Saturday, October 13, 2012

စစ္တပ္မွာ စီးပြားေရးလုပ္ငန္း လုပ္ခြင့္ရွိသင့္သလား။ by ေအာင္ထူး (ေရွ႕ေန) ၂၀၁၂ ခုနွစ္ ေအာက္တိုဘာလ (၁၀) ရက္

စစ္တပ္မွာ စီးပြားေရးလုပ္ငန္း လုပ္ခြင့္ရွိသင့္သလား။

ေကအင္ယူဗဟိုမွ ေန၍ ေကအင္ယူ စစ္ဦးစီးခ်ဳပ္အား တာ၀န္မွ ရပ္ဆိုင္းရသည့္ အေၾကာင္းမ်ားတြင္ စီးပြားေရး နွင့္

ပတ္သက္သည့္ ကိစၥမ်ားကိုလည္း ေတြ႕ရသည္။ စြပ္စြဲခ်က္မ်ား မွန္ကန္မႈမရွိလွ်င္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ၾက
ီးမူတူးေဆးဖိုးအေနနွင့္

အမ်ားသိေအာင္ရွင္းလင္းခြင့္ ရွိပါသည္။ ရွင္းလင္းလိမ့္မည္ဟုလည္း ေျမွာ္လင့္သည္။ စာေရးသူ အေနျဖင့္မူ စစ္တပ္ နဲ႕

စီးပြားေရး ဆိုင္ရာ မူသေဘာအေျခခံမွ တင္ျပပါမည္။ ဤျပသနာမွာ တျပည္လံုးကို လွိဳက္စားေနျခင္းေၾကာင့္ျဖစ္သည္။


ေတာ္လွန္ေရးတပ္ျဖစ္ေစ၊ တိုင္းျပည္ကို တရား၀င္အုပ္ခ်ဳပ္ေနသည့္ အစိုးရ၏ တပ္ျဖစ္ေစ စစ္အသံုးအေဆာင္၊ ရုပ္၀တၱဳ

ပစၥည္း နွင့္ ေငြေၾကး လိုအပ္သည္မွာ အမွန္ျဖစ္သည္။ သို႕ရာတြင္ စစ္တပ္အား စီးပြားေရးလုပ္ခြင့္ ေပး၍မရပါ။ ျမန္မာနုိင္ငံ၌

စစ္အာဏာရွင္စနစ္ သက္ဆိုးရွည္ေနသည္မွာ စစ္တပ္ကိုယ္တိုင္က စီးပြားေရးလုပ္ငန္းၾကီးမ်ား လုပ္ျပီး ၀င္ေငြ မ်ားကို

အစစ္အေဆးမရွိ တိုက္ရိုက္ သံုးစြဲခြင့္ရေနခဲ့၍ျဖစ္သည္။ စစ္အစိုးရ၏ လက္ေ၀ခံ စီးပြားေရးသမားၾကီးမ်ား ကလည္း

ေ၀စားမွ်စားလုပ္ကာ စစ္တပ္စီးပြားေရးကို က်ားကန္ေပးထားေသာေၾကာင့္ျဖစ္သည္။ ယင္း၏ အက်ိဳးဆက္ အျဖစ္ ထိပ္ပိုင္း

စစ္ ေခါင္းေဆာင္မ်ားသာ က်ိက်ိတက္ ခ်မ္းသာသြားၾကျပီး တပ္မႈးငယ္မ်ား အပါအ၀င္ တပ္ေအာက္ေျခ ထု တခုလံုး နွင့္

အေျခခံလူထုၾကီးတရပ္လံုး ဆင္းရဲတြင္း နက္သြားျခင္းျဖစ္သည္။


ထိုနည္းတူပင္ ေတာ္လွန္ေရးတပ္ကို စီးပြားေရးလုပ္ခြင့္ ေပးလိုက္လွ်င္ တပ္ေခါင္းေဆာင္သည္ စစ္အာဏာရွင္ျဖစ္သြား

နိုင္ပါသည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ တပ္ေခါင္းေဆာင္သည္ လက္နက္ကိုင္တပ္ကို ကိုင္ထားသျဖင့္ စစ္ ေရးအာဏာ

ရွိေနသည့္ တခ်ိန္တည္းတြင္ စီးပြားေရးအာဏာပါ ရွိသြားေသာေၾကာင့္ျဖစ္သည္။ ယင္းသို႕ျဖစ္လွ်င္ ေတာ္လွန္ေရးတပ္ ၏

စစ္ဦးစီးခ်ဳပ္ကို မည္သူမွ် ထိမ္းေၾကာင္း၍မရေတာ့။ ထင္ရာစိုင္းျပီး လုပ္ျခင္ရာလုပ္ေတာ့သည္။ အေျခခံလူထုမ်ား အေနျဖင့္

နည္းလမ္းေပါင္းစံုသံုး၍ စစ္အာဏာရွင္ၾကီး စနစ္ကို တိုက္ေနသည့္အခ်ိန္တြင္ စစ္အာဏာရွင္ကေလးမ်ား ဟိုက သည္က

ေပၚလာတာမ်ိဳးမျဖစ္သင့္ပါ။


"ေအာက္ေျခတပ္ထု ငတ္ျပတ္ျပီး စားစရာ မရွိျဖစ္ေနတယ္။ ယူနီေဖါင္း၊ ဖိနပ္၊ စစ္အသံုးအေဆာင္ေတြက အစမရွိဘူး။

လက္နက္ခဲယမ္းမီးေက်ာက္ ျပည့္စံုဘို႕ဆိုရင္ေ၀းေရာ။ ဒီ လိုအပ္ခ်က္ေတြကို ျဖည့္ဆည္းေပးဘို ့တပ္အေနနဲ႕စီးပြားေရး

လုပ္ငန္းေတြကို တြဲျပီး မလုပ္ရင္ ဓါးျပတိုက္ရမလား။" ဟူ၍ ေတာ္လွန္ေရးတပ္ေခါင္းေဆာင္ အေနျဖင့္ ေစာဒက တက္

ေကာင္း တက္ပါမည္။ ေတာ္လွန္ေရးကို တပ္သက္သက္ျဖင့္ ဖြဲ႕စည္းလည္ပတ္ျခင္း မဟုတ္ပါ။ အရပ္ဘက္အဖြဲ႕အစည္းမ်ား

ရွိပါသည္။ ၄င္းတို႕က တာ၀န္ယူျပီး ေတာ္လွန္ေရးတပ္၏ လိုအပ္ခ်က္ကို ျဖည့္ဆည္းရပါမည္။ ေကအင္ယူသည္ ဤ အတိုင္းပင္

က်င့္သံုးလွ်က္ရွိေၾကာင္း နားလည္ပါသည္။


ဗိုလ္ခ်ဳပ္ၾကီး မူတူးေဆးဖိုးအေနျဖင့္ "က်ဳပ္ ဦးစီးခ်ဳပ္လုပ္ခဲ့ သမွ် တပ္အေနနဲ႕ ဘယ္တုန္းကမွ စီးပြားေရး မလုပ္ခဲ့ဘူး။

ေနာင္လဲ လုပ္မွာ မဟုတ္ဘူး။ လုပ္ဘို ့လဲ မညႊန္ၾကားဘူး။" ဟူ၍ အမ်ားသိ ရွင္းလင္းလိမ့္မည္ဟု ေျမွာ္လင့္သည္။

စစ္ဦးစီးခ်ဳပ္အေနျဖင့္ တပ္ေအာက္ေျခထု၏ လုိအပ္ခ်က္မ်ားကို ျဖည့္ဆည္းရန္ သေဘာရိုးျဖင့္ ေဆာင္ရြက္ခဲ့မႈမ်ား ျဖစ္ပါက

ျပန္လည္ညွိနိုင္းတင္ျပျပီး ေနာင္မျဖစ္ေအာင္ေရွာင္ၾကဥ္မည္ဟု တာ၀န္ခံလွ်င္ ညီညြတ္ေရးအတြက္ အကူအပံ႕ မ်ား

ျဖစ္ေလမလားဟု ေျမွာ္မွန္းပါသည္။ စစ္တပ္တြင္ တာ၀န္ထမ္းေဆာင္ဆဲ မည္သည့္ တပ္မႈးတပ္သား ကိုမွ် စီးပြားေရး

လုပ္ငန္းတြင္ တာ၀န္ေပးအပ္ျခင္း မျပဳသင့္ပါ။ ဤမူကို ယခုကစ၍ တင္းၾကပ္စြာလိုက္နာလုပ္ေဆာင္ျခင္းျဖင့္ ေတာ္လွန္ေရး

အဖြဲ႕အစည္းမ်ား၌ ေနာင္ အလားတူ ျပသနာမ်ိဳးမျဖစ္ရန္ ေရွာင္လႊဲနိဳင္မည့္အျပင္ အနာဂါတ္ျပည္ေထာင္ စု အတြက္ပါ

အုတ္ျမစ္ေကာင္း ခ်ရာေရာက္ပါမည္။


အပစ္အခတ္ရပ္စဲေရးကို စီးပြားေရး ေျမွာ္မွန္းခ်က္ျဖင့္ လုပ္သင့္သလား။


ဖက္ဒရယ္ျပည္ေထာင္စု တည္ေဆာက္ေရးအေပၚအေျခခံသည့္ စစ္မွန္ သည္႕ျပည္တြင္းျငိမ္းခ်မ္းေရး နိုင္ငံေရး ရည္မွန္းခ်က္ကို

ကိုင္စြဲကာ ေကအင္ယူဗဟိုသည္ အပစ္အခတ္ရပ္စဲေရး လုပ္ေဆာင္ေနျခင္းဟု နားလည္ပါသည္။ အပစ္အခတ္ ရပ္စဲေရးကို

စီးပြားေရးရည္မွန္းခ်က္ျဖင့္ မလုပ္သင့္ပါ။ အကယ္၍ ေကအင္ယူ အလံေအာက္မွ ခြဲထြက္၊ သီးျခား အဖြဲ႕ တခုထပ္ေထာင္၊

အပစ္အခတ္ရပ္စဲေရး ကို အခြင့္ေကာင္းယူကာ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းမ်ား လုပ္မည္ဆိုပါက မည္မွ်အထိ လက္ေတြ႕ အက်ိဳးရွိမရွိ

သံုးသပ္ရန္လိုပါမည္။


မြန္ျပည္သစ္ပါတီ သည္ အပစ္အခတ္ရပ္စဲေရးကို ၁ရ နွစ္တာ လုပ္ခဲ့ျပီး ျဖစ္ပါသည္။ စစ္အစိုးရက ပါတီအား လုပ္ငန္း လိုင္စင္မ်ား

တဘက္က ခ်ေပးေသာ္လည္း အျခားတဘက္က၄င္းလုပ္ငန္း မ်ား အလုပ္မျဖစ္ရန္ အေနွာက္အယွက္ ျပဳသည္။ ပါတီအေနျဖင့္

စီးပြားေရးအရ ဟုတၱိပတၱိ ထိထိေရာက္ေရာက္ အက်ိဳးမရွိခဲ့ပါ။ အပစ္အခတ္ရပ္စဲခဲ့ ေသာ အျခားအဖြဲ႕ငယ္အေတာ္မ်ားမ်ားတြင္

စီးပြားေရးလုပ္ငန္းမ်ား လုပ္ခြင့္ရခဲ့သည့္ ထိပ္ပိုင္း သို႕မဟုတ္ အလတ္ပိုင္း စစ္ ဘက္၊ အရပ္ဘက္ ေခါင္းေဆာင္အေတာ္မ်ားမ်ား

ပုဂၢိဳလ္တဦးျခင္း အရ ၾကီးပြားခ်မ္းသာ သြားၾကသည္။ ေအာက္ေျခ ရဲေဘာ္ထုမ်ားနွင့္ လူထုမ်ားမွာ ဆင္းရဲတြင္းမွ မတက္ခဲ့ပါ။

ေက်ာင္းပရိဝုဏ္အတြင္း၌ တုိက္စစ္ဆင္ျခင္း by Lu Cifer on Saturday, October 13, 2012 at 1:55am ·



ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ အေျခစုိက္တကၠသုိလ္ေက်ာင္းႀကီး တစ္ေက်ာင္းကေနပါေမာကၡဘဝျဖင့္ အၿငိမ္းစား ယူသြားၿပီး ျဖစ္သူ ဆရာတစ္ေယာက္ႏွင့္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ မၾကာခဏဆုိသလုိ စကားစျမည္ ေျပာျဖစ္ပါသည္။ ထုိစကားစျမည္တြင္ ကားဆရာက "တုိက္စစ္" အေၾကာင္းေျပာကာ ရယ္ပဲြဖဲြ႕ပါသည္။ "တုိက္စစ္" တဲ့။ တကၠသုိလ္ေက်ာင္းထဲက တုိက္စစ္။ ဤတြင္ပညာေရးေလာကႏွင့္ တုိက္စစ္ဘာဆုိင္လုိ႔တုန္းဟု ဆႏၵေစာသူ တုိ႔က ေမးႏုိင္ပါသည္။ ေရလည္ေအာင္ရွင္းျပပါရေစဦး။

စစ္ေရးေလာက၌ တုိက္စစ္၊ ထုိးစစ္၊ ခံစစ္၊ ေျပာက္က်ားစစ္ စသည္ စသည္ျဖင့္ ေသနဂၤဗ်ဴဟာ အမ်ဳိးမ်ဳိးရွိသည္ကုိ အမ်ားအသိျဖစ္ပါသည္။ ယခုက တကၠသုိလ္ေက်ာင္းပရိဝုဏ္ထဲက "တုိက္စစ္"။

ထုိဆရာတုိ႔၏ ဘာသာရပ္က အဂၤလိပ္ဘာသာျဖင့္ သင္ယူကာ အဂၤလိပ္ဘာသာျဖင့္ပင္ ျပန္လည္ေျဖဆုိရသည့္ ဘာသာရပ္ျဖစ္ပါသည္။ သုိ႔ျဖင့္ တစ္ေန႔စာ ေမး-အေျဖလႊာမ်ား စစ္ေဆးအၿပီး အမွတ္မ်ား ထည့္သြင္းၾကစဥ္ သံသယျဖစ္ဖြယ္ ခုံနံပါတ္တစ္ခုကုိ သြားေတြ႕လုိက္ၾကရသည္ဟု ဆုိပါသည္။ ထုိခုံနံပါတ္ရွင္က ဘာသာရပ္တုိင္း လုိလုိတြင္ အမွတ္ေကာင္းေကာင္း ျမင့္ျမင့္ေတြရထားၿပီး တစ္ခုတည္းေသာ ဘာသာရပ္၌ အလြန္ညံ့ဖ်င္း စုတ္ျပတ္သည့္ အမွတ္ကုိသာရထားသည္ဟု ဆုိပါသည္။

ဤတြင္ ဆရာ၊ ဆရာမႀကီးအခ်ဳိ႕တုိ႔ သံသယျဖစ္ကာ ထုိညံ့ဖ်င္းစုတ္ျပတ္သည့္ အေျဖလႊာကုိ ထုတ္ၾကည့္ရာ ေခါင္းနားပန္းႀကီးသြားၾကရသည္ဟု ဆုိပါသည္။
အေၾကာင္းမွာ အလြန္တရာ အဆင့္အတန္းျမင့္သည့္ အဂၤလိပ္စာအေရးအသားျဖင့္ ဘာသာရပ္ကုိ ပုိင္ပုိင္ႏုိင္ႏုိင္ ေျဖဆုိထားေၾကာင္းေတြ႕လုိက္ရေသာေၾကာင့္ဟု ဆုိပါသည္။ သုိ႔ျဖင့္ ထုိအေျဖလႊာစစ္ေဆးသည့္ နည္းျပဆရာမ ကုိ ေခၚရပါသည္။ ဘယ္လုိစစ္ေဆးသလဲ ေမးရပါသည္။ ဆရာမကလည္း ႐ုိး႐ုိးသားသားပဲျဖစ္ပါသည္။ မည္သည့္ ပေယာဂတစ္စုံတစ္ရာမွ မရွိပါ။

Friday, October 12, 2012

Kho Lian

Vansangva Library – Vansangva စာၾကည့္တိုုက္

ျပည္ေထာင္စုျမန္မာႏိုင္ငံ ေခၚ ဒီမိုကေရစီ ႏိုင္ငံသစ္ ထူေထာင္ေရး သမိုင္း၀င္မွတ္တမ္းမ်ား။
Historical Documents on the making of a new democratic Nation – the “Union of Burma”
VanSangVa Library1 by vansangva


Contents မာတိကာ

၁။ သမိုင္း၀င္ ပင္လံုစာခ်ဳပ္ (၁၉၄၇)
၂။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း ၏ “လမ္းညႊန္ျပဌာန္းခ်က္ (ရ) ခ်က္”။ (၁၉၄၇)*
၃။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း ဦးေဆာင္ ေရးဆြဲ ခဲ့ေသာ “ျပည္ေထာင္စုျမန္မာႏိုင္ငံ အေျခခံဥပေဒ ပထမူၾကမ္း”။ (၁၉၄၇)
၄။ အေျခခံဥပေဒေရးဆြဲေရး ေကာ္မီတီ ႏွင့္ အလုပ္ၾကံခံရသည့္ အာဇာနည္ ေခါင္းေဆာင္ ႀကီး မ်ားစာရင္း။
၅။ ျပည္ေထာင္စုျမန္မာႏိုင္ငံ အေျခခံဥပေဒ (၁၉၄၇)
၆။ ဦးထြန္းျမင့္ (ေတာင္ႀကီး) ၏ “ျပည္ေထာင္စု အတြင္းမွ တန္းတူေသာ ရွမ္းျပည္”။ (၁၉၅၇)*
၇။ ကခ်င္ျပည္နယ္ ၀န္ႀကီးေဟာင္း ဦး ဇန္ထားရွင္ ၏ “ဒီမိုကေရစီေျပာင္းျပန္”။ (၁၉၅၈)*
၈။ ခ်င္းေက်ာင္းသားေခါင္းေဆာင္ေဟာင္း / ၁၉၉၀ အေရြးေကာက္ခံ အမတ္ ဦးလ်န္အုပ္ ၏ “ခ်င္းလူငယ္မ်ား အၾကံေပးတင္ျပခ်က္”။ (၁၉၆ဂ)*
၉။ ဒဂုန္တာရာ ၏ “ေအာက္ခ်င္းငွက္ေတးသံ”ေဆာင္းပါး။ ခ်င္းမဂၢဇင္း၊ တကၠသိုလ္မ်ား – ရန္ကုန္ (၁၉ဂ၂ – ၁၉ဂ၃)*
၁၀။ ABSDF ၏ “ဖက္ဒရယ္လ္”။ (၁၉၉၄)
၁၁။ ေမာင္ျမတ္ႏိုင္ ၏ “၂၀၀၈ အေျခခံဥပေဒ၊ ေရြးေကာက္ပြဲ ဆိုင္ရာ ဥပေဒ ေတြနဲ႕ အနာဂတ္ ႏိုင္ငံေရး အလားအလာမ်ား” စာတမ္း။ (၂၀၁၀)

*ဤ စာအုပ္ စာတမ္း ႏွင္ ေဆာင္းပါးမ်ား ကို ဆလိုင္းလ်န္မႈန္း စုေဆာင္းျပဳစုသည့္ “ၿငိမ္းခ်မ္းစြာ အတူယွဥ္တြဲေနထိုင္ေရး၀ါဒ မွသည္ စစ္မွန္ေသာ ဖက္ဒရယ္ျပည္ေထာင္စု စနစ္ ဆီသို႕” (တတိယတြဲ) ၊ ပင္လံု စာခ်ဳပ္ကို လက္မွတ္ေရးထိုးခဲ့ၾကေသာ တိုင္းရင္းသား လူမ်ိဳးမ်ား ၏ ျပည္ေထာင္စု အေပၚ ေ၀ဖန္သံုးသပ္သည့္ စာတမ္းမ်ား။ စာအုပ္ မွ ထုတ္ႏႈတ္ေဖၚျပထားျခင္းျဖစ္ပါသည္။



၁. The Panglong Agreement – ပင္လံုစာခ်ဳပ္ (၁၉၄၇)

သမိုင္း၀င္ ပင္လံုစာခ်ဳပ္ ၏ အႏွစ္သာရ မ်ား။
ျပည္ေထာင္စုျမန္မာႏိုင္ငံ ေခၚ ဒီမိုကေရစီ လူ႕ေဘာင္သစ္ တရပ္ ကို အရွည္သျဖင့္ ခိုင္ခိုင္မာမာ တည္ေဆာက္ ႏိုင္ေရး အတြက္ ခိုင္မာေသာ ေျခခံအုတ္ျမစ္ မ်ား။
    ရွမ္း၊ ကခ်င္၊ ခ်င္း တုိ႕သည္ ဗမာ နဲ႕ အတူ ၿဗိတိသွ် ကြ်န္သေဘာက္ ဘ၀ မွ ရုန္းထြက္ၿပီး လြတ္လပ္၍ တန္းတူေသာ ျပည္ေထာင္စု ဒီမိုကေရစီ ႏိုင္ငံ သစ္ ကိုတည္ေထာင္ၾကမည္။
    ထူေထာင္လတၱံ႕ေသာ ျပည္ေထာင္စု ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ျပည္နယ္မ်ားသည္ ဘ႑ာေရးဆိုင္ရာ ကိုယ္ပိုင္ ျပဌာန္းပိုင္ခြင့္ အပါ အ၀င္ အမ်ိဳးသား ကိုယ္ ပိုင္ျပဌာန္း ပိုင္ခြင့္မ်ား ကို အျပည့္ အ၀ရရွိခံစားေစရမည္။
    ဗမာ ႏွင့္ အတူတကြ ပူးေပါင္းထူေထာင္ မည့္ ျပည္ေထာင္စု ႏိုင္ငံတြင္ရွမ္း၊ ကခ်င္၊ခ်င္း အစရွိသည္တို႕သည္ ဗမာ အပါအ၀င္အျခားေသာျပည္ေထာင္ စု အဖြဲ႕ ၀င္ အမ်ိဳးသား မ်ားနည္းတူ ကမၻာ႕ ဒီမုိကေရစီ ႏိုင္ငံမ်ားမွ ျပည္သူ အမ်ား ခံစားရရွိ ၾကသည့္ ဒီမိုကေရစီ အခြင့္အေရးမ်ား ကို ခံစားၾကရမည္။
    ရွမ္း၊ ကခ်င္၊ ခ်င္း တုိ႕သည္ ဗမာ နဲ႕ အတူ ၿဗိတိသွ် ကြ်န္သေဘာက္ ဘ၀ မွ ရုန္းထြက္ၿပီး လြတ္လပ္၍ တန္းတူေသာ ျပည္ေထာင္စု ဒီမိုကေရစီ ႏိုင္ငံ သစ္ ကိုတည္ေထာင္ၾကမည္။
    ထူေထာင္လတၱံ႕ေသာ ျပည္ေထာင္စု ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ျပည္နယ္မ်ားသည္ ဘ႑ာေရးဆိုင္ရာ ကိုယ္ပိုင္ ျပဌာန္းပိုင္ခြင့္ အပါ အ၀င္ အမ်ိဳးသား ကိုယ္ ပိုင္ျပဌာန္း ပိုင္ခြင့္မ်ား ကို အျပည့္ အ၀ရရွိခံစားေစရမည္။

Monday, October 8, 2012

ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ဟာ တိုင္းရင္းသားေရးရာေတြကို ဘယ္လို ကိုင္တြယ္ေတာ့မလဲ။ ေအာင္ထူး (ေရွ႕ေန) by Aung Htoo on Friday, July 20, 2012 at 10:28am ·


ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္သည္ ဖက္ဒရယ္ျပည္ေထာင္စု တည္ေဆာက္ေရးအတြက္ ၂၀၀၈ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒအား အေျခအျမစ္မွေန၍ ျပင္သည့္နည္းျဖင့္ တိုင္းရင္းသားေရးရာမ်ားကို ကိုင္တြယ္ေတာ့မည္လား။

စစ္အစိုးရတည္ေထာင္ထားေသာ လႊတ္ေတာ္အတြင္းတြင္ တိုင္းရင္းသားေရးရာမ်ားနွင့္ စပ္လွ်ဥ္း၍ ေဒၚေအာင္ဆန္းစု ၾကည္ က မၾကာခင္ ေဆြးေႏြးေျပာၾကားလိမ့္မည္ ဟူေသာသတင္းထြက္ေပၚလာခဲ့သည္။ ဤတြင္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစု ၾကည္ သည္ တိုင္းရင္းသားေရးရာမ်ားကို မည္သည့္အေျခခံမွေန၍ စတင္ကိုင္တြယ္ေတာ့မည္နည္း၊ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံ ဥပေဒျပင္ဆင္ေရးနွင့္ ဆက္စပ္ေတာ့မည္လား ဟူ၍ လူထု အေနျဖင့္ သိျခင္ၾကေတာ့မည္ ျဖစ္သည္။  ျပီးခဲ့သည့္ ၾကား ျဖတ္ေရြးေကာက္ပြဲ၌ ၂၀၀၈ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံ ဥပေဒအား ျပင္ဆင္သြားမည္ဟူ၍ လူထုအား မဲဆြယ္ကတိျပဳခဲ့ေသာ္ လည္း ဖြဲ႕စည္းပံု၏ မည္သည့္ အပိုင္းက႑ကို ျပင္ဆင္သြားမည္ဟူ၍ အမ်ိဳးသားဒီမိုကေရစီ အဖြဲ႕ခ်ဳပ္ အေနျဖင့္ တိတိ က်က် ထုတ္ျပန္ေၾကျငာသည္ကို မေတြ႕ရေသးပါ။

၂၀၁၂ ခုနွစ္ ဇူလိုင္လ ၁၅ ရက္ေန႕တြင္ ရွမ္းတိုင္းရင္းသား ဒီမိုကေ၇စီအဖြဲ႕ခ်ဳပ္၊ ရခိုင္ ဒီမိုကေ၇စီအဖြဲ႕ခ်ဳပ္၊ မြန္ ဒီမို ကေ၇စီအဖြဲ႕ခ်ဳပ္၊ ဇိုမီး ဒီမိုကေ၇စီအဖြဲ႕ခ်ဳပ္၊ ကရင္အမ်ိဳးသားဒီမိုကေရစီ ကြန္ဂရက္၊ ကခ်င္ျပည္နယ္ အမ်ိဳးသား ဒီမို ကေရစီ ကြန္ဂရက္၊ ခ်င္း တိုးတက္ေရးပါတီ အစရွိေသာ တိုင္းရင္းသားပါတီမ်ား စည္းေ၀းျပီးတိုင္းရင္းသား လူမ်ိဳးမ်ား အခြင့္အေရး အေျခခံ အရင္းအျမစ္သည္ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ ပံုစံမက်မွဳ အေပၚမွာ မူတည္ေၾကာင္း၊ သို ့ျဖစ္၍ ၂၀၀၈ ခုနွစ္ ဖြဲ ့စည္းပံုအေျခခံဥပေဒကို ျပဳျပင္လိုက္ျခင္းက သာလွ်င္ ျပသနာအရပ္ရပ္ကို ေျဖရွင္းရာေရာက္မည္ဟု အားလံုးက သေဘာတူ ဆံုးျဖတ္ေၾကာင္းျဖင့္ ေရးသားကာ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ထံ ေပးပို ့ခဲ့သည္ ဟု သိရသည္။

စင္စစ္အားျဖင့္မူ တိုင္းရင္းသားေခါင္းေဆာင္မ်ား၏ ဤသေဘာထားထုတ္ေဖၚခ်က္ကို ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ယခုမွ သာ ၾကားသိရသည့္ အသစ္အဆန္း မဟုတ္ပါ။ လြန္ခဲ့ေသာ နွစ္ေပါင္းမ်ားစြာကထဲက ရွင္းရွင္းလင္းလင္းၾကားသိခဲ့ျပီး ျဖစ္သည္။ ေတာင္ၾကီး ဦးထြန္းျမင့္ ဆိုေသာ ရွမ္းတိုင္းရင္းသား ေခါင္းေဆာင္ၾကီးမွာ ၁၉၆၁ ခုနွစ္ေတာင္ၾကီးညီလာခံ၌ ဖက္ဒရယ္ျပည္ေထာင္စု တည္ေဆာက္ေရးကို ဦးေဆာင္တင္ သြင္းခဲ့သူျဖစ္သည့္အျပင္ ကမာၻေပၚရွိနိုင္ငံမ်ား၏ ဖြဲ႕စည္း ပံုအေျခခံ ဥပေဒအေတာ္ မ်ားမ်ားကို ေလ့လာျပီး ဖက္ဒရယ္အေျခခံမွ ရွင္းျပနိုင္သူျဖစ္သည္။ ေတာင္ၾကီး ဦးထြန္းျမင့္ မွာ ရွမ္း တိုင္းရင္းသား မ်ား သာမက ျပည္ေထာင္စု စစ္စစ္တည္ေဆာက္ေရးအတြက္ ဦးတည္လွဳပ္ရွားေနၾကေသာ အျခား တိုင္းရင္းသားေခါင္း ေဆာင္မ်ား၊ အဖြဲ ့အစည္းမ်ား အားလံုးနီးပါးကပါ ေလးစားရသူျဖစ္သည္။ ယခုေတာ့ ကြယ္ လြန္သြားရွာ ပါျပီ။

ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္၏ ရွမ္းျပည္စည္းရံုးေရးခရီးစဥ္အတြင္း ေတာင္ၾကီးျမိဳ ့ကိုေရာက္ခဲ့ရာ ဦးထြန္းျမင့္က“ေဒၚေအာင္ ဆန္းစုၾကည္၊ ခင္ဗ်ား ရဲ႕ဖခင္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း ရွိတံုးကလိုဘဲ ရွမ္းျပည္ကို ခင္ဗ်ားလဲေရာက္လာျပန္ျပီ။ ျပည္ေထာင္ စု တည္ေဆာက္ေရး နဲ ့ပတ္သက္ျပီး နိုင္ငံေရးေခါင္းေဆာင္ေတြ ပါတီ  အဖြဲ ့အစည္းေတြရဲ႕  ကတိစကား ေတြကိုေတာ့ တန္ဘိုး ထားပါရဲ႕။ ဒါေပမယ့္ သူတို ့ေတြက တည္ျမဲၾက တာ မဟုတ္ဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ဖက္ဒရယ္ျပည္ေထာင္စု တည္ ေဆာက္ေရးအေပၚမွာ အေျခခံျပီး ကြ်န္ေတာ္တို ့တိုင္းရင္းသားေတြရဲ႕ အခြင့္ အေရး ေတြကို ဖြဲ႕ စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ နဲ႕အညီ ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ေပးတာကို လိုျခင္တယ္။” ဟုေျပာၾကားခဲ့ေၾကာင္း ေလ့လာရသည္။

ေတာင္ၾကီး ဦးထြန္းျမင့္ေျပာၾကားခဲ့သည့္ စကားမ်ိဳးကိုပင္ လက္ရွိတိုင္းရင္းသားေခါင္းေဆာင္မ်ားက ေျပာၾကားလွ်က္ ရွိျပန္ပါျပီ။ ေတာင္ၾကီး ဦးထြန္းျမင့္ နွင့္ ယခုလက္ရွိတိုင္းရင္းသားေခါင္းေဆာင္မ်ား၏ ေျပာၾကားခ်က္ ကြာျခားမွဳေတာ့ ရွိသည္။ ယင္းမွာ ေတာင္ၾကီး ဦးထြန္းျမင့္ အသက္ထင္ရွားရွိစဥ္က ၂၀၀၈ ခုနွစ္ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံ မေပၚေသးပါ။ ယခု ၂၀၀၈ ဖြဲ ့ စည္းပံုအေျခခံဥပေဒေပၚျပီးျဖစ္သည့္အျပင္ ၄င္းနွင့္အညီ တည္ေဆာက္ထားေသာ လႊတ္ေတာ္မ်ား တိုင္းနွင့္ ျပည္နယ္ အသီးသီး၌ ေပၚေပါက္ေနျပီး ျဖစ္သည္။ ဤသို ့ေသာ ျဖစ္ထြန္းတိုးတက္မွဳမွာ ျမန္မာနိုင္ငံ၌ ယခင္တံုးက တၾကိမ္မွ် မတည္ရွိခဲ့၊ ယခု ေဖၚေဆာင္ဖန္တည္းေပးထားျပီး တိုင္းရင္းသားမ်ား၏ အခြင့္အေရးကို အာမခံခ်က္
ေပးထား လိုက္ျပီ ဟူ၍ စစ္ေခါင္းေဆာင္သစ္ ေဟာင္းမ်ား၊ ဦးသိန္းစိန္ဦးေဆာင္သည့္ လက္ရွိ စစ္အစိုးရတာ၀န္ရွိသူမ်ားက ထပ္ ခါ တလဲလဲ ထုတ္ေဖၚလာၾက သည္။

Min Zin: What Aung San Suu Kyi didn’t say during her visit ...

Min Zin: What Aung San Suu Kyi didn’t say during her visit ...: Posted By Min Zin    Tuesday, October 2, 2012 - 11:23 AM The Lady continues her  U.S. tour . Aung San Suu Kyi has already visited W...

ကရင္အမ်ိဳးသားအစည္းအရံုးအတြင္း စည္းရံုးေရးျပသနာနွင့္ ျပည္တြင္းျငိမ္းခ်မ္းေရး အပိုင္း (၁)



ကရင္အမ်ိဳးသား အစည္းအရံုး (ေကအင္ယူ) ၏ ထိပ္ပိုင္းေခါင္းေဆာင္သံုးဦးအာ
း တာ၀န္မ်ားမွ ထုတ္ပယ္ လိုက္ သည့္ သတင္းမ်ားထြက္ေပၚလာျပီး
ေနာက္ အဖြဲ႕အစည္းအေနျဖင့္ ကြဲျပဲေတာ့မည္လားဟူေသာ စိုးရိမ္ပူပန္မႈမ်
ား သည္ စာေရး သူအပါအ၀င္ လူထုမ်ား အတြင္း အေတာ္ပင္ ၾကီးမားစြာ
ျဖစ္ေပၚလွ်က္ရွိသည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ပါနည္း။

ရွစ္ေလးလံုးအေရးေတာ္ပံုၾကီး ျပီးသည့္ေနာက္ ေထာင္ေပါင္းမ်ားစြာေသာ ေက်ာင္းသား၊ ျပည္သူ မ်ားသည္ တိုင္းရင္း သား လက္နက္ကိုင္ေတာ္လွန္ေရး
အင္အားစုမ်ား အေျချပဳရာ ေဒသမ်ားသို ့လည္းေကာင္း၊ ဗမာျပည္ကြန္ျမဴနစ္ပါတီ အေျခစိုက္ရာ ရွမ္းျပည္အေရွ႕ေျမာက္ေဒသရွိ လြတ္ေျမာက္နယ္ေျမသို႕
လည္းေကာင္း ေရာက္ရွိခိုလံႈခဲ႕ၾကရာ စာေရးသူ လည္း တဦးအပါ၀င္ျဖစ္ခဲ့သည္။ လက္နက္ကိုင္ေတာ္လွန္ေရးနွင့္ အျခား နည္းလမ္းေပါင္းစံုသံုးျပီး
စစ္အာဏာရွင္ စနစ္ အား ဆက္လက္တိုက္ပြဲ၀င္ရန္ၾကိဳးပမ္းခဲ့ၾကသည္။ ေတာ္လွန္လိုသည့္ ေက်ာင္းသားမ်ား၊ လူထုမ်ားအား ေကာင္းမြန္စြာ လက္ခံၾကိဳဆို
ေနရာခ်ထားျပီး တတ္နိုင္သမွ် ေကြ်းေမြး ေထာက္ပံ့ခဲ့သည့္ တိုင္းရင္းသား လက္နက္ကိုင္ ေတာ္ လွန္ေရး အဖြဲ႕အစည္းမ်ားအနက္ ေကအင္ယူသည္
ေရွ႕တန္းမွပါ၀င္ခဲ့သည္။

မိမိအေနျဖင့္ ေက်းဇူးရွင္သဘြယ္သေဘာထားသတ္မွတ္ခဲ့သည့္ အဖြဲ႕အစည္းမ်ားအနက္တြင္ ေကအင္ယူသည္ ထိပ္တြင္ ရွိသည္။ ၁၉၉၉ မွ ၂၀၀၄ ခုနွစ္
မ်ားတ၀ိုက္တြင္ အရွိန္အ၀ါၾကီးမားခဲ့သည့္ ျမန္မာျပည္ ဒီမိုကရက္တစ္ မဟာမိတ္ အဖြဲ႕ခ်ဳပ္ကို ဦးေဆာင္ ခဲ့ေသာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ၾကီးျမ နွင့္ တေျဖးေျဖးနွင့္ အနီးကပ္
ဆက္ဆန္မိရင္း ၄င္းသည္ စစ္ အစိုးရ အဆက္ဆက္က ၀ါဒျဖန္႕ခဲ႕သလို လူဆိုး လူမိုက္ၾကီး တဦးမဟုတ္ဘဲ သူရသတၱိ နွင့္ ျပည့္စံုသည့္ ေတာ္လွန္ေရးသမားၾကီး
တဦးျဖစ္မွန္းသိခဲ့သည္။ ေလးစားခ်စ္ခင္ ခဲ့သည္။ “ ကိုယ့္လူမ်ိဳးကို ခ်စ္တယ္ဆိုတာ အျခားလူမ်ိဳးကို မုန္းဘို႕ မဟုတ္ဘူး ” ဟူသည့္ ၄င္း၏ ရိုးရွင္းေသာ
လူမ်ိဳးေရးအျမင္ ဆိုင္ရာသင္ၾကားခ်က္ကို အမွတ္ရေနဆဲျဖစ္သည္။

အလားတူပင္ ၁၉၈၉ ခုနွစ္ေနာက္ပိုင္းမွစ၍ ယေန႕အထိေခါင္းေဆာင္လွ်က္ရွိေသာ ေကအင္ယူေခါင္းေဆာင္မ်ား အပါ အ၀င္ မိမိနွင့္ဆက္ဆန္ထိေတြ႕
မိသမွ်မ်ားမွာ တနည္းမဟုတ္တနည္း ေလးစားခ်စ္ခင္ဘြယ္ေကာင္း သူမ်ားျဖစ္ ေၾကာင္း ေတြ႕ရသည္။ ကိုယ္က်ိဳးစြန္႕ အနစ္နာခံလွ်က္ ကရင္အမ်ိဳးသား
အေရးသာမက ျမန္မာအပါအ၀င္ တိုင္းရင္းသားအားလံုး အတြက္ ဖက္ဒရယ္ျပည္ေထာင္စု တည္ေဆာက္ေရး၊ စစ္မွန္ေသာ ျပည္တြင္းျငိမ္းခ်မ္းေရး
ရရွိေရး တို ့အတြက္ စြမ္းစြမ္း တမန္ တိုက္ပြဲ၀င္လွ်က္ရွိသူမ်ား ျဖစ္ေၾကာင္းေတာက္ေလွ်ာက္ေလ့လာခြင့္ရခဲ့သည္။ ယခု ဤ အစည္းအရံုးၾကီးမွာ အကြဲ
အျပဲျဖစ္ေတာ့မည္လား ဟူသည့္ စိုးရိမ္မႈသည္ အျခားသူမ်ားထက္ မေလ်ာ့နည္းဘဲ ခံစားမိလာသည္။ ေဒါက္တာ စင္သီယာေမာင္ ကဲ႕သို ့နိုင္ငံေရး
လုပ္ငန္းမ်ားနွင့္ မစြက္ဘက္ဘဲ ေဆးပညာသန္႕သန္႕ ျဖင့္ လူထုအက်ိဳးျပဳလုပ္ငန္း လုပ္ေနသူကပင္လွ်င္ စိုး၇ိမ္ပူပန္ေၾကာင္း ထုတ္ေဖၚခ်က္ကို
ေလ့လာနုိင္ပါသည္။

မန္းကိုကို ~ Mahn Ko Ko: ကရင္ကရင္ ဘယ္လုိထင္ ~ ေစာက္ရမ္းပဒဲေကာ အရိပ္ေတြျမင္

မန္းကိုကို ~ Mahn Ko Ko: ကရင္ကရင္ ဘယ္လုိထင္ ~ ေစာက္ရမ္းပဒဲေကာ အရိပ္ေတြျမင္:   ေခါင္းစဥ္ၾကမ္းေတာ့ လန္႔သြားၾကမလား မသိဘူး ။    အမွန္ေတာ့ ကိုယ့္ဖင္ကိုယ္လွန္ျပရတာ သိပ္ေကာင္းလွတယ္ေတာ့ မဟုတ္ ။ အထူးသျဖင့္ ကရင္လို ...

Sunday, October 7, 2012

The Panglong Agreement – ပင္လံုစာခ်ဳပ္ (၁၉၄၇)

Kho Lian

Vansangva Library – Vansangva စာၾကည့္တိုုက္

ျပည္ေထာင္စုျမန္မာႏိုင္ငံ ေခၚ ဒီမိုကေရစီ ႏိုင္ငံသစ္ ထူေထာင္ေရး သမိုင္း၀င္မွတ္တမ္းမ်ား။
Historical Documents on the making of a new democratic Nation – the “Union of Burma”
VanSangVa Library1 by vansangva


Contents မာတိကာ

၁။ သမိုင္း၀င္ ပင္လံုစာခ်ဳပ္ (၁၉၄၇)
၂။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း ၏ “လမ္းညႊန္ျပဌာန္းခ်က္ (ရ) ခ်က္”။ (၁၉၄၇)*
၃။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း ဦးေဆာင္ ေရးဆြဲ ခဲ့ေသာ “ျပည္ေထာင္စုျမန္မာႏိုင္ငံ အေျခခံဥပေဒ ပထမူၾကမ္း”။ (၁၉၄၇)
၄။ အေျခခံဥပေဒေရးဆြဲေရး ေကာ္မီတီ ႏွင့္ အလုပ္ၾကံခံရသည့္ အာဇာနည္ ေခါင္းေဆာင္ ႀကီး မ်ားစာရင္း။
၅။ ျပည္ေထာင္စုျမန္မာႏိုင္ငံ အေျခခံဥပေဒ (၁၉၄၇)
၆။ ဦးထြန္းျမင့္ (ေတာင္ႀကီး) ၏ “ျပည္ေထာင္စု အတြင္းမွ တန္းတူေသာ ရွမ္းျပည္”။ (၁၉၅၇)*
၇။ ကခ်င္ျပည္နယ္ ၀န္ႀကီးေဟာင္း ဦး ဇန္ထားရွင္ ၏ “ဒီမိုကေရစီေျပာင္းျပန္”။ (၁၉၅၈)*
၈။ ခ်င္းေက်ာင္းသားေခါင္းေဆာင္ေဟာင္း / ၁၉၉၀ အေရြးေကာက္ခံ အမတ္ ဦးလ်န္အုပ္ ၏ “ခ်င္းလူငယ္မ်ား အၾကံေပးတင္ျပခ်က္”။ (၁၉၆ဂ)*
၉။ ဒဂုန္တာရာ ၏ “ေအာက္ခ်င္းငွက္ေတးသံ”ေဆာင္းပါး။ ခ်င္းမဂၢဇင္း၊ တကၠသိုလ္မ်ား – ရန္ကုန္ (၁၉ဂ၂ – ၁၉ဂ၃)*
၁၀။ ABSDF ၏ “ဖက္ဒရယ္လ္”။ (၁၉၉၄)
၁၁။ ေမာင္ျမတ္ႏိုင္ ၏ “၂၀၀၈ အေျခခံဥပေဒ၊ ေရြးေကာက္ပြဲ ဆိုင္ရာ ဥပေဒ ေတြနဲ႕ အနာဂတ္ ႏိုင္ငံေရး အလားအလာမ်ား” စာတမ္း။ (၂၀၁၀)

*ဤ စာအုပ္ စာတမ္း ႏွင္ ေဆာင္းပါးမ်ား ကို ဆလိုင္းလ်န္မႈန္း စုေဆာင္းျပဳစုသည့္ “ၿငိမ္းခ်မ္းစြာ အတူယွဥ္တြဲေနထိုင္ေရး၀ါဒ မွသည္ စစ္မွန္ေသာ ဖက္ဒရယ္ျပည္ေထာင္စု စနစ္ ဆီသို႕” (တတိယတြဲ) ၊ ပင္လံု စာခ်ဳပ္ကို လက္မွတ္ေရးထိုးခဲ့ၾကေသာ တိုင္းရင္းသား လူမ်ိဳးမ်ား ၏ ျပည္ေထာင္စု အေပၚ ေ၀ဖန္သံုးသပ္သည့္ စာတမ္းမ်ား။ စာအုပ္ မွ ထုတ္ႏႈတ္ေဖၚျပထားျခင္းျဖစ္ပါသည္။


 

၁. The Panglong Agreement – ပင္လံုစာခ်ဳပ္ (၁၉၄၇)

သမိုင္း၀င္ ပင္လံုစာခ်ဳပ္ ၏ အႏွစ္သာရ မ်ား။
ျပည္ေထာင္စုျမန္မာႏိုင္ငံ ေခၚ ဒီမိုကေရစီ လူ႕ေဘာင္သစ္ တရပ္ ကို အရွည္သျဖင့္ ခိုင္ခိုင္မာမာ တည္ေဆာက္ ႏိုင္ေရး အတြက္ ခိုင္မာေသာ ေျခခံအုတ္ျမစ္ မ်ား။
    ရွမ္း၊ ကခ်င္၊ ခ်င္း တုိ႕သည္ ဗမာ နဲ႕ အတူ ၿဗိတိသွ် ကြ်န္သေဘာက္ ဘ၀ မွ ရုန္းထြက္ၿပီး လြတ္လပ္၍ တန္းတူေသာ ျပည္ေထာင္စု ဒီမိုကေရစီ ႏိုင္ငံ သစ္ ကိုတည္ေထာင္ၾကမည္။
    ထူေထာင္လတၱံ႕ေသာ ျပည္ေထာင္စု ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ျပည္နယ္မ်ားသည္ ဘ႑ာေရးဆိုင္ရာ ကိုယ္ပိုင္ ျပဌာန္းပိုင္ခြင့္ အပါ အ၀င္ အမ်ိဳးသား ကိုယ္ ပိုင္ျပဌာန္း ပိုင္ခြင့္မ်ား ကို အျပည့္ အ၀ရရွိခံစားေစရမည္။
    ဗမာ ႏွင့္ အတူတကြ ပူးေပါင္းထူေထာင္ မည့္ ျပည္ေထာင္စု ႏိုင္ငံတြင္ရွမ္း၊ ကခ်င္၊ခ်င္း အစရွိသည္တို႕သည္ ဗမာ အပါအ၀င္အျခားေသာျပည္ေထာင္ စု အဖြဲ႕ ၀င္ အမ်ိဳးသား မ်ားနည္းတူ ကမၻာ႕ ဒီမုိကေရစီ ႏိုင္ငံမ်ားမွ ျပည္သူ အမ်ား ခံစားရရွိ ၾကသည့္ ဒီမိုကေရစီ အခြင့္အေရးမ်ား ကို ခံစားၾကရမည္။
    ရွမ္း၊ ကခ်င္၊ ခ်င္း တုိ႕သည္ ဗမာ နဲ႕ အတူ ၿဗိတိသွ် ကြ်န္သေဘာက္ ဘ၀ မွ ရုန္းထြက္ၿပီး လြတ္လပ္၍ တန္းတူေသာ ျပည္ေထာင္စု ဒီမိုကေရစီ ႏိုင္ငံ သစ္ ကိုတည္ေထာင္ၾကမည္။
    ထူေထာင္လတၱံ႕ေသာ ျပည္ေထာင္စု ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ျပည္နယ္မ်ားသည္ ဘ႑ာေရးဆိုင္ရာ ကိုယ္ပိုင္ ျပဌာန္းပိုင္ခြင့္ အပါ အ၀င္ အမ်ိဳးသား ကိုယ္ ပိုင္ျပဌာန္း ပိုင္ခြင့္မ်ား ကို အျပည့္ အ၀ရရွိခံစားေစရမည္။

ပင္လံုစာခ်ဳပ္ (၁၉၄၇) ကို အျပည့္ အစံုဖတ္ရန္ / ဆြဲခ်ရန္