Saturday, October 27, 2012

ေခတ္သစ္ ဖံြ႕ၿဖိဳးေရးပါရာဒိုင္း ပါေမာကၡ ဖူကူယားမား၏ ပို႔ခ်ခ်က္ - ႏွင့္ စာေရးသူ၏အေတြးအခ်ိဳ႕ (ေက်ာ္ဝင္း) by Kyaw Win on Monday, August 27, 2012 at 5:19am ·


ေခတ္သစ္ ဖံြ႕ၿဖိဳးေရးပါရာဒိုင္း
ပါေမာကၡ ဖူကူယားမား၏ ပို႔ခ်ခ်က္ - ႏွင့္
 စာေရးသူ၏အေတြးအခ်ိဳ႕

|ေက်ာ္ဝင္း|


အေျပာင္းအလဲ၏ လတ္တေလာအရသာ

             ျမန္မာျပည္ေျပာင္းပါၿပီ။ ဤအေျပာင္းအလဲကို၊ ျပည္တြင္းျပည္ပရွိ၊ သေဘာထားတင္းမာသူ အခ်ိဳ႕ကပင္၊ သိမွတ္လက္ခံလာၾက ပါၿပီ။ ယခင္ကဆိုလ်င္၊ လူအရွင္လတ္လတ္မဆိုႏွင့္၊ သူတို႔စာေတြကိုပင္၊ မရဲတရဲ မိတ္ဆက္ေနၾကရေသာ၊ ကမာၻသိ ပညာရွင္ေတြ၊ ဝင္လာ မဆဲ၊ တသဲသဲ ရွိလာသည္။ ယခုႏွစ္ပိုင္း ၂၀၁၂ ကိုပဲၾကည့္။ ေထာမတ္က႐ိုသာ၊ မန္မိုဟန္ဆင္း၊ ေပါ(လ)ကိုလီယာ၊ လာရီဒိုင္းမြန္း၊ … အခု ဖရန္စစ္ ဖူကူယားမား …။ အားလံုးမွာ စာေရးသူ ဒိုင္ခံမိတ္ဆက္ေပးေနသည့္ ပညာရွင္ေတြခ်ည္း …။ သူတို႔စာေတြ ဖတ္ရင္း၊ အေဝးက ၾကည္ေမာ ေနရသူအေနႏွင့္ သူတို႔ႏွင့္ေတြ႕ခ်င္ဆံုခ်င္သည္။ ေမးခ်င္ ျမန္းခ်င္သည္။ ၾကားခ်င္ နာခ်င္သည္။ သို႔တေစ၊ ဖိတ္စာမရ၍၊ အကုန္လံုးႏွင့္ေတာ့ ေတြ႕ခြင့္မရ။ သည္တစ္ခါ၊ ဖူကူယားမားကိုေတာ့၊ မဂၤလာျမန္မာ ဇနီးေမာင္ႏွံ ေက်းဇူးေၾကာင့္၊ ေတြ႕ခြင့္ဆံုခြင့္ရသည္။ သူ႕ပို႔ခ်ခ်က္ကို ၾကားနာခြင့္ရသည္။ အရေတာ္ေလစြ။ ေက်းဇူးအထူးပါ မဂၤလာ ျမန္မာ …။

            စာေရးသူေရာက္ေတာ့၊ ခန္းမအျပည့္ ပရိတ္သတ္ေတြေရာက္ႏွင့္ေနၿပီ။ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက လူငယ္ေတြ။ ပါေမာကၡပို႔ခ်ခ်ိန္ မွာေရာ၊ ေမးျမန္းခြင့္ေပးခ်ိန္မွာေရာ၊ အားတက္ရႊင္လန္း၊ ပညာဆာေလာင္ မ်က္ႏွာေတြကို သတိျပဳမိသည္။ လြန္ခဲ့ေသာ ဆယ္ႏွစ္ဝန္းက်င္၊ ဖူကူယားမား၏ စာေတြကို မိတ္ဆက္ေပးစဥ္က၊ ၾကံဳခဲ့ရေသာ အျဖစ္သနစ္ေတြကို ေတြးမိေတာ့ၿပံဳးရေသးသည္။ လူ႕သမိုင္း၏ အုိင္ဒီအိုလို ဂ်ီတိုက္ပဲြတြင္၊ ကြန္ျမဴနစ္ဝါဒ အေရးနိမ့္သြာျပီ ဆိုေသာ၊ သူ႕ေကာက္ခ်က္ကို တဆင့္ျပန္ေျပာမိ၍၊ လက္ဝဲဆရာေတြက၊ အအုပ္အသင္းဖဲြ႕ ကာ ဝိုင္းတြယ္ၾကသည္။ အခ်ဳိ႕က၊ အေမရိကန္ mouthpiece ဟုစဲြခ်က္တင္ကာ ခၽြန္တြန္းလုပ္ၾကသည္။ ႏုိင္ငံျခားေရာက္ ပညာတတ္ျမန္ မာ စာေရးဆရာတစ္ေယာက္ကဆိုလ်င္ ‘ဖူကူယားမားဆိုတာ၊ အိမ္ျဖဴေတာ္အတြက္ ဆြမ္းႀကီးခံထြက္ေနတဲ့ ဖိုးသူေတာ္ပါ ’ စသျဖင့္ ခပ္ ရမ္းရမ္းမွတ္ခ်က္ျပဳသည္။ အခုေတာ့ အျမင္ေတြေျပာင္းသေလာက္ ေျပာင္းျပီ ထင္ပါသည္။ အထူးသျဖင့္ လူငယ္ေတြ …။ ၂၁ ရာစုေခတ္ တြင္ မိမိတိုင္းျပည္ဖံြ႕ၿဖိဳးေရးကို မ်က္ႏွာမူသူတိုင္း၊ စစ္ေအးေခတ္ အစြဲေတြ ခဝါခ်ရေတာ့မည္ မဟုတ္ပါသေလာ…။

            လူငယ္ေတြၾကားတြင္၊ လူၾကီးအခ်ိဳ႕ကိုလည္းေတြရရာ၊ ပို၍ပင္အားတက္မိသည္။ ပါတီအဖဲြ႕အစည္း အသီးသီးမွ တာဝန္ရွိသူ မ်ား။ ရန္ကုန္တုိင္းေဒသႀကီးလႊတ္ေတာ္မွလည္း ပါသည္။ USDP ၊ NLD ၊ ဒီမိုကရက္တစ္ပါတီ (ျမန္မာ) ႏွင့္ တိုင္းရင္းသားပါတီမ်ား …၊ အေတာ္စံုပါသည္။ စာေရးသူက၊ ႏိုင္ငံေရးသမားဆိုလ်င္၊ အာဏာရပါတီမွျဖစ္ေစ၊ အတိုက္အခံပါတီမ်ားမွျဖစ္ေစ၊ မိမိမလုပ္ႏိုင္ေသာ အလုပ္ေတြကို တာဝန္ယူေနၾကသူမ်ားျဖစ္၍၊ ေလးစားတန္ဖိုးထားသည္။ ယခုပဲြတြင္ သူတို႔ႏွင့္ သိကၽြမ္း ခင္မင္ခြင့္ရ၍ ဝမ္းသာသည္။ ထုိ႔ထက္၊ သူတို႔အားလံုးက၊ ပါေမာကၡ၏ ဖံြ႕ၿဖိဳးေရးဘာသာရပ္ကို စိတ္ဝင္တစား နားစြင့္ေနၾကသည္ကို ျမင္ရရာ၊ အနာဂတ္အတြက္၊ အမွန္ပင္အားတက္မိသည္။ တစ္ခုပဲ ဝမ္းနည္းမိသည္မွာ၊ ဖူကူယားမား၏ စာေတြကို၊ ပထမဆံုး ဦးေဆာင္မိတ္ဆက္ေပးခဲ့သူ၊ ဆရာႀကီး ေမာင္စူးစမ္းကို မေတြ႕ရျခင္းပင္။ ဆရာမွာ၊ ကၽြန္ေတာ္တို႔၏ pioneer ဟု စာေရးသူက ခံယူထားသည္။


ေက်ာင္းဆရာ၏ ႐ိုးသားမႈ၊ ပညာရွင္၏ထက္ျမက္မႈ
(ပါေမာကၡ၏ ပို႔ခ်ခ်က္)

            ဖရန္စစ္ ဖူကူယားမားမွာ ဓာတ္ပံုေတြထဲက အတုိင္းပင္။ အရပ္ျပတ္ျပတ္၊ ( ႏိုင္ငံျခားစံခ်ိန္ႏွင့္ဆိုလ်င္ - ပုသည္ ဟူ၍ပင္ ဆုိႏိုင္မည္ထင္သည္။ ) မ်က္ႏွာဝိုင္းဝိုင္း၊ အၿပံဳးခ်ိဳခ်ိဳ။ ပါေမာကၡတို႕၏ အမွတ္အသားေပပဲလားမသိ။ ထိပ္ကေတာ့ အေတာ္ေျပာင္သည္။ အဝတ္အစားမွာလည္း ေတာက္ေတာက္ပပႀကီးမဟုတ္။ ကာကီေရာင္ေဘာင္းဘီတြန္႕တြန္႕ေၾကေၾက။ မိုးျပာေရာင္ရွပ္လက္ရွည္ ခပ္ႏြမ္းႏြမ္း။ ပန္းႏုေဖ်ာ့ေဖ်ာ့လည္စည္းေတာ့ပါသည္။ Lecture စေတာ့မွ အေပၚကုတ္အက်ႌ ထပ္ဝတ္သည္။ စကားေျပာေတာ့လည္း၊ တမင္ဖန္တီးထားေသာ တက္သံက်သံေတြႏွင့္ တက္ေထာင္ေမာင္းနင္းမဟုတ္။ မိုက္ခရိုဖုန္းကုိင္၊ လမ္းေလွ်ာက္ရင္း ေအးေအးသက္သာ ပင္ ေျပာသည္။ သို႔တိုင္၊ ပီသည္၊ ရွင္းသည္၊ စကားလံုးအတိအက်ေရြးခ်ယ္သံုးသည္။ တကယ့္ကို ႐ိုးရွင္းသည့္ ေက်ာင္းဆရာတစ္ေယာက္ ၏ ဟန္ပန္။ သူ၏ ပို႔ခ်ခ်က္တြင္ကား၊ ပညာရွင္တစ္ေယာက္၏ ထက္ျမက္မႈကို၊ အထင္းသားျမင္ေနရသည္။

          သူ႕ပို႕ခ်ခ်က္ေခါင္းစဥ္မွာ၊ “What Is Development” ယေန႔ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရး အခင္းအက်င္းႏွင့္ ခ်ိန္ခါသင့္ အေၾကာင္းအရာဟု ထင္သည္။ ပထမဆံုး၊ ‘ဖံြ႕ၿဖိဳးေရး’ ဆိုသည္၏ အဓိပၸါယ္ကို ဇီဝေဗဒ ႐ႈေထာင့္မွ စတင္ကာ၊ စီးပြားေရး၊ ႏုိင္ငံေရး အဆင့္မ်ားထိ ႐ွင္းလင္း ဖြင့္ဆိုျပသည္။ ေနာက္- ဖံြ႕ၿဖိဳးေရး၏ မ်က္ႏွာစာမ်ားကို ယခုလို ခင္းျပသည္။ ပံု (၁) ကိုၾကည့္ရန္။


Friday, October 26, 2012

သန္းေခါင္စာရင္း နဲ႔ လူမ်ဳိးသတ္မွတ္ေရးျပႆနာ by ဂါ မဏိ on Friday, October 26, 2012 at 5:20pm ·

သန္းေခါင္စာရင္း နဲ႔ လူမ်ဳိးသတ္မွတ္ေရးျပႆနာ
by ဂါ မဏိ on Friday, October 26, 2012 at 5:20pm ·
၁ ၃ ၅

နအဖဟာ အရင္အစုိးရအဆက္ဆက္နဲ႔ လမ္းခြဲထြက္လာတာျဖစ္တယ္၊ အရင္အစုိးရေတြထက္သာတယ္လုိ႔ ဝါႂကြားေနေပမဲ့ ဦးႏုအစုိးရလုပ္ခဲ့တဲ့ ကမ႓ာေအးလႈိဏ္ဂူ၊ ေနဝင္းလုပ္ခဲ့တဲ့ ျမန္မာစာ ေရးရာမွာ တစ္ ခု-တစ္ ေယာက္ စသျဖင့္ သုံးစြဲေရး၊ ေစာေမာင္ထြင္ခဲ့တဲ့ ျမန္မာႏုိင္ငံတုိင္းရင္းသား ၁၃၅ မ်ဳိး၊ ခင္ၫြန္႔ထြင္ခဲ့တဲ့ ျမန္မာအစ-လူသားအစ ပုံေတာင္ပုံညာက ဆိုတဲ့အယူအဆေတြကုိ ဆက္က်င့္သုံးေနပါတယ္။ အခုေဆာင္းပါးမွာေတာ့ ျမန္မာျပည္မွာ တုိင္းရင္း သား ၁၃၅ မ်ဳိးတကယ္ရွိမရွိကုိ ဆန္းစစ္ေဖာ္ထုတ္သြားပါမယ္။

ပထဆုံး ကခ်င္ လူမ်ဳိးေတြကုိၾကည့္ရင္ နဝတ-နအဖက ကခ်င္ ၁၂ မ်ဳိး လုိ႔ေဖာ္ျပထားရာမွာ လူမ်ဳိးတမ်ဳိး ထဲက ေဆြမ်ဳိးစုကြဲ၊ ဘာသာစကားေလယူေလသိမ္းကြဲေတြကုိ သီးျခားလူမ်ဳိးအျဖစ္ ဇြတ္အတင္းျပထားပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ ကခ်င္ဆုိတဲ့နာမယ္နဲ႔ လူမ်ဳိးတမ်ဳိး သီးသန္႔ျပထားသလုိ ဂ်င္းေဖာနာမယ္နဲ႔လည္း ျပထားျပန္တယ္။ တကယ္ေတာ့ ကခ်င္ဆုိတာ အားလုံးကုိၿခံဳေခၚတဲ့နာမယ္ျဖစ္မွန္း လူတုိင္းသိေပမဲ့ နအဖဟာ လူမ်ဳိးအေရအတြက္ ေဖာင္းပြေစ ခ်င္လြန္းအားႀကီးလုိ႔ သီးသန္႔လူမ်ဳိးမဟုတ္တာကုိ အဟုတ္ႀကီးလုပ္ထည့္တာျဖစ္တယ္။ နအဖ စာရင္းထဲက ေဂၚရီ၊ ခခူ နဲ႔ ဒူးလန္းတုိ႔ဟာ ဂ်င္းေဖာအႏြယ္ကြဲေတြသာျဖစ္ၿပီး သီးျခားလူမ်ဳိးစုေတြ မဟုတ္ပါဘူး။ ခခူနဲ႔ဒူးလန္း ဆုိရင္ မ်ဳိးႏြယ္ကြဲတခုတည္းကုိဘဲ နာမယ္ႏွစ္မ်ဳိး ေခၚထားတာျဖစ္ပါတယ္။ ကခ်င္ ၁၂ မ်ဳိးထဲက တမ်ဳိးအျဖစ္ျပထားတဲ့ တ႐ုမ္းနဲ႔ဒေလာင္ ဆုိတာလည္း ရဝမ္ မ်ဳိးကြဲျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ နအဖေျပာတဲ့ ကခ်င္ ၁၂ မ်ဳိးဟာ လက္ေတြ႔မွာ ၆ မ်ဳိးဘဲျဖစ္ပါတယ္။
နအဖစာရင္း အမွန္စာရင္း
၁ ကခ်င္ ဂ်ိန္းေဖာ၊ မ႐ူ၊ ရဝမ္၊ လရွီ၊ အဇီး ႏွင့္ လီဆူး တုိ႔ကုိ လႊမ္းျခံဳေခၚေဝၚသည့္အမည္
၂ တ႐ုမ္း ရဝမ္မ်ဳိးႏြယ္စု
၃ ဒေလာင္ ရဝမ္မ်ဳိးႏြယ္စု
၄ ဂ်ိန္းေဖာ ၁ ဂ်ိန္းေဖာ (ေဂၚရီ၊ ခခူ၊ ဒူးလန္း ႏွင့္ အျခားမ်ဳိးႏြယ္စုမ်ားပါဝင္)
၅ ေဂၚရီ ဂ်ိန္းေဖာမ်ဳိးႏြယ္စု
၆ ခခူ ဂ်ိန္းေဖာမ်ဳိးႏြယ္စု
၇ ဒူးလန္း ဂ်ိန္းေဖာမ်ဳိးႏြယ္စု
၈ မ႐ူ (ေလာ္ေဝၚ) ၂ မ႐ူ
၉ ရဝမ္ ၃ ရဝမ္ သုိ႔မဟုတ္ ႏုံး (ဒေလာင္၊ တ႐ုမ္း ႏွင့္ အျခားမ်ဳိးႏြယ္စုမ်ားပါဝင္)
၁ဝ လရွီ (လခ်ိတ္) ၄ လရွီ
၁၁ အဇီး ၅ အဇီး သုိ႔မဟုတ္ ဇုိင္ဝါး
၁၂ လီဆူး ၆ လီဆူး သုိ႔မဟုတ္ ေယာယင္ သုိ႔မဟုတ္ လီေရွာ
၁၂ စုစုေပါင္း ၆ စုစုေပါင္း

Thursday, October 25, 2012

တ႐ုတ္နဲ႔ ဆက္ဆံေရးကိစၥ ေျပာရေပဦးမယ္ (ေျပာခ်င္လြန္းလို႔-ေမာင္၀ံသ) by ျပည္သူ႔ေခတ္ on Tuesday, September 25, 2012 at 4:01am ·


အိမ္နီးခ်င္းကို   ေရြးလို႔ မရ
ေဆြမ်ဳိးဆိုတာ မေခၚရင္ရေပမယ့္ မေတာ္ခ်င္လို႔ေတာ့ မရဘူးဆိုသလို ကမၻာမွာ အိမ္နီးခ်င္းႏိုင္ငံ ဆိုတာလည္း ေရြးလို႔ရတာမ်ိဳး မဟုတ္ဘူးဗ်။ ကိုယ့္အိမ္နီးခ်င္း ေကာင္းသည္ျဖစ္ေစ၊ မေကာင္းသည္ျဖစ္ေစ၊ မျဖစ္မေန မိတ္၀တ္မပ်က္ ဆက္ဆံရမွာပဲ ျဖစ္တယ္ဗ်ာ။ သိပ္ဆိုးတဲ့ အိမ္နီးခ်င္း ဆိုရင္ေတာ့ အဆက္အဆံ မလုပ္ဘဲ ကိုယ့္ၿခံစည္း႐ိုးကို ကိုယ္လုံၿခံဳေအာင္ ပိတ္ဆို႔ထားဖို႔ပဲ ရွိတယ္ဗ်။  ဒါေပမဲ့ ကိုယ့္ထက္ အဆေပါင္းမ်ားစြာ အင္အား ပိုမို ႀကီးထြားတဲ့ အိမ္နီးခ်င္းႏိုင္ငံနဲ႔ ဆက္ဆံရတဲ့ ႏိုင္ငံငယ္တစ္ခုရဲ႕ ဦးစီးေခါင္းေဆာင္ေတြ အေနနဲ႔ကေတာ့ အင္မတန္ကို ပါးပါးနပ္နပ္နဲ႔ သတိတမန္ ၪာဏ္ေျမကတုတ္ လုပ္ၾကဖို႔ေတာ့ လိုသေပါ့ဗ်ာ။ ေရတိုအက်ဳိးထက္ ေရရွည္အက်ဳိးကို ၾကည့္ၿပီး  ေလွ်ာ့တန္ေလွ်ာ့ တင္းတန္တင္း နည္းပရိယာယ္ ႂကြယ္၀စြာနဲ႔ ဆက္ဆံခဲ့ၾကတဲ့ အိမ္နီးခ်င္း ဒစ္ပလိုေမစီေတြကို နမူနာ ယူႏိုင္ၾကမယ္ ထင္တယ္ဗ်။

အမ်ဳိးသားေရး သတိနဲ႔   ဆင္ျခင္
ျမန္မာျပည္သူမ်ားရဲ႕ အက်ဳိးစီးပြား႐ႈေထာင့္က ရပ္တည္ၿပီး ဧရာ၀တီျမစ္ဆံု ေရကာတာ စီမံကိန္းကို ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတႀကီးက မိမိရဲ႕ ရာထူးသက္တမ္းအတြင္း ဆက္မလုပ္ေစဖို႔ ရပ္ဆိုင္းခဲ့တာ တစ္ႏွစ္ေက်ာ္သြားၿပီးတဲ့ေနာက္ မေန႔တစ္ေန႔က သတင္းတစ္ခု ၾကားလိုက္တယ္ဗ်ာ။ ျမစ္ဆုံ စီမံကိန္းကို ရပ္ဆိုင္းထားတာတဲ့။ ဖ်က္သိမ္းပစ္တာ မဟုတ္ဘူးတဲ့။ ကၽြန္ေတာ့္ဗ်ာ၊ နားရင္းပါးရင္းေတြ ထူပူသြားမိပါတယ္။ လက္သီးကို က်စ္က်စ္ ဆုပ္လိုက္မိပါတယ္။ တယ္ ခံရခက္ပါလားဗ်။ ဟိုတေလာကလည္း အသားထဲက ေလာက္တစ္ေယာက္က ေျပာလိုက္ေသးတယ္ မဟုတ္လား။  ျမစ္ဆုံ စီမံကိန္းကို တိုင္းျပည္အက်ိဳးအတြက္ ဆက္လုပ္ရမယ္တဲ့ဗ်ာ။

အင္ဒိုခ်ဳိင္းနား  ေဒသ
သည္အေၾကာင္းေတြ ျပန္လွန္ စဥ္းစားရင္း ကိုယ့္ေနရာ ကိုယ့္ေဒသ အေၾကာင္း သုံးသပ္မိတယ္ဗ်။
        အခု အေရွ႕ေတာင္ အာရွေဒသလို႔ ေခၚေခၚေနၾကတဲ့  ေဒသႀကီးတစ္ခု လံုးကို တစ္ခ်ိန္က သမုိင္းပညာရွင္ေတြက အင္ဒိုခ်ဳိင္းနားေဒသကို ေခၚေ၀ၚ ခဲ့ၾကတာ အားလုံး အသိပါ။  ႏိုင္ငံ အက်ယ္အ၀န္း ပမာဏအရေရာ၊ လူဦးေရအရေရာ၊ ယဥ္ေက်းမႈ အစဥ္အလာအရပါ အင္မတန္မွ ႀကီးမား ရင့္ေညာင္း ခိုင္မာလွတဲ့ အိႏ္ၵိယနဲ႔ တ႐ုတ္ဆိုတဲ့ ႏိုင္ငံႀကီး ႏွစ္ခုၾကားမွာ တည္ရွိေနတာေၾကာင့္ ပထ၀ီသေဘာအရ ကြက္ကြက္ကြင္းကြင္း ထင္းခနဲ လင္းခနဲ ျဖစ္သြားေအာင္ Indochina လို႔ ေခၚေ၀ၚခဲ့ၾကတာ ျဖစ္တယ္ဗ်။

လားဟူလူမ်ဳိး မူရင္း.. ျမန္မာ့စြယ္စံုက်မ္း


လားဟူလူမ်ဳိးမ်ားသည္ ရွမ္းျပည္နယ္အေ႐ွ႕ပိုင္း တာေကာ္မွစ၍ က်ဳိင္းတံုနယ္ အေ႐ွ႕ဖ်ားတိုင္ေအာင္ ခရီးလမ္းတေလွ်ာက္ ေက်းရြာမ်ားတြင္ ေနထိုင္ၾက၍ လိုလို အုပ္စုခဲြတြင္ ပါ၀င္ၾကသည္။ လားဟူလူမ်ဳိးစုတုိ႔တြင္ လားဟူနႏွင့္ လားဟူ႐ွီဟူ၍ ႏွစ္မ်ဳိးရွိျပီးလွ်င္ ႐ွမ္းမ်ားကမူ ယင္းတို႔ကို မူဆိုးဟု ေခၚၾကသည္။ ဤသို႔ေခၚျခင္းကို လားဟူတို႔က မႏွစ္သက္ၾကဘဲ ယင္းတို႔အခ်င္းခ်င္းသည္ တဦးကိုတဦး လ
ားဟူ ဟုသာ ေခၚၾကသည္။ ေ႐ွးအခါက လားဟူတို႔သည္ သံလြင္ျမစ္ေျမာက္ဖ်ား အရပ္ေဒသတြင္ ေနထိုင္ခဲ့ၾက၍ ယခုအခါ မိုင္းဆတ္၊ မိုင္းပန္ႏွင့္ က်ဳိင္းတံု အနီးတ၀ိုက္ ေက်းရြာမ်ားသို႔ ေျပာင္းေရႊ႔ေရာက္ရွိလာၾကသည္။

လားဟူမ်ားသည္ နတ္ကို လံုးလံုးလ်ားလ်ား ကိုးကြယ္သည္ဟူ၍ မရွိခဲ့ေခ်။ ေနာင္ပြင့္မည့္ ဘုရားကို ေမွ်ာ္ေန ၾကသူမ်ား ျဖစ္သည္ဟု ေျပာဆိုၾကသည္။ အိမ္ဦးခန္းတြင္ ဘုရားစင္ကို နတ္စင္ကဲ့သို႔ ထားရွိၾကသည္။ ယင္းတို႔ လူဦးေရ ၁၀ပံု ကိုးပံုမွာ ဗုဒၶ၀ါဒီမ်ားျဖစ္ေသာ္လည္း ႐ုပ္ပြားေတာ္မ်ားကို ထားျပီး ထင္ထင္ရွားရွား ကိုးကြယ္ျခင္း မရွိၾကေခ်။ အခ်ဳိ႔မွာ ခရစ္ယန္၀ါဒီမ်ား ျဖစ္ၾကသည္။

လားဟူမ်ားသည္ လယ္ယာလုပ္ျခင္းထက္ ေတာင္ယာခုတ္ အလုပ္မ်ဳိးကိုသာ အားထား၍ လုပ္ကိုင္ၾကသည္။ ေတာင္ယာပဲခင္းမွ ေပၚဦးေပၚဖ်ား ျဖစ္သည့္ သစ္သီး၀လံမ်ား၊ ဟင္းသီးဟင္းရြက္မ်ားႏွင့္ စပါးပဲေျပာင္းမ်ားကို ေ႐ွးဦးစြာ မိမိတို႔ သက္၀င္ယံုၾကည္ေသာ အယူ၀ါဒအလိုက္ လွဴဒါန္းပူေဇာ္ျပီးမွ စားသံုးၾကသည္။

လားဟူမ်ားသည္ လူတိုင္းလိုလို ဦးေခါင္းထိပ္တြင္ က်စ္ဆံျမီး ထားၾကရသည္။ ထိပ္လယ္တြင္ရွိေသာ ေဗြေနရာ၌ ဆံပင္ကုိ ရိတ္လိုက္လွ်င္ ဖ်ားနာျပီး ေသတတ္သည္ဟု အယူရွိၾကသည္။ လားဟူနသည္ ေယာက်ာ္းမိန္းမ ႏွစ္ဦးစလံုးပင္ ရင္ဖံုးအကၤ်ီမ်ား ၀တ္ၾကသည္။ ရင္ကဲြအကၤ်ီမွာ ယခုေခတ္တြင္မွ ၀တ္ေသာ အကၤ်ီျဖစ္သည္။ ယင္းတို႔ အ၀တ္တြင္ အိမ္ေထာင္က်ျပီးသူမ်ားအတြက္ ေရႊျခည္ထိုးရာ၌ အျပာႏွင့္ အစိမ္းေရာင္ကိုသာ ထိုးရသည္။ လူပ်ဳိ အပ်ဳိမ်ားအတြက္ အနီ၊ အျဖဴ၊ အ၀ါေရာင္မ်ား ထည့္ရသည္။ လားဟူမိန္းမသည္ အ၀တ္ရွည္၀တ္ရသည္။ ေ႐ွ႕ကေရာ ေနာက္ကပါ ကိုယ္ကို လံုေအာင္ဖံုးရသည္။ ဤကဲ့သို႔ ၀တ္ဆင္ျခင္းမွာ လင္သားအား၎၊ လူၾကီးမိဘႏွင့္ ဂုဏ္သေရရွိ လူၾကီးလူေကာင္းမ်ားအား၎ ႐ိုေသသမႈျပဳသည္ဟု သေဘာထားၾကသည္။ လားဟူ႐ွီမ်ားမွာ အကၤ်ီတို၀တ္ဆင္သူမ်ား ျဖစ္ၾကေသာ္လည္း ယင္းလူမ်ဳိးမွ ဆင္းသက္လာခဲ့ေသာ လူမ်ဳိးမ်ားမွာ အကၤ်ီ႐ွည္ ၀တ္ဆင္သူက မ်ားျပားေလသည္။
.
လားဟူလူမ်ဳိး

မူရင္း.. ျမန္မာ့စြယ္စံုက်မ္း

လားဟူလူမ်ဳိးမ်ားသည္ ရွမ္းျပည္နယ္အေ႐ွ႕ပိုင္း တာေကာ္မွစ၍ က်ဳိင္းတံုနယ္ အေ႐ွ႕ဖ်ားတိုင္ေအာင္ ခရီးလမ္းတေလွ်ာက္ ေက်းရြာမ်ားတြင္ ေနထိုင္ၾက၍ လိုလို အုပ္စုခဲြတြင္ ပါ၀င္ၾကသည္။ လားဟူလူမ်ဳိးစုတုိ႔တြင္ လားဟူနႏွင့္ လားဟူ႐ွီဟူ၍ ႏွစ္မ်ဳိးရွိျပီးလွ်င္ ႐ွမ္းမ်ားကမူ ယင္းတို႔ကို မူဆိုးဟု ေခၚၾကသည္။ ဤသို႔ေခၚျခင္းကို လားဟူတို႔က မႏွစ္သက္ၾကဘဲ ယင္းတို႔အခ်င္းခ်င္းသည္ တဦးကိုတဦး လားဟူ ဟုသာ ေခၚၾကသည္။ ေ႐ွးအခါက လားဟူတို႔သည္ သံလြင္ျမစ္ေျမာက္ဖ်ား အရပ္ေဒသတြင္ ေနထိုင္ခဲ့ၾက၍ ယခုအခါ မိုင္းဆတ္၊ မိုင္းပန္ႏွင့္ က်ဳိင္းတံု အနီးတ၀ိုက္ ေက်းရြာမ်ားသို႔ ေျပာင္းေရႊ႔ေရာက္ရွိလာၾကသည္။

လားဟူမ်ားသည္ နတ္ကို လံုးလံုးလ်ားလ်ား ကိုးကြယ္သည္ဟူ၍ မရွိခဲ့ေခ်။ ေနာင္ပြင့္မည့္ ဘုရားကို ေမွ်ာ္ေန ၾကသူမ်ား ျဖစ္သည္ဟု ေျပာဆိုၾကသည္။ အိမ္ဦးခန္းတြင္ ဘုရားစင္ကို နတ္စင္ကဲ့သို႔ ထားရွိၾကသည္။ ယင္းတို႔ လူဦးေရ ၁၀ပံု ကိုးပံုမွာ ဗုဒၶ၀ါဒီမ်ားျဖစ္ေသာ္လည္း ႐ုပ္ပြားေတာ္မ်ားကို ထားျပီး ထင္ထင္ရွားရွား ကိုးကြယ္ျခင္း မရွိၾကေခ်။ အခ်ဳိ႔မွာ ခရစ္ယန္၀ါဒီမ်ား ျဖစ္ၾကသည္။

လားဟူမ်ားသည္ လယ္ယာလုပ္ျခင္းထက္ ေတာင္ယာခုတ္ အလုပ္မ်ဳိးကိုသာ အားထား၍ လုပ္ကိုင္ၾကသည္။ ေတာင္ယာပဲခင္းမွ ေပၚဦးေပၚဖ်ား ျဖစ္သည့္ သစ္သီး၀လံမ်ား၊ ဟင္းသီးဟင္းရြက္မ်ားႏွင့္ စပါးပဲေျပာင္းမ်ားကို ေ႐ွးဦးစြာ မိမိတို႔ သက္၀င္ယံုၾကည္ေသာ အယူ၀ါဒအလိုက္ လွဴဒါန္းပူေဇာ္ျပီးမွ စားသံုးၾကသည္။

လားဟူမ်ားသည္ လူတိုင္းလိုလို ဦးေခါင္းထိပ္တြင္ က်စ္ဆံျမီး ထားၾကရသည္။ ထိပ္လယ္တြင္ရွိေသာ ေဗြေနရာ၌ ဆံပင္ကုိ ရိတ္လိုက္လွ်င္ ဖ်ားနာျပီး ေသတတ္သည္ဟု အယူရွိၾကသည္။ လားဟူနသည္ ေယာက်ာ္းမိန္းမ ႏွစ္ဦးစလံုးပင္ ရင္ဖံုးအကၤ်ီမ်ား ၀တ္ၾကသည္။ ရင္ကဲြအကၤ်ီမွာ ယခုေခတ္တြင္မွ ၀တ္ေသာ အကၤ်ီျဖစ္သည္။ ယင္းတို႔ အ၀တ္တြင္ အိမ္ေထာင္က်ျပီးသူမ်ားအတြက္ ေရႊျခည္ထိုးရာ၌ အျပာႏွင့္ အစိမ္းေရာင္ကိုသာ ထိုးရသည္။ လူပ်ဳိ အပ်ဳိမ်ားအတြက္ အနီ၊ အျဖဴ၊ အ၀ါေရာင္မ်ား ထည့္ရသည္။ လားဟူမိန္းမသည္ အ၀တ္ရွည္၀တ္ရသည္။ ေ႐ွ႕ကေရာ ေနာက္ကပါ ကိုယ္ကို လံုေအာင္ဖံုးရသည္။ ဤကဲ့သို႔ ၀တ္ဆင္ျခင္းမွာ လင္သားအား၎၊ လူၾကီးမိဘႏွင့္ ဂုဏ္သေရရွိ လူၾကီးလူေကာင္းမ်ားအား၎ ႐ိုေသသမႈျပဳသည္ဟု သေဘာထားၾကသည္။ လားဟူ႐ွီမ်ားမွာ အကၤ်ီတို၀တ္ဆင္သူမ်ား ျဖစ္ၾကေသာ္လည္း ယင္းလူမ်ဳိးမွ ဆင္းသက္လာခဲ့ေသာ လူမ်ဳိးမ်ားမွာ အကၤ်ီ႐ွည္ ၀တ္ဆင္သူက မ်ားျပားေလသည္။
.

Wednesday, October 24, 2012

ေထာင္က်ေနသလိုပဲ..အေမရိကန္ေရ ့by Kyaing Tun

အလုပ္မွာထိခိုက္ဒါဏ္ရာရၿပီးနားေနလိုက္တာခုခ်ိန္ထိဆို(၇)လရိွၿပီး၊ေဆးလက္မွတ္နဲ ့တရားဝင္နားခြင္ ့တႏွစ္
(၁၂)လတိတိရပါတယ္၊ေနာက္အလုပ္ရွာရေတာ ့မယ္၊အလုပ္ရွာေဖြေပးႀကတဲ ့ေအဂ်င္စီကိုသြားၿပီးအလုပ္
ေလ်ွာက္ထားလိုက္ပါတယ္၊အလုပ္ေတြအမ်ားႀကီးကိုေလ်ွာက္ထားတယ္၊အြန္လိုင္းကေရာ၊စံုလို ့ပါပဲ၊က်ေနာ္အ
တြက္ေတာ ့သိပ္အခက္အခဲမရိွေပမဲ ့၊အရင္တုန္းကနဲ ့မတူေတာ ့တဲ ့ေအဂ်င္စီအာလံုးရဲ ့စည္းကမ္းေတြေၿပာင္း
သြားတာကိုသတိထားလိုက္မိတယ္၊ဒီလိုစည္းကမ္းေတြေၿပာင္းသြားတာက်ေနာ္တို ့မိသားစု(ဒုကၡသည္မိသားစု)
အေရးစိုးရိမ္ပူပန္ေနမိေတာ ့တယ္၊လက္ရိွအေမရိကန္မွာေရာက္ေနတဲ ့အလုပ္ရွာမရေသးတဲ ့သူေတြအမ်ားႀကီး
ေတြ ့ေနရတယ္၊အလုပ္ရၿပန္္ေတာ ့လည္းမၿမဲႀကဘူး၊

 တေန ့မွာ-

က်ေနာ္နဲ ့အတူအလုပ္သြားရွာတဲ ့ဒုကၡသည္တဦး၊ေအဂ်င္စီတခုမွာဆံုတယ္၊အလုပ္ေလ်ွာက္လႊာကိုအဂၤလိပ္
လိုတတ္တဲ ့သူအကူအညီနဲ ့ၿဖည္ ့လိုက္တယ္၊ဒီအဆင္ ့ထိသူ ့အတြက္အဆင္ေၿပတယ္၊အင္တာဗ်ဴးတဲ ့အခါ
မွာေတာ ့သူ ့အရည္အခ်င္းနဲ ့အလုပ္မရႏိုင္ေတာ ့၊အရင္ကဒီေလာက္မခက္ခဲ၊အဂၤလိပ္လိုနည္းနည္းေၿပာတတ္
ရံုနဲ ့အလုပ္ရတယ္၊အခုေတာ ့မရေတာ ့၊အင္တာဗ်ဴးအခန္းမွာ၊အဂၤလိပ္လိုအေၿပာ/အေရး/အဖတ္၊စည္းကမ္း
နဲ ့ညီမွအလုပ္ရေတာ ့မယ္၊ဆိုေတာ ့.က်ေနာ္ဘာေၿပာခ်င္လည္းဆိုရင္၊ဒုကၡသည္စခန္းမွ၊အေမရိကန္လာမဲ ့
သူေတြအဂၤလိပ္စာမတတ္သူေတြ၊ဒုကၡသည္ကိုစာသင္ေပးၿပီးမွအလုပ္ခိုင္းမဲ ့ႏိုင္ငံေတြကိုေရႊးႀကပါ၊ဥပမာ-ေနာ္
ေဝးႏိုင္ငံလိုေပါ ့၊က်ေနာ္ဆီမွာေတြ ့ရတဲ ့ဘဝေမာေနတဲ ့သူေတြကိုႀကည္ ့ၿပီးေနာက္လာမဲ ့သူေတြသူ ့လိုမၿဖစ္
 ပါေစနဲ ့ဆိုတဲ ့စိတ္နဲ ့ပါ၊ၿမန္မာေတြအခ်င္းခ်င္းကူညီေပးလ်ွက္နဲ ့သူ ့တို ့အတြက္ေန ့စဥ္အသစ္ထပ္ထပ္ေရာက္ လာတဲ ့အခက္အခဲမ်ားစြာေတြနဲ ့မို ့လို ့ပါ၊
ဒီအလုပ္ေလ်ွက္လႊာေလးကက်ေနာ္ေလ်ွာက္ထားတဲ ့အလုပ္မ်ားစြာထဲကတခုပါ၊ဒီေလ်ွာက္လႊာကိုေအဂ်င္ ့စီ
မွာဘယ္သူ ့အကူအညီမွမယူရပဲ၊ၿဖည္ ့ရပါလိမ္ ့မယ္၊မၿဖည္ ့တတ္ဘူးဆိုရင္ေတာ ့၊သြားၿပီး၊က်ေနာ္ေၿပာခ်င္
တာကဒါပါပဲ၊

သဘာဝအရင္းအၿမစ္ က်ိန္စာ by Aung Moe Win on Thursday, October 18, 2012 at 6:13pm ·




 ဒီမိုကေရစီလမ္းေႀကာင္းရဲ႕ အနိမ့္အၿမင့္၊ အက်ယ္အၿပန္႔ကို အဓိကသက္ေရာက္ေစတဲ့ အခ်က္ (၁၃) ခ်က္ ရိွတယ္ လို႔ဆိုႀကတယ္။
သဘာဝအရင္းအၿမစ္ ၿပည့္စံုႀကြယ္ဝမႈေႀကာင့္ က်ိန္စာသင့္တဲ့ အၿဖစ္အပ်က္ေတြကေရာ ဘယ္ႏွစ္ခုရိွႏိုင္မလဲ။
လြတ္လပ္တဲ့အာရွအသံရဲ႕ ေအာက္တိုဘာ (၁၈) ရက္ေန႔၊ ႀကာသာပေတးေန႔ညပိုင္းမွာ တင္ဆက္ခဲ့တဲ့ေဆာင္းပါးေလးပါ။


၁၇ ရာစုမွာ ၿဖစ္ပြားခဲ့တဲ့ အဂၤလိပ္ၿပည္တြင္းစစ္ပြဲဟာ ဘုရင္ နဲ႔ အခြင့္ထူးခံ လူတန္းစားေတြႀကားက တိုက္ပြဲၿဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမ့ဲ အဲ့ဒီစစ္ပြဲအၿပီးမွာေတာ့ ပါလီမန္စံနစ္တခုေပၚေပါက္လာခဲ့ပါတယ္။ ၁၈၆၁ မွာ ၿဖစ္ပြားခဲ့တဲ့ အေမရိကန္ၿပည္တြင္းစစ္ထဲမွာပဲ ကြ်န္စံနစ္ ကို ဖ်က္သိမ္းပစ္မဲ့အေတြးအေခၚေတြ
စတင္လာခဲ့သလို၊ အဲ့ဒီအေတြးအေခၚေတြဟာ ၁၉၆၀ စစ္ေအးတိုက္ပြဲအရွိန္ရလာခ်ိန္က်မွ အာဖရိကန္လူမည္းေတြအတြက္ လူထုအခြင့္အေရးေတြ အၿပည့္အဝရရိွဖို႕အေႀကာင္းအရာေတြစုဆံုေရာက္ရိွလာပါတယ္။ ၿပည္သစ္ အင္ပါယာ မွ သမၼတႏိုင္ငံေတာ္အၿဖစ္ေၿပာင္းလဲလာခဲ့ပံုေတြ၊ ၁၉ ရာစု ဂ်ပန္ႏိုင္ငံရဲ႕ မီဂ်ီၿပဳၿပင္ေၿပာင္းလဲေရးကာလေတြဟာ စိတ္ဝင္စားစရာေကာင္းသလို၊ ႏိုင္ငံေတြေၿပာင္းလဲဖို႔အတြက္ ၿပည္တြင္းၿပည္ပမွ ဖိအားေပးေနတဲ့ ဇာတ္ေကာင္ေတြရဲ႕ အေနအထားေတြကေရာ ဘယ္ေလာက္အေရးပါသလဲ ဆိုတဲ့ အခ်က္ကလည္း စဥ္းစားႀကရမွာ အေသအခ်ာပါ။
Freedom House အဖြဲ႔ရဲ႕ေလ့လာသံုးသပ္ခ်က္အရဆိုရင္- ၁၉၇၂ ခုႏွစ္ကတည္းကစၿပီး အာဏာရွင္ႏိုင္ငံေပါင္း ၆၇ ႏိုင္ငံ က်ဆံုးခဲ့ၿပီး ဒီမိုကရက္တစ္ အသြင္ကူးေၿပာင္းေရးကို လုပ္ခဲ့ႀကရတယ္ လို႔ ဆိုပါတယ္။ ၿပဳၿပင္ေၿပာင္းလဲေရးလုပ္ခဲ့ရတဲ့ၿဖစ္စဥ္ေတြရဲ႕ ၇၀ ရာခိုင္ႏႈန္းကို ႀကည့္လိုက္မယ္ ဆိုရင္၊ အႀကမ္းမဖက္တဲ့
လူထုလႈပ္ရွားမႈေတြေႀကာင့္ ၿဖစ္တယ္။ ႏိုင္ငံရပ္ၿခားတုိင္းၿပည္ေတြက ဝင္ေရာက္စြက္ဖက္မႈ၊ လက္နက္ကိုင္ေတာ္လွန္ေရး နဲ႔ အခြင့္ထူးခံလူတန္းစားေတြႀကားက အေပးအယူလုပ္မႈေႀကာင့္ ၿဖစ္ပ်က္ခဲ့တဲ့ ၿပဳၿပင္ေၿပာင္းလဲေရးေတြဟာ အေၿခခိုင္မာမႈမရိွသလို၊ ေအာင္ၿမင္မႈနည္းပါးခဲ့တယ္ လို႔ ဆိုပါတယ္။


ၿပီးခဲ့တဲ့အပတ္တံုးက ရင့္မွဲ႕ၿပည့္စံုတဲ့ ဒီမိုကရက္တစ္ႏိုင္ငံေတာ္တခုၿဖစ္ဖို႔အတြက္ လိုအပ္တဲ့ အေၿခအေနေတြ၊ ဇာတ္ေကာင္ေတြကို တင္ၿပခဲ့ပါတယ္။
ဒီ တပတ္မွာေတာ့ ဒီမိုကေရစီလမ္းေႀကာင္းရဲ႕ အနိမ့္အၿမင့္၊ အက်ယ္အၿပန္႔အေပၚမွာ အဓိက သက္ေရာက္ေစမဲ့ အေႀကာင္းအရာေတြကို ေဆြးေႏြးႀကည့္ခ်င္ပါတယ္။
ႏိုင္ငံတခုကိုေလ့လာတဲ့အခါတိုင္း အဲ့ဒီႏိုင္ငံရဲ႕ စီးပြားေရး၊ ယဥ္ေက်းမႈ နဲ႔ သမိုင္းဆိုင္ရာ ေနာက္ခံကားခ်ပ္ေတြဆိုတာ မရိွမၿဖစ္စဥ္းစားႀကည့္ရမဲ့ အေႀကာင္းအရာေတြပဲၿဖစ္ပါတယ္။
ဒီမိုကေရစီေရးလမ္းေႀကာင္းကို အဓိက သက္ေရာက္ေၿပာင္းလဲေစတဲ့ အခ်က္ (၁၃) ခ်က္ကို ေလ့လာႀကည့္ႀကရေအာင္ပါ။

ျပည္သူ႕ေခတ္ႀကီး ေရာက္ခ်ိန္နီးမွသာ (ေမာင္၀ံသ) by Maung Wuntha on Tuesday, October 23, 2012 at 2:50am ·



ျပည္သူ႕ေခတ္ဂ်ာနယ္ ၂၄ ၁၀ ၂၀၁၂ တြင္ ေဖာ္ျပမည့္ ေမာင္၀ံသ ေျပာခ်င္လြန္းလို႕ေဆာင္းပါး။



ျပည္သူ႔ေခတ္ႀကီး ေရာက္ခ်ိန္နီးမွသာ

ကြၽန္ေတာ့္က်န္းမာေရးနဲ႕ပတ္သက္လို႕ ခုေလာေလာဆယ္ေတာ့ ကြၽန္ေတာ္ ရန္ကုန္ကို ျပန္ေရာက္ေနပါၿပီ။ စင္ကာပူမွာ ႏွစ္ႀကိမ္ ကီမိုေဆးသြင္းခဲ့ံပါတယ္။ ၾကားဖူးထားတဲ့အတိုင္း အေတာ္ကေလးေတာ့ ခံရေပသေပါ့။ သို႕ေသာ္ ကြၽန္ေတာ္ သည္းခံေက်ာ္လႊားႏိုင္ခဲံ့ပါတယ္။ စင္ကာပူမွာ ရွိေနတဲ့ သားသမီးမ်ားနဲ႕ မိတ္ေဆြ သဂၤဟမ်ားရဲ႕ ၀ိုင္း၀န္းအားေပးမႈေၾကာင့္လည္း အားရွိခဲ့ပါတယ္။ ယခု ေအာက္တိုဘာ ၂၅နဲ႕ ႏို၀င္ဘာ ၁ ရက္မွာ ရန္ကုန္မွာ ေဆးသြင္းပါမယ္။ ၿပီးရင္ ႏို၀င္ဘာ လဆန္းမွာပဲ စင္ကာပူျပန္သြားၿပီး ျပန္လည္ေဆးစစ္ပါမယ္။ ေနာက္ ရန္ကုန္ျပန္လာၿပီး ဆက္လက္ၿပီး ရက္အလိုက္ ေဆးသြင္းစရာမ်ား ဆက္လက္ ျပဳလုပ္ပါမယ္။ ဒီလိုပဲ ဟိုမွာ ေဆးျပန္စစ္လိုက္ ဒီမွာ ေဆးျပန္သြင္းလိုက္နဲ႕ လာမည့္ ေဖေဖာ္၀ါရီေလာက္အထိ လုပ္သြားရဖို႕ ရွိပါတယ္။ ဒါ ကြၽန္ေတာ့္က်န္းမာေရးအတြက္ အၾကမ္းဖ်င္း လ်ာထားခ်က္ လုပ္ငန္းစဥ္မ်ားျဖစ္ပါတယ္။

ျပည္သူ႕ေခတ္ဂ်ာနယ္အတြက္ ေျပာခ်င္လြန္းလို႕ ေကာ္လံေဆာင္းပါးမ်ားကိုေတာ့ ႏုံးေခြေနတဲ့အခ်ိန္မ်ားကို ေက်ာ္ၿပီး ေခါင္းၾကည္တဲ့ အခ်ိန္က်မွ ေရးႏိုင္ပါမယ္။ ယခုအပတ္အတြက္ကေတာ့ သက္တမ္းေစ့ ေနရဖို႕ မေသခ်ာေတာ့တဲ့ ေရာဂါေ၀ဒနာတစ္ခု ကြၽန္ေတာ့္မွာ စြဲကပ္ေနၿပီဆိုတာကို သိလိုက္ရတဲ့ေနာက္ပိုင္း ယခု သီတင္းပတ္ သုံးပတ္ေလာက္အတြင္း အဖန္တလဲလဲ ဆင္ျခင္သုံးသပ္မိတဲ့ ကြၽန္ေတာ္ခ်စ္ေသာ ျမန္မာျပည္ရဲ႕ ႏိုင္ငံေရးအေျခအေနမ်ားကို အက်ဥ္းခ်ဳပ္ တင္ျပလိုက္ပါတယ္။ ေမာင္၀ံသရဲ႕ သူ႕မွာတမ္းလို႕ ယူလိုကလည္း ယူႏိုင္ပါသည္။

ျမန္မာ စစ္အစုိးရ၏ မဟာဗ်ဴဟာေျမာက္အစီအစဥ္တြင္ ေဒၚစု က႑ by Duwa Kachin on Tuesday, October 23, 2012 at 8:47pm ·


စစ္အစုိးရ၏ လွ်ဳိ႕၀ွက္အစီအစဥ္တြင္ ေဒၚစု ပါ၀င္ပတ္သက္မႈ က႑ အေၾကာင္းကုိ စာေရးသူအေနနဲ႔ ေနာက္ေၾကာင္း အျဖစ္အပ်က္မ်ား ႏွင့္ လက္ရွိျဖစ္ေပၚမႈ ႏုိင္ငံေရး အခင္းအက်င္းမ်ားအေပၚ သုံးသပ္ထားျခင္းျဖစ္ပါတယ္။

ေတာ္လွန္ေရး အဖဲြ႕မ်ားတြင္ ႏုိင္ငံေရး ႏွင့္ စစ္ေရး အခုိင္မာ ဆုံးႏွင့္ ဘာသာေရး အရ ထိေတြ႕ဆက္ဆံမႈ အမ်ားဆုံးမွာ ကရင္ ႏွင့္ ကခ်င္ျဖစ္သည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ လြန္ခဲ့ေသာ ၁၉၉၀ ခုႏွစ္ ေနာက္ပုိင္းမွ စ၍ KNU ႏွင့္ KIO ကုိသီးသန္႔စီ ခဲြထုတ္ၿပီး ထုိးစစ္ဆင္ရန္ စစ္အစုိးရရဲ႕ အဓိက ပစ္မွတ္ ျဖစ္လာသည္။

၁၉၉၀ ေက်ာ္ တုန္းက KNU ႏွင့္ KIO ႏွစ္ဖဲြ႕စလုံး အပစ္ရပ္အတြက္ ေဆြးေႏြးခဲ့သည္။ KNU ဆုိရင္ ရန္ကုန္ထိေတာင္ သြားေရာက္ေဆြးေႏြးခဲ့ေသးသည္။ သုိ႔ေသာ္ အပစ္ရပ္ လက္မွတ္ထုိးတဲ့ အဆင့္ အေရာက္မခံခဲ့ပါ။ ေနာက္ေတာ့ KNU ကုိအႀကီးက်ယ္ဆုံး ထုိးစစ္ဆင္ခဲ့သည္။ ေဘးထြက္ဆုိးက်ဳိးအေနနဲ႔ ထုိင္းနယ္စပ္ တေလွ်ာက္ စစ္ေျပးဒုကၡသည္ စခန္းေပါင္းေျမာက္မ်ားစြာ ျဖစ္ေပၚခဲ့သည္။ သုိ႔ေသာ္ ၄င္း ဒုကၡသည္ စခန္းမ်ားျပင္လွ်င္ ေကအုိင္ယူ အတြက္ အေထာက္အပ့ံ ျဖစ္ေနခဲ့သည္။

၂၀၀၈ ခုႏွစ္မွ စ၍ KIO ဖက္ ပစ္မွတ္ေျပာင္းသြားသည္။ အမွန္ဆုိရင္ KIO ဟာ ၂၀၀၈ အေျခခံဥပေဒကုိ အျပည့္အ၀ မေထာက္ခံခဲ့ေပမယ့္၊ ေနာက္ေနာင္အခါ ပါတီ ႏုိင္ငံေရးအရ ျပဳျပင္ႏုိင္ဖုိ႔ ေမ်ာ္လင့္ခဲ့သည့္နည္းတူ၊ ပါတီဖဲြ႕ရန္ စတင္ခဲ့သည္။ သုိ႔ေသာ္ ႏုိင္ငံေရးအရ စိတ္ခ်ႏုိင္တဲ့ အေနအထားအဆင့္ မေရာက္ေသးပဲ လက္နက္ျဖဳတ္သိမ္းဖုိ႔ေလာက္ထိ အတင့္မရဲခဲ့ပါ။ ထုိ႔အတူ ေကအုိင္ေအ အပါအ၀င္ ကခ်င္ ေခါင္းေဆာင္ အစစ္အမွန္မ်ား ပါ၀င္ ဖဲြ႕စည္းခဲ့ေသာ KSPP ပါတီလဲ မွတ္ပုံတင္ က်မလာပါ။ (အခုမွ ပါတီႏုိင္ငံေရး ကုိ လက္ခံဖုိ႔ ေကအုိင္ေအ ကုိ ၀ုိင္းေျပာေနၾကပါတယ္၊ ေကအုိင္ေအ အေနနဲ႔ အစကတည္းက လက္ခံၿပီးသား ဆုိတာ ႏုိင္ငံေရးေလ့လာသူမ်ား သိပါတယ္။)

ထုိ႔ေၾကာင့္ ၂၀၀၈-၂၀၁၁ ၾကား ေကအုိင္အုိကုိ BGF လက္ခံရန္ ေနာက္ဆုံးရက္သတ္မွတ္ခ်က္ ရာဇသံ အႀကိမ္ႀကိမ္ေပးခဲ့သည္။ ေကအုိင္အုိ အေနနဲ႔ နယ္ျခားေစာင့္တပ္ လက္ခံမွာမဟုတ္မွန္းလဲ ႀကိဳတင္တြက္ထားၿပီး ျဖစ္၍ ၂၀၀၉ ခုႏွစ္မွ စစ္ေရး ျပင္ဆင္လာသည္။ ကရင္၊ ၀ ႏွင့္ ကခ်င္ေတာ္လွန္ေရးၾကား ဆက္သြယ္ထားေသာ လမ္းျဖစ္သည့္ ကုိးကန္႔ နယ္ကုိ အေၾကာင္းရွာၿပီး သိမ္းလုိက္သည္။ ၂၀၁၀ ခုႏွစ္ ဧၿပီလအတြင္း လက္နက္ႀကီးအမ်ားအျပား မႏၱေလး-ဗန္းေမာ္လမ္းမွ တဆင့္ လုိင္ဇာအနီးမွ ျဖတ္ၿပီး ပုိ႔လုိက္သည္။ ခ်ိန္းေခ်ာက္တဲ့ သေဘာလဲ ျဖစ္သည္။ ထုိခ်ိန္က ဗန္းေမာ္တြင္ ကခ်င္ ႏွစ္ျခင္းခရစ္ယာန္ ဓမၼ ညီလာခံ က်င္းပ ေနခ်ိန္ လူထု ေသာင္းခ်ီ စုေ၀းရာ အနီးမွ ျဖတ္ၿပီး လက္နက္ႀကီးမ်ား ပုိ႔ေဆာင္ျပသလုိက္ျခင္းျဖစ္သည္။ ထုိစဥ္ကတည္းက ေကအုိင္ေအလဲ ခံစစ္အတြက္ ျပင္ဆင္ေနခဲ့သည္။သတင္းမ်ားမွာလဲ လုိင္ဇာကုိ ထုိးစစ္ဆင္ရန္ အသင့္ ျပင္ဆင္ထားၿပီး ျဖစ္ေၾကာင္း ေျမာက္ပုိင္းတုိင္း စစ္ဌာနခ်ဳပ္ႏွင့္ နီးစပ္ေသာ မိသားစုမ်ားထံမွ ခုိင္လုံတဲ့ သတင္းမ်ားအရသိရသည္။ တခ်ိန္ထဲမွာ အရပ္သားစီး ရထားမွ စစ္ကူအမ်ားအျပားကုိ ပုိ႔ေဆာင္လာသည္။

Saturday, October 20, 2012

ကခ်င္အေရးနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး က်ေနာ္ စိုးရိမ္မိတဲ့ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ရဲ႕ အေျဖစကား by စတုထၳလွဳိင္း on Friday, October 19, 2012 at 7:13pm ·


တရက္မွာ ‘စ်ာန္’ ရဲ႕ ေဖ့စ္ဘြတ္ခ္စာမ်က္ႏွာမွာ အစၥေရး-ပါလက္စတိုင္း သတင္းေလးတပုဒ္ ဘာသာျပန္ၿပီး ေဖာ္ျပထားတာ ဖတ္ရတယ္။ သတင္းနဲ႔ သတင္းဓာတ္ပံုကို ဖတ္႐ႈၾကည့္အၿပီးမွာ ေတာင္အာဖရိက ဘုန္းေတာ္ႀကီး ဒက္စ္မြန္တူးတူးရဲ႕ ကမၻာေက်ာ္ အဆိုအမိန္႔တခုကို သြားအမွတ္ရမိသလို တၿပိဳင္နက္တည္းမွာ ဗီအိုေအ ဦးေက်ာ္ဇံသာနဲ႔ ႐ုပ္သံအင္တာဗ်ဴးမွာ ကခ်င္အေရးနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ေျဖၾကားခဲ့တဲ့ အေျဖစကားကိုလည္း ျပန္ေျပာင္းသတိရမိပါတယ္။

*******

အစၥေရး-ပါလက္စတိုင္း သတင္းေလးကို ‘စ်ာန္’ ရဲ႕ ေဖ့စ္ဘြတ္ခ္စာမ်က္ႏွာမွာ ေဖာ္ျပထားတဲ့အတိုင္း ဖတ္ၾကည့္ရေအာင္ …

Israel အမ်ဳိးသမီးတေယာက္ Palestine ေကာင္ေလးကုိ ကာကြယ္ခဲ့တဲ့ သတင္းဟာ ကမၻာ့လူသား သန္းေပါင္းေျမာက္ျမားစြာကုိ အျမင္သစ္ ေပးခဲ့ပါတယ္။ ထုိမွ်မက ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ရန္သူလုိ ဆက္ဆံေနခဲ့ၾကတဲ့ Israel နဲ႔ Palestine ၾကားမွာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးေဆးတခြက္လည္း ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။

ၿပီးခဲ့ေသာ ေမလ ၂၀၊ ၂၀၁၂ ေန႔ ေဂ်႐ုုဆလင္ေန႔မွာ ျဖစ္ခဲ့တာပါ။ အစၥေရးေတြဟာ ေဂ်႐ုုဆလင္ေန႔ (Jerusalem day) အရမ္းကုိ အေလးအနက္ထားပါတယ္။ သူတုိ႔ရဲ႕ ေန႔ထူးေန႔ျမတ္အေနနဲ႔ က်င္းပတာပါ။ အဲဒီေန႔ေရာက္တုိင္း ပါလက္စတုိင္းလူမ်ဳိးေတြရဲ႕ လႈပ္ရွားမႈ မွန္သမွ် လုံး၀ ခြင့္မျပဳပါဘူး။ သူတုိ႔ အစၥေရးအလံေတြကုိ လႊင့္ထူၿပီး ႏုိင္ငံေတာ္သီခ်င္းမ်ား ဆုိၾကပါတယ္။

အဲဒီေန႔ မတုိင္ခင္ ေန႔မ်ားမွာ ပါလက္စတုိင္းလူမ်ဳိးအခ်ဳိ႕က အစၥေရး တုိးခ်ဲ႕အိမ္ရာစီမံကိန္းမ်ားကုိ သပိတ္ေမွာက္ေနခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။

အဲဒီေန႔မွာ ၁၀ ႏွစ္သားအရြယ္ ပါလက္စတုိင္းေကာင္ေလးတေယာက္ဟာ ပါလက္စတုိင္းအလံ ကုိင္လ်က္ ပဲြၾကည့္ေနတုန္း၊ အစၥေရး လူမ်ဳိးေရး၀ါဒီတေယာက္က သူ႔အလံကုိ လုယူေျပးခဲ့ပါတယ္။ ေကာင္ေလးက ျပန္လုရင္း ႐ုုန္းရင္းဆန္ခတ္ ျဖစ္ေနတုန္း နယ္ျခားေစာင့္ရဲတေယာက္က စိတ္ဆုိးမာန္ဆုိးနဲ႔ ကေလးကုိ လိုက္ဖမ္းပါတယ္။


ေကာင္ေလးကုိ ေျခေထာက္နဲ႔ ကန္တယ္၊ မညွာမတာ လုပ္လာတဲ့အခါမွာ အနားမွာ ရွိေနခဲ့တဲ့ အသက္ ၂၂ ႏွစ္အရြယ္ အစၥေရးတကၠသိုလ္ေက်ာင္းသူတေယာက္က အဆုိပါ ရဲကုိ ၀င္လုံးၿပီး ေကာင္ေလးကုိ ထြက္ေျပးေစခဲ့ပါတယ္။

အစၥေရးလူမ်ဳိးနဲ႔ ပါလက္စတုိင္းလူမ်ဳိးဆုိတာ ရာဇ၀င္လုိက္ၿပီး ရန္ျဖစ္ေနခဲ့တဲ့ လူမ်ဳိးေတြပါ။ အခုလုိ အျဖစ္ကုိ ျမင္ရေတာ့ အားလုံး အံ့အားသင့္ခဲ့ရပါတယ္။ လူမ်ဳိးႏွစ္မ်ဳိးၾကား ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ရလာေတာ့မလား ဆိုၿပီးလည္း ေျပာဆုိလာၾကပါတယ္။

သုိ႔ေသာ္လည္း သူ႔လူမ်ဳိး (အစၥေရး) အခ်င္းခ်င္းေတြရဲ႕ ေ၀ဖန္ကဲ့ရဲ႕ျခင္းမ်ားကုိလည္း ခံရပါတယ္။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ပါလက္စတုိင္းသားေတြရဲ႕ facebook ေတြမွာေတာ့ ဒီအမ်ဳိးသမီးကုိ ေတာ္ေတာ္ ခ်ီးက်ဴးထားတာ ေတြ႔ရပါတယ္။ ဒါဟာ ပါလက္စတုိင္းေတြ အစၥေရးတေယာက္အေပၚ အေကာင္းျမင္လာတဲ့ ရွားရွားပါးပါး ေကာမ္မန္႔ေလးေတြပါ။

လူတဦးတေယာက္ရဲ႕ စိတ္ထားမွန္ကန္စြာ ျပဳမူလုိက္ျခင္းဟာ လူအမ်ားအတြက္ ေကာင္းက်ဳိးမ်ားစြာ ျဖစ္ေစတယ္ ဆုိတာ ဒီအျဖစ္က သက္ေသျပေနပါတယ္။ မေကာင္းမႈကုိ သိရက္နဲ႔ ကုိယ့္အမ်ဳိးမုိ႔ အားေပးအားေျမွာက္ျပဳျခင္းကုိ ကုိယ့္ဘာသာကုိယ္ေတာ့ အမွားအမွန္ မသိႏုိင္ေပမယ့္ အျပင္လူတေယာက္အေနနဲ႔ ၾကည့္လုိက္မွ မသင့္ေတာ္မွန္း သိရတဲ့ အျဖစ္မ်ဳိးေတြ ရွိေကာင္းရွိမွာပါ။

ဘယ္ေနရာမဆုိ အမွန္တရားဘက္က ရပ္တည္ႏုိင္တဲ့ စိတ္ထားဟာ လူတေယာက္ရဲ႕ တန္ဖုိးပါပဲ။

မူရင္း သတင္းလင့္ခ္ - http://972mag.com/armed-border-officer-chases-10-year-old-palestinian-boy-for-holding-flag/46412/

*******

Friday, October 19, 2012

Google Adsense ေႀကာ္ၿငာ 07/05/2012


Google Adsense
Google..AdsenseဆုိတာGoogleကုမ႑ီကေနသတ္မွတ္ခ်က္အရည္အေသြးနဲ႔ၿပည္႔မွီတဲ႔၀က္ဆုိဒ္ဘေလာ႔မ်ားအတြက္ ေပးထားတဲ႔
ေႀကာ္ၿငာမ်ားပဲၿဖစ္ပါတယ္။ကမၻာမွာအရမ္းေခတ္စားပါတယ္၊၀က္ဆုိ္ဒ္ဘေလာ႔ေတြမွာAdsense ေႀကာ္ၿငာေတြကုိခနခဏေတြ႔ေနေပမဲ႔လုိ႔..
အဲဒါေတြကုိ ေႀကာ္ၿငာေတြလုိ႔ သိပ္မသိႀကဘူး..တကယ္ေတာ႔ Google ကုမ႑ီက ႀကားခံ၀န္ေဆာင္မႈ႔ေပးတာပါ။ Google Adwords ဆုိတာနဲ႔ လုပ္ငန္းရွင္ေတြ ၊ ေႀကာ္ၿငာရွင္ေတြကုိ လက္ခံပါတယ္။ ေႀကာ္ၿငာရွင္မ်ားက Google ကုမ႑ီကုိက်သင္႔တဲ႔ေငြေႀကးေပးရပါတယ္။ တခါ Google ကုမ႑ီက ၿပန္ၿပီး ၀က္ဆုိဒ္ ဘေလာ႔ပုိင္ရွင္မ်ားဆီကုိေႀကာ္ၿငာမ်ားထဲ႔သြင္းေစၿပီး ပုိက္ဆံၿပန္ေပးတဲ႔စနစ္ပါ။သုိ႔ေသာ္ ၀က္ဆုိဒ္မ်ားေပၚမွာေႀကာ္ၿငာရွိေနယုံသက္သက္နဲ႔ ၀က္ဆုိဒ္ပုိင္ရွင္မ်ားအဖုိ႔၀င္ေငြမရပါဘူး..အဲဒီေႀကာ္ၿငာကုိစိတ္၀င္စားလုိ႔ ပရိတ္သတ္မ်ားက ၀င္ေရာက္ ကလစ္ႀကည္႔ရႈမွာသာလွ်င္ ၀င္ေငြရပါတယ္။ အဲဒီေတာ႔ က်ေနာ္တုိ႔ကလည္းထင္စရာအေႀကာင္းရွိပါတယ္..ဒါဆုိ တေနကုန္ထုိင္ၿပီး ေႀကာ္ၿငာေတြကုိ ကလစ္ေနရင္ ပုိက္ဆံရမွာေပါ႔လုိ႔ ထင္စရာအေႀကာင္းရွိပါတယ္။ မရပါဘူး။ အဲဒီလုိလုပ္ခဲ႔မယ္ဆုိရင္ Google Adsense အေကာင္႔ကုိ ရာသက္ပန္အပိတ္ခံရမွာၿဖစ္ပါတယ္။ သူတုိ႔မွာ အဆင္႔ၿမင္႔ software ေတြတတ္ဆင္ထားပါတယ္။ ဒါ႔ေႀကာင္႔ ၀က္ဆုိဒ္ပုိင္ရွင္မ်ား အေနၿဖင္႔လည္း မိမိကုိ မလုိသူမ်ားက လုပ္ႀကံမခံရေလေအာင္ ကာကြယ္တဲ႔ software မ်ားတတ္ဆင္ထားသင္႔ပါတယ္။ အဲဒီ ေဆာ႔၀ဲမ်ားတတ္ဆင္ထားၿခင္းၿဖင္႔ မလုိသူမ်ားက ဘယ္လုိပဲ လုပ္ႀကံ လုပ္ႀကံ Google ပင္မ ေဆာ႔ဖ္၀ဲမ်ားဆီသုိ႔ မေရာက္ေတာ႔ပဲ ႀကားခံ ေဆာ႔ဖ္၀ဲမ်ားက ဖ်က္ခ်ေပးသြားမွာၿဖစ္ပါတယ္။