လုပ္ေနၾကတာပဲ မဟုတ္လား

Constitution မွာ ႏုိင္ငံေရး အရ စဥ္းစားရင္ ၊ ရိုက္ခပ္မဲ႔ Consequence ကိုအရင္ စဥ္းစားရမယ္။
ျပီးမွ ဥပေဒ အရ အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈ ဆိုတာကို သံုးသပ္ရမယ္။

အေမရိကန္ Constitution ကိုေရးခဲ႔ တဲ႔ လြပ္လပ္ေရးဖခင္ ေတြဟာ
ေနာက္ဆက္တြယ္ ျပႆနာေတြကို သိလို႔
(ခြဲထြက္ခြင္႔) ဆိုတာကို ထဲ႔မေရးခ႔ဲၾကတာေပါ႔။

ဗိုလ္ခ်ဳပ္တို႔ကလည္း ေပးခ်င္လို႔ေပးခဲ႔ၾကတာမွ မဟုတ္တာ။
ပေဒသရာဇ္ (၂) ဦးက အဂၤလိပ္ကို ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း ဟာ သူတို႕ကိုကိုယ္စားမျပဳပါဖူးလို႔
ဗိုလ္ခ်ဳပ္တို႔ လန္ဒန္မွာ ေဆြးေႏြးေနတုန္း သံၾကိဳးရိုက္ျပီး ဖိအားေပးတယ္
ဒါေၾကာင္႔ တိုင္းရင္းသား ေတြပါ၀င္ေၾကာင္း ပင္လံု ကိုေခၚျပီး သက္ေသ ျပရတယ္။
ဒီလို အၾကပ္အတည္းမွာ ( ခြဲထြက္ခြင္႔ ) ပါရမယ္ဆိုလို႔
ရွမ္း နဲ႔ ကယား ကိုပဲ ေပးခဲ႔ရတယ္။
ဗိုလ္ခ်ဳပ္တို႔ က အားလံုးကို ေပးခဲ႔တာမဟုတ္
အႏၱရာယ္ကို နားလည္ ၾကတယ္။

(၁၀) ႏွစ္ျပည္႔ေတာ႔ ပိုင္ျပီဆိုျပီး ( ခြဲထြက္ခြင္႔ ) ကိုတင္လာေတာ႔
(ကင္း) ရျပီဆိုျပီး ေရႊ႔လိုက္တာ ၊ ကိုယ္ပါအစားခံ လိုက္ရတယ္။
တကြက္မွားေသာက်ား ၊ သာဓက ဟာ ၁၉၆၂ ခုမွာ ျဖစ္ခဲ႔ရတာပဲ။

ႏုိင္ငံေရးဆိုတာ သတိမရွိ ၊ (အသိ) မရွိပဲ
အစာ ဆိုျပီး (ဟပ္) လိုက္ရင္ ၊ ငါးျမွားဂ်ိပ္မွာ ပါသြားသလို
အက်ိဳးနဲ တတ္တယ္။