Wednesday, October 3, 2012

Aung Khaing Myint ေဒၚစုနဲ႔ ၃၉ ဗုိက္ပူၾကီးလုိ ျမန္မာ့ႏုိင္ငံေရး....အပုိင္း(၁) by Swe Swe Kyi on Sunday, September 30, 2012 at 11:36pm ·


ေဒၚစုနဲ႔ ၃၉ ဗုိက္ပူၾကီးလုိ ျမန္မာ့ႏုိင္ငံေရး



မန္က်ည္ဒိန္ယိန္း



ေဒၚစု လႊတ္ေတာ္ထဲ၀င္မယ္ဆုိ္ေတာ့ ေဒၚစုက ပြား ႏုိင္တဲ့စြမ္းရည္ရွိတယ္ဆုိပီး လုိတာထက္ ပုိပီး ဦး၀င္းတင္က ေျမွာက္ေပးခဲ့တယ္။



တခါ က်မ္းက်ိန္စာသားနဲ႔ ပတ္သက္ပီး ေဒၚစုတေယာက္ လႊတ္ေတာ္ တက္ရေကာင္းႏုိး မတက္ရေကာင္းႏုိး ေ၀ခြဲမရ ျဖစ္ေနခ်ိန္မွာ လႊတ္ေတာ္ထဲက တုိင္းရင္းသားပါတီတခ်ိဳ႔က ေဒၚစုကုိ လာသာလာပါဆုိပီး ပင့္ၾကတယ္။ ေဒၚစုကုိ လုိတာထက္ပုိပီး အထင္ၾကီးတဲ့ တုိင္းရင္းသားပါတီေတြအဖို႔ေတာ့ ေဒၚစုသာ လႊတ္ေတာ္တက္ရင္ လႊတ္ေတာ္ အင္အား ခ်ိန္ခြင္လွ်ာ ေျပာင္းသြားမယ္လုိ႔ ထင္ခဲ့ၾကပုံရတယ္။



တကယ္တန္း ေဒၚစု လႊတ္ေတာ္ထဲေရာက္ေတာ့ ေဒၚစုတေယာက္ ထဘီ အက်ီ စုံခ်ပ၀ါေတြ ပြား ေနတာကလြဲပီး ႏုိင္ငံေရးအရ ဘာမွ မပြားႏုိင္တာကုိ ျမန္မာျပည္သူေတြ ျပည္တြင္း သံဃာေတာ္ေတြ သတိထားမိလာတာ ေတြ႔ရပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ေဒၚစုကုိ အားနာတဲ့စိတ္နဲ႔ ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း မေ၀န္ဖန္ဘဲ ေစာင့္ၾကည့္ေနတာ ျဖစ္ပါတယ္။



အေျခခံဥပေဒ ျပင္ဆင္မယ္ စစ္တပ္ကုိ စည္းရုံးမယ္ဆုိတဲ့ ေဒၚစုဟာ လႊတ္ေတာ္ထဲက စစ္ဗိုလ္တေယာက္ေတာင္ စကားေျပာခြင့္ရရဲ့လားဆုိတာ ေမးစရာပါ။

ေသခ်ာတာကေတာ့ ေဒၚစုဟာ လႊတ္ေတာ္တက္တဲ့အခ်ိန္ကေန ဒီေန႔ထိ ျပည္သူအတြက္ ႏုိင္ငံေရးျပဳျပင္မႈေတြ ေရြးေကာက္ပြဲ ရည္မွန္းခ်က္ေတြ ဘာမွ အေကာင္အထည္ မေဖာ္ႏုိင္တာ ထင္ရွားပါတယ္။


လူငယ္တို႔ ႏုိင္ငံကို ဦးေဆာင္မယ္ဆုိရင္ by Myanmar Online News on Thursday, September 27, 2012 at 8:35pm ·




လူ႔ေဘာင္တြင္းမွာ လူငယ္နဲ႔ လူၾကီး ျခားနားမွုေတြ အရမ္းမ်ားလာပါတယ္။ လူၾကီးေျပာတဲ့ စကား လူငယ္နားထဲ မဝင္ေတာ့သလို၊ လူငယ္ေျပာတဲဲ့ စကားလည္း လူၾကီးနားထဲ မဝင္ေတာ့ ပါဘူး။ တကၠသိုလ္စာသင္ခန္းေတြထဲမွာ လူစံုမေနေတာ့ပါဘူး။ မိဘထမင္းဝုိင္း မွာမစံုေတာ့ပါဘူး။ အိမ္အခ်ိန္မွန္ ျပန္မေရာက္ေတာ့ပါဘူး။ ကလပ္မွာ၊ ဘီယာဆိုင္မွာ၊ အႏွိပ္ခန္းမွာ၊ ေပ်ာ္ပြဲစားတန္းမွာ၊ ေလာင္ကစားဝိုင္းမွာ၊ လက္ဘက္ရည္ဆိုင္မွာ၊ ဂိမ္းဆိုင္မွာ၊ ပန္းျခံမွာ လူငယ္အေရအတြက္ေတြ တိုးသထက္တိုးလာပါတယ္။

ဒီေတာ့ လူငယ္ေတြထဲမွာ အၾကမ္းအားျဖင့္ ႏွစ္မ်ိဳးထြက္ေပၚလာပါတယ္။ တစ္မ်ိဳးက စာၾကမ္းပိုးနဲ႔ တစ္မ်ိဳးက ျဖစ္သလို ျဖစ္ပါတယ္။ စားၾကမ္းပိုးဆုိတာကေတာ့ ထံုးစံအတိုင္း ပတ္ဝန္းက်င္ ေလ့လာမွုအားနည္းျပီး အရာရာကို မ်က္ကြယ္ရွုျပီး ကိုယ့္လမ္းကိုေလွ်ာက္ေန သူ ျဖစ္ပါတယ္။ ေနာက္တစ္မ်ဳိးကေတာ့ စာလည္း လုပ္ခ်င္လုပ္မယ္။ မလုပ္ခ်င္မလုပ္ဘူး။ အလုပ္လည္း လုပ္ခ်င္လုပ္မယ္။ မလုပ္ခ်င္မလုပ္ဘူး။ အေပ်ာ္အပါး ခံုမင္မယ္။ ၾကားေနက် အတိုင္းဆုိရင္ ဂိမ္းေဆာ့မယ္၊ ေဘာ္ဒါေတြန႔ဲလိမ့္မယ္ အစရွိသျဖင့္တို႔ ျဖစ္ပါတယ္။ စားၾကမ္းပိုးလည္း မေကာင္းသလို၊ ျဖစ္သလို လူငယ္လည္း မေကာင္းပါဘူး။

ဒီေတာ့ လူၾကီးေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက ထြက္တဲ့ ေလသံက ဒီလိုပါ “ဒီေခတ္ကေလးေတြ ေတာ္ေတာ္ပ်က္ဆီး ေနျပီ၊ မင္းတို႔ဆီ ငါတုိ႔ႏိုင္ငံလက္ဆင့္ကမ္းရမွာ ရင္ေလးသကြာ” ဆုိတာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ စာဖတ္သူတို႔ ခံႏိုင္ပါသလား။ ကိုယ္တိုင္ကေရာ္ တကယ္ပ်က္ဆီး ေနျပီလား။ အမွန္ေတာ့ လူၾကီး လူငယ္ၾကား ျခားနားမွု ၾကီးမားလာျခင္းေၾကာင့္ ဒီလို အသံမ်ား ထြက္လာျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီေတာ့ ပညာ သင္ၾကားဆဲနဲ႔ လုပ္ငန္းခြင္ စတင္ဝင္ေရာက္ေနတဲ့ လူငယ္မ်ားအတြက္ ဒီစာက ရည္ရြယ္ပါ တယ္။

၁။ ပညာသင္ၾကားျခင္း

ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ေျပာၾကပါတယ္။ သင္သာသင္ေနတာ၊ ဘာမွအက်ိဳးမရွိဘူး။ စာေမးပြဲေတြလည္း တစ္ခုျပီးတစ္ခု၊ အစရွိသျဖင့္ ျငီးျငဴတတ္ၾကပါတယ္။ ဒီမွာ ျငီးျငဴျပီး အေၾကာင္းျပခ်က္အမ်ိဳးမ်ိဳးကို ပညာကို အေလးမထားသူဟာ တကယ္ လူညံ့ျဖစ္ပါတယ္။ အခ်ိဳ ႔ကဥာဏ္ေကာင္းတယ္။ တို႔ႏိုင္ငံ ပညာေရးက အဆင့္ႏွိမ့္လို႔ စာမလုပ္ခ်င္ဘူး လို႔ဆုိပါတယ္။ အမွန္ဆုိ ဒီလုိႏွိမ့္ပါတယ္လို႔ ယူဆရင္ ကိုယ္က အမ်ားထက္သာေအာင္ လုပ္ျပရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ခရီးတစ္ခုကို ဆံုးေအာင္မသြားရေသးပဲ ဒီခရီးက မပင္ပန္းဘူး (သုိ႔မဟုတ္) မခက္ခဲဘူးလို႔ ဟစ္ေၾကြးေနလို႔မရပါ။ ကိုယ္က ခရီးတစ္ခုလံုးကို ဆံုးေအာင္ ေလွ်ာက္ထားမွ အမ်ိဳးမ်ိဳး ျပန္လည္ေဝဖန္ႏိုင္မွာျဖစ္ပါတယ္။ ခက္တယ္ဆုိ လဲခက္တယ္၊ လြယ္တယ္ဆုိလည္း လြယ္တယ္ ေျပာျပႏိုင္ေအာင္ ၾကိဳးစားျခင္းျဖင့္ သက္ေသျပရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါမွ ကိုယ္က အမ်ားအားထားရမယ့္ လူတစ္ေယာက္ ျဖစ္လာ မွာ ျဖစ္ပါတယ္။

လြယ္ပါသလား။ လြယ္တယ္ဆုိရင္ နံပါတ္တစ္ျဖစ္ေအာင္ၾကိဳးစားျပီး သက္ေသျပလိုက္ပါ။ သင္ယူရန္ ခက္ခဲေနပါသလား အေကာင္းဆံုး ျဖစ္ေအာင္ ၾကိဳးစားျပီး ဒီအခက္အခဲကို သက္ေသျပႏိုင္ေအာင္ ၾကိဳးစားပါ။ ဒါဆုိ ပညာေရးစနစ္တစ္ခုလံုး ေျပာင္းလဲမသြားေတာင္ ကိုယ္က ဒီထဲမွာ အေကာင္းဆံုး ျဖစ္ေနပါျပီ။ ေက်ာင္းမလစ္ပါနဲ႔။ အတန္းမပ်က္ပါနဲ႔၊ ဆရာ၊ဆရာမမ်ားကို ေလးစားပါ။ ပညာကုိ ေလးစားပါ။ ပညာဆုိတာ အျမဲသင္ၾကားေန ရတာျဖစ္ပါတယ္။ ေက်ာင္းျပီးေပမယ့္ ကိုယ္ေရာက္ရာအရပ္မွာ အျမဲတမ္း သင္ယူေလ့ လာေနရတာ ျဖစ္ပါတယ္။

Tuesday, October 2, 2012

ကရင္ရိုးရာ ခ်ည္ျဖဴလက္ခ်ည္ပြဲ၊ ဘားအံ KIC (Karen Information Center)/shared ခြန္ခမ္းဒြမ္ သာမည's photo.

စနစ္က်တယ္...။
ကရင္ရိုးရာ ခ်ည္ျဖဴလက္ခ်ည္ပြဲ၊ ဘားအံ
KIC (Karen Information Center)
ဒီပံုကိုႀကည္ ့ၿပီးက်ေနာ္ကမွတ္ခ်က္ေပးလိုက္တယ္၊ပြဲၿပင္ဆင္သူေတြ၊ပြဲက်င္းပေရးေကာ္မတီမ်ားကို
လည္းေလးစားသြားမိတယ္၊အထူးသၿဖင္ ့ဒီပံုေလးကိုရုိက္လိုက္တဲ ့ကင္မရာမင္ကိုမေလးစားပဲမေန
ႏိုင္ေလာက္ေအာင္ၿဖစ္သြားလို ့ပါပဲ၊စနစ္က်တယ္..ဗ်ာ။
 
 

လႊတ္ေတာ္ဟာ ျမန္မာနိုင္ငံရဲ႕ တန္ဘိုးရွိတဲ့ ဥပေဒစနစ္တစံုလံုးကို ဖ်က္သိမ္းပစ္ေတာ့မွာလား။ (ေအာင္ထူး) by Aung Htoo on Tuesday, October 2, 2012 at 12:50pm ·



ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒဆိုင္ရာ ခံုရံုး တရားသူၾကီးကိုးဦးအား အေရးယူ ဖိအားေပး နုတ္ထြက္ေစလိုက္ ျပီး ေနာက္ လႊတ္ေတာ္သည္ ဥပေဒစနစ္တစံုလံုးကိုပါ အနွစ္သာရအားျဖင့္ ဖ်က္သိမ္းေတာ့မည့္ စိုးရိမ္ဘြယ္အေနအထားမ်ားအား ေတြ႕ျမင္ေနရ သည္။ ျမန္မာနိုင္ငံသည္ ငါးပါးသာမက သံဃာစင္ပါ ေမွာက္ပါေတာ့မည္။ အဘယ္ေၾကာင့္နည္း။

လႊတ္ေတာ္တရပ္ျခင္းစီက ဖြဲ႕စည္းလိုက္သည့္ ေကာ္မတီ မ်ားသည္ ျပည္ေထာင္စု အဆင့္မရွိေၾကာင္း တိုင္းျပည္၏ အျမင့္ဆံုး ခံုရံုး က ခ်မွတ္လိုက္ေသာ စီရင္ခ်က္မွာ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒအရ အတည္ျဖစ္ေနပါလွ်က္  ဤဆံုးျဖတ္ခ်က္ကို မလိုက္နာဘဲ လႊတ္ေတာ္သည္ ၄င္း၏ ေကာ္မတီမ်ားအား ျပည္ေထာင္စု အဆင့္ျဖင့္ ဇြတ္အတင္းက်င့္သံုးေစလွ်င္၊ ျမန္မာနိုင္ငံ၏ ဥပေဒစနစ္အား အေျခခံအားျဖင့္ ဖ်က္သိမ္းျပီးရာ ေရာက္သြားေသာေၾကာင့္ျဖစ္သည္။

ဖြဲ႕စည္းပံုဆိုင္ရာခံုရံုးတရားသူၾကီးအားလံုး နုတ္ထြက္သြားျပီ ျဖစ္သျဖင့္ ၄င္းတို႕ခ်မွတ္ထားခဲ့ေသာ ဆံုးျဖတ္ခ်က္မွာ အလိုအေလွ်ာက္ ပ်က္ျပယ္သြားျပီဟူ၍ လႊတ္ေတာ္အမတ္တဦး
ျဖစ္သူ ဦးသိန္းညြန္႕က ေျပာဆိုသြား ခဲ့ေၾကာင္း ဘီဘီစီက စက္တဘၤာလ (၆) ရက္ေန႕ တြင္ အသံလႊင့္သြားခဲ့သည္။ ဤအတိုင္းပင္ လႊတ္ေတာ္အမတ္အမ်ားစုကလည္း ထင္မွတ္
ေနၾကပံုရသည္။ ယင္းအခ်က္မွာ လံုး၀ လြဲမွား ေနပါသည္။ ယင္းကို သာမန္လူထုမ်ား နားလည္နိုင္ရန္မွာ ျမန္မာနိုင္ငံ၏ ဥပေဒစနစ္ကို ျပန္လည္ေလ့လာဘို႕ လိုပါမည္။

ကမၻာတြင္ အဓိကအားျဖင့္ ဥပေဒစနစ္နွစ္ခုသာ ရွိပါသည္။ အဂၤလိပ္ဘာသာအားျဖင့္ Common Law နွင့္ Civil Law ဥပေဒ စနစ္မ်ား ဟူ၍ေခၚသည္။ ျမန္မာနိုင္ငံသည္ ျဗိတိသွ် ကိုလိုနီ အုပ္ခ်ဳပ္မႈေအာက္တြင္ ေနခဲ့ ရစဥ္အတြင္း ကြန္မြန္းေလာ Common Law ဥပေဒ စနစ္ကို အေမြဆက္ခံခဲ့သည္။ နယ္ခ်ဲ႕စနစ္ကို မည္သူမွ် မၾကိဳက္ၾကပါ။ သို႕ရာတြင္ နယ္ခ်ဲ့စနစ္ေအာက္မွ ရရွိခဲ့ေသာ ကြန္မြန္းေလာ ဥပေဒစနစ္ကို မူ ျမန္မာနိုင္ငံ သမိုင္းတြင္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းအပါအ၀င္ မည္သည့္ နိုင္ငံေရးေခါင္းေဆာင္၊ မည္သည့္ ဥပေဒ ပညာ ရွင္ ကမွ် တိုက္ခိုက္ေျပာဆိုခဲ့ျခင္း မရွိ၊ ယေန႕တိုင္ တန္ဘိုးထားကာ လက္ခံက်င့္သံုးေနဆဲျဖစ္သည္။

ၿပည္ေထာင္စုတပ္ လိုအပ္ေနဆဲ ******************* ဗညားရံ ဇူလုိင္လ ၁၃၊ ၂၀၁၂။



လက္ရွိအစိုးရ အေနအထားဟာမွာ ဒုသမၼတက ဦးျမင့္ေဆြ ျဖစ္လာစရာရွိလို႔ သမၼတ ဦးသိန္းစိန္က အစိုးရအဖြဲ႕တြင္းမွာ အေျပာင္းအလဲ အနည္းငယ္ လုပ္ရပါတယ္။ ၾကည့္ရတာ အေရးႀကီးလို႔ သူ႔လက္စြဲေတာ္ ဦးေအာင္ၾကည္နဲ႔ ဦးေအာင္မင္းကို အနားမွာ ေခၚထားခ်င္ပုံ ရတယ္။ သမၼတ ဦးသိန္းစိန္ အေနနဲ႔ ဒါေတြကို လုပ္သင့္လုပ္ထိုက္ပါတယ္။

တပ္မေတာ္မီဒီယာမ်ားကို ေလ့လာၾကည့္ယင္ လက္ရွိတပ္မေတာ္ဟာ ျပည္သူမ်ားကို ရန္သူသဖြယ္ သေဘာထားေနဆဲ ျဖစ္ေၾကာင္း ေတြ႔ရမွာ ျဖစ္တယ္။ တပ္မေတာ္လို႔ ဆိုတယ့္ေနရာမွာ သာမန္အၾကပ္တပ္သားမ်ားကို ဆိုလိုတာ မဟုတ္ဘဲ အရာရွိႀကီးမ်ာကိုပဲ ေျပာလိုရင္း ျဖစ္တယ္။ သူတို႔ဟာ ျပည္သူတို႔နဲ႔ ရင္းရင္းႏွီးႏွီး ေနယင္ ခန္႔ညားမႈ အားနည္းမွာကို စိုးေၾကာက္ေနပုံလည္း ရတယ္။ သူတို႔ကို မခ်စ္ေသာ္ ေနပါေစ၊ ေၾကာက္ေနမွ ေတာ္ကာက်မယ္လို႔ သေဘာထားပုံ ရပါတယ္။

တုိင္းရင္းသား လက္နက္ကိုင္မ်ားကိုေတာ့ ျပည္တြင္းရန္သူမ်ားလို႔ သူတို႔ သေဘာထားပါတယ္။ သူတို႔လူေတြကလည္း အဲဒီလိုပဲ ရည္ၫႊန္းၾကပါတယ္။ ျပည္တြင္းရန္သူမ်ားကို အရင္ရွင္းရမယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။ ဒီရပ္တည္ခ်က္ဟာ ဒီကေန႔အထိ မေျပာင္းလဲေသးပါ။ တိုင္းရင္းသားမ်ားကို ကိုယ္ပိုင္ျပဌာန္းခြင့္ ေပးဖို႔ အင္မတန္ ဝန္ေလးၾကပါတယ္။ တိုင္းရင္းသားမ်ားကို တန္းတူသေဘာမထားႏိုင္ၾကပါ။ လူမ်ဳိးစြဲ ပါတီစြဲ ပုဂၢဳိလ္စြဲ မထားပါနဲ႔လို႔ ေျပာယင္လည္း လူမ်ဳိးေနာက္ခံ၊ ပါတီေနာက္ခံ၊ အဖြဲ႕ေနာက္ခံ၊ ပုဂၢဳိလ္ေရးေနာက္ခံ မရွိဘဲ ဗမာျပည္မွာ ဘာမွ လႈပ္လို႔ မရေသးပါဘူး။

အၿမဲတမ္း ေျပာေနက်တခုကေတာ့ တပ္က ဥပေဒကေန သီးျခားရပ္တည္ႏိုင္စြမ္း ရွိတာကိုပါ။ တိုင္းရင္းသား လက္နက္ကိုင္ အဖြဲ႕အစည္းမ်ားကို ဥပေဒေဘာင္အတြင္း ဝင္ေရာက္ၾကဖို႔ ဦးသိန္းစိန္တို႔ ေဆာ္ၾသေနၾကတယ့္အခ်ိန္မွာ ဗမာတပ္မေတာ္ကို ဥပေဒျပင္ပမွာ ရပ္တည္ခြင့္ ေပးထားပါတယ္။ ဒါေတြဟာ ေျခာက္ေျပာတာ မဟုတ္ပါ။ အေျခခံဥပေဒအရ လႊတ္ေတာ္တိုင္းမွာ (၂၅) ရာခိုင္ႏႈန္း ရထားတယ္၊ အစိုးရအဖြဲ႕မွာ နယ္စပ္၊ ကာကြယ္ေရး၊ ျပည္ထဲေရးကို ကိုင္ထားခြင့္ ရထားတယ္၊ ဒုသမၼတတဦး ရွယ္ယာ ရထားတယ္။ ဒါက နည္းနည္းေနာေနာမွ မဟုတ္တာပဲ။

Monday, October 1, 2012

ဆရာမွတ္စု (၁) by Lu Cifer on Saturday, September 29, 2012 at 6:40am ·




ကၽြန္ေတာ္ေက်ာင္းဆရာျဖစ္စက ငါဘြဲ႔ရတစ္ေယာက္ပဲ မူလတန္းေလာက္ေတာ့ သင္ႏိုင္မည္ဟု ထင္မွတ္ခဲ့ပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ မူလတန္းဆရာအျဖစ္ တာဝန္က်ရာရြာသို႔ စတင္ေရာက္စဥ္က ေက်ာင္းအုပ္ဆရာႀကီးက သူငယ္တန္းကို ဝင္သင္ခိုင္းျခင္းကို စိတ္ဆိုးခဲ့မိသည္။ သို႔ေသာ္ ေက်ာင္းအုပ္ဆရာႀကီးကို ဘြဲ႔မရ၊ ဟယ္ရီတန္ ၇ တန္းႏွင့္ ေက်ာင္းအုပ္ျဖစ္လာတာပဲဟု အထင္ေသးၿပီး သူငယ္တန္းသို႔ စာဝင္သင္ပါသည္။ ေက်ာင္းအုပ္ဆရာ ႀကီးက ႐ံုးခန္းထဲ ဝင္သြားသည္။

ကၽြန္ေတာ္တာဝန္က်ရာ မူလတန္းေက်ာင္းေလးသည္ ေပ ၆၀ x ၁၅ ေပ ေက်ာင္းတစ္ေက်ာင္းျဖစ္ပါသည္။ စာသင္ခန္း အခန္းခြဲထားျခင္းမရွိ။ ခမ္းမႀကီးထဲတြင္ သူငယ္တန္းမွ စတုတၳတန္းအထိ အတန္း ၅ တန္းခြဲကာ ခံုစီ ထားျခင္းသာျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ တစ္တန္းမွ စာသင္ စာေအာ္ေနလွ်င္၊ ေနာက္တစ္တန္းက စာသင္လို႔မရ၊ စာဖတ္ခိုင္း၊ သခ်ၤာတြက္ခိုင္းေလာက္႐ံုသာရသည္။ ဒါကလည္း ဆရာအခ်င္းခ်င္း နားလည္မႈႏွင့္ ထိန္းသိမ္းကာ သင္ၾကားရသည့္ စနစ္တစ္ခုျဖစ္သည္။

ဆရာေပါက္စ အမွန္တကယ္ ေခ်ာက္က်ခဲ့ရသည္။ သူငယ္တန္းကေလးေတြက ကၽြန္ေတာ့္ကို မ်က္လံုေလးေတြ အျပဴးသားႏွင့္ ၾကည့္ေနၾကသည္။ ကၽြန္ေတာ္က အလြယ္ဆံုးျဖစ္သည့္ ျမန္မာစာကိုသင္ရန္ ေျဖျဖဴကို ေကာက္ကိုင္ၿပီး ေက်ာက္သင္ပုန္းေပၚတြင္ ေရးလိုက္သည္။ ေျမျဖဴေခ်ာင္းက ေထာက္ခနဲ က်ဳိးသြားသည္။ ေျမျဖဴကို ေဖာင္တိန္လိုကိုင္ၿပီးေဘာေပၚသို႔ေရးလိုက္သျဖင့္ က်ဳိးသြားျခင္းျဖစ္သည္။ ေျဖျဖဴကိုင္တာကအစ ဆရာေလာကတြင္ စနစ္ရွိပါသည္။

ကခ်င္လြတ္လပ္ေရး တပ္မေတာ္ (ေကအိုင္ေအ) ဒုတိယ စစ္ဦးစီးခ်ဳပ္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ဂြမ္ေမာ္ႏွင့္ ေတြ႔ဆံုျခင္း Written by မင္းထက္စံ



“အစိုးရနဲ႔ ေဆြးေႏြးတဲ႔အခါ တပ္ေတြေရႊ႕ဖို႔ ကိစၥေတြမွာ မဆံုးျဖတ္ ႏိုင္ဘူး။ တပ္ကိစၥေတြပါလာရင္ ေဆြးေႏြးလို႔ မရေတာ့ဘူး။”

အစိုးရ တပ္မေတာ္ႏွင့္ ကခ်င္ လြတ္လပ္ေရး တပ္မေတာ္တို႔ တိုက္ပြဲ ျဖစ္ပြားေနသည္မွာ တစ္ႏွစ္ႏွင့္ သံုးလ ေက်ာ္ခဲ့ၿပီ ျဖစ္သည္။ အပစ္အခတ္ ရပ္စဲေရး အတြက္ ေတြ႕ဆံု ေဆြးေႏြး ညႇိႏႈိင္းမႈမ်ား ျပဳလုပ္ ေနေသာ္လည္း အဆင္မေျပေသးေပ။ လတ္တေလာ အေနအထားတြင္လည္း တိုက္ပြဲမ်ား ျပင္းထန္လ်က္ ရွိေနေသာေၾကာင့္ ယင္းတိုက္ပြဲ အေျခအေနမ်ားႏွင့္ အပစ္အခတ္ ရပ္စဲေရး ညႇိႏႈိင္းမႈ အဆင္မေျပ ျဖစ္ေနရသည့္ အေျခအေနမ်ားကို ကခ်င္လြတ္လပ္ေရး တပ္မေတာ္(ေကအိုင္ေအ)၏ ဒုတိယ စစ္ဦးစီးခ်ဳပ္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ ဂြမ္ေမာ္ႏွင့္ The Voice Weekly တို႔ ေတြ႕ဆံု ေမးျမန္း ခဲ့သည္မ်ားမွ ေကာက္ႏုတ္ ေဖာ္ျပ အပ္ပါသည္။

Voice : အစိုးရတပ္နဲ႔ ေကအိုင္ေအ တိုက္ပြဲ ျဖစ္ေနတာ တစ္ႏွစ္ ေက်ာ္ေနၿပီ။ တခ်ဳိ႕ကလည္း ခုျဖစ္ေနတဲ့ တိုက္ပြဲ က ခြဲထြက္ေရး အတြက္ တိုက္ေန တယ္လို႔လည္း ေျပာ ၾကပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္ တို႔ နားလည္ ထားတာက ကိုယ္ပိုင္အုပ္ခ်ဳပ္ခြင့္ ေတာင္း တယ္လို႔ ၾကားထားပါ တယ္။ အဲဒီအေပၚ မွာ တိက်တဲ့ သေဘာ ထားကို ေျပာျပေပးပါခင္ဗ်။