Friday, November 2, 2012

((ေပ်ာက္ဆံုးသြားတဲ့ သင္ရိုးညႊန္းတမ္း ))) သိန္းႏုိင္ by Shwe Eaim Si on Friday, November 2, 2012 at 2:59am ·



ေပ်ာက္ဆံုးသြားတဲ့ သင္ရိုးညႊန္းတမ္း
  သိန္းႏုိင္

“ဘာသာရပ္ၾကီး တစ္ခုလံုးကို ျဖဳတ္ပစ္လုိက္ၾကတာေနာ္။ မ်ဳိးဆက္ ၄ ခုေလာက္ေတာင္ရွိေနျပီ။ ေနာက္ပိုင္းႏွစ္ေတြမွာလည္း ျပန္ထည့္ဖို႔ကို မစဥ္းစားခဲ့ၾကဘူး။ အခုထက္ထိ ျဖဳတ္ထားၾကတုန္း။ ဒါဟာ ပညာေရးဆိုင္ရာ ရက္စက္မႈပါ။ တာ၀န္မဲ့မႈလည္းျဖစ္တယ္။ အခုေတာ့ က်ေနာ္တို႔က ေက်ာင္းဆရာ ျပန္လုပ္ၾကေပမယ့္လည္း ကိုယ္ကမသင္ခဲ့ရတဲ့အတြက္ ဘယ္လိုျပန္သင္ေပးႏုိင္မွာလဲ။”

အျမဲစြတ္စိုေနတတ္ေသာ နယ္ေျမျဖစ္သျဖင့္ ပတ္၀န္းက်င္တစ္ခြင္လံုးမွာ စိမ္းစိုလန္းဆန္းလ်က္။ ပင္လယ္ျပင္ၾကီးကို အမွီျပဳျပီး ၀မ္းစာရွာၾကရရွာေသာ မိသားစုမ်ား၏ ကေလးမ်ားအတြက္ ေက်ာင္းမ်ားကို ကိုယ္ထူကိုယ္ထ ဖြင့္လွစ္ထားၾကျခင္းျဖစ္သည္။ ၂၀၁၀ ခုႏွစ္တြင္ မိုးဦးရာသီတြင္ ရက္တို ဆရာအတတ္ပညာေရးသင္တန္းကို ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ အစြန္အဖ်ား နယ္ေျမတစ္ခုတြင္ က်င္းပ ျပဳလုပ္ခြင့္ရရွိခဲ့သည္။ ျမန္မာျပည္တြင္း အေျခခံပညာ စာသင္ေက်ာင္းမ်ားတြင္ ေက်ာင္းဆရာတာ၀န္ကို ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ထမ္းေဆာင္ခဲ့ဖူးသူမ်ား အပါအ၀င္ အသက္အရြယ္မ်ဳိးစံု ေက်ာင္းဆရာ၊ ဆရာမမ်ား စုစုေပါင္း ၆၀ ဦးခန္႔ တက္ေရာက္ခဲ့ၾကသည္။ ကေလးဖြံ႕ျဖိဳးမႈပညာ၊ ၪဏ္ရည္အေထြေထြ စြမ္းရည္အမ်ဳိးမ်ဳိး၊ ကေလးဗဟိုျပဳ စာသင္ၾကားနည္းမ်ား၊ အႏုရသပညာေရး၊ သင္ရိုးညႊန္း တမ္းပညာႏွင့္ ပညာေရးစီမံခန္႔ခြဲမႈတုိ႔ကို ဦးစားေပးေဆြးေႏြးျဖစ္ခဲ့သည္။ က်ယ္ျပန္႔၊ မွ်တေသာ ေက်ာင္းသင္ရိုးညႊန္းတမ္း တစ္စံုကို လိုအပ္ေနသည့္ ယင္းေဒသတြင္ ဤကဲ့သို႔ေသာ သင္တန္းမ်ဳိး၊ ေဆြးေႏြးပြဲမ်ဳိး ယခင္က မရွိခဲ့ေသးပါ။ သို႔ျဖစ္ပါ၍ သင္တန္း နည္းျပဆရာ ဆရာမမ်ားႏွင့္ သင္တန္းသူ၊ သင္တန္းသား ေက်ာင္းဆရာဆရာမမ်ားအတြက္ လြန္စြာအားရ ေက်နပ္ဖြယ္ရာ ျဖစ္ခဲ့ပါသည္။ စုေပါင္း ေဆြးေႏြးေလ့လာျခင္းျဖင့္ အားလံုးအတြက္ ပညာေရး အေတြးအျမင္သစ္မ်ား၊ အက်င့္အၾကံသစ္မ်ား ရရွိခြင့္ကို ဖန္တီးႏုိင္ခဲ့ၾကျပန္သည္။

Thursday, November 1, 2012

ဘာေတးလ္၏ ေဆာင္းပါးသစ္ ကို သံုးသပ္ျခင္း။ Bertil Lintner's recent article: (Myanmar) Old Atrocity and New Implications by Aye Aye Soe Win on Wednesday, October 31, 2012 at 2:31pm ·


Bertil Lintner's recent article: (Myanmar) Old Atrocity and New Implications 

သူ. စူး ရွတဲ. ကေလာင္ နဲ. တည္.တည္.ပစ္၊ တည္.တည္.ေရး၊ ေဒါင္.ေစ.ေလ တဲ. သတင္းသမားလည္းျဖစ္၊  ျမန္မာျပည္အေျကာင္းအထူး က်ြမ္း က်င္တဲ. စာေရးဆရာ လို. ေက်ာ္ ျကားေလတဲ. ခ်င္းမိုင္ အေျခစိုက္ ဘာေတး လင္.တ္နာ က Asia Times ေအရွား တိုင္းမွာ ဒီေန.ပဲ ေဆာင္းပါးတပုဒ္တင္ဆက္ခဲ.ပါတယ္။သူ. ေဆာင္းပါး ရဲ. ေခါင္းစဥ္က Old Atrocity and New Implications အတိပ္ကရက္စက္ျကမ္းျကဳပ္သတ္ျဖတ္မွဳ နွင္.တေက်ာ.ျပန္အသစ္ေပၚလာေသာ ရွဳတ္ေထြးမွဳ မ်ား ( ျမန္မာနိုင္ငံ) လို. ဆိုရပါမယ္။

ဘာေတးေဆာင္းပါး က ျပည္.စံုပါတယ္။ ျပဳသူနဲ. အျပဳခံရသူ တနည္း က်ဳးလြန္သူနဲ. က်ဴးလြန္ခံရသူ ဒါေတြကို စကားလံုးမ်ားမ်ား မသံုးပဲ တင္ျပခဲ.ပါတယ္။ မတရားမွူျကီးတခုနဲ. ဒီအမွဳသက္ေရာက္ရာ လမ္းေျကာင္းကိုေတာ. ေတြးတတ္သလိုေတြးနိုင္ဖို. ဖြင္.ေပးထားတယ္လို.ထင္ပါတယ္။

ေဆာင္းပါးေကာင္း တပုဒ္  အဂႍလိပ္ဘာသာနဲ. ေရးရင္  ျပည္ပကလူေတြ နဲ. သံတမန္ေတြအတြက္ သိပ္အဆင္ေျပပါတယ္။ ဒါမ်ိဳးဟာ ျမန္မာအခ်င္းခ်င္းမုန္းတီးလို.၊ မသင္.ျမတ္လို. ဒီမို အုပ္စုေတြျကား တေျကာ္ေျကာ္ ထေအာ္၊ တမင္ ေဖၚေနျကတာမ်ိဳးမဟုတ္ပဲ ၊ အခ်ိန္လည္းသင္.ျပီမို.   သမိုင္းတေက်ာ.ျပန္ျဖစ္ရပ္မွန္အေနနဲ.သာ  ထူးျခားစြာ ေပၚထြက္လာျခင္းပဲ ျဖစ္တယ္။  ခု အဂႍႍလိပ္ဘာသာနဲ. ဒီေဆာင္းပါးဟာ၊ ျမန္မာ မဟုတ္ေသာ၊ သို.ေသာ္ျမန္မာ နိုင္ငံ နွင္.ပါတ္သက္ေနေသာ  အဖြဲ. အစည္းေတြ ကို စာပို.ရင္ ကိုးကားေျပာ ဖို. အလြန္သင္.ပါတယ္။  အမွန္တရားကို ျမတ္နိဳးတဲ. ျမန္မာေတြ အမ်ားျကီး ျပည္တြင္းျပည္ပမွာ ရွိတယ္။ သူတို. အားလံုး  သိခ်င္ လြန္းတဲ. ေမးခြန္းကို ဘာေတးေဆာင္းပါး ရွင္ က လည္းေမးသြားတယ္။ ေဒါက္တာနိုင္ေအာင္ဟာ ဘာေျကာင္. ျပည္ပကေထာက္ပံ.ေငြ  (အေမရီကန္ကြန္ဂရက္ က   တိုက္ရုိက္ဆင္းသက္တဲ. NED နဲ. တျခား အန္ဂ်ီအိုေတြအပါအ၀င္ေငြေတြ) ဒါေတြကို ုဒီေလာက္ျကာျကာရခဲ.သလဲ။

သူ. အမဲစက္ျကီး ရွိပါရဲ. သူ.လူေတြက ဘာေျကာင္. အေျပာမခံျကလဲ ဆိုတာေတြ ဆက္စက္စဥ္းစားဖို.လိုပါတယ္။ ခံရသူေတြအတြက္ ဘယ္တုန္းကမွ တရား မွ်တစြာ အျကည္.မခံခဲ. ရတဲ. ဒီဇတ္လမ္း ကို၊ တခ်ိန္ကေတာ. စပိုင္ေတြ သုတ္သင္ေရး လို. သူတို. က်ဴးလြန္္သူေတြဖက္က က ေခါင္းစဥ္တပ္ပါတယ္။ ၂၀၁၂ ဇန္န၀ါရီ မွာ ေအဘီက ထုတ္တဲ. စာ တမ္းမွာ လည္း စပိုင္ေတြမို. လုပ္ ရပါတယ္ ပဲ ထပ္ေျပာခဲ.ပါတယ္။ ဒါေပမဲ.၊ အမွန္က ၂၀၁၂ ေႏြြမွာ ထြက္လာတဲ.  ဦးေမာင္ေမာင္ ေရႊကရ၀ိတ္ ရဲ. စာအုပ္ေခါင္းစဥ္လိုပဲ၊ ဘယ္ေဒါင္. ဘယ္ေကြ.ကျကည္.ျကည္.  ဒီ မိုကေရစီ ဘက္ေတာ္သား ဆိုတဲ. အခ်င္းခ်င္းျကားထဲ ရက္ရက္စက္စက္ဇတ္တူသားစားျခင္းသာျဖစ္တယ္ဆိုတာ ဘာေတး က အတည္ျပုေပးသြားပါတယ္။ ၁၉၉၂  ဇူလိုင္လ မွာ ဘာေတး ဒီ အေျကာင္းအရာအေပၚမွာပဲ Far Eastern Economic Review က ေဆာင္းပါးတပုဒ္ ေရးခဲ.ပါေသးတယ္။  အဲဒီ. အခ်ိန္က ျဖစ္ျပီးစ ေလး ငါး လ အျကာမွာဆိုေတာ.၊  ျပဳသူေတြ အခ်ိန္နဲ. အမွ်  ျပန္ရတဲ. ျပစ္ဒဏ္ ကို ေဆြးေႏြးေျပာဆိုဖို.  ေစာလြန္းေနေသးတဲ.ကာလလို. ဆိုရမယ္။ ဒါေပမဲ. ႏွစ္၂၀ အျကာ ခု ၂၀၁၂ မွာေတာ. ၊ ဒီ လုပ္ျကံသတ္ျဖတ္မွဳျကီးရဲ.  အက်ိဳးသက္ေရာက္မွဳ ေတြ က တစစ ေပၚလာပါျပီ။   


ကိုယ့္ရွဴး ကိုယ္ပတ္ေနေသာ (ဗိုလ္) ဦးသိန္းစိန္ ႀကံ့ဖြ႔ံ အစုိးရ (Tu Maung Nyo)

ကိုယ့္ရွဴး ကိုယ္ပတ္ေနေသာ (ဗိုလ္) ဦးသိန္းစိန္ ႀကံ့ဖြ႔ံ အစုိးရ (Tu Maung Nyo)

ၿငိမ္းခ်မ္းေရးအတြက္ သမိုင္းမွတ္တိုင္ စိုက္မလား၊ သမိုင္း တရားခံ အျဖစ္ခံမလား႕ by Shwe Pyi Soe on Wednesday, October 31, 2012 at 2:55pm ·


ကြ်န္ေတာ္ဟာ ျငိမ္းခ်မ္းေရး ေဆြးေႏြးပြဲေတြကို စိတ္၀င္တစား ေစာင့္ၾကည့္ေနမိတဲ့  ႏိုင္ငံသား တေယာက္ပါ။ မေန႔က (၃၀.၁၀.၂၀၁၂) ရက္က ေရႊလီမွာ KIO နဲ႔ ျမန္မာ အစိုးရအဖြဲ႕တို႕ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ေဆြးေႏြးပြဲ လုပ္ၾကတယ္ဆိုေတာ့ စိတ္၀င္တစားနဲ႕ ရလဒ္ကို အေကာင္းဖက္က ေမွ်ာ္လင့္မိတယ္။ Online စာမ်က္ႏွာေပၚက သတင္းေတြ ဖတ္လိုက္ရတဲ့ အခ်ိန္မွာေတာ့ ထင္ထားတာနဲ႔ တလြဲျဖစ္ေနပါတယ္။
 ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကို ငံ့လင့္ေနတဲ့ ႏိုင္ငံသား တေယာက္အေနနဲ႕ မခ်င့္မရဲ ျဖစ္မိတယ္။ တဆက္ထဲမွာဘဲ ဒီၿငိမ္ခ်မ္းေရး ေဖာ္ေဆာင္ေရး (Peace Building) ကိစၥအတြက္ တိုက္ရိုက္တာ၀န္ရွိေနတဲ့ ႏွစ္ဖက္ေခါင္းေဆာင္ေတြဟာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကို ေအာင္ျမင္ေအာင္ ေဖာ္ေဆာင္ၾကၿပီး သမိုင္းမွတ္တိုင္စိုက္ႏိုင္တဲ့ အခြင့္အလမ္း နဲ႔ တာ၀န္ေတြ ရွိေနၾကပါလ်က္နဲ႔ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးေဖာ္ေဆာင္ေနတဲ့ ျဖစ္စဥ္ကို ၀င္မပါဘဲ ကိုယ္က်ိဳးစီးပြါး တစံုတရာေၾကာင့္ ေရွာင္တယ္ဆိုရင္ေတာ့ သမိုင္း တရားခံ ျဖစ္ေတာ့မွာဘဲ လို႔လည္း အေတြး၀င္မိပါတယ္။
ကြ်န္ေတာ္တို႔ ႏိုင္ငံမွာ ႏွစ္ ၆၀ ေက်ာ္ၾကာ ျဖစ္ခဲ့တဲ့၊ ျဖစ္ေနဆဲ ျပည္တြင္းစစ္ကို ခ်ဳပ္ၿငိမ္းေစႏိုင္မယ့္ တနည္းအားျဖင့္ ကာလၾကာရွည္ ျဖစ္ေနတဲ့ ျပႆနာကို ေျပလည္ႏိုင္ေစမယ့္ နည္းလမ္းကို ရွာျခင္း အလုပ္ဟာ ဒီ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး စားပြဲ၀ိုင္းမွာ လာၿပီး ေဆြးေႏြး အေျဖရွာျခင္းက လြဲလို႔ တျခားနည္းလမ္း မျမင္ပါဘူး။ ယခင္က ဒီအေျခေနမ်ိဳး မဖန္တီးႏိုင္ခဲ့စဥ္က အေၾကာင္းမဟုတ္ေသာ္လည္း ယခု ၿငိမ္းခ်မ္းေရးအတြက္ ႏွစ္ဖက္စလံုးက ျပႆနာမ်ားကို စားပြဲေပၚတင္ၿပီး ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း ေဆြးေႏြး ညိႈႏိႈင္းႏိုင္ဖို႔ အေျခေနေပးေနစဥ္မွာ ေအာင္ျမင္ေအာင္ လုပ္ႏိုင္ၾကဖို႔ လိုပါတယ္။
၃၀.၁၀.၂၀၁၂ ရက္ေန႔မွာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ေဆြးေႏြးရန္အတြက္ ႏွစ္ဖက္ေခါင္းေဆာင္မ်ားဟာ အႀကိဳ သေဘာတူ စီစဥ္ၿပီးမွ KIO ဖက္က ဗိုလ္ခ်ဳပ္ဂြမ္ေမာ္ မတက္ေတာ့ဘူးဆိုတာကို ၂၉.၁၀.၂၀၁၂ ည မွာမွ သတင္းရတယ္လို႔ Facebook စာမ်က္ႏွာေတြမွာ ေတြ႔ရပါတယ္။ စစ္ပြဲေတြရပ္ဖို႔၊ အပစ္အခတ္ေတြ ရပ္ၾကဖို႔ ႏွစ္ဖက္က စစ္ဖက္ဆိုင္ရာ တာ၀န္ရွိသူေတြ ေဆြးေႏြးၾကရမယ့္ အေရးမွာ KIO အေနနဲ႕ စစ္ဖက္အတြက္ တာ၀န္ရွိတဲ့ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ဂြမ္ေမာ္က ဒီပြဲကို လာမတက္ေတာ့ဘူးဆိုေတာ့ ဒီ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ေဆြးေႏြးပြဲ ဘယ္မွာသြားၿပီး အဓိပၸါယ္ရွိေတာ့မွာလဲ။ ဒီေဆြးေႏြးပြဲကို Webcast လုပ္ ေစာင့္ၾကည့္ ႀကိဳးကိုင္ေတာ့ လုပ္ႏိုင္ၿပီး တရား၀င္ေဆြးေႏြးဖို႔ စီစဥ္ထားတဲ့ စားပြဲ၀ိုင္းကိုေတာ့ စစ္ပြဲ အေၾကာင္းျပၿပီး လာမတက္ဘူးလို႔ Online သတင္း စာမ်က္ႏွာမွာ ေတြ႕ရပါတယ္။
 ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ေဖာ္ေဆာင္ေနၾကရတဲ့ အဖြဲ႕အသီးသီးက ေခါင္းေဆာင္မ်ားဟာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကို တကယ္လိုလားၾကတယ္ဆိုရင္ အေျခေနမွန္ကို နားလည္သေဘာေပါက္ၿပီး ရိုးသားပြင့္လင္းၾကဖို႔ လိုပါတယ္။ ႏွစ္ဖက္ေခါင္းေဆာင္ေတြ ယံုၾကည္မႈ မတည္ေဆာက္ႏိုင္ၾကေသးတာလား။ ဒါမွမဟုတ္ တည္ေဆာက္ေနဆဲ ကာလ မိုလို႔လား။ ဒါမွမဟုတ္ KIO ေခါင္းေဆာင္မ်ားဟာ KNU ေခါင္းေဆာင္ေတြေလာက္ လိမၼာပါးနပ္မႈ မရွိတာလား၊ ဒါမွမဟုတ္ ပါးနပ္လြန္းေနတာလား။ ကြ်န္ေတာ့္အတြက္ "လား" ေပါင္းမ်ားစြာနဲ႔ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ေဆြးေႏြးပြဲ ကိစၥကို မခ်င့္မရဲျဖစ္ရပါတယ္။ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကို ေမွ်ာ္လင့္ေတာင့္တေနတဲ့ ကြ်န္ေတာ့္လို ႏိုင္ငံသားေတြေရာ ဒီသတင္းၾကားရတဲ့ အခ်ိန္မွာ ဘယ္လို ခံစားၾကမလဲ။ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကို အပူတျပင္း ေတာင့္တေနတဲ့ ေျမဇာပင္ ကခ်င္ တိုင္းရင္းသားမ်ား ဘယ္လို ခံစားၾကမလဲ။
ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ေဖာ္ေဆာင္ေရး ဒုဥကၠ႒ ဦးေအာင္မင္းဟာ အခု ဒီပြဲမတိုင္ခင္ KIO နဲ႕ ေရွ႕ပိုင္း ေတြ႕ဆံုမႈေတြမွာ KIO က စီစဥ္တဲ့ ေနရာကို ညီေနာင္တိုင္းရင္းသားေတြကို ယံုၾကည္စြာနဲ႔ အေရာက္သြားခဲ့တယ္လို႔ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး အက်ိဳးေဆာင္တဦးနဲ႕ နီးစပ္သူက ေျပာဖူးပါတယ္။ တႀကိမ္က ဆိုရင္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ေဆြးေႏြးဖို႔ အတြက္ KIO က ခ်ိန္းဆို တဲ့ေနရာကို သြားတာ စစ္ပြဲျဖစ္ၿပီးစအခ်ိန္ စစ္ပြဲေၾကာင့္ ျဖစ္ရတဲ့ အနံ႕ဆိုးေတြေတာင္ မစဲေသးတဲ့ စစ္ေျမျပင္ကို ျဖတ္သြားရတယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။ ယံုၾကည္မႈကို တည္ေဆာက္တဲ့အခါ ကိုယ္ကစၿပီး ယံုၾကည္ေၾကာင္း ျပတဲ့အေနနဲ႔  ဦးေအာင္မင္းေခါင္းေဆာင္တဲ့ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ကိုယ္စားလွယ္ အဖြဲ႕ဟာ အဲဒီစစ္ေျမျပင္ကို လက္နက္မဲ့နဲ႕ ျဖတ္ခဲ့ၾကတာလို႔ ဆိုပါတယ္။ ဘာမဆို ျဖစ္သြားႏိုင္ေခ် ရွိတဲ့ ေနရာေပါ့။ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ေအာင္ျမင္ဖို႔အတြက္ဆိုရင္ အသက္ကိုေတာင္ ပဓါန မထားေတာ့တဲ့ ဦးေအာင္မင္းနဲ႔ အဖြဲ႕ကို မေလးစားဘဲ မေနႏိုင္ေအာင္ ျဖစ္ရပါတယ္။
ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ အင္အားအႀကီးဆံုး နဲ႕ သက္တမ္း အၾကာဆံုး လက္နက္ကိုင္လာခဲ့ၾကတဲ့ KNU ေခါင္းေဆာင္မ်ားနဲ႔ အျခားတိုင္ရင္းသား လက္နက္ကိုင္ အဖြဲ႕မ်ားဟာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ကို တည္ေဆာက္ႏိုင္မယ့္၊  ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကို ေဖာ္ေဆာင္ႏိုင္မယ့္ နည္းလမ္းမ်ားကို ရွာၾကံျခင္းဟာ ႏွစ္ဖက္တာ၀န္ရွိ ေခါင္းေဆာင္ေတြ စားပြဲ၀ိုင္းမွာ မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္ ေဆြးေႏြး အေျဖရွာျခင္းမွသာ ရႏိုင္စရာရွိတယ္ ဆိုတာကို ေကာင္းစြာ နားလည္သေဘာေပါက္ၾကတဲ့အတြက္ အႀကိမ္ႀကိမ္ ေတြ႕ဆံု ေဆြးေႏြး ညိွႏိႈင္းလာခဲ့ၾကတာ အက်ိဳးဆက္အေနနဲ႕ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ေဖာ္ေဆာင္မႈ ခရီးဟာ အေတာ္ေအာင္ျမင္ေနတာကို အားလံုး အသိဘဲ ျဖစ္ပါတယ္။ နာတာရွည္ေရာဂါကို ကုရတာ တႀကိမ္တည္းနဲ႕ေတာ့ ဘယ္ေပ်ာက္ႏိုင္ပါ့မလဲ။ တခါတည္းေတြ႕ရံုနဲ႕ အေျဖ ဘယ္ရႏိုင္မလဲ။ စိတ္ရွည္ႏိုင္ရမယ္။ သီးခံၾကရပါမယ္။ အျပစ္ဆိုစရာရွိရင္ေတာင္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကို အထိခိုက္မခံဘဲ အျပဳသေဘာေဆာင္ၿပီး ေျပာဆို အၾကံျပဳ ႀကရမယ္။ အျပန္အလွန္ ေလးစားမႈ ရွိၾကရမယ္။ ဒါမွသာ ကြ်န္ေတာ္တို႔ဟာ ၿငိမ္ခ်မ္းေရးကို အျမန္တည္ေဆာက္ႏိုင္ၿပီး ႏိုင္ငံတည္ေဆာက္ေရးကို ၀ိုင္း၀န္း လုပ္ေဆာင္ႏိုင္ၾကမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

Tuesday, October 30, 2012

ျပည္ေထာင္စု စစ္စစ္မူကို လက္ခံၾကၿပီဆိုရင္ ေရႊျပည္ေတာ္ ေမွ်ာ္တိုင္း မေ၀းေတာ့ပါၿပီ (ေမာင္၀ံသ) by Maung Wuntha on Tuesday, October 30, 2012 at 6:29am ·


ယခုအပတ္ထုတ္ ျပည္သူ႕ေခတ္ဂ်ာနယ္ပါ ေမာင္၀ံသ ေျပာခ်င္လြန္းလို႕ေဆာင္းပါး။

အခုေလာေလာဆယ္မွာ ]အဆိုးထဲက အေကာင္း}ဆိုသလို တစ္ဖက္မွာ ေသမိန္႕က်ေရာဂါတစ္ခုအျဖစ္ အမ်ားနားလည္ထားၾကတဲ့ ကင္ဆာေရာဂါနဲ႕ စစ္ပြဲဆင္ႏႊဲေနရေပမယ့္ အျခားတစ္ဖက္မွာေတာ့ အရင္ကနဲ႕စာရင္ အခ်ိန္ပိုရသလိုျဖစ္ေနတာေၾကာင့္ စာေတြ ပိုျပီး ဖတ္ျဖစ္ေနတယ္ဗ်။ အထူးသျဖင့္ ဒီကေန႕ စာဖတ္သူအမ်ားစုကို သူ႕ထက္ငါေကာင္း အျပိဳင္အဆိုင္ စည္းရုံးဆဲြေဆာင္ေနၾကတဲ့ ဂ်ာနယ္ ေတြကို ပိုျပီးေတာ့လည္း မ်ားမ်ား၊ ပိုျပီးေတာ့လည္း စူးစူးနစ္နစ္ ဖတ္ျဖစ္ေနမိတယ္ဗ်ာ။

ဦးခြန္ထြန္းဦးရဲ႕ စကား
    အခုရက္ပိုင္းအတြင္း ဖတ္ျဖစ္ခဲ့တဲ့ ဂ်ာနယ္ပါ သတင္း ေဆာင္းပါး ေတြ႕ဆုံေမးျမန္းခန္းေတြထဲက ကြၽန္ေတာ့္အာရုံမွာ လာျငိ တာေတြထဲက တစ္ခုကေတာ့ ႊ့န လသငခန ဂ်ာနယ္ထဲက ရွမ္းအမ်ဳိးသား ဒီမိုကေရစီအဖြဲ႕ခ်ဳပ္ဥကဌ ဦးခြန္ထြန္းဦးရဲ႕စကား တစ္ခြန္း ျဖစ္တယ္ဗ်။ ဂ်ာနယ္ထဲမွာပါတဲ့ သူ႕စကားက ဒီလိုဗ်ာ။ ]]လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ရက္ေလာက္က သမတရုံး ၀န္ၾကီး ဦးေအာင္မင္းက ဖက္ဒရယ္ဆိုတာ ျပည္ေထာင္စုမူ လို႕ လက္ခံလာသလို ႏိုင္ငံေရးပါတီေတြ၊ သတင္းဂ်ာနယ္ေတြမွာလည္း ဖယ္ဒရယ္စနစ္နဲ႕ ပတ္သက္ျပီး ခြဲထြက္ေရးမဟုတ္ဆိုတာကို က်ယ္က်ယ္ ျပန္႕ျပန္႕ သိရွိလာတယ္။ အဘိုး၊ အေဖနဲ႕ အန္ကယ္ကိုယ္တိုင္ ေထာင္က်ခံျပီး ဖယ္ဒရယ္ကို နားလည္လက္ခံလာေအာင္ ၾကိဳးပမ္းရက်ိဳးနပ္တယ္}}လို႕ ေျပာလိုက္တာဗ်။

ခြဲထြက္ေရးမူအျမင္ကို စြန္႕လႊတ္လိုက္ၿပီလား
    အားလုံးသိၾကတဲ့အတိုင္း ၂၀၀၈ အေျခခံဥပေဒအရ ၂၀၁၀ ေရြးေကာက္ပြဲနဲ႕ တက္လာတဲ့  အစိုးရလက္ထက္မွာ တိုင္းရင္းသား လက္နက္ကိုင္အဖြဲ႕မ်ားနဲ႕ ျငိမ္းခ်မ္းေရးရရွိေရးအတြက္ အစုိးရကို ကိုယ္ စားျပဳျပီး စြမ္းစြမ္းတမံ ၾကိဳးပမ္းေဆာင္ရြက္ေနတဲ့ ယခင္ မီးရထား ၀န္ၾကီး၊ ယခု သမတရုံး၀န္ၾကီး ဦးေအာင္မင္းဟာ ယခင္ စစ္အစိုးရ လက္ထက္က တိုင္းမွဴးအဆင့္အထိ တာ၀န္ယူခဲ့ဖူးတဲ့ စစ္အရာရွိ ေဟာင္းၾကီးတစ္ဦး ျဖစ္တယ္ဗ်။ အဲဒီေတာ့ ဦးခြန္ထြန္းဦးစကားအရ ဖယ္ဒရယ္မူကို ခြဲထြက္ေရးမူအျဖစ္ ႏွစ္ေပါင္းငါးဆယ္ေလာက္ သေဘာထားလာခဲ့ၾကတဲ့ စစ္ဗိုလ္ခ်ဳပ္ၾကီးေတြရဲ႕ ကိုယ္စားလွယ္တစ္ဦး ဟာ လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ရက္ေလာက္ကမွ အဲဒီအျမင္ကို စြန္႕လႊတ္လိုက္တဲ့ သေဘာလို႕ ယူဆရမွာ ျဖစ္တယ္ဗ်။

အဓိက အေၾကာင္းျပခ်က္ႀကီး
    ဖယ္ဒရယ္မူဆိုတာ ကြၽန္ေတာ္တို႕ႏုိင္ငံရဲ႕ ႏုိင္ငံေရးစနစ္ တစ္ဆစ္ခ်ဳိး ေကြ႕သြားခဲ့တဲ့ဇာတ္လမ္းမွာ အဓိက အေၾကာင္းျပခ်က္ၾကီး ျဖစ္ခဲ့တယ္ဗ်။ အေၾကာင္းကေတာ့ ပါလီမန္ ဒီမိုကေရစီစနစ္ကို ေျမျမွဳပ္ သျဂၤိဳဟ္၊ သူ႕အေခၚ ဆိုရွယ္လစ္ ဒီမိုကေရစီစနစ္၊ ျပည္သူလူထု အမ်ားစုၾကီး အေခၚ ဆုိရွယ္လစ္အေရျခဳံတစ္ပါတီအာဏာရွင္စနစ္ကို ဗိုလ္ခ်ဳပ္ၾကီးေန၀င္း ထူေထာင္ရာမွာ သူ အဓိက ေပးခဲ့တဲ့အေၾကာင္းျပ ခ်က္က အဲဒီဖယ္ဒရယ္မူ ျဖစ္တယ္ဗ်။ ၁၉၄၇ အေျခခံဥပေဒထဲမွာ ထည့္သြင္း ထားတဲ့ ခြဲထြက္ခြင့္ တစ္နည္း ဖယ္ဒရယ္မူကို အေၾကာင္း ျပဳျပီး ျပည္နယ္ တစ္ခုက ခြဲထြက္ဖို႕ ၾကံစည္ၾကိဳးပမ္းလာတာေၾကာင့္ ျပည္ေထာင္စုၾကီး မျပိဳကြဲသြားရေလေအာင္ ႏိုင္ငံေတာ္အာဏာကို တပ္မေတာ္က ရယူ ထိန္းသိမ္းလိုက္တာျဖစ္တယ္လို႕ အဲဒီတုန္းက ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ၾကီး ေန၀င္းက တိုင္းျပည္ကို  အသိေပး ေၾကညာခဲ့တာျဖစ္တယ္ဗ်။
အႀကံရက်ပ္ေနတုန္းမွာ
    ရွစ္ဆယ့္ရွစ္အေရးေတာ္ပုံကာလအတြင္း က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ ျပန္႕ ထြက္ေပၚလာတဲ့သတင္းတစ္ခုမွာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ၾကီးေန၀င္းဟာ အာဏာသိမ္းတဲ့ကိစ(ပထစအစိုးရေခါင္းေဆာင္ေေတြနဲ႕ ရွမ္းေစာ္ဘြား အမ်ားစုကို ဖမ္းဆီး ထိန္းသိမ္းတဲ့ကိစ)ျပီးတဲ့ေနာက္ တပ္မေတာ္က ဘာေၾကာင့္ အာဏာသိမ္းရတယ္ဆိုတာ တိုင္းျပည္ကို တရား၀င္ အသိေပးေၾကညာဖို႕ အၾကံရက်ပ္ေနတုန္း သူ႕လက္ေထာက္ စစ္ဗိုလ္ၾကီး တစ္ဦးက ေၾကညာခ်က္တစ္ေစာင္ ေရးယူလာတယ္။ အဲဒီေၾကညာခ်က္ ထဲမွာ ဖယ္ဒရယ္မူေၾကာင့္ ျပည္ေထာင္စုၾကီး ျပိဳကြဲရေတာ့မယ္ အႏရာယ္ရွိလာတဲ့အတြက္ အာဏာသိမ္းရတယ္လို႕ ေရးထားတယ္။ အဲဒါကို ဗိုလ္ခ်ဳပ္ၾကီးေန၀င္းက ဖတ္ၾကည့္ျပီး ]]ေအး ေကာင္းတယ္၊ အဲဒီအတိုင္း ေရဒီယိုက အသံလႊင့္ ေၾကညာလိုက္}}လို႕ ေျပာခဲ့တယ္လို႕ ဆိုတယ္။ အဲဒီေဖာ္ျပခ်က္သာ မွန္တယ္ဆိုရင္ေတာ့ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ၾကီးေန၀င္းဟာ ဖယ္ဒရယ္မူေၾကာင့္ ျပည္ေထာင္စုၾကီး ျပိဳကြဲမွာကို တကယ္ပဲ စိုးရိမ္ျပီး အာဏာသိမ္းတာမဟုတ္ပဲ သိမ္းခ်င္လို႕ သိမ္းျပီးမွ ဖယ္ဒရယ္မူ နဲ႕ ျပည္ေထာင္စု ျပိဳကြဲမယ့္ အႏရာယ္ဆိုတာကို တမင္သက္သက္ ဆင္ေျခဆင္လက္ ဆင္နားရြက္လုပ္လိုက္တာ ျဖစ္တယ္လို႕ ယူဆရမွာ ျဖစ္တယ္ဗ်။

Sunday, October 28, 2012

ဖက္ေပၚဆူးက်လည္း ဆူးပဲနာ၏။ဆူးေပၚဖက္က်လည္း ဆူးပဲနာ၏ by စာျကည့္တိုက္(ေရႊအိမ္စည္စာေပဒါနျပဳပါသည္) on Saturday, October 27, 2012 at 10:14am ·






ဤပိုစ့္ေခါင္းစီးကိုဖက္ၾကားလိုက္ရေသာ စာဖက္ပရိသတ္သည္ က်ေနာ္ကိုဟာသလူသားတစ္ေယာက္အေနျဖင့္ ရယ္ဖြယ္ျပဳ၍ ရယ္ေပလိမ့္မည္။ ရယ္ေကာင္းလည္ ရယ္ရာ၏။ရယ္ၿပီးေသာ အဆံုးေသာ္ အမ်ဳိးမ်ဳိးေသာ ထင္ေၾကးေပးႏိုင္ပါ၏။အျပစ္ဟုမဆိုသာေသေခ်။အေၾကာင္းကား........          

“ဖက္ေပၚဆူးက်လည္း ဆူးပဲနာ၏။ဆူးေပၚဖက္က်လည္း ဆူးပဲနာ၏” ဟူေသာ သေဘာသက္ေသာ စာေရးသူ၏ ေခါင္းစီးသည္ အရပ္စကား၊အ႐ူးစကား၊ကေလးစကား၊သဘင္သည္မ်ား ေျပာၾကားေသာ စကားအသံုးအႏႈန္းေၾကာင့္ျဖစ္ပါသည္။စစ္စစ္စာဖက္ပရိသတ္ သိထား ခံယူ ထားၾကေသာ ၎စကား၀ါက်ကား--လက္ဦးဆရားမည္ထိုက္စြာ အမိအဘတို႕က မိမိတို႕၏ ခ်စ္လွစြာေသာ သမီးလွကို ေနာက္ဆံုးအေနျဖင့္မာန္ခ်လက္ေလ်ာ့၍ ဆင္ျခင္ေန ထိုင္ ဖို႕ရန္ အဆံုးစြန္ဆံုးမလိုက္ေသာ (တိုတိုျဖင့္ အထိဆံုးျဖစ္ေသာ) စကားပံု တစ္ခုပင္ ျဖစ္ပါသည္။      

မွန္၏။ျပာခ်ပ္ခ်ပ္သေဘာရွိေသာ ဖက္ရြက္သည္ ထက္ခၽြန္ျခင္းသေဘာရွိေသာ ဆူးေပၚသို႕ က်ေရာက္မိပါက ဖက္ရြက္ သာေပါက္ ရံုျဖစ္သည္။ထို႕အတူ ဖက္ရြက္ေပၚသို႕  ဆူးက်ေရာက္မိပါက လည္း ဖက္သာၿပဲရိုးျဖစ္ပါသည္။

စာဖက္ပရိသတ္တို႕သည္လည္း ဤသို႕ သတိထားသိရွိၾကပါ၏။လက္ခံၾကပါ၏။  ပို၍သိရွိခံစားၾကသည္ကား ဤစာပုဒ္စကားပံုသည္ “ေယာက်ၤားႏွင့္မိန္းမတို႕၏ မတူညီပံု၊မတူညီေသာ အခ်င္အရာ၊ တစ္သက္တာ ဘဝ၏ ပ်က္စီးဆံုး႐ႈံးမႈ စသည္တို႕ကို ဥပမာျပဳထားေသာ ေယာကၤ်ားႏွင့္မိန္းမတို႕၏ ပမာျပဳဥပမာစကားပံုဟု လူတို႕သိထားၾကပါသည္။ဤသို႕ လည္ လက္ခံထားၾကပါသည္။       ဥပမာ ဥပေမယ်အရ မိန္းကေလးသည္ ဖက္ရြက္၊ေယာက်ၤားေလးသည္ဆူးဟု ဖက္ မိ မွတ္မိၾကားမိကတည္းကစ၍ ႀကီးႀကီးငယ္ငယ္ရြယ္ရြယ္ လတ္လတ္စိတ္ရွိေသာ လူသားတို႕သည္ မ်က္ရိတ္သမ္းလိုက္မိၾက၏။         မိန္းကေလးသည္ ဖက္၊ ေယာက်ၤားေလးသည္ ဆူးဟုသိၾက လက္ခံၾက၏။ “ဆူေပၚဖက္က်တာ ဖက္ၿပဲ၍ ဖက္ေပၚဆူးက်ကလည္း ဖက္ပဲၿပဲရသည္” ဟူေသာ အဆိုသည္ အေပၚယံ ေရႊမႈံႀကဲအေနျဖင့္(ေလာကအျမင္ျဖင့္)လက္ခံဖြယ္ျဖစ္၍ အဓိပၸါယ္ ေကာက္ယူ ရေသာ္ လည္း တကယ္တမ္း ေစ့ေစ့ငင နက္နက္နဲနဲ(က်မ္းဂံ)ႏွင့္ ႀကံဆႏႈိင္းယွဥ္လိုက္ေသာအခါ ...........                      

Saturday, October 27, 2012

မတရား ပိတ္ပင္တားဆီးထားသည့္ တိုင္းရင္းသားလူမ်ဳိးစုေတြရဲ့ မူလရပိုင္ခြင့္မ်ားကို ျပန္လည္ေပးအပ္လိုက္လွ်င္ by Ko Baloi on Saturday, October 27, 2012 at 2:16am ·



ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ျမန္မာႏိူင္ငံရွိ တိုင္းရင္းသားတို႔သည္ မိမိတို႔၏ ရပိုင္ခြင့္မ်ားျဖစ္သည့္ တန္းတူေရးႏွင့္ ကိုယ္ပိုင္
ျပဌါန္းခြင့္မ်ားဆံုးခဲ့ရသည့္အျပင္ လူသားတို႔၏ ရွိသင့္ရွိထိုက္၊ ရသင့္ရထိုက္ေသာ ရပိုင္ခြင့္မ်ားဆံုးရႈံးခဲ့ၾကရ
သည္။ တိုင္းရင္းသားလူမ်ဳိးစုမ်ားသည္ မိမိတို႔ ရပိုင္ခြင့္မ်ားျဖစ္သည့္ အခြင့္အေရးမ်ားျပန္လည္ရရွိရန္အတြက္ နည္းလမ္း ေပါင္းစံုအသံုးျပဳကာ   ယေန႔ထက္တိုင္ ေတာင္းဆိုတိုက္ပြဲဝင္လွ်က္ရွိေနသည္။ ထိုသို႔  နည္းလမ္းေပါင္း
စံုျဖင့္   ေတာင္းဆိုဆႏၵျပတိုက္ပြဲဝင္ေနသူမ်ားသည္   တိုင္းတပါးသားမ်ားမဟုတ္ၾကပါ၊ ကြ်ႏူ္ပ္တို႔ရဲ့ ျပည္ေထာင္စု
ဖြား တိုင္းရင္းသားညီအကို ေမာင္ႏွမ စစ္စစ္မ်ားသာျဖစ္ၾကပါသည္။ က်ေနာ္တို႔တေတြဟာ  တစ္ဦးနဲ႔ တစ္ဦး ႏွစ္ေပါင္း မ်ားစြာအတူတကြ ရွင္တြဲေနထိုင္လာၾကေသာ တိုင္းရင္းသား ညီအကိုေမာင္ႏွမမ်ားျဖစ္ေသာ
ေၾကာင့္  အုပ္ခ်ဳပ္သူလူတန္းစားမ်ားမွ တိုင္းရင္းသားညီအကို ေမာင္ႏွမ်ားအေပၚရန္သူၾကီးသဖြယ္သေဘာထား
ကာ ရက္ရက္စက္စက္ ဖိႏွိပ့္ခ်ဳပ္ခ်ယ္အုပ္ခ်ဳပ္မႈမ်ားမလုပ္သင့္ေပ။

အမွန္တကယ္ဆိုမူ တေျမထဲေန၊ တေရထဲေသာက္သံုးခဲ့ၾကတဲ့ တိုင္းရင္းသားတို႔ရဲ့ ရပိုင္ခြင့္အေရးမ်ားကို အုပ္
ခ်ဳပ္သူ လူတန္းစားမ်ားမွ ႏိူင္ထက္စီးနင္းျပဳကာ မတရားဟန္႔တား ခ်ဳပ္ခ်ယ္ ပိတ္ပင္တားဆီးမႈမျပဳလုပ္သင့္
ေပ။ ၎တို႔ရဲ့ မူလရပိုင္ခြင့္မ်ား မေပ်ာက္ပ်က္ မပ်က္ဆီးဆံုးရႈံးသြားရေလေအာင္ အုပ္ခ်ဳပ္သူလူတန္းစားမ်ားမွ ဝိုင္းဝန္းကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ေပးရန္လိုအပ္သည့္အျပင္၊ ေအးအတူ ပူအမွ်အတူတကြေနထိုင္ၾကမည့္ တိုင္း
ရင္းသားေတြရဲ့ လိုအပ္တဲ့ အကူညီနဲ႔ နည္းလမ္းေကာင္းမ်ားကို တတ္စြမ္းသည့္ဘက္က တတ္ႏိူင္သေလာက္ ျဖည့္ဆည္းကူညီေဆာင္က်ဥ္းေပးရန္လိုအပ္ပါသည္။ သို႔မွသာ တိုင္းရင္းသားေတြနဲ႔ အုပ္ခ်ဳပ္သူလူတန္းစား
မ်ားၾကားမွာ သဟဇာတမွ်တမႈေတြျဖစ္ေပၚလာျပီး စစ္မွန္တဲ့ ေသြးစည္းညီညႊတ္မႈကို ရရွိမွာျဖစ္ပါတယ္။

ဒီေနရာမွာ အရင္ကအုပ္ခ်ဳပ္သူလူတန္းစားမ်ားကို အထူးေမတၱာရပ္ခံပန္ၾကားလိုသည္မွာ၊ မိမိရဲ့ မွားယြင္းခဲ့တဲ့ လုပ္ရပ္မွားေတြကို ျပဳျပင္ျပီး၊ ယေန႔ေျပာင္းလဲေနေသာ ျမန္မာ့ႏိူင္ငံေရးတြင္ ရုိးရုိးသားသားနဲ႔ တိုင္းျပဳျပည္ျပဳ
လုပ္ငန္းမ်ားကို ပါဝင္ကူညီေဆာင္ရြက္ေပးေစလိုပါသည္။ ခင္ဗ်ားတို႔မွာရွိတဲ့ေငြမ်ားနဲ႔ တိုင္းရင္းသားျပည္သူမ်ား
ရဲ့ အက်ဳိးျပဳလုပ္ငန္းမ်ားကို ျပဳလုပ္ေစလိုပါတယ္။ အတင္းအဓမၼ လယ္သိမ္း၊ ယာသိမ္း ေျပာင္းေရြ႕ခိုင္းတဲ့ မတရားစီမံကိန္းေတြ အေကာင္ထည္ေဖာ္ေနတဲ့ အရင္လူေဟာင္း အုပ္ခ်ဳပ္သူ လူနည္းစုနဲ႔ အသိုင္းအဝိုင္း
ေတြရဲ့လုပ္ရပ္ေၾကာင့္ လက္ရွိအေျပာင္းလဲကို ေဖာ္ေဆာင္ေနတဲ့ အစိုးရတစ္ရပ္လံုးဟာ အဲဒီလူနည္းစုေၾကာင့္ အစိုးရရဲ့ ဂုဏ္သိကၡာဟာ အမွန္တကယ္ ထိခိုက္ျငိဳးႏြမ္းေစပါတယ္။ ဒါ့-အျပင္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးလုပ္ငန္းစဥ္
ေတြကိုလည္း အေႏွာက္အယွက္ျဖစ္ေစျပီး၊ အစိုးရရဲ့ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးလုပ္ငန္းစဥ္ေတြအေပၚကိုလည္း သံသယေတြပိုမိုၾကီးထြားေစပါတယ္။

ယုန္သူငယ္အသဲပိုင္ရွင္ႏွင္ ့ပဲဟင္းစားသူမ်ား / By ဂ်စ္(ပ္)စီ (မယူကမ္း)

လဂၤလီမူဆလင္ေခၚေတာကုလားမ်ား ဗလီထဲမွ အၾကမ္းဖက္ရန္ထြက္လာစဥ္
လဂၤလီမူဆလင္ေခၚေတာကုလားမ်ား ဗလီထဲမွ အၾကမ္းဖက္ရန္ထြက္လာစဥ္
ယခုလက္ရွိျဖစ္ေပၚေနေသာ ရခို္င္ျပည္နယ္ ပဋိပကၡမ်ားမွာ အဏာရူးမ်ားႏွင့္ ေငြမူးမ်ားစခဲ့ၾကေသာ ဇာတ္လမ္းပင္ျဖစ္သည္။ တို္င္းရင္းသားလူမ်ိဳးမ်ား၏ ရပိုင္ခြင့္ကို ထိန္းခ်ဳပ္လုိ၍ ရန္သူဟုထင္ကာ ရန္သူလိုသေဘာထားၿပီး၊ အရိပ္မည္းႏွင့္ ေငြထုပ္ထမ္းလာသူကို ႀကိဳဆိုကာ ေႁမြေပြးကို ခါးပိုက္ပိုက္ခဲ့ၾကသည္။ အစကေတာ့ ေငြကိုသာျမင္၍ ေႁမြကိုမျမင္ခဲ့ၾကေပ။ သိ၍သတိေပးသူမ်ားကိုလည္း မနာလုိသူမ်ားအျဖစ္သတ္မွတ္ခဲ့ၾကသည္။ ျပႆနာျဖစ္လာေသာအခါတြင္ကား ေျခမကိုင္မိလက္မကိုင္မိ သနားစရာအတိ အသြင္သို႔ေရာက္သြားသည္။ သူမ်ားကိုလႊဲေပးလိုက္ရမည္ကိုလည္း စိုးသည္၊ အခြင့္ထူးခံလုိစိတ္ကလည္း မေပ်ာက္ေသး၊ တဖက္ကေငြထုပ္ႀကီးကို လည္းမ်က္စိထဲက မထြက္၊ တစ္ဖက္ကလဲ ၿခိမ္းေျခာက္ေနၿပီ။ ကဲ ဘာဆက္လုပ္ၾကမလဲ…….။
ျပည္ထဲေရး၀န္ႀကီး ဦးခင္ရီက ရိုဟင္ဂ်ာသည္ ျမန္မာတိုင္း ရင္းသားမဟုတ္ ဟု ေၾကျငာၿပီးေနာက္မၾကာမီ ရခုိင္ျပည္နယ္တြင္ ပဋိပကၡျဖစ္လာခဲ့သည္။ ထိုသို႔ ျဖစ္လာရျခင္းမွာ ဘဂၤလီေခၚေတာတို႔၏ ရခုိင္ျပည္နယ္အား (ေသြးေႏွာျခင္းႏွင့္ ပါတီေထာင္ျခင္း စေသာ) အႏုနည္းျဖင့္ သိမ္းပိုက္ၿပီး ရိုဟင္ဂ်ာအမည္ခံကာ အစၥလာမ္ (Islam) နုိင္ငံထူေထာင္ေရး မဟာဗ်ဴဟာသည္ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္မဲ့ သြားေသာေၾကာင့္ျဖစ္သည္။ ရမ္းၿဗဲၿမိဳ႕နယ္၊ ေက်ာက္နီေမာ္အုပ္စု၊ သေျပေခ်ာင္းရြာမွ မသီတာေထြးအားသတ္ျဖတ္မႈသည္၊ လတ္တေလာျဖစ္ေပၚခဲ့ေသာ အေၾကာင္းရင္းျဖစ္ခဲ့ေသာ္လည္း ယင္းမတို္င္မီ ဘဂၤလီတ႔ုိ၏ မဟာဗ်ဴဟာ အေကာင္အထည္ေဖၚရန္ ရန္စလုပ္ေဆာင္မႈမ်ား ရွိခဲ့သည္။

“စာေရးစာဖတ္ ဘာလုပ္ဖို႔”

“စာေရးစာဖတ္ ဘာလုပ္ဖို႔”

အမ်ိဳးသားေရး၀ါဒႏွင့္ လူမ်ိဳးစံု၀ါဒ

အမ်ိဳးသားေရး၀ါဒႏွင့္ လူမ်ိဳးစံု၀ါဒ