Monday, December 10, 2012

ေတာ္လွန္ေရး ဆုိတာ ၾကားေန လို႕ မရဘူး. . .

ေတာ္လွန္ေရး ဆုိတာ ၾကားေန လို႕ မရဘူး. . .

ျပည္တြင္းစစ္ႀကီး ျဖစ္လာေတာ့ ေတာင္ပိုင္းခြဲထြက္ျပည္နယ္စုေတြနဲ႕ ေျမာက္ပိုင္း ျပည္ေထာင္စုတပ္ေတြ အျပင္းအထန္တိုက္ခုိက္ၾက၊ ႏွစ္ဘက္ က်ဆံုးတာေတြ ေအာင္ျမင္တာေတြ ႐ွိလာေတာ့ သမၼတလင္ကြန္းက ေျပာခဲ့တယ္။

" ခုလို စစ္ႀကီးျဖစ္လာေတာ့ ႏွစ္ဘက္စလံုးက ဘုရားသခင္ကို ၿပိဳင္တူ တ မိၾကမွာပဲ။ ဒီေတာ့ ဘုရားသခင္အေနနဲ႕ တၿပိဳင္နက္ တခ်ိန္တည္းမွာေတာ့ ႏွစ္ဘက္စလံုးကို ရပ္တည္ေပးလိမ့္မယ္ က်ေနာ
္မထင္ဘူး။ မွန္တဲ့ဘက္ကပဲ ရပ္တည္ေပးလိမ့္မယ္၊ က်ေနာ္တုိ႕ ကိုယ့္ရပ္တည္ခ်က္ကို ကုိယ္မွန္တယ္ဆုိတဲ့ ယံုၾကည္ခ်က္အျပည့္နဲ႕ တိုက္ဖို႕ပဲ လိုပါတယ္။
က်ေနာ္တို႕ မွန္တယ္ဆုိတာ ဘုရားသခင္က သက္ေသ ျပပါလိမ့္မယ္.."

တဲ့။

သင္ဆဲတာကို ငါဘုရားမယူ

Lu Bo and 2 other people shared News of Myanmar's photo.
သင္ဆဲတာကို ငါဘုရားမယူ
တစ္ခါက ပုဏၰားက ဘုရားကို ေစတ၀န္ေက်ာင္းေရွ႔မွာ ေန႔တိုင္းလာဆဲတယ္။ ၾကာေတာ့လည္း သူ႔ဘာသာသူ ရပ္သြားတယ္။ ဒီေလာက္ဆဲေနတာ ဘာေၾကာင့္ ဘာမွၿပန္မေၿပာတာလဲလို႔ ဗုဒၶကုိေမးတယ္။
ဗုဒၶက – အသင္ ပုဏၰား ငါဘုရားဥပမာေပးမယ္။ သင္က လက္ေဆာင္တစ္ခုေပးခ်င္လို႔ ယူလာတယ္။ ယူလာတဲ့ပစၥည္းကို ေပးတာ ၿငင္းလို႔ရွိရင္ လက္ေဆာင္ကဘယ္သူ႔ဆီမွာရွိေနမလဲ။ ပုဏၰားၾကီးက ကုိယ္လက္ထဲမွာပဲ ရွိေနမွာပါတဲ့။ အဲ့ဒီလိုပဲ သင္ဆဲတာကို ငါဘုရားမ
ယူဘူးတဲ့။

ဒါ့ေၾကာင့္ ကိုယ္က ယူလိုက္လို႔ ခံေနရတာပါေနာ္။
ကိုယ္စိတ္ဆင္းရဲမႈၿဖစ္ရတာဟာ ကိုယ့္ဘက္ကပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္မႈ ပါေနတယ္ဆိုတာကို သေဘာေပါက္ဖို႔ လိုတယ္။
ဒုကၡၿဖစ္လာဖို႔ မိမိကုိယ္တိုင္က ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ေနတယ္။
ဒါကို သေဘာေပါက္ရင္ အင္မတန္ေကာင္းတယ္။
ဒါ့ေၾကာင့္ တရားအားထုတ္ၿပီးေတာ့ ကိုယ့္စိတ္ကို ကိုယ္ၾကည့္ၿပီးေတာ့ မိမိကုိယ္ကို အဲ့ဒီလိုဒုကၡမေရာက္ေအာင္ မတိုးတက္ေအာင္ မၾကီးပြားေအာင္ လုပ္ေနတာေတြကို ၿမင္ၿပီးေတာ့ ရပ္တန္႔လိုက္မယ္ ဖယ္ရွားလိုက္မယ္ဆိုရင္ ကိုယ့္ဘ၀မွာ ပိုေခ်ာလာပါလိမ့္မယ္။


‘ဆရာေတာ္ ဦးေဇာတိက’

____________________________________
Reference and Credit to -အႏွိူင္းမဲ႔ စာတိုေပစမ်ား
Posted By Admin Team[NOM]
(email:newsofburma.myanmar@gmail.com)
သင္ဆဲတာကို ငါဘုရားမယူ
တစ္ခါက ပုဏၰားက ဘုရားကို ေစတ၀န္ေက်ာင္းေရွ႔မွာ ေန႔တိုင္းလာဆဲတယ္။ ၾကာေတာ့လည္း သူ႔ဘာသာသူ ရပ္သြားတယ္။ ဒီေလာက္ဆဲေနတာ ဘာေၾကာင့္ ဘာမွၿပန္မေၿပာတာလဲ
လို႔ ဗုဒၶကုိေမးတယ္။
ဗုဒၶက – အသင္ ပုဏၰား ငါဘုရားဥပမာေပးမယ္။ သင္က လက္ေဆာင္တစ္ခုေပးခ်င္လို႔ ယူလာတယ္။ ယူလာတဲ့ပစၥည္းကို ေပးတာ ၿငင္းလို႔ရွိရင္ လက္ေဆာင္ကဘယ္သူ႔ဆီမွာရွိေနမလဲ။ ပုဏၰားၾကီးက ကုိယ္လက္ထဲမွာပဲ ရွိေနမွာပါတဲ့။ အဲ့ဒီလိုပဲ သင္ဆဲတာကို ငါဘုရားမ
ယူဘူးတဲ့။

အာဏာမက္ေမာရူးသြပ္ျခင္းမရွိတဲ့ တို့ ဗိုလ္ခ်ဳပ္..

အာဏာမက္ေမာရူးသြပ္ျခင္းမရွိတဲ့ တို့ ဗိုလ္ခ်ဳပ္..
လက္ေအာက္ငယ္သားေတြကို ျငိဳျငင္မွဳ မျပဳပဲ ဆိုဆံုးမတတ္တဲ့ တို ့ဗိုလ္ခ်ဳပ္...
ခုေခတ္မွာ သူလိုဗိုလ္ခ်ဳပ္.. တေယာက္မွ မရွိေတာ့ျပီ..
‎"ခင္ဗ်ား ဘယ္သူလဲ.. ဘယ္သြားမလို႔လဲ.."အေစာင့္ရဲေဘာ္ေလးက ေမးလိုက္သည္..။ ပံုပန္းကိုလည္းၾကည့္ပါဦးေလ..။ ေခါင္းေမြးေတြက စုတ္ဖြာ..၊ ေမးရိုးကားကား မ်က္စိေပါက္က်ဥ္းက်ဥ္း
၀တ္ထားတာကလည္း စြပ္က်ယ္လက္တို တစ္ပတ္ရစ္ေယာပုဆိုး..၊ သဲၾကိဳးနီ ေလယာဥ္ပ်ံဖိနပ္နွင့္ ပိန္ကပ္ကပ္ မြဲေျခာက္ေျခာက္...."က်ဳပ္ ဗိုလ္ေအာင္ နဲ႔ ေတြ႕ခ်င္လို႔ပါ.."ရံုးကိစၥလား အိမ္ကိစၥလား ဆိုေတာ့ "အိမ္မွာေတြ႔ျပီး ေျပာမွျဖစ္မယ့္ ရံုးကိစၥပဲ.."တဲ့..။
 

ထိုင္းႏိုင္ငံသည္ ပညာေရးအကဲျဖတ္အဆင့္တြင္ အညံ့ဆံုးျဖစ္ေန Written by ေရႊေမာင္

Lu Bo shared Miraculous Master For English Language's photo.
ထိုင္းႏိုင္ငံသည္ ပညာေရးအကဲျဖတ္အဆင့္တြင္ အညံ့ဆံုးျဖစ္ေန
 Written by ေရႊေမာင္ 

ႏို၀င္ဘာလ ၂၈ ရက္ေန႔တြင္ ထုတ္ေ၀သည့္ ဘန္ေကာက္ပို႔စ္ သတင္းသာတြင္ ႏိုင္ငံေပါင္း ၄၀ ကို ပညာေရး ေလ့လာဆန္းစစ္မႈမ်ား ျပဳလုပ္ရာ၌ ထိုင္းႏိုင္ငံသည္ အဆင့္ ၃၇ တြင္ရွိေနေသာေၾကာင့္ အညံဆံုးအေနအထား သို႔ေရာက္ေနေၾကာင္း သိရသည္။ ထိုေလ့လာဆန္းစစ္ခ်က္ကို ၿဗိတိန္ပညာေရးသုေတသနအဖြဲ႔ Person Plc မွျပဳလုပ္ခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။

ေလ့လာဆန္းစစ္ခ်က္အရ ဖင္လန္ႏိုင္ငံသည္ ရမွတ္ေပါင္း ၁ ဒသမ ၂၆ မွတ္ျဖင့္ ပထမေနရာတြင္ရွိေၾကာင္း၊ ဒုတိယေနရာတြင္ ေတာင္ကိုရီးယားႏွင့္ တတိယေနရာတြင္ေဟာင္ေကာင္တို႔ကလိုက္ေၾကာင္း၊ စတုတၳေနရာမွာ ဂ်ပန္၊ ပဥၥမေနရာတြင္ စင္ကာပူႏိုင္ငံတို႔ျဖစ္သည္။

ထိုင္းႏိုင္ငံသည္ ရမွတ္ေပါင္း ၁ ဒသမ ၄၆ မွတ္ျဖင့္ အဆင့္ ၃၇ တြင္ေရာက္ေနၿပီး၊ သူ႔ေနာက္တြင္ ၃ ႏိုင္ငံသာ ရွိေတာ့သည္ဟုဆိုသည္။

ထိုသို႔ႏိုင္ငံအဆင့္မ်ား သတ္မွတ္ရာတြင္ စမ္းသပ္စစ္ေဆးရာ၌ စာဖတ္၊ စာေရးႏွင့္ သခ်ၤာဆိုင္ရာ စြမ္းရည္မ်ားႏွင့္ ပညာေရးဆိုင္ရာ ေအာင္ျမင္မႈရလဒ္မ်ားကိုၾကည့္ကာ ဆံုးျဖတ္အမွတ္ေပးျခင္းျဖစ္သည္။ ထို႔ျပင္ ႏိုင္ငံ ၄၀ အတြင္း စာတတ္ေျမာက္မႈႏႈန္းထားႏွင့္၊ ပညာတတ္ဘြဲ႔ရေမြးထုတ္ေပးနိုင္မႈ အေနအထားတို႔အေပၚၾကည့္ၿပီး အမွတ္ေပးျခင္းျဖစ္သည္။

ထိုင္းႏိုင္ငံတြင္ ပညာေရးနိမ့္က်ေနသည္ဆိုသည့္ အကဲျဖတ္ခံရမႈႏွင့္ပတ္သက္ၿပီး အြန္လိုင္း ဘေလာ့ဂ္မ်ားတြင္ ေ၀ဖန္ေရးသားၾကရာ၌

“ဆရာေတြ ညံ့ဖ်င္းလို႔”

“ပညာေရးကို ဘယ္ေလာက္္ေအာင္ျမင္သလဲဆိုတာနဲ႔တြက္လို႔မရပါဘူး။ ပညာတတ္ဆိုတာ ပညာတတ္ၿပီး ဘာမွ မလုပ္ႏိုင္ရင္ အလကားပဲ”

“ပညာေရးအတြက္ ဆရာေကာင္းေတြရွိဖို႔ ေငြေတြအမ်ားႀကီး စိုက္ထုတ္သံုးဖို႔လိုေသးတယ္”

“က်ဳပ္တို႔ႏိုင္ငံ တကၠသိုလ္ပညာတတ္ေတြဆိုတာက ဘြဲ႔သာရတယ္၊ အထက္တန္းအဆင့္ေတြေလာက္ေတာင္ မတတ္ဘူး”

“ေငြေပးႏိုင္က ဘြဲ႔ေတြရဆိုတဲ့ အေလ့အထႀကီးကို မျပင္ႏိုင္သမွ် ဟန္မက်ဘူး” 

ဆိုသည့္ ေ၀ဖန္ခ်က္မ်ားကို ေတြ႔ေနရသည္မွာ ျပန္လည္စဥ္းစားစရာျဖစ္သည္ဟုသိရသည္။ 


NLABR
Web-site: www.nlabr.com
Facebook: Sa Maung
Facebook: Miraculous Master For English Language
ထိုင္းႏိုင္ငံသည္ ပညာေရးအကဲျဖတ္အဆင့္တြင္ အညံ့ဆံုးျဖစ္ေန
Written by ေရႊေမာင္

ႏို၀င္ဘာလ ၂၈ ရက္ေန႔တြင္ ထုတ္ေ၀သည့္ ဘန္ေကာက္ပို႔စ္ သတင္းသာတြင္ ႏိုင္ငံေပါင္း ၄၀ ကို
ပညာေရး ေလ့လာဆန္းစစ္မႈမ်ား ျပဳလုပ္ရာ၌ ထိုင္းႏိုင္ငံသည္ အဆင့္ ၃၇ တြင္ရွိေနေသာေၾကာင့္ အညံဆံုးအေနအထား သို႔ေရာက္ေနေၾကာင္း သိရသည္။ ထိုေလ့လာဆန္းစစ္ခ်က္ကို ၿဗိတိန္ပညာေရးသုေတသနအဖြဲ႔ Person Plc မွျပဳလုပ္ခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။

“လူေတြသည္ အာလူးနွင့္ တူ၏”

Lu Bo shared Miraculous Master For English Language's photo.
“လူေတြသည္ အာလူးနွင့္ တူ၏”

“Though Times Never Last, But Though People Do!” စာအုပ္ ျပဳစုေရးသားသူ ေရာဘတ္႐ွဴးလာ Robert H. Schuller က “လူေတြသည္ အာလူးႏွင့္ တူ၏” ဟု ဆိုလုိက္သည္။
ဘယ္ကိစၥမွာ တူသနည္း။
ဘယ္အေၾကာင္းအခ်က္ႏွင့္ ႏွီးႏြယ္ကာ အာလူးႏွင့္ လူကို ဆက္စပ္ႏိႈင္းယွဥ္မႈ ျပဳလုိက္သနည္း။
ရွင္းပါမည္။
႐ွဴးလာ အကၽြမ္း၀င္သည့္ အုိင္ဒါဟိုးေဒသက ယာသမားေတြ အာလူးစိုက္ၾကသည္။ အာလူးခင္းေတြ ေဖာ္ၿပီးၿပီဆိုလွ်င္ အေတာ္ဦးေႏွာက္ေျခာက္စရာ အလုပ္တစ္ခု သူတို႔ လုပ္ၾကရသည္။ အဲဒါက အာလူးကို အႀကီး အလတ္ အေသး ေ႐ြးၾကရျခင္းျဖစ္သည္။
အာလူးစိုက္ရတာက သူတို႔အတြက္ အပန္းမႀကီး။ အာလူးတစ္လံုးစီကို တစ္ကိုင္ကိုင္လုပ္ကာ ဟိုေတာင္းထဲ ထည့္ရမလား၊ ဒီေတာင္းထဲထည့္ရမလား စဥ္းစားေ၀ဖန္ေနရတာ သူတို႔ေၾကာက္ၾကသည္။ သို႔ေသာ္ ၿမိဳ႕က ဒိုင္မွာ သြားေရာင္းသည့္အခါ အေရာေရာအေႏွာေႏွာ ေရာင္း၍ မရ။ သံုးမ်ိဳးခြဲသြင္းမွ လက္ခံသည္။ ေစ်းကလည္း သံုးမ်ိဳး။ အႀကီးဆံုးက ေစ်းအေကာင္းဆံုး၊ အဲသည္ေတာ့လည္း မလႊဲမေရွာင္သာ ၿမိဳ႕ေစ်းသို႔မသြားမီ အာလူးေတြ အႀကီးအလတ္အေသးေ႐ြးကာ အိတ္ေတြထဲ သီးျခားစီ ခြဲထည့္သည့္အလုပ္ကို စိတ္ပင္ပန္းခံ၍ သူတို႔လုပ္ၾကရသည္။
အိုင္ဒါဟိုး ယာသမားမ်ားထဲမွာ တစ္ေယာက္ကေတာ့ ထူးျခားသည္။ သူက ခြဲျခားျခင္း၊ အိတ္သြတ္ျခင္းလည္း မရွိ။ သည္အတိုင္း လွည္းႏွင့္တုိက္သြားၿပီး ၿမိဳ႕ေရာက္မွ အိတ္ေတြထဲ ခပ္ျမန္ျမန္ ေကာက္ထည့္ကာ သြားေရာင္းတတ္သည္။ ဒိုင္ကလည္း သူ႔အိတ္ေတြကို လက္ခံသည္။
သည္ကိစၥ က်န္သည့္လူေတြ နားမလည္ႏိုင္ၾက။ သူ႔မွာ ဘယ္လိုထူးျခားဆန္းၾကယ္သည့္ နည္းလမ္းမ်ား ရွိေလသလဲ သိခ်င္ၾကသည္။
သို႔ႏွင့္ မေနႏိုင္သည့္ တစ္ေယာက္က ေမးသည့္အခါ သည္ပုဂၢိဳလ္က ရွင္းျပသည္။ “ဒါက အလြယ္ေလးပါဗ်ာ၊ ၿမိဳ႕တက္ေတာ့မယ္ဆိုရင္ ကၽြန္ေတာ့္အာလူးေတြအားလံုး လွည္းထဲ သြန္ထည့္လုိက္တာပဲဗ်။ ၿပီးရင္ ၿမိဳ႕ကိုသြားတဲ့လမ္းေတြထဲမွာ ဘယ္လမ္းအၾကမ္းဆံုးလဲေ႐ြးၿပီး အဲဒီ လမ္းအတုိင္း ေမာင္းတာပဲ။ ကၽြန္ေတာ့္ယာခင္းနဲ႔ ၿမိဳ႕နဲ႔က ရွစ္မိုင္ေ၀းေတာ့ လမ္းတစ္ေလွ်ာက္မွာ လႈပ္ရင္း ယမ္းရင္း အေသးဆံုး အာလူးေတြက တျဖည္းျဖည္း ေအာက္ဆံုးထိ ဆင္းသြား၊ အလယ္အလတ္ေတြက အလယ္မွာေနၿပီး၊ အႀကီးဆံုးေတြက ထိပ္ဆံုးတက္လာတာပဲ” ဟူ၍။
ၿမိဳ႕ေရာက္သည့္အခါ အာလူးေတြက အႀကီးအလတ္အေသး သံုးလႊာဆင့္ထားသလို ျဖစ္ေနေတာ့ တစ္လႊာစီ ကဲ့ၿပီး အိတ္ေတြထဲ ထည့္လုိက္သည့္အခါ တစ္လံုးခ်င္း ေ႐ြးထားသူမ်ားႏွင့္ ဘာမွ မကြာျခားေတာ့ေပ။
က်မ္းျပဳဆရာ ႐ွဴးလာက အိုင္ဒါဟိုးယာသမား၏ အာလူးအ႐ြယ္အစားခြဲျခားသည့္ နည္းလမ္းကို ၾကည့္ကာ လူေတြ၏ အျဖစ္သည္လည္း အာလူးမ်ားႏွင့္ တူေပတာပဲဟု သြားျမင္သည္။
ခေရာင္းလမ္းမွာ ဒလၾကမ္း ေမာင္းလုိက္သည့္အခါ လွည္းထဲမွ အေသးဆံုး အညံ့ဆံုး အာလူးေတြ ေအာက္ဆံုးေရာက္ကာ အႀကီးဆံုး၊ အေကာင္းဆံုးေတြက ထိပ္ဆံုးတက္လာသကဲ့သို႔၊ အခက္အခဲေတြ အက်ပ္အတည္းေတြ ေလာကဓံလိႈင္းဂယက္ေတြၾကား ကာလအတန္ၾကာ ျဖတ္သန္းၿပီးသည့္အခါ၌ ခံႏိုင္ရည္နည္းသည့္ အရည္အခ်င္းနည္းသည့္ လူညံ့လူဖ်င္းေတြသည္ ဘ၀အဆင့္ က်မွန္းမသိက်ကာ ေအာက္ဆံုးအထိ ထိုးဆင္းသြားၾကၿပီး၊ ခံႏိုင္ရည္ရွိ အရည္အခ်င္းရွိသည့္ လူေတာ္လူေကာင္းေတြ ထိပ္ဆံုးတန္း တက္လာတတ္ျခင္းမွာလည္း လူ႔ေလာက ဓမၼတာသေဘာသာ ျဖစ္သည္ဟု ႐ွဴးလာက ေကာက္ခ်က္စကား ဆုိခဲ့ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။

ေဖျမင့္

from; ေရးမိေရးရာေလးမ်ား
“လူေတြသည္ အာလူးနွင့္ တူ၏”

“Though Times Never Last, But Though People Do!” စာအုပ္ ျပဳစုေရးသားသူ ေရာဘတ္႐ွဴးလာ Robert H. Schuller က “လူေတြသည္ အာလူးႏွင့္ တူ၏” ဟု
ဆိုလုိက္သည္။
ဘယ္ကိစၥမွာ တူသနည္း။
ဘယ္အေၾကာင္းအခ်က္ႏွင့္ ႏွီးႏြယ္ကာ အာလူးႏွင့္ လူကို ဆက္စပ္ႏိႈင္းယွဥ္မႈ ျပဳလုိက္သနည္း။
ရွင္းပါမည္။
႐ွဴးလာ အကၽြမ္း၀င္သည့္ အုိင္ဒါဟိုးေဒသက ယာသမားေတြ အာလူးစိုက္ၾကသည္။ အာလူးခင္းေတြ ေဖာ္ၿပီးၿပီဆိုလွ်င္ အေတာ္ဦးေႏွာက္ေျခာက္စရာ အလုပ္တစ္ခု သူတို႔ လုပ္ၾကရသည္။ အဲဒါက အာလူးကို အႀကီး အလတ္ အေသး ေ႐ြးၾကရျခင္းျဖစ္သည္။
အာလူးစိုက္ရတာက သူတို႔အတြက္ အပန္းမႀကီး။ အာလူးတစ္လံုးစီကို တစ္ကိုင္ကိုင္လုပ္ကာ ဟိုေတာင္းထဲ ထည့္ရမလား၊ ဒီေတာင္းထဲထည့္ရမလား စဥ္းစားေ၀ဖန္ေနရတာ သူတို႔ေၾကာက္ၾကသည္။ သို႔ေသာ္ ၿမိဳ႕က ဒိုင္မွာ သြားေရာင္းသည့္အခါ အေရာေရာအေႏွာေႏွာ ေရာင္း၍ မရ။ သံုးမ်ိဳးခြဲသြင္းမွ လက္ခံသည္။ ေစ်းကလည္း သံုးမ်ိဳး။ အႀကီးဆံုးက ေစ်းအေကာင္းဆံုး၊ အဲသည္ေတာ့လည္း မလႊဲမေရွာင္သာ ၿမိဳ႕ေစ်းသို႔မသြားမီ အာလူးေတြ အႀကီးအလတ္အေသးေ႐ြးကာ အိတ္ေတြထဲ သီးျခားစီ ခြဲထည့္သည့္အလုပ္ကို စိတ္ပင္ပန္းခံ၍ သူတို႔လုပ္ၾကရသည္။
အိုင္ဒါဟိုး ယာသမားမ်ားထဲမွာ တစ္ေယာက္ကေတာ့ ထူးျခားသည္။ သူက ခြဲျခားျခင္း၊ အိတ္သြတ္ျခင္းလည္း မရွိ။ သည္အတိုင္း လွည္းႏွင့္တုိက္သြားၿပီး ၿမိဳ႕ေရာက္မွ အိတ္ေတြထဲ ခပ္ျမန္ျမန္ ေကာက္ထည့္ကာ သြားေရာင္းတတ္သည္။ ဒိုင္ကလည္း သူ႔အိတ္ေတြကို လက္ခံသည္။

I believe in one thing only, the power of human will. (Joseph Stalin) ငါ ယံုၾကည္တာ တစ္ခုပဲ ရွိတယ္။ အဲဒါ လူသားရဲ႕ ဆႏၵအင္အား .. ပဲ။ (ဂ်ိဳးဆက္ စတာလင္)

I believe in one thing only, the power of human will.
(Joseph Stalin)

ငါ ယံုၾကည္တာ တစ္ခုပဲ ရွိတယ္။ အဲဒါ လူသားရဲ႕ ဆႏၵအင္အား .. ပဲ။ (ဂ်ိဳးဆက္ စတာလင္)

ကမာၻမွာ နာမည္ေက်ာ္ အာဏာရွင္ေတြကလည္း ..ဆႏၵရဲ႕ အင္အားကို ယံုၾကည္ပါတယ္တဲ့။

အထက္က စကားကို ဖတ္လိုက္ရၿပီး .. အဲဒီလို လူသားဆႏၵဆိုတာလိုပဲ ... ေျပာေလ့ရွိတဲ့ ... General Will (ျပည္သူ႔ ဆႏၵ) ဆိုတဲ့ စကားလံုးေလး အေၾကာင္း နည္းနည္း ေပရွည္ၾကည့္ခ်င္စိတ္ ျဖစ္လာတယ္။

ေျမပိုင္၊ ယာပိုင္ ပေေဒသရာဇ္ (Aristocracy)
ေတြ ႀကီးစိုးတဲ့ ေခတ္စနစ္နဲ႔ .. အာဏာဆိုတာ အဲဒီလို ေျမပိုင္ရွင္ေတြက လာတယ္ဆိုတဲ့ (Feudalism) ထံုးတမ္းစဥ္လာကို ေဖါက္ထြက္ၿပီး .... General Will (ျပည္သူအမ်ားစုရဲ႕ သေဘာဆႏၵ) ဆိုတဲ့ အာဏာဟာ ေအာက္ေျခ လူထုထံကေန ေပၚထြက္လာတယ္ .. ဆိုတဲ့ သေဘာတရားကို စတင္ အသံုးျပဳခဲ့တဲ့ ျပင္သစ္လူမ်ိဳး ႏိုင္ငံေရး ေတြးေခၚ ပညာရွင္ ရူဆိုး (Rousseau)က အဂၤလိပ္ ႏိုင္ငံေရး ေတြးေခၚ ပညာရွင္ေတြ ျဖစ္ၿပီး ... သူ႔ထက္ ေစာတဲ့ ... ဂၽြန္ေလာ့၊ ေသာမက္(စ) ေဟာ့(ဘ) တို႔နဲ႔ အတူတူ .. ဒီေန႔ေခတ္ liberalism (လြတ္လပ္ေသာ အယူဝါဒ) ရွိသူမ်ား နဲ႔ ကိုယ္စားျပဳ ပါလီမာန္ ဒီမိုကေရစီ ဆိုတဲ့ စနစ္ဆိုတဲ့ အယူဝါဒကို ၁၈ ရာစုမွာ မ်ိဳးဆက္ ခ်ေပးခဲ့တယ္။ (ျမန္မာျပည္မွာေတာ့ မင္းႀကီးမ်ား ... ဘုရား ... ဆိုၿပီး ထူးလို႔ ေကာင္းတုန္းကာလေပါ့။)

Sunday, December 9, 2012

တရုတ္ အင္အားအတြက္ ပထ၀ီႏိုင္ငံေရး


တရုတ္ အင္အားအတြက္ ပထ၀ီႏိုင္ငံေရး
၁၉၀၄ ခုႏွစ္မွာ အဂၤလိပ္ ပထ၀ီ ပညာရွင္ ဆာဟယ္လ္ဖိုဒ္႔ မက္ကင္ဒါ က သူရဲ႕ ေက်ာ္ၾကားတဲ႔ ေဆာင္းပါး တစ္ပုဒ္ ျဖစ္တဲ႔ `သမိုင္း၏ ပထ၀ီ ဆိုင္ရာ ဆံုခ်က္´ (The Geographical Pivot of History) အတြက္ တရုတ္ကို

သတိထားစရာ အျဖစ္ ရည္ညႊန္းရင္း အခုလို ေရးခဲ႔ပါတယ္။

“အကယ္၍ တရုတ္သည္ သူ႔ နယ္နမိတ္ကို ေက်ာ္လြန္ျပီး အင္အား ခ်ဲ႕ကားလာျပီဆိုလွ်င္၊ ဤအရာက ကမၻာၾကီး လြတ္လပ္မွႈအတြက္ အ၀ါေရာင္ အႏၱရာယ္ဆိုး ဖြဲ႕တည္လာျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။ အေၾကာင္းမွာ သူ၏ ပင္လယ္မ်က္ႏွာစာကို ယူေရးရွား (Eurasia) တိုက္ၾကီး တခုလံုးအထိ ဆြဲဆန္႔သြင္းလာျပီး၊ ရင္းျမစ္အားလံုး အသံုးျပဳရင္း ရုရွား ဩဇာ မၾကီးႏိုင္ေအာင္ ၀ါးမ်ဳိသြားလိမ္႔မည္။”

ႏိုင္ငံအတြက္ သတင္းေထာက္လွမ္း ရယူျခင္း (အပိုင္း - ၂)


ႏိုင္ငံအတြက္ သတင္းေထာက္လွမ္း ရယူျခင္း (အပိုင္း - ၂)


အေမရိကန္ႏိုင္ငံ သမုိင္းတြင္ သူလွ်ဳိဟု သံသယရွိသူ အမ်ားအျပားကို ေဖာ္ထုတ္ အေရးယူ ႏိုင္ခဲ့ျခင္းမွာ ယခု အႀကိမ္သည္ ပထမဦးဆုံးျဖစ္သည္။ FBI ၏ ေတြ႕ရွိခ်က္အရ
အခ်ဳိ႕ေသာ ပုဂၢဳိလ္မ်ား သူလွ်ဳိလုပ္ေနသည္မွာ ဆယ္ႏွစ္ခန္႔ပင္ ၾကာၿပီဟုဆိုသည္။ ေဖာ္ထုတ္ဖမ္းမိ ခဲ့သူမ်ား၏ လုပ္ရပ္အခ်ဳိ႕ကုိ ေအာက္တြင္ အက်ဥ္းမွ်ေဖာ္ျပ လိုက္ပါသည္။

Christopher Mettosos
ကေနဒါႏုိင္ငံသားဟုဆုိသည္။ နယူးေယာက္ၿမိဳ႕ရွိ ကုလသမဂၢဆိုင္ရာ ႐ုရွားသံတမန္ အဖြဲ႕ႏွင့္ ယခု အဖမ္းခံ ြၽ R Murphy, C. Murphy, M.Zottoli ႏွင့္ P. Mills တုိ႔အား ဆက္သြယ္ေပးခဲ့ သည္။ ကေနဒါ ႏုိင္ငံသုိ႔ မၾကာခဏ ခရီးထြက္သည္။

၂ဝဝ၁ ခုႏွစ္မွ ၂ဝဝ၅ ခုၾကား R. Murphy ႏွင့္ နယူးေယာက္ စားေသာက္ဆုိင္ တစ္ခု၌ ေလးႀကိမ္ ေတြ႕ဆုံခဲ့သည္။

၂ဝဝ၁ ခုႏွစ္မွစ၍ ယခုသံသယ ရွိသူမ်ားႏွင့္ ေတြ႕ဆံုခဲ့သည့္ အေထာက္ အထားမ်ားရွိသည္။

မီးရထားျဖင့္ ခရီးသြားသူမ်ား (မင္းရာမ ေဒါင္းဖတ္စာ)

Maung Lwin and 2 other friends shared Zaw Ye's photo.
မီးရထားျဖင့္ ခရီးသြားသူမ်ား       (မင္းရာမ  ေဒါင္းဖတ္စာ)

အခန္း ၁

မီးရထား ရံုပုိင္ၾကီး ဦးသိန္းစိန္သည္

ဘူတာရံုတြင္လူ ၆ ေယာက္တုိးခန့္္ထားေလသည္။ ကိုေအာင္မင္းႏွင့္ ကိုစုိးသိန္းတို႔ ကုိ လက္မွတ္ေရာင္းစရာမလို ဘူတာရံုသန္႔ရွင္းေရးလုပ္စရာမလိုေတ့ာပဲ တစ္ဘူတာဝင္ တစ္ဘူတာထြက္ ဘူတာမ်ားမ်ား ေရာက္ရန္ ၾကိဳးစားခုိင္းေလသည္။

 ဦးသိန္းစိန္သည္ ကိုေအာင္မင္းႏွင့္ ကိုစိုးသိန္းတို႔ကို ရထားေပၚတြင္ ေတြ႕သမွ် အားလံုး တင္ရန္ ၾကိဳးစားခုိင္းေလေတ့ာသည္။ ထုိအခါ ရထားစီးသူမ်ားလာေလ၏။  တစ္ခ်ိဳ႕က ရရာဘူတာမွစီး၏ တစ္ခ်ိဳ႕က အပ္ပါးကလပ္မွ စီးခ်င္ၾက၏။ တခ်ိဳ႕မွာမူ တစ္ေယာက္ထည္းစီးခ်င္၏၊ တစ္ခ်ိဳ႕ကား အဖြဲ့လိုက္ လက္မွတ္ဝယ္၏။ တစ္ခ်ိဳ႕သည္ အေမရိကားမွ လာစီးၾက၏။ ေအာ္စေၾတးလွ်မွ တစ္ခ်ိဳ႕ကား ဖင္လန္မွ လာစီးၾက၏။ လမ္းဆံုးအထိ လိုက္မည္ဟုဆိုကာ အရွိန္မ်ားေသာေၾကာင့္ လန္႔လာသျဖင့္ ခုန္ဆင္း ၾကသူမ်ားလည္းရွိသည္။

ရထားေပၚတြင္ အမွန္အကန္ မီးရထားစီးသူ ကုန္ပစၥည္းတင္သူ အေပ်ာ္လိုက္ စီးသူ ေစ်းေရာင္းသူ ေခါင္မိုးေပၚတက္စီးသူ တြယ္စီးသူ ႏွင့္ ခါးပိုက္နိုက္မ်ားပါ ပါဝင္၏။ အမွန္အကန္စီးသူမ်ားသည္ ရထားၾကီးကို သူတို႔ေရာက္ခ်င္သည့္ ဘူတာေရာက္ မည္ဟု ယံုၾကည္ၾက၏။ ကုန္ပစၥည္းတင္သူမ်ားကား ေစ်းသက္သက္သာသာနဲ႔ ၾကက္သြန္အိတ္ ပဲအိတ္ ဆန္အိတ္မ်ားကို သယ္ခ်င္သူ ေမွာင္ခိုမ်ားျဖစ္၏။ အေပ်ာ္ လိုက္စီးသူမ်ားမွာ အိမ္ျပန္လည္ခ်င္သူမ်ားျဖစ္၏။ ေစ်းေရာင္းသူမ်ားမွာ ျမတ္ရင္ျပီး ေရာျဖစ္ျပီး ေခါင္မုိးေပၚ တက္စီးသူနဲ႔ တြယ္စီးသူတို႔မွာ မိမိကိုယ္မိမိ ေသေၾကာင္း ၾကံစည္သူမ်ားျဖစ္၏။ ခါးပိုက္နုိက္မ်ားကား ခရီးသြားသူအခ်င္းခ်င္း ဒုကၡေပးရန္ ရရာ ႏိႈက္မည္သူမ်ားျဖစ္၏။ မည္သို႔ပင္ဆိုေစကာမူ ရထားၾကီးေပၚတြင္ ယခင္ကထက္ လူပိုမ်ားလာသည္က အမွန္ေပတည္း။

 

အခန္း ၂

ရထားၾကီးေပၚတြင္ စီးၾကရင္းနွင့္ အခ်င္းခ်င္း အျပန္အလွန္ကူညီၾက၏။ ရထားက အလြန္ျမန္သျဖင့္ လန္႔ေနသူလည္းရွိ၏၊ အခ်ိဳ႕ဘူတာတြင္ အၾကာၾကီးရပ္၏ အခ်ိဳ႕ ဘူတာတြင္ကား ဘီးလိမ့္ရံုသာရပ္၏။ ကိုေအာင္မင္းနွင့္ ကိုစိုးသိန္းတို႔သည္ လည္းေကာင္းတို႔နားတြင္ တုိလီမုတ္စခိုင္းရန္ ခင္ရီဆိုသူ ေကာင္ေလးတစ္ေယာက္ကို ေခၚထားကာ ထမင္းထုပ္ဝယ္ခိုင္း၏။ အဝတ္ေလွ်ာ္ခိုင္း၏။ ေညာွင္းလွ်င္ႏွိပ္ခိုင္း၏။ ထိုမီးရထားလာေနခ်ိန္တြင္ ရြာထဲတြင္လည္း ရႈပ္ရွက္ခက္လ်က္ရွိသည္ ရြာထဲရွိ ကုလားေလးမ်ားႏွင့္ ရခိုင္ေလးမ်ားသည္ ရန္ျဖစ္လ်က္ရွိသည္ ရြာေတာင္ဘက္ရွိ ေျမ ကြက္ကုိ သူၾကီးျဖစ္သူဦးပိုင္က မေျပာမဆိုပဲ တရုတ္မ်ားကိုေရာင္းလိုက္၏။ ရြာသား မ်ားက မေက်နပ္ၾက၊ ရြာထဲရွိ ဘုန္းၾကီးမ်ားကို သူၾကီးက တုတ္ႏွင့္ရိုက္၏ ေဆာင့္ ကန္၏၊ ေသနတ္ႏွင့္ပစ္၏၊ ရြာအလည္ေကာင္ရွိ ေျမကြက္ကို ေရႊတူးမည္ဟုဆိုကာ ျခံစည္းရိုးခတ္၏ ရြာတရားရံုးကုိ စားေသာက္ဆိုင္လုပ္ရန္ ေရာင္းျပန္၏။  သူၾကီးသည္ မူးရမ္းကာ တရုတ္လူမိုက္တစ္စုနွင့္အတူ ရြာထဲတြင္လုပ္ခ်င္တာလုပ္ေနေတ့ာသည္။

ထိုအေၾကာင္းအရာမ်ားကို မီးရထားေပၚရွိ တခ်ိဳ႕လူမ်ားသိၾက၏ တခ်ိဳ႕လူမ်ားမသိၾက။ တခ်ိဳ႕ကား မသိခ်င္ေရာင္ေဆာင္ေနၾက၏  ရြာထဲတြင္ ဖရိုဖရဲ ျဖစ္ေနသည္ကား အမွန္ေပတည္း။

 

 အခန္း ၃

ထိုျပႆနာမ်ားကို ေျဖရွင္းရန္ သူၾကီးသည္ ဟုိဘက္ရြာမွ တရုတ္ၾကီးမ်ားကို လာ လည္ခိုင္း၏ သူၾကီးလည္း ေလး ငါး ေျခာက္ ေခါက္ ခုႏွစ္ ေခါက္ ရွစ္ ေခါက္သြား၏။ ေတာ္ေတာ္ေဝးေသာရြာမွ ဘားတိုက္တြင္ေနေသာ ဘားတုိက္အုိဘားမား ဆိုသူလည္း လာလည္၏

ရြာသားမ်ားကား စိတ္ရႈပ္သူရႈပ္ ေဒါသထြက္သူထြက္ ေပ်ာ္သူေပ်ာ္ ေျပးသူေျပး ျဖစ္ကာ အလြန္ေနထုိင္ဖြယ္ရာေကာင္းေသာ ရြာသာယာသည္ ယခုမူ ဝမ္းေရာဂါျဖစ္ ေနေသာ မီးေလာင္ထားသည့္ တံငါရြာနွင့္တူေနေလသည္။

 

အခန္း၄

မီးရထားၾကီးကား ရံုပုိင္ၾကီး ဦးသိန္းစိန္၏ မီးစိမ္းကိုရသည္ႏွင့္ စထြက္ရန္ၾကိဳးစားသည္ မီးခိုးက ေတာ္ေတာ္ထြက္၏ စေမာင္းျပီး ေတာ္ေတာ္အရွိန္ရေသာအခါ ကိုေအာင္မင္း ကား အိပ္ငိုက္လာေလသည္။ ကိုစိုးသိန္းက အရက္မူးေနေသာေၾကာင့္ ေခါင္း မေထာင္ႏုိင္။ ၄င္းတုိ႔၏ ကေလး ေမာင္ခင္ရီ က တစ္ခါတစ္ခါ ဥၾသဆြဲ၏၊ ေမာင္း၍ အရွိန္ ေတာ္ေတာ္ရခိ်န္တြင္ မီးရထားလမး္ေရွ႕၌ ကြ်ဲအုပ္ၾကီးတစ္အုပ္ ျဖတ္သည့္ အေကာင္ကျဖတ္၊ ရပ္သည့္အေကာင္က ရပ္ေနသည္ကိုျမင္ေသာေၾကာင့္ ဘရိတ္ဖမ္း ေသာအခါ ဘရိတ္ႏွင့္လီဗါ မွား၍ ဆြဲမိသျဖင့္ မီးရထားၾကီးမွာ ကြ်ဲအုပ္ကို တုိက္ျပီး ေနာက္ ေပ ၇၀၀၀ ေက်ာ္အျမင့္မွ ေလဟုန္စီး၍ သက္ေတာင့္သက္သာ ေျမျပင္သို႔ မီးေလာင္ေပါက္ကြဲ က်ဆင္းသြားေလေတ့ာသတည္း။

 အားလံုးရန္သူမ်ိဳး ၅ ပါးႏွင့္ မီးရထားေဘးမွ လြတ္ကင္းၾကပါေစ

 သေဗၺသတၱာ ကီးမားပလာတာ

မင္းရာမ
မီးရထားျဖင့္ ခရီးသြားသူမ်ား (မင္းရာမ ေဒါင္းဖတ္စာ)

အခန္း ၁

မီးရထား ရံုပုိင္ၾကီး ဦးသိန္းစိန္သည္

ဘူတာရံုတြင္လူ ၆ ေယာက္တုိးခန့္္ထားေလသည္။ ကိုေအာင္မင္းႏွင့္ ကိုစုိးသိန္းတို႔ ကုိ လက္မွတ္ေရာင္းစရာမလို ဘူတာရံုသန္႔ရွင္းေရးလုပ္စရာမလိုေတ့ာပဲ တစ္ဘူတာဝင္ တစ္ဘူတာထြက္ ဘူတာမ်ားမ်ား ေရာက္ရန္ ၾကိဳးစားခုိင္းေလသည္။

ဦးသိန္းစိန္သည္ ကိုေအာင္မင္းႏွင့္ ကိုစိုးသိန္းတို႔ကို ရထားေပၚတြင္ ေတြ႕သမွ် အားလံုး တင္ရန္ ၾကိဳးစားခုိင္းေလေတ့ာသည္။ ထုိအခါ ရထားစီးသူမ်ားလာေလ၏။ တစ္ခ်ိဳ႕က ရရာဘူတာမွစီး၏ တစ္ခ်ိဳ႕က အပ္ပါးကလပ္မွ စီးခ်င္ၾက၏။ တခ်ိဳ႕မွာမူ တစ္ေယာက္ထည္းစီးခ်င္၏၊ တစ္ခ်ိဳ႕ကား အဖြဲ့လိုက္ လက္မွတ္ဝယ္၏။ တစ္ခ်ိဳ႕သည္ အေမရိကားမွ လာစီးၾက၏။ ေအာ္စေၾတးလွ်မွ တစ္ခ်ိဳ႕ကား ဖင္လန္မွ လာစီးၾက၏။ လမ္းဆံုးအထိ လိုက္မည္ဟုဆိုကာ အရွိန္မ်ားေသာေၾကာင့္ လန္႔လာသျဖင့္ ခုန္ဆင္း ၾကသူမ်ားလည္းရွိသည္။

အစြမ္းထက္ျမက္ ဒန္႔သလြန္ရြက္===ႏွာေစးေနသလား၊ ႏွာမႊန္ေနသလား၊ ေသြးတက္, ေသြးတိုးေနသလား ဒန္႔သလြန္ရြက္ကိုစား။

Kobo Gyi and 2 other people shared Zaw Mintun Zawmintun's photo.
အစြမ္းထက္ျမက္ ဒန္႔သလြန္ရြက္===ႏွာေစးေနသလား၊ ႏွာမႊန္ေနသလား၊ ေသြးတက္, ေသြးတိုးေနသလား ဒန္႔သလြန္ရြက္ကိုစား။
 
ဒန္႔သလြန္ရြက္ကို ဘယ္ေစ်းတြင္ရွာရွာ ေတြ႔ရွိႏိုင္ပါတယ္။ ဒန္႔သလြန္ပင္ဟာ ၁၂-ရာသီလံုး စားသံုးႏိုင္ေသာ ယင္းရြက္ပင္တမ်ိဳး ျဖစ္ပါတယ္။
အထူးသျဖင့္ ဒန္႔သလြန္ရြက္ဟာ လူႀကီး လူလတ္ လူငယ္မ်ားႏွင့္တည့္သလို ေသြးတိုးေဝဒနာမ်ား၊ ဆီးခ်ိဳ, ေသြးခ်ိဳေဝဒနာရွင္မ်ား၊ ေလငန္းေရာ၈ါေဝဒနာရွင္မ်ား၊ ဒူလာ၊ မီးယပ္ေဝဒနာရွင္မ်ားႏွင့္ အဆင္သင့္တဲ့ ေဆးဖက္ဝင္ ဟင္းရြက္တမ်ိဳး ျဖစ္ပါတယ္။
 
ဒန္႔သလြတ္ပင္လံုးဟာ ေဆးဖက္ဝင္လွပါတယ္။ ဒန္႔သလြန္ရြက္၊ အပြင့္၊ အသီး၊ အေခါက္ႏွင့္ အျမစ္တို႔ဟာ တိုင္းရင္းျမန္မာေဆးပညာမွာ သူ႔ေနရာႏွင့္သူ အသံုးဝင္လွပါသည္။ အထူးသျဖင့္ ဒန္႔သလြန္ရြက္ကို
ေန႔စဥ္မွန္မွန္ စားေပးျခင္းေၾကာင့္ လူ႔ခႏၶာကိုယ္ရွိ ပ်စ္ေနေသာေသြးကို က်ဲေစတယ္။ တက္ေနေသာေသြးကို က်ေစတယ္။ ဆီးႏွင့္ဝမ္းကို ရႊင္ေစပါတယ္။ အဲဒီလို ဂုဏ္ထူးဝိေသသအေပါင္းျပည့္ေသာ ဒန္႔သလြန္ရြက္ပါ။ 
 
ဒါ့အျပင္ ဒန္႔သလြန္ရြက္ကို မည္သည့္ေဝဒနာရွင္ကိုမဆို ျမိန္ေစတယ္။ အစာကို ေၾကညက္ေစတယ္။ ႏႈတ္ကို ျမိန္ေစတယ္။ မ်က္စိကို အက်ိဳးျပဳတယ္။
ေဒါသသံုးပါးလံုးကို ႏိုင္တယ္လို႔ ေဆးက်မ္းေတြမွာ ဖြင့္ဆိုထားပါတယ္။
 
ဒန္႔သလြန္၏စြမ္းပကား--- 
(၁) ဒန္႔သလြန္ရြက္ ဟင္းခါးကို ၾကက္သြန္ျဖဴခတ္၍ ေန႔, ည ေသာက္ေပးပါက မိုးဥတုတြင္ ျဖစ္ေပၚတတ္သည့္ ႏွာေစးျခင္း၊ ႏွာမႊန္ျခင္း၊ အေအးပတ္ဖြဲ႔ဖ်ားျခင္းတို႔ကို သက္သာေပ်ာက္ကင္း ေစပါတယ္။ 
 
ေသြးတက္ႏွင့္ေသြးတိုး--
(၂) ေန႔စဥ္ ဒန္႔သလြန္ရြက္ကို ဟင္းခါး (ငရုတ္ေကာင္းႏွင့္ၾကက္သြန္ျဖဴပါသည္) ခ်က္ေသာက္ေပးပါက ေသြးတိုးႏွင့္ ေသြးတက္ေရာဂါေဝဒနာရွင္မ်ား သက္သာေပ်ာက္ကင္းပါသည္။
 
 
သန္ေကာင္ႏွင့္ ဒန္႔သလြန္သီး---
(၃) သန္ရွိျပီး ဗိုက္ပူနံကားျဖစ္ေနေသာ ကေလးမ်ားအား ဒန္႔သလြန္သီးကို ရက္ဆက္ ခ်က္ေကၽြးေပးပါ။ ဒန္႔သလြန္သီးရဲ႔ စြမ္းပကားေၾကာင့္ ကေလးငယ္မ်ား ဝမ္းတြင္းရွိ သန္ေကာင္၊ တုတ္ေကာင္မ်ား
ေသေၾကကုန္ၾကပါတယ္။ ဒီနည္းဟာ ကေလးငယ္မ်ားအတြက္ အႏၲရာယ္ကင္းေသာ ရိုးရာနည္းျဖစ္ပါတယ္။
 
 
ဆီးလြန္ေရာဂါ (မၾကာခဏဆီးသြားျခင္း)
(၄) ဒန္႔သလြန္သီးေျခာက္ အတြင္းသား (အေစ့ပါ) ကို အမႈန္႔ျပဳျပီး ေန႔စဥ္ သၾကားႏွင့္ ေရာေသာက္ေပးပါက ဆီးမ်ားျခင္းကို သက္သာေပ်ာက္ကင္းပါတယ္။
 
 
နားကိုက္၊ နားအူ---
(၅) အေစ့မႈန္႔ကို နားနာ၊ နားကိုက္၊ နားျပည္ယိုေရာဂါမ်ားအတြက္ အုန္းဆီႏွင့္ေရာစပ္ျပီး ၾကက္ေတာင္သန္႔သန္႔ျဖင့္ နားက်ပ္ေပးပါက အထက္ပါေရာဂါမ်ားကို ေပ်ာက္ကင္းသက္သာေစပါတယ္။
 
 
ပါးစပ္မွ နံျခင္းအတြက္---
(၆) ပါးစပ္မွ အနံ႔ဆိုးမ်ား နံျခင္း၊ သြားဖံုးမ်ားမွ ေသြးယိုျခင္းမ်ားအတြက္ ဒန္႔သလြန္ပင္စည္ကို ဓားျဖင့္ထစ္၍ ထြက္လာေသာအေစးကို ေရေႏြးျဖင့္ေရာစပ္ကာ ပါးလုတ္က်င္းေပးရပါတယ္။ ဒီလို မၾကာခဏ ျပဳလုပ္ေပးပါက ပါးစပ္နံျခင္း၊ သြားဖံုးေသြးယိုျခင္းမွ သက္သာေပ်ာက္ကင္းေစပါတယ္။
 
 
ေခါင္းအံု၊ ဇက္ေလး---
(၇) ဒန္႔သလြန္အပင္မွ အေခါက္ကိုခြါျပီး အဝတ္သန္႔သန္႔ျဖင့္ထုပ္ကာ ထုေျချပီး နာနာရွဴေပးပါက ေခါင္းအံု၊ ဇက္ေလးေရာဂါမ်ား ေပ်ာက္ကင္းေစတယ္။ 
 
 
ႏို႔ထြက္ေဆး---
(၈) မီးေနသည္ အမ်ိဳးသမီးမ်ားအတြက္ ဒန္႔သလြန္ရြက္ ဟင္းခါးခ်က္ေသာက္ေပးျခင္း (သို႔မဟုတ္) ဒန္႔သလြန္သီးကို ငါးကင္ျဖင့္ ခ်က္ေကၽြးပါက မထြက္ေသာႏို႔မွ ႏို႔ရည္မ်ား ျဖိဳင္ျဖိဳင္ထြက္လာပါတယ္။
 
 
ပန္းေသ၊ ပန္းညႇိဳး---
(၉) ဒန္႔သလြန္သီး မႏုမရင့္ကို ငါးၾကင္းသားႏွင့္ခ်က္ျပီး မၾကာခဏစားေပးပါက ပန္းေသ၊ ပန္းညႇိဳးျခင္းမွ သက္သာေပ်ာက္ကင္းေစပါတယ္။
 
 
က်ား,မ မေရြး အားေဆး---
 
ပရႏၷဝါ, ပါးပါးလႊာ
သကာမ်ားႏွင့္ဖက္၊
ဒန္႔သလြန္ပြင့္, အုန္းဆံရင့္
ခ်ိန္သင့္ညီမွ်စြက္၊
မင္းတုန္းမင္းေခါင္, သူသံုးေဆာင္
ဘုန္းေခါင္ေနသို႔လက္။
 
အထက္ပါေဆးနည္းကဗ်ာကို ကုန္းေဘာင္ေခတ္တြင္ နန္းတြင္းသမားေတာ္ႀကီး ဆရာခဲမွ အားေဆးအျဖစ္ ေဖာ္စပ္ျပီး မင္းတုန္းမင္းတရားႀကီးကို ဆက္သခဲ့ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ မင္းတုန္းမင္းတရား ႀကီးသည္ က်န္းမာျခင္း ကာယ-စိတၱသုခ ႏွစ္ဝတို႔ျဖင့္ ျပည့္စံုေၾကာင္း ကဗ်ာက ေဖာ္ညႊန္းဖြင့္ဆိုထားပါတယ္။
 
အထက္ပါေဆးနည္းကို ေဖာ္စပ္မည္ဆိုပါက 
(၁) ပရႏၷဝါပင္ ပဥၥငါးပါးကို ပါးပါးလွီးထားရမယ္။
(၂) ဒန္႔သလြန္ပြင့္ကို အသင့္စုေဆာင္းထားရမယ္။
(၃) အုန္းသီးဆံရင့္ရင့္ကို အသင့္ျခစ္ထားရပါမယ္။
(၄) ေနာက္ ပ်ားရည္တဆ၊ သကာ (မရလွ်င္ သၾကား) တို႔ကို အေလးခ်ိန္အညီအမွ်ေရာထည့္ျပီး ေရေလးခြက္ထည့္ကာ တခြက္သာက်န္ေအာင္ ႀကိဳရပါမယ္။
 
စားသံုးနည္း---
 
အထက္ပါေဆးရည္ကို ပိတ္စိမ္းပါးနဲ႔ စစ္ယူျပီး ပုလင္းသန္႔သန္႔မွာထည့္ထားေပးပါ။ အဲဒီေဆးရည္ကို ည-မနက္ ဟင္းစားဇြန္း တဇြန္းစီ ေသာက္ေပးသြားျခင္းျဖင့္ ေမာပန္းအားနည္းေသာေရာဂါ၊ ေသြးေလမမွန္ေသာေရာဂါ၊ ပန္းေသ၊ ပန္းညႇိဳးေရာဂါ၊ ႏွလံုးအားနည္းျခင္း ေရာဂါႏွင့္ ဒူလာပိန္၊ မီးယပ္ေၾကာင့္ပိန္သူမ်ား အပ်ိဳစင္ကဲ့သို႔ နဂိုယဥ္ကာ လွပလာေစမည္ ျဖစ္ပါတယ္။
 
ေဆးကုန္လွ်င္ အထက္ပါနည္းအတိုင္း ေဖာ္စပ္ေသာက္သံုးႏိုင္ေၾကာင္း တင္ျပအပ္ပါတယ္။
မွတ္ခ်က္။ ။ အထက္ပါ အားေဆးရည္သည္ အစြမ္းသတၱိျဖင့္ ျပည့္စံုသည္။ ေဆးကို အညႊန္းထက္ပိုျပီး မေသာက္ရန္ သတိျပဳပါ။ (စာေရးသူ)
 
ေဝေဝႏြယ္(တိုင္းရင္းေဆး)
(ဂမၻီရ ၂၀၀၇-၁၂)
source>>>http://natureenergycare.blogspot.com/2012/12/blog-post_1297.html#mor======Nangmy Nangmy
အစြမ္းထက္ျမက္ ဒန္႔သလြန္ရြက္===ႏွာေစးေနသလား၊ ႏွာမႊန္ေနသလား၊ ေသြးတက္, ေသြးတိုးေနသလား ဒန္႔သလြန္ရြက္ကိုစား။

ဒန္႔သလြန္ရြက္ကို ဘယ္ေစ်းတြင္ရွာရွာ ေတြ႔ရွိႏိုင္ပါတယ္။
ဒန္႔သလြန္ပင္ဟာ ၁၂-ရာသီလံုး စားသံုးႏိုင္ေသာ ယင္းရြက္ပင္တမ်ိဳး ျဖစ္ပါတယ္။
အထူးသျဖင့္ ဒန္႔သလြန္ရြက္ဟာ လူႀကီး လူလတ္ လူငယ္မ်ားႏွင့္တည့္သလို ေသြးတိုးေဝဒနာမ်ား၊ ဆီးခ်ိဳ, ေသြးခ်ိဳေဝဒနာရွင္မ်ား၊ ေလငန္းေရာ၈ါေဝဒနာရွင္မ်ား၊ ဒူလာ၊ မီးယပ္ေဝဒနာရွင္မ်ားႏွင့္ အဆင္သင့္တဲ့ ေဆးဖက္ဝင္ ဟင္းရြက္တမ်ိဳး ျဖစ္ပါတယ္။