သူယုတ္လကၡဏာဆို အစဥ္အလာ ညႊန္းတဲ့ဟာေတြအေပၚ သိပ္ဘ၀င္မက်ခ်င္ဘူး။
ပထမ- ႐ုပ္ဆင္းသြင္ၿပင္ကို သူယုတ္လကၡဏာ ကပ္လိုက္တဲ့ ဟာမ်ဴိးေတြ (ဥပမာ- ဦးပုည ဆဒၵန္ဇာတ္ထဲက ေသာႏုထၴိဳရ္ကိုအဖြဲ႔၊ ဦးႀသဘာသ ေ၀ႆႏၲရာထဲက စူဇကာပုဏၰား အဖြဲ႔) ေ႐ွးစာထဲပါၿပီး၊ ေႏွာင္းလူတို႔ ၿပဌာန္းစာသဖြယ္ အသင္ခံရတဲ့အခါ၊ စာေပဂုဏ္ေၿမာက္တဲ့ အေရးအသားကို ေလ့လာရမယ့္ အၿဖစ္နဲ႔ ေဆာင္သင့္ ေ႐ွာင္သင့္ေသာ စာရိတၲတရားတို႔ကို နီတိထုတ္ မွတ္ယူရမယ့္အၿဖစ္၊ ႏွစ္ခုေသာကိစၥရပ္တို႔ ေရာေထြးကုန္ႀကတယ္။
ဗမာ့လူ႔အဖြဲ႔အစည္းမွာ ႐ုပ္ဆင္းသြင္ၿပင္နဲ႔ စာရိတၲတရားကို ညီမွ်ၿခင္းခ်လိုတဲ့ အယူမွား စြဲ၀င္တာပဲ။ ယိုးဒယားကေန ႐ိုဟင္ဂ်ာေတြကို ပင္လယ္ထဲ ၿပန္လႊတ္တဲ့ ေနာက္ဆက္တြဲ ဂယက္ေတြမွာ အဲဒီ့အခ်ိန္ ေဟာင္ေကာင္က ၿမန္မာေကာင္စစ္၀င္ရဲ႔ ႐ိုဟင္ဂ်ာဆိုတာ အသားမည္းတယ္ ႐ုပ္ဆိုးတယ္၊ ၿမန္မာက ႐ုပ္ရည္ေၿပၿပစ္တယ္ ဆိုတဲ့ ႏႈတ္ထြက္စကားဟာ ဗမာ့လူ႔အဖြဲ႔အစည္းမွာ Racism စြဲ၀င္မွန္းမသိ စြဲ၀င္ေနတဲ့ အၿဖစ္ရဲ႔ ေရာဂါလကၡဏာပဲ။
ဒီလိုစိတ္အခံဟာ ႏိုင္ငံသားၿဖစ္မႈေရာ ဌာေနၿဖစ္မႈေရာ မ်ဴိးႏြယ္စုၿဖစ္မႈအေပၚမွာပါ အမ်ားနဲ႔ အသားေရာင္ ဘာသာစကား ဘာသာတရား တူညီမညီ စမ္းစစ္လိုတဲ့ အေၿခခံကလြဲတဲ့ တင္ႀကိဳၿပဌာန္းႏွင့္ၿပီး သေဘာထားတို႔ စမ္းေပါက္ရာပဲ။
ဒုတိယ- ေလာကနီတိလို႔ အဖိုးထားတဲ့ စာထဲက သူယုတ္လကၡဏာအၿဖစ္ ညႊန္းဆိုတဲ့ လူ႔အမူအက်င့္ေတြ။ သူမေခၚဘဲ သူ႕အိမ္သို႕ သြားဖန္မ်ားေသာသူ၊ သူမေမးဘဲ စကားမ်ားမ်ား ေျပာတက္သူ၊ မိမိဂုဏ္ေက်းဇူးကို ပလႊားတတ္ေသာသူတဲ့။ ဒါေတြတစ္ခ်က္ၿခင္းဆီဟာ အေပါင္းသေဘာေရာ အႏႈတ္သေဘာေရာ အေၿခအေန အခ်ိန္အခါလိုက္ ေကာက္ယူခ်ည္းကပ္ႏိုင္တဲ့ ဒြိသေဘာေဆာင္တယ္။
သာသနာၿပဳလိုသူ၊ ကုန္ပစၥည္း ေႀကာ္ၿငာေရာင္းခ်လိုသူ၊ အမ်ားဆႏၵ အမ်ားသေဘာတူမႈ လိုက္လံေကာက္ခံသူတို႔ဟာ မေခၚလည္းသြား မေမးလည္းေၿပာ ကိုယ့္ဂုဏ္ရည္ကို ကိုယ္အမႊမ္းတင္ရမွာပဲ။ အခု က်ေနာ္လည္း မေမးပဲေၿပာ မတီးပဲၿမည္ေနတဲ့ သူယုတ္ပဲ။ ပါတီမဲဆြယ္တဲ့ ႏိုင္ငံေရးသမားကစလို႔ ၿမိဳ႔ပတ္ရထားေပၚက ႂကြက္ႏို႔သတ္ေဆးသည္ထိ ဒီသေဘာ ေၿပးမလြတ္။ ေလာကနီတိ ၿဖစ္ေစခ်င္တာ မလုပ္ မ႐ႈပ္ မၿပဳတ္ ခပ္႐ို႔႐ို႔ေန ကိုယ့္အသံ က်ယ္က်ယ္မထုတ္နဲ႔လို႔ ပေဒသရာဇ္ေခတ္ ေက်းေတာ္မ်ဴိး ကြၽန္ေတာ္မ်ဴိးေတြ အသက္႐ွည္နည္းကား ဆံုးမတာပဲ။
တတိယ- ဘာသာေရးကေၿပာတဲ့ သူယုတ္လကၡဏာ မကၡနဲ႔ ပဠာသ၊ အဘိဓမၼာအရ သ႐ုပ္ခြဲရင္ ေဒါသစိတ္ထဲ ပါသတဲ့။ မကၡဆိုတာ ေက်းဇူးကန္းတတ္တဲ့ စိတ္သေဘာ၊ ပဠာသဆိုတာ ကိုယ့္ထက္သာ မနာလိုပဲ အ႐ိုအေသ မၿပဳႏိုင္ တန္းညိႇယွဥ္ၿပိဳင္လိုတဲ့ သေဘာ။ ဒါလည္းပဲ အေပါင္းသေဘာေရာ အႏႈတ္သေဘာေရာ အဌကထာ ဖြင့္ႏိုင္တာပဲ။
ေက်းဇူး႐ိွတယ္ဆိုတာဘာလဲ၊ ကိုယ့္ေကာင္းက်ဴိး ခ်မ္းသာကို ေဆာင္ႀကဥ္းေပးၿခင္းဟာ ေက်းဇူး ႐ိွတာပဲ၊ ေဆာင္ႀကဥ္းေပးသူဟာ ေက်းဇူး႐ွင္ပဲ။ ကိုယ့္ေကာင္းက်ဴိး ခ်မ္းသာဆိုတာ အမ်ားေကာင္းက်ဴိး ခ်မ္းသာနဲ႔ေရာ ယွဥ္သလား၊ ကိုယ့္ေကာင္းက်ဴိး ခ်မ္းသာကို ၿဖစ္ေစသူဟာ အမ်ားေကာင္းက်ဴိး ခ်မ္းသာကိုေရာ ၿဖစ္ေစသလား။ ကိုယ့္အဖို႔ငွာ ေက်းဇူး႐ိွမႈနဲ႔ပဲ ေက်းဇူး႐ွင္ရဲ႔ အၿပဳအမူ ေလ်ာ္၏မေလ်ာ္၏ မဆင္ၿခင္အပ္ေတာ့ဘူးလား။ ဆင္ၿခင္ၿခင္း ေ၀ဖန္ၿခင္း ေထာင္ထား ၿခားနားၿခင္းဟာ ေက်းစြပ္ရာေရာက္သလား။
ဒီေတာ့ မကၡဆိုရင္ သူတထူးေက်းဇူးကို အေလးမမူ အရာမသြင္းတတ္တဲ့ ungrateful စိတ္သေဘာေလးကိုသာ ဆိုလိုတဲ့အေပၚ ပိုင္းၿခားနားလည္သင့္တယ္။ ဒီ့ႏွယ္ပဲ ပဠာသဆိုရာမွာလည္း ကိုယ့္ထက္သာ မနာလိုမႈ ဖ်က္လိုဖ်က္စီး လုပ္လိုမႈ စိတ္မေနာ အံုႂကြၿဖစ္ထြန္းတတ္တဲ့ သေဘာလို႔သာပဲ ပိုင္းၿခားနားလည္ရမယ္။ နာမည္ႀကီး ထင္႐ွားသူကို ေ၀ဖန္စမ္းစစ္ရင္ သူယုတ္ဆိုတဲ့အနက္ မစြန္းထင္းသင့္။
ေခတ္သစ္ သူယုတ္လကၡဏာေတြ အထူးသၿဖင့္ ႏိုင္ငံေရးနယ္ပယ္က သူယုတ္လကၡဏာေတြကို ဒီ ေ႐ွးစာ နီတိ ဘာသာေရးလာတို႔နဲ႔ မဟုတ္ပဲ ပိုင္းၿခားစီစစ္ရမယ့္တာ၀န္ က်ေနာ္တို႔မွာ
႐ိွတယ္။ က်ေနာ္ စၿပီး တစ္ခ်က္ကို အႀကံၿပဳမယ္။ က်ေနာ္ေၿပာေလ့႐ိွတဲ့ ေႀကးတန္းတိုက္တတ္တဲ့ စိတ္ဟာ ႏိုင္ငံေရးသူယုတ္လကၡဏာပဲ။
၆၇လမ္းစဥ္ကို လက္ညိႇဳးထိုး ေႀကးတန္းတိုက္တာ သူယုတ္လကၡဏာပဲ၊ မကဒတ ေၿမာက္ပိုင္းကိစၥကို လက္ညိႇဳးထိုး ေႀကးတန္းတိုက္တာ သူယုတ္လကၡဏာပဲ၊ ေကအိုင္ေအလည္း ဘာေကာင္းသလဲလို႔ ေႀကးတန္းတိုက္တာ သူယုတ္လကၡဏာပဲ။
ဘာကို ေႀကးတန္းတိုက္သလဲဆို စစ္အာဏာ႐ွင္စနစ္နဲ႔ စစ္စ႐ိုက္ကို ေကာင္းပါတယ္လို႔ ၿငင္းခုံမႈ ၿပဳမရတဲ့အခါ သူတို႔လည္း ဘာထူးလည္းဆိုတဲ့ စစ္ေနာက္ၿမီးဆြဲတို႔ အတိုက္အခံအေပၚ လက္ညိႇဳးတၿပန္ထိုးေသာ ေႀကးတန္းတိုက္မႈကိုဆိုလိုတယ္။ သူတို႔လည္း ဘာေကာင္းသလဲဆို နည္းနာအမွား လုပ္ရပ္အမွား ပုဂၢိဳလ္ေရးအမွားေတြ ႐ိွသည္ဆိုဦး စစ္အာဏာ႐ွင္စနစ္နဲ႔ စစ္စ႐ိုက္ကို လက္သင့္မခံ ၿငင္းဆန္ေတာ္လွန္သမႈၿပဳၿခင္း တရားကိုယ္သေဘာရဲ႔ အႏွစ္သာရကို ေၿခဖ်က္လို႔ မရဘူး။ ေ၀၀ါးေစၿခင္း ေရာခ်ၿခင္း အားနည္းသူဘက္ မလိုက္၀ံ့ၿခင္း မေတာ္ရာမွာေမြ႔ေလ်ာ္ၿခင္း စတဲ့ ႏိုင္ငံေရးသူယုတ္လကၡဏာေတြ ႐ိွဦးမွာပါ။ ေဖာ္ထုတ္ႀကပါ။
ပထမ- ႐ုပ္ဆင္းသြင္ၿပင္ကို သူယုတ္လကၡဏာ ကပ္လိုက္တဲ့ ဟာမ်ဴိးေတြ (ဥပမာ- ဦးပုည ဆဒၵန္ဇာတ္ထဲက ေသာႏုထၴိဳရ္ကိုအဖြဲ႔၊ ဦးႀသဘာသ ေ၀ႆႏၲရာထဲက စူဇကာပုဏၰား အဖြဲ႔) ေ႐ွးစာထဲပါၿပီး၊ ေႏွာင္းလူတို႔ ၿပဌာန္းစာသဖြယ္ အသင္ခံရတဲ့အခါ၊ စာေပဂုဏ္ေၿမာက္တဲ့ အေရးအသားကို ေလ့လာရမယ့္ အၿဖစ္နဲ႔ ေဆာင္သင့္ ေ႐ွာင္သင့္ေသာ စာရိတၲတရားတို႔ကို နီတိထုတ္ မွတ္ယူရမယ့္အၿဖစ္၊ ႏွစ္ခုေသာကိစၥရပ္တို႔ ေရာေထြးကုန္ႀကတယ္။
ဗမာ့လူ႔အဖြဲ႔အစည္းမွာ ႐ုပ္ဆင္းသြင္ၿပင္နဲ႔ စာရိတၲတရားကို ညီမွ်ၿခင္းခ်လိုတဲ့ အယူမွား စြဲ၀င္တာပဲ။ ယိုးဒယားကေန ႐ိုဟင္ဂ်ာေတြကို ပင္လယ္ထဲ ၿပန္လႊတ္တဲ့ ေနာက္ဆက္တြဲ ဂယက္ေတြမွာ အဲဒီ့အခ်ိန္ ေဟာင္ေကာင္က ၿမန္မာေကာင္စစ္၀င္ရဲ႔ ႐ိုဟင္ဂ်ာဆိုတာ အသားမည္းတယ္ ႐ုပ္ဆိုးတယ္၊ ၿမန္မာက ႐ုပ္ရည္ေၿပၿပစ္တယ္ ဆိုတဲ့ ႏႈတ္ထြက္စကားဟာ ဗမာ့လူ႔အဖြဲ႔အစည္းမွာ Racism စြဲ၀င္မွန္းမသိ စြဲ၀င္ေနတဲ့ အၿဖစ္ရဲ႔ ေရာဂါလကၡဏာပဲ။
ဒီလိုစိတ္အခံဟာ ႏိုင္ငံသားၿဖစ္မႈေရာ ဌာေနၿဖစ္မႈေရာ မ်ဴိးႏြယ္စုၿဖစ္မႈအေပၚမွာပါ အမ်ားနဲ႔ အသားေရာင္ ဘာသာစကား ဘာသာတရား တူညီမညီ စမ္းစစ္လိုတဲ့ အေၿခခံကလြဲတဲ့ တင္ႀကိဳၿပဌာန္းႏွင့္ၿပီး သေဘာထားတို႔ စမ္းေပါက္ရာပဲ။
ဒုတိယ- ေလာကနီတိလို႔ အဖိုးထားတဲ့ စာထဲက သူယုတ္လကၡဏာအၿဖစ္ ညႊန္းဆိုတဲ့ လူ႔အမူအက်င့္ေတြ။ သူမေခၚဘဲ သူ႕အိမ္သို႕ သြားဖန္မ်ားေသာသူ၊ သူမေမးဘဲ စကားမ်ားမ်ား ေျပာတက္သူ၊ မိမိဂုဏ္ေက်းဇူးကို ပလႊားတတ္ေသာသူတဲ့။ ဒါေတြတစ္ခ်က္ၿခင္းဆီဟာ အေပါင္းသေဘာေရာ အႏႈတ္သေဘာေရာ အေၿခအေန အခ်ိန္အခါလိုက္ ေကာက္ယူခ်ည္းကပ္ႏိုင္တဲ့ ဒြိသေဘာေဆာင္တယ္။
သာသနာၿပဳလိုသူ၊ ကုန္ပစၥည္း ေႀကာ္ၿငာေရာင္းခ်လိုသူ၊ အမ်ားဆႏၵ အမ်ားသေဘာတူမႈ လိုက္လံေကာက္ခံသူတို႔ဟာ မေခၚလည္းသြား မေမးလည္းေၿပာ ကိုယ့္ဂုဏ္ရည္ကို ကိုယ္အမႊမ္းတင္ရမွာပဲ။ အခု က်ေနာ္လည္း မေမးပဲေၿပာ မတီးပဲၿမည္ေနတဲ့ သူယုတ္ပဲ။ ပါတီမဲဆြယ္တဲ့ ႏိုင္ငံေရးသမားကစလို႔ ၿမိဳ႔ပတ္ရထားေပၚက ႂကြက္ႏို႔သတ္ေဆးသည္ထိ ဒီသေဘာ ေၿပးမလြတ္။ ေလာကနီတိ ၿဖစ္ေစခ်င္တာ မလုပ္ မ႐ႈပ္ မၿပဳတ္ ခပ္႐ို႔႐ို႔ေန ကိုယ့္အသံ က်ယ္က်ယ္မထုတ္နဲ႔လို႔ ပေဒသရာဇ္ေခတ္ ေက်းေတာ္မ်ဴိး ကြၽန္ေတာ္မ်ဴိးေတြ အသက္႐ွည္နည္းကား ဆံုးမတာပဲ။
တတိယ- ဘာသာေရးကေၿပာတဲ့ သူယုတ္လကၡဏာ မကၡနဲ႔ ပဠာသ၊ အဘိဓမၼာအရ သ႐ုပ္ခြဲရင္ ေဒါသစိတ္ထဲ ပါသတဲ့။ မကၡဆိုတာ ေက်းဇူးကန္းတတ္တဲ့ စိတ္သေဘာ၊ ပဠာသဆိုတာ ကိုယ့္ထက္သာ မနာလိုပဲ အ႐ိုအေသ မၿပဳႏိုင္ တန္းညိႇယွဥ္ၿပိဳင္လိုတဲ့ သေဘာ။ ဒါလည္းပဲ အေပါင္းသေဘာေရာ အႏႈတ္သေဘာေရာ အဌကထာ ဖြင့္ႏိုင္တာပဲ။
ေက်းဇူး႐ိွတယ္ဆိုတာဘာလဲ၊ ကိုယ့္ေကာင္းက်ဴိး ခ်မ္းသာကို ေဆာင္ႀကဥ္းေပးၿခင္းဟာ ေက်းဇူး ႐ိွတာပဲ၊ ေဆာင္ႀကဥ္းေပးသူဟာ ေက်းဇူး႐ွင္ပဲ။ ကိုယ့္ေကာင္းက်ဴိး ခ်မ္းသာဆိုတာ အမ်ားေကာင္းက်ဴိး ခ်မ္းသာနဲ႔ေရာ ယွဥ္သလား၊ ကိုယ့္ေကာင္းက်ဴိး ခ်မ္းသာကို ၿဖစ္ေစသူဟာ အမ်ားေကာင္းက်ဴိး ခ်မ္းသာကိုေရာ ၿဖစ္ေစသလား။ ကိုယ့္အဖို႔ငွာ ေက်းဇူး႐ိွမႈနဲ႔ပဲ ေက်းဇူး႐ွင္ရဲ႔ အၿပဳအမူ ေလ်ာ္၏မေလ်ာ္၏ မဆင္ၿခင္အပ္ေတာ့ဘူးလား။ ဆင္ၿခင္ၿခင္း ေ၀ဖန္ၿခင္း ေထာင္ထား ၿခားနားၿခင္းဟာ ေက်းစြပ္ရာေရာက္သလား။
ဒီေတာ့ မကၡဆိုရင္ သူတထူးေက်းဇူးကို အေလးမမူ အရာမသြင္းတတ္တဲ့ ungrateful စိတ္သေဘာေလးကိုသာ ဆိုလိုတဲ့အေပၚ ပိုင္းၿခားနားလည္သင့္တယ္။ ဒီ့ႏွယ္ပဲ ပဠာသဆိုရာမွာလည္း ကိုယ့္ထက္သာ မနာလိုမႈ ဖ်က္လိုဖ်က္စီး လုပ္လိုမႈ စိတ္မေနာ အံုႂကြၿဖစ္ထြန္းတတ္တဲ့ သေဘာလို႔သာပဲ ပိုင္းၿခားနားလည္ရမယ္။ နာမည္ႀကီး ထင္႐ွားသူကို ေ၀ဖန္စမ္းစစ္ရင္ သူယုတ္ဆိုတဲ့အနက္ မစြန္းထင္းသင့္။
ေခတ္သစ္ သူယုတ္လကၡဏာေတြ အထူးသၿဖင့္ ႏိုင္ငံေရးနယ္ပယ္က သူယုတ္လကၡဏာေတြကို ဒီ ေ႐ွးစာ နီတိ ဘာသာေရးလာတို႔နဲ႔ မဟုတ္ပဲ ပိုင္းၿခားစီစစ္ရမယ့္တာ၀န္ က်ေနာ္တို႔မွာ
႐ိွတယ္။ က်ေနာ္ စၿပီး တစ္ခ်က္ကို အႀကံၿပဳမယ္။ က်ေနာ္ေၿပာေလ့႐ိွတဲ့ ေႀကးတန္းတိုက္တတ္တဲ့ စိတ္ဟာ ႏိုင္ငံေရးသူယုတ္လကၡဏာပဲ။
၆၇လမ္းစဥ္ကို လက္ညိႇဳးထိုး ေႀကးတန္းတိုက္တာ သူယုတ္လကၡဏာပဲ၊ မကဒတ ေၿမာက္ပိုင္းကိစၥကို လက္ညိႇဳးထိုး ေႀကးတန္းတိုက္တာ သူယုတ္လကၡဏာပဲ၊ ေကအိုင္ေအလည္း ဘာေကာင္းသလဲလို႔ ေႀကးတန္းတိုက္တာ သူယုတ္လကၡဏာပဲ။
ဘာကို ေႀကးတန္းတိုက္သလဲဆို စစ္အာဏာ႐ွင္စနစ္နဲ႔ စစ္စ႐ိုက္ကို ေကာင္းပါတယ္လို႔ ၿငင္းခုံမႈ ၿပဳမရတဲ့အခါ သူတို႔လည္း ဘာထူးလည္းဆိုတဲ့ စစ္ေနာက္ၿမီးဆြဲတို႔ အတိုက္အခံအေပၚ လက္ညိႇဳးတၿပန္ထိုးေသာ ေႀကးတန္းတိုက္မႈကိုဆိုလိုတယ္။ သူတို႔လည္း ဘာေကာင္းသလဲဆို နည္းနာအမွား လုပ္ရပ္အမွား ပုဂၢိဳလ္ေရးအမွားေတြ ႐ိွသည္ဆိုဦး စစ္အာဏာ႐ွင္စနစ္နဲ႔ စစ္စ႐ိုက္ကို လက္သင့္မခံ ၿငင္းဆန္ေတာ္လွန္သမႈၿပဳၿခင္း တရားကိုယ္သေဘာရဲ႔ အႏွစ္သာရကို ေၿခဖ်က္လို႔ မရဘူး။ ေ၀၀ါးေစၿခင္း ေရာခ်ၿခင္း အားနည္းသူဘက္ မလိုက္၀ံ့ၿခင္း မေတာ္ရာမွာေမြ႔ေလ်ာ္ၿခင္း စတဲ့ ႏိုင္ငံေရးသူယုတ္လကၡဏာေတြ ႐ိွဦးမွာပါ။ ေဖာ္ထုတ္ႀကပါ။
No comments:
Post a Comment
mr.kyaingtun@gmail.com