Thursday, January 3, 2013

ဟကၠာလက္စြဲ


ၿမန္မာၿပည္သား


ဤေၿမမွသည္


ယဥ္ေက်းမႈ ့မ်ားတိုးတိုက္မိၿခင္းႏွင္ ့မဟာၿပိဳကြဲမႈႀကီး /ေက်ာ္ဝင္း


ကခ်င္စစ္ေဘးဒုကၡသည္ေတြကိုဘယ္လို စဥ္းစားေပးမွာလဲ KIA ?

Thein Moe and Boon Myo Myo shared မြန္းဒီပါ's photo.
ကခ်င္စစ္ေဘးဒုကၡသည္ေတြကိုဘယ္လိုစဥ္းစားေပးမွာလဲ KIA ?
------------------------------------------------------------------------
KIA ကိုတိုင္းရင္းသားေတြရဲ႕အခြင့္အေရးအတြက္လက္နက္ကိုင္တိုက္ပြဲ
၀င္ေနတဲ့အဖြဲ႕လို႔ အရင္ကစိတ္ထဲမွာအသိအမွတ္ျပဳခဲ့ေသးတယ္။
ဒါေပမယ့္ ခုေနာက္ပိုင္းတျဖည္းျဖည္းသိလာတာက ႏိုင္ငံေရးခံယူခ်က္
မည္မည္ရရမရွိတဲ့အဖြဲ႕တစ္ခုဆိုတာပါပဲ။ဘယ္လိုႏိုင္ငံေရးလမ္းစဥ္ကို
ကိုင္စြဲၿပီးတိုက္ပြဲ၀င္ေနတာလဲ၊(အကယ္၍)ကခ်င္ျပည္နယ္ကိုKIAလက္ထဲ
ထည့္ၿပီး “ခင္ဗ်ားတို႔စိတ္ႀကိဳက္အုပ္ခ်ဳပ္ပါ”ဆိုရင္ဘယ္လိုဖြဲ႕စည္းပံုနဲ႔ဘယ္လို
အုပ္ခ်ဳပ္မယ္ဆိုတာမ်ိဳးရွိရဲ႕လား၊ကခ်င္လူထုအက်ိဳးအတြက္လုပ္ကိုင္ေဆာင္
ရြက္ေနတဲ့အဖြဲ႕ျဖစ္တယ္ဆိုတာေသခ်ာရဲ႕လားဆိုတဲ့ေမးခြန္းေတြကိုေမးခြန္းထုတ္ရပါလိမ့္မယ္။ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကိစၥစဥ္းစားတဲ့ေနရာမွာကခ်င္စစ္ေဘးဒုကၡသည္တစ္သိန္းေက်ာ္အတြက္ဘာလို႔ထည့္မစဥ္းစားႏိုင္ရတာလဲ။အဲဒီဒုကၡ
သည္ေတြအတြက္ဘာေတြမ်ားကူညီေစာင့္ရွာက္မွဳေတြလုပ္ေပးပါသလဲ။ျမန္မာစစ္တပ္နဲ႔အစိုးရကမလုပ္ေပးဘူးဆိုရင္ေတာင္လက္ခံလို႔ရေသးတယ္။KIAအေနနဲ႔ကိုယ့္လူမ်ိဳးအခ်င္းခ်င္းအတြက္အဲဒီကိစၥေတြကိုမစဥ္းစားေပးဘဲလက္နက္ကိုင္တိုက္ပြဲ၀င္ေနတာကခ်င္လူထုအတြက္လုပ္ေနတဲ့ေတာ္လွန္ေရးဟုတ္ပါရဲ႕လား။KIAထိပ္တန္းေခါင္းေဆာင္ေတြရဲ႕ခ်မ္းသာၾကြယ္၀မွဳဟာန၀တစစ္အစိုးရေခါင္းေဆာင္ေတြထက္မေလ်ာ့ဘူးဆိုတာလိုင္ဇာကိုေရာက္ဖူးသူတိုင္းသိတဲ့ကိစၥပါ။ဒါေပမယ့္ သူတို႔အေနနဲ႔ကခ်င္ျပည္နယ္အတြက္က်န္းမာေရး၊
ပညာေရး၊လူမွဳဘ၀ဖြံ႕ၿဖိဳးစည္ပင္ေရးေတြအတြက္ဘာမ်ားလုပ္ကိုင္ေပးခဲ့ပါသလဲ။လုပ္ခြင့္မရလို႔ဆိုတဲ့အေၾကာင္းျပခ်က္ခ်က္ေလာက္နဲ႔ေတာ့မလံုေလာက္ပါဘူး။ပညာထူးခၽြန္တဲ့ကခ်င္တိုင္းရင္းသားေတြအတြက္ပညာေရးရန္ပံုေငြတစ္ရပ္ထူေထာင္ၿပီးျပည္ပႏိုင္ငံေတြမွာေက်ာင္းသြားတက္ဖို႔စီစဥ္ေပးတာမ်ိဳး
ေလာက္ေတာ့အနည္းဆံုးလုပ္လို႔ရပါတယ္။တခ်ိဳ႕ၿမိဳ႕နဲ႔အလွမ္းေ၀းတဲ့ေနရာ
ေတြကဆင္းရဲငတ္မြတ္ေနတဲ့ရြာသူရြာသားေတြအတြက္ဘယ္လိုမ်ားကူညီေထာက္ပံ့ေပးခဲ့ဖူးပါသလဲ။တကယ္တမ္းျပန္ေတြးၾကည့္ရင္ KIA နဲ႔ န၀တ စစ္အစိုးရ ဟာ ကခ်င္လူထုအတြက္အတူတူပါပဲ။( န၀တ စစ္အစိုးရကေတာ့ ကခ်င္လူထုခ်ည္းပဲမဟုတ္ဘူး၊ျမန္မာတစ္ႏိုင္ငံလံုးအတြက္လဲဘာမွမစဥ္းစားေပးခဲ့ဘူး) ကခ်င္ျပည္နယ္ကိုသာKIAလက္ထဲထည့္ၿပီးစိတ္ႀကိဳက္
လုပ္ခြင့္ေပးလိုက္ရင္ကခ်င္ျပည္သူေတြအေနနဲ႔စစ္အာဏာရွင္စနစ္ကိုေနာက္တစ္ႀကိမ္ျပန္ရင္ဆိုင္ရမွာအေသအခ်ာပဲ။ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကိစၥညွိႏွိဳင္းရခက္ေန
တယ္ဆိုတာလဲ KIA မွာတိက်ေသခ်ာတဲ့ႏိုင္ငံေရးမူ၀ါဒမရွိသလို ကခ်င္ျပည္နယ္အနာဂတ္အတြက္ရည္ရြယ္ခ်က္ႀကီးႀကီးမားမားမရွိလို႔ပဲျဖစ္ပါတယ္။ႏိုင္ငံေရးမူ၀ါဒမရွိဘဲလက္နက္ကိုင္တယ္ဆိုရင္ဓားျမအဖြဲ႕ပဲျဖစ္လာမွာပါ။ေတာ္လွန္ေရးသမားေတာ့ျဖစ္လာမွာမဟုတ္ပါဘူး။အခုလဲသိပ္ေတာ့မထူးပါဘူး…လက္နက္ကိုင္စီးပြားေရးလုပ္ဖို႔အတြက္ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကိစၥအေပၚ
အေလးအနက္မရွိျခင္းဆိုတာေသခ်ာခဲ့ရင္ေတာ့အျပစ္မဲ့ဒုကၡေရာက္ေနရတဲ့ကခ်င္လူထုရဲ႕ဒဏ္ခတ္မွဳကို KIA အေနနဲ႔တခ်ိန္ခ်ိန္မွာရင္ဆိုင္ရပါလိမ့္မယ္။ ကိုယ္က်ိဳးရွာရံု၊ကိုယ့္အာဏာတည္ၿမဲရံုေလာက္နဲ႔ တစ္ဖက္က
ကခ်င္တိုင္းရင္းသားေတြရဲ႕ဒုကၡေတြကိုမ်က္ကြယ္ျပဳေနတဲ့KIAရဲ႕သမိုင္းဟာ
ေရွ႕ဆက္ ဘယ္လိုမွလွပခန္းနားႏိုင္မွာမဟုတ္တာေသခ်ာပါတယ္။

                                     မြန္းဒီပါ
ကခ်င္စစ္ေဘးဒုကၡသည္ေတြကိုဘယ္လို
စဥ္းစားေပးမွာလဲ KIA ?
------------------------------------------------------------------------
KIA ကိုတိုင္းရင္းသားေတြရဲ႕အခြင့္အေးအတြက္လက္နက္ကိုင္တိုက္ပြဲ
၀င္ေနတဲ့အဖြဲ႕လို႔ အရင္ကစိတ္ထဲမွာအသိအမွတ္ျပဳခဲ့ေသးတယ္။
ဒါေပမယ့္ ခုေနာက္ပိုင္းတျဖည္းျဖည္းသိလာတာက ႏိုင္ငံေရးခံယူခ်က္
မည္မည္ရရမရွိတဲ့အဖြဲ႕တစ္ခုဆိုတာပါပဲ။ဘယ္လိုႏိုင္ငံေရးလမ္းစဥ္ကိ
ကိုင္စြဲၿပီးတိုက္ပြဲ၀င္ေနတာလဲ၊(အကယ္၍)ကခ်င္ျပည္နယ္ကိုKIAလက္ထဲ
ထည့္ၿပီး “ခင္ဗ်ားတို႔စိတ္ႀကိဳက္အုပ္ခ်ဳပ္ပါ”ဆိုရင္ဘယ္လိုဖြဲ႕စည္းပံုနဲ႔ဘယ္လို
အုပ္ခ်ဳပ္မယ္ဆိုတာမ်ိဳးရွိရဲ႕လား၊ကခ်င္လူထုအက်ိဳးအတြက္လုပ္ကိုင္ေဆာင္
ရြက္ေနတဲ့အဖြဲ႕ျဖစ္တယ္ဆိုတာေသခ်ာရဲ႕လားဆိုတဲ့ေမးခြန္းေတြကိုေမးခြန္းထုတ္ရပါလိမ့္မယ္။ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကိစၥစဥ္းစားတဲ့ေနရာမွာကခ်င္စစ္ေဘးဒုကၡသည္တစ္သိန္းေက်ာ္အတြက္ဘာလို႔ထည့္မစဥ္းစားႏိုင္ရတာလဲ။အဲဒီဒုကၡ
သည္ေတြအတြက္ဘာေတြမ်ားကူညီေစာင့္ရွာက္မွဳေတြလုပ္ေပးပါသလဲ။ျမန္မာစစ္တပ္နဲ႔အစိုးရကမလုပ္ေပးဘူးဆိုရင္ေတာင္လက္ခံလို႔ရေသးတယ္။KIAအေနနဲ႔ကိုယ့္လူမ်ိဳးအခ်င္းခ်င္းအတြက္အဲဒီကိစၥေတြကိုမစဥ္းစားေပးဘဲလက္နက္ကိုင္တိုက္ပြဲ၀င္ေနတာကခ်င္လူထုအတြက္လုပ္ေနတဲ့ေတာ္လွန္ေရးဟုတ္ပါရဲ႕လား။KIAထိပ္တန္းေခါင္းေဆာင္ေတြရဲ႕ခ်မ္းသာၾကြယ္၀မွဳဟာန၀တစစ္အစိုးရေခါင္းေဆာင္ေတြထက္မေလ်ာ့ဘူးဆိုတာလိုင္ဇာကိုေရာက္ဖူးသူတိုင္းသိတဲ့ကိစၥပါ။ဒါေပမယ့္ သူတို႔အေနနဲ႔ကခ်င္ျပည္နယ္အတြက္က်န္းမာေရး၊

ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္၏ ဦးေဆာင္မႈအား ျပည္တြင္းျငိမ္းခ်မ္းေရးနွင့္ ဥပေဒစိုးမိုးေရး အေျခခံမ်ားမွ ေ၀ဘန္ သံုးသပ္ျခင္း ။ အပိုင္း (၃) by Aung Htoo on Thursday, January 3, 2013 at 10:01am ·


စာေရးသူ၏ ေဆာင္းပါးမ်ားကို ဖတ္ျပီးေနာက္ စာဖတ္သူ ဖိုးၾကီး ဆိုသူတဦးက “ အရင္က ခင္ညြန္႔တို႔ သန္းေရႊတို႔ အေႀကာင္း ကို လက္ဖက္ရည္ဆိုင္မွာေတာင္ ခပ္က်ယ္က်ယ္ မေ၀ဖန္ရဲတဲ႔ေခတ္၊ အခုက NLD အာဏာရလို႔ အစိုးရ ဖြဲ႔နုိင္ခဲ႔ရင္ ေဒၚစု နဲ႔ NLD ကို ေ၀ဖန္တဲ႔စကားမ်ိဳး ခပ္က်ယ္က်ယ္ မဟရဲ မဆိုရဲ တဲ႔ေခတ္မ်ား ေရာက္လာေလမလား မသိဘူး။ မႀကိဳက္လဲ မတတ္နိုင္ဘူး မသင္႔တာေတြ႔ေတာ႔ ေၿပာရမွာပဲ အခုလဲ ေၿပာမယ္ ေနာင္လဲေၿပာမယ္။” ဟု မွတ္ခ်က္ ျပဳ ခဲ့သည္။ စာေရးသူသည္ အဆိုပါ စာဖတ္သူနွင့္ သေဘာခ်င္း တူပါသည္။

ေ၀ဘန္ေရးသည္ ဒီမိုကေရစီ၏ အသက္ေသြးေၾကာျဖစ္သလို လူပုဂၢိဳလ္တဦး၏ လြတ္လပ္စြာ ထုတ္ေဖၚေျပာဆိုခြင့္ လည္း ျဖစ္သည္။ နိုင္ငံေရးပါတီ တရပ္တြင္ ပါတီတြင္း ေ၀ဘန္ေရး ရွိမွ ေကာင္းစြာရွင္သန္ပါမည္။ လူ႕အဖြဲ႕အစည္း၌ လူထု အတြင္း လြတ္လပ္စြာထုတ္ေဖၚေျပာဆိုခြင့္ရွိမွ တိုးတက္ပါမည္။ ဤအေျခခံမွ ဆက္လက္ေ၀ဘန္သြားပါမည္။

ဥပေဒစိုးမိုးေရးကို တည္ေဆာက္မေပးနိုင္သည့္ ၂၀၀၈ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ

၂၀၀၈ ဖြဲ႕စည္းပံုကို မည္သို႕ ခ်ဥ္းကပ္မည္နည္း ဟူသည္မွ ျမန္မာနိုင္ငံ၏ မ်က္ေမွာက္ျပသနာမ်ားတြင္ ေသာ့ခ်က္ျဖစ္ လာသည္။ ဥပေဒစိုးမိုးေရး ရနိုင္ မရနုိင္ ခ်ိန္ထိုးရမည့္ စံေပတန္ ျဖစ္လာသည္။

၂၀၀၈ ဖြဲ႕စည္းပံုကို ျဖစ္နိုင္လွ်င္ လံုး၀ဖ်က္သိမ္းပစ္သင့္သည္။ အနည္းဆံုးအားျဖင့္ ယင္း၏ အေျခခံေၾကာရိုး မ်ားအား ျပင္ကိုျပင္ရပါမည္။ ဤသည္မွာ တိုင္းျပည္အက်ိဳး အတြက္ ေလွ်ာက္ရမည့္ လမ္းေၾကာင္းပင္။ ယင္းလမ္း ေၾကာင္းကို အေထာက္အပံ့ျဖစ္ေစရန္မွာ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒဆိုင္ရာ လႈပ္ရွားမႈမ်ားနွင့္ စပ္လွ်ဥ္း၍ လူထု၏ အခန္း က႑ကို တိုးျမင့္ေစျခင္း ျဖစ္သည္။

“အေထြေထြယဥ္ေက်းျခင္း”

Nwe Aung and 2 other people shared အလင္းေရာင္ ခ်စ္သူ's photo.
“အေထြေထြယဥ္ေက်းျခင္း”

၁။ လူၾကီးလူေကာင္းမ်ားႏွင့္ လည္းေကာင္း၊ လူစိမ္းမ်ားႏွင့္ လည္းေကာင္း စကားေျပာလွ်င္ ေခါင္းငုံ႕၍မေျပာပါႏွင့္၊ ထိုသူကိုၾကည့္၍ေျပာရာ၏။

၂။ စကားေျပာဆိုရာတြင္ ရွက္္ကန္းကန္းလည္းမျဖစ္ႏွင့္၊ ရဲတင္းလြန္းေသာအမူအရာျဖင့္ မဖြယ္မရာလည္းမျပဳႏွင့္၊

(သူတစ္ပါးသည္ သင့္အားအျပစ္ရွာေနသည္ဟုမထင္ႏွင့္)။

၃။ သူတစ္ပါးစကားေျပာလွ်င္ ၾကားျဖတ္၍မေျပာရ၊ ထုိသူ၏စကားဆုံးေအာင္ ေစာင့္ဆိုင္းရာ၏။

အကယ္၍ စိတ္မပါသ့ည့္တိုင္ေအာင္ စိတ္မပါသည့္ အမူအရာမျပဘဲ စိတ္ပါသကဲ႕သို႕ နားေထာင္ရာ၏။

၄။ ျဖည့္စြက္၍ေျပာရန္ရွိေသာ္လည္း ထိုသူစကားျပီးဆုံးမွ ယဥ္ေက်းေသာအမူအရာႏွင့္ ရိုေသစြာျဖည့္စြက္ရမည္။

(မိမိတတ္ကၽြမ္းနားလည္ေၾကာင္း ျပလိုသည့္ သေဘာ၊ ဆရာလုပ္လိုသည့္ သေဘာျဖင့္ ေျပာဆုိျခင္းမျပဳရ)။

၅။ သူူတစ္ပါး၏ အျပစ္ကို မေျပာဘဲ ေရွာင္ၾကဥ္ရာ၏။ သို႕မဟုတ္ အေကာင္းကိုသာလွ်င္ ေျပာရာ၏။ အေကာင္းခ်ီးမြမ္းရန္မရွိလွ်င္ မေျပာဘဲေနရာ၏။

၆။ ေဒါသထြက္ေနသူတစ္ဦး၏ အတုံ႕ အျပန္ေျပာဆိုျခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္ရာ၏၊ တစ္ယူသန္သူႏွင့္လညး္ ယွဥ္ျပဳိင္ေျပာဆိုျခင္းမျပဳအပ္၊

ထုိသူႏွင့္ မလႊဲမေရွာင္သာ၍ ေျပာရလွ်င္ျဖည္းညင္းစြာ၊ ခ်ဳိသာစြာ ေျပာဆုိအပ္၏။

၇။ မိတ္ေဆြအခ်င္းခ်င္းပင္လွ်င္ မႏွစ္သက္ဖြယ္ေသာ စကား၊ အက်ဳိးမရွိေသာစကားကို မေျပာရာ၊ ေျပာေလ့ရွိလွ်င္ အက်င့္ပါတတ္၏။


၈။ လူၾကီးလူေကာင္း မိေကာင္းဖခင္ သားသမီးပီသစြာ ရုိင္းပ်ေသာ စကားအသုံးအႏွုဳန္းကိုေရွာင္ၾကဥ္ရာ၏၊

စိတ္ဆုိးေသာအခါမွာပင္ မသုံးမိေစရန္ သတိထားရာ၏၊

(လွ်ာကုိထိန္းႏုိင္လွ်င္ ကိုယ္ကို ထိန္းႏုိင္လာလိမ့္မည္)။

၉။ မေကာင္းေသာစကားကို မေျပာမိေစရန္၊ မေကာင္းေသာအလုပ္ကို မလုပ္မိေစရန္ သတိၾကီးစြာ ထားရာ၏။

သူတစ္ပါးေျပာဆုိလုပ္ကိုင္ေနပါလွ်င္ေရွာင္၍သြားရာ၏၊ တစ္စုံတစ္ရာအား ေပးျခင္း၊ မျပဳဘဲ ဆိတ္ဆိတ္ေနရာ၏။

ရြယ္တူခ်င္းျဖစ္ေသာ္ ဆုံးမရာ၏။

( ဤကား ဝတၱရားျဖစ္ေၾကာင္း မေမ့အပ္)။

၁၀။ မိမိႏွင့္ မဆုိင္ေသာေနရာ အရာဝတၳဳပစၥည္း အလုပ္အကို္င္မ်ားတြင္ မပါမဝင္ ေရွာင္ၾကဥ္ရာ၏။

၁၁။ မိမိႏွင့္ဆိုင္ေသာ ကိစၥျဖစ္ေစကာမူ မိမိအား သိေစေသာ အခါမွသာလွ်င္ သိရာ၏၊

သိလုိေဇာႏွင့္ ေလာဘတၾကီး စကားမဆုံးမီ ေမးျမန္းျခင္းမျပဳႏွင့္ ၊ အခြင့္ကိုေစာင့္၍ ေမးသင့္မွေမးရာ၏။

၁၂။ အျခားသူမ်ား၏ အာရြက္စားတမ္းမ်ားအား ေစာင္းငဲ႕ ၍ပင္ မၾကည့္ရာ၊ (စည္းကမ္းစနစ္ၾကီးသူျဖစ္ပါေစ)။

၁၃။ မိမိေဆာင္ရြက္ရန္ တာဝန္ဝတၱရားရွိပါက မညည္းညဴပါႏွင့္၊ ညည္းတြားတတ္သူသည္ မည္သည့္ေနရာမွ် အသုံးမဝင္ေခ်၊

အမ်ား၏ အေႏွာင့္အယွက္ျဖစ္ေစရုံမွ်မက ၾကားသူတို႕စိတ္တြင္ မႏွစ္ၿမဳိ႕မွဳကိုျဖစ္ေစသည္။

၁၄။ မည္သည့္အခါမဆုိ မ်က္ႏွာကုိေကာင္းစြာထားရာ၏။ မေကာင္းေသာေဘးဒုကၡ ေတြ႕သည့္အခါမွာပင္ စိတ္မညစ္ဘဲ မွတ္သားရန္

သင္ခန္းစာရေပသည္ဟုအေကာင္းဘက္က ယူရာ၏။

၁၅။ ျပဳံးရႊင္ေသာမ်က္ႏွာကုိ ထားႏိုင္သမွ်ထားပါ။

၁၆။ စကားေျပာခ်ဳိျခင္းသည္ ယဥ္ေက်းဖြယ္ရာေသာ အမူအရာျဖစ္၍ မိတ္ေဆြေပါမ်ားေၾကာင္းျဖစ္၏၊

၁၇။ ယဥ္ေက်းေသာ စကားအသုံးအႏွဳန္းတုိ႕ကို အစဥ္အၿမဲ သတိထား၍ သုံးျပီးလွ်င္ စိတ္ခ်မ္းသာစြာ မ်က္ႏွာထားခ်ဳိသာ ရႊင္ျပဳံးႏုိ္င္ပါေစ။
“အေထြေထြယဥ္ေက်းျခင္း”

၁။ လူၾကီးလူေကာင္းမ်ားႏွင့္ လည္းေကာင္း၊ လူစိမ္းမ်ားႏွင့္ လည္းေကာင္း စကားေျပာလွ်င္ ေခါင္းငုံ႕၍မေျပာပါႏွင့္၊ ထိုသူကိုၾကည့္၍ေျပာရာ၏။

၂။ စကားေျပာဆိုရာတြင္ ရွက္္ကန္းကန္းလည္းမျဖစ္ႏွင့္၊ ရဲတင္းလြန္းေသာအမူအရာျဖင့္ မဖြယ္မရာလည္းမျပဳႏွင့္၊

(သူတစ္ပါးသည္ သင့္အားအျပစ္ရွာေနသည္ဟုမထင္ႏွင့္)။

၃။ သူတစ္ပါးစကားေျပာလွ်င္ ၾကားျဖတ္၍မေျပာရ၊ ထုိသူ၏စကားဆုံးေအာင္ ေစာင့္ဆိုင္းရာ၏။

အကယ္၍ စိတ္မပါသ့ည့္တိုင္ေအာင္ စိတ္မပါသည့္ အမူအရာမျပဘဲ စိတ္ပါသကဲ႕သို႕ နားေထာင္ရာ၏။

၄။ ျဖည့္စြက္၍ေျပာရန္ရွိေသာ္လည္း ထိုသူစကားျပီးဆုံးမွ ယဥ္ေက်းေသာအမူအရာႏွင့္ ရိုေသစြာျဖည့္စြက္ရမည္။

(မိမိတတ္ကၽြမ္းနားလည္ေၾကာင္း ျပလိုသည့္ သေဘာ၊ ဆရာလုပ္လိုသည့္ သေဘာျဖင့္ ေျပာဆုိျခင္းမျပဳရ)။

Tuesday, January 1, 2013

ဆႏၵရယ္ … လက္ေတြ႔ရယ္ … ၂၀၀၈ အေျခခံဥပေဒရယ္ (Tu Maung Nyo)

Myint Sein shared Sa Maung's photo.
ဆႏၵရယ္ … လက္ေတြ႔ရယ္ … ၂၀၀၈ အေျခခံဥပေဒရယ္ (Tu Maung Nyo)

“သမၼတ” ျဖစ္ခ်င္တာကစိတ္ကူးပဲ ၊ အဲဒီစိတ္ကူး အေကာင္အထည္ျဖစ္လာဖို႔ လက္ေတြ႔ပထမဆံုးလုပ္ရမွာက “၂၀၀၈ အေျခခံ ဥပေဒ” ျပင္ဆင္ေရးျဖစ္ပါတယ္။ ဒါကလူတုိင္းသိတဲ့ကိစၥပဲ။ “၂၀၀၈ အေျခခံဥပေဒ” မျပင္ဆင္ႏုိင္သမွ် “သမၼတ” ျဖစ္ခ်င္တာဟာ စိတ္ကူး အျဖစ္ပဲတည္ရွိေနလိမ့္မယ္။ ဘယ္ေတာ့မွ အေကာင္အထည္ျဖစ္လာမွာမဟုတ္ပါဘူး။
“စစ္မွန္တဲ့ဖက္ဒရယ္ျပည္ေထာင္စု” တည္ေဆာက္ခ်င္တာကလည္း စိတ္ကူးပဲ၊ အဲဒီစိတ္ကူး အေကာင္အထည္ျဖစ္လာဖို႔ လက္ေတြ႔ ပထမဆံုးလုပ္ရမွာက “၂၀၀၈ အေျခခံဥပေဒ” ျပင္ဆင္ေရးျဖစ္ပါတယ္။ ဒါလည္း လူတုိင္းသိတဲ့ကိစၥပဲ။ “၂၀၀၈ အေျခခံဥပေဒ” မျပင္ဆင္ႏုိင္သမွ် “စစ္မွန္တဲ့ ဖက္ဒရယ္ျပည္ေထာင္စု”တည္ေဆာက္ခ်င္တာကလည္း စိတ္ကူးျဖစ္ပဲ တည္ရွိေနလိမ့္မယ္။ ဘယ္ေတာ့မွ အေကာင္အထည္ျဖစ္လာမွာမဟုတ္ဘူး။
အေၾကာင္းေၾကာင္းေၾကာင့္ ျပည္ပေရာက္ေတြ ျပည္တြင္းျပန္ဝင္ၿပီး (ႏုိင္ငံေရးလုပ္ခ်င္တယ္ ဆိုရင္လည္း) “၂၀၀၈ အေျခခံ ဥပေဒ” ကို ျပင္ဆင္ရလိမ့္မယ္။ အေျခခံဥပေဒ ပုဒ္မ ၁၂၀ (ဂ) ကိုျပင္ရမယ္။
“သမၼတျဖစ္ခ်င္ရင္”၊
“စစ္မွန္တဲ့ဖက္ဒရယ္ျပည္ေထာင္စု တည္ေဆာက္ခ်င္ရင္”၊
“ျပည္ပေရာက္ေတြ ျပည္တြင္းဝင္ၿပီး ႏုိင္ငံေရး လုပ္ခ်င္ရင္”
လက္ေတြ႔ ပထမဆံုးလုပ္ရမွာက “၂၀၀၈ အေျခခံဥပေဒ” ျပင္ဆင္ေရးျဖစ္ပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္ ယေန႔ကိစၥအားလံုးရဲ႕ ဆံုခ်က္ဟာ “၂၀၀၈ အေျခခံ ဥပေဒ” ျပင္ဆင္ေရးျဖစ္ေနတယ္။
၂၀၁၅ မွာ သမၼတျဖစ္လာဖို႔ စိတ္ကူးေနတယ္၊ ေမွ်ာ္မွန္းေနတယ္ ဆုိရင္ ၂၀၁၅ မတုိင္ခင္ “၂၀၀၈ အေျခခံဥပေဒ” ကို ျပင္ဆင္ထားရလိမ့္မယ္။ ျပင္ဆင္တယ္ ဆိုတာမွာလည္း အေပၚယံေလာက္ရွပ္ၿပီး ျပင္တာမ်ိဳးမဟုတ္ဘဲ၊ တကယ့္ကို အေျခခံက်က် ျပင္ဆင္ရ မွာျဖစ္ပါတယ္။
အေပၚယံေလာက္ရွပ္ၿပီးျပင္ဆင္တာမ်ိဳး ဆုိတာဟာ အေျခခံဥပေဒ ပုဒ္မ ၅၉ ၊ ပုဒ္မ ၁၂၀ ၊ ပုဒ္မ ၁၂၁ တို႔မွာ  ျပ႒ာန္းထားတဲ့ အခ်က္ေတြေလာက္သာ ကြက္ၿပီးျပင္ဆင္တာမ်ိဳးကိုဆိုလုိပါတယ္။
အေျခခံက်က်ျပင္ဆင္ရမယ္ဆုိတာကေတာ့ အစုိးရအဖြဲ႔ဝင္မ်ားနဲ႔ လႊတ္ေတာ္ကုိယ္စားလွယ္အားလံုးဟာ မဲဆႏၵနယ္မ်ားကေန ျပည္သူလူထုမဲဆႏၵနဲ႔ ေရြးေကာက္ပြဲမွာ တုိက္ရုိက္ ေရြးခ်ယ္တင္ေျမွာက္သူမ်ားသာ ျဖစ္ရပါမယ္။ စစ္ဦးစီးခ်ဳပ္တစ္ဦးတည္း ရဲ႕သေဘာထား ဆႏၵ နဲ႔ စိတ္ႀကိဳက္ေရြး ေစလႊတ္တာ/ရုပ္သိမ္းတာေတြ လုပ္ပုိင္ခြင့္ရွိတဲ့ ျပ႒ာန္းခ်က္မ်ားကို လံုးဝ ပယ္ဖ်က္ပစ္ဖို႔လိုအပ္ပါတယ္။
အေျခခံဥပေဒပုဒ္မ ၁၄၊ ပုဒ္မ ၇၄ (ခ)၊ ပုဒ္မ ၁၀၉ (ခ)၊ ၁၄၁ (ခ) နဲ႔ ပုဒ္မ ၂၃၂ (ခ)ရွိ ပုဒ္မခြဲငယ္ (၂) ႏွင့္ (၃) တို႔ကုိ လံုးဝ ပယ္ဖ်က္ရပါမယ္။
တပ္မေတာ္ဟာ လႊတ္ေတာ္နဲ႔အစုိးရစီမံခန္႔ခြဲမႈကို တိတိက်က်နာခံရပါမယ္။ စစ္ဦးစီးခ်ဳပ္ဟာ အစုိးရရဲ႕အမိန္႔ေပးၫြန္ၾကားမႈကို တိက်စြာလိုက္နာခံယူရပါမယ္။ ကာကြယ္ေရးဝန္ႀကီးဌာနေအာက္မွာ စည္းကမ္းေသဝပ္စြာ ေနထုိင္လုပ္ကုိင္တဲ့ ႏုိင္ငံ့ဝန္ထမ္းအဖြဲ႔အစည္း သာျဖစ္ရပါမယ္။ ရဲတပ္ဖြဲ႔ဟာလည္း ျပည္ထဲေရးဝန္ႀကီးဌာနရဲ႕စီမံညြန္ၾကားမႈေအာက္မွာရွိရပါမယ္။  ဒါေၾကာင့္ အေျခခံဥပေဒပုဒ္မ ၂၀ ၊ ပုဒ္မ ၄၀ တုိ႔မွာ ျပ႒ာန္းထားတဲ့အခ်က္မ်ားကို မုခ်ျပင္ဆင္ရမွာျဖစ္ပါတယ္။
ဖက္ဒရယ္ျပည္ေထာင္စုတည္ေဆာက္ေရးအတြက္ ဆုိလွ်င္လည္း အေျခခံဥပေဒ ပုဒ္မ ၈၊ ပုဒ္မ ၉ တို႔ကို မုခ်ျပင္ဆင္ရပါ လိမ့္ မယ္။
ဒါ့အျပင္ တုိင္းရင္းသားေတြ တစ္ေလွ်ာက္လံုးရပ္ခံတင္ျပခဲ့ၾကတဲ့ စစ္မွန္ေသာျပည္ေထာင္စု (ဖက္ဒရယ္မူ) မွာ အေျခခံမူႀကီး ေတြအျဖစ္ပါဝင္တဲ့ – ဗမာျပည္နယ္ဖြဲ႔စည္းေရး၊ လႊတ္ေတာ္ႏွစ္ရပ္အာဏာတူေပးေရး၊ အထက္လႊတ္ေတာ္သုိ႔ တူညီေသာလႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ဦးေရေစလႊတ္ေရး၊ ဗဟုိကိုအာဏာကန္႔သတ္ေပးၿပီး ျပည္နယ္မ်ားက က်န္အာဏာမ်ားရယူေရး စတဲ့အခ်က္ေတြကို ဘယ္ လိုထည့္သြင္းျပ႒ာန္း အေကာင္အထည္ေဖၚမလဲဆုိတာေတြကို ေဆာင္ရြက္ရမွာျဖစ္ပါတယ္။
(က်ားျဖဴပါတီ ကုိယ္စားလွယ္ ေဒၚနန္းဝါႏု ကေတာ့ “၂၀၀၈ ေဘာင္ထဲကေန ဖက္ဒရယ္မူကို တစတစ က်င့္သံုးႏုိင္တယ္” လို႔ ေျပာပါတယ္)
ဒီလိုအခ်က္ေတြကို ျပင္ဆင္မွသာ အေျခခံက်က်ျပင္ဆင္တယ္လို႔ ေျပာႏုိင္ပါလိမ့္မယ္။ ဒီလိုမွမဟုတ္ရင္ အေပၚယံရွပ္ၿပီး အမည္ခံျပင္ဆင္တာမ်ိဳးသာျဖစ္ပါလိ့မ္မယ္။
ဒါေၾကာင့္ အေျခခံက်ၿပီး ထင္သာျမင္သာရွိတဲ့ အခ်က္ေတြကို အၾကမ္းဖ်ဥ္း ေကာက္ႏုတ္တင္ျပတာပါ။ အျခားျပင္ဆင္စရာ အခ်က္ေတြက်န္ပါေသးတယ္။
ေနာက္တစ္ခ်က္ က “၂၀၀၈ အေျခခံဥပေဒ” ကို ၂၀၀၈ အေျခခံဥပေဒေဘာင္ထဲကေန ေရွာေရွာရႈရႈ ျပင္ဆင္ႏုိင္ပ့ါမလား။
“၂၀၀၈အေျခခံဥပေဒ” ျပင္မလား/ မျပင္ဘူးလားဆုိတဲ့အခ်က္ဟာ ႀကံ့ဖြံ႔ပါတီနဲ႔ စစ္ဦးစီးခ်ဳပ္ ဗုိလ္မင္းေအာင္လိႈင္ တုိ႔လက္ထဲမွာ ရွိေနတဲ့ကိစၥျဖစ္ပါတယ္။
သူတုိ႔ကမွ ျပင္ဆင္ဖို႔ သေဘာထားမရွိရင္ ျပင္ဆင္ႏုိင္ေရးက မလြယ္ေရးခ် မလြယ္ပါဘူး။  ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္ (ျပည္သူ႔ လႊတ္ေတာ္+အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္) အတြင္းလက္ေတြ႔တည္ရွိေနတဲ့ အမတ္ဦးေရအင္အားအခ်ိဳးအစားက အဲဒီအခ်က္ကိုေထာက္ခံေနပါ တယ္။
ဒါေၾကာင့္ “၂၀၀၈ အေျခခံဥပေဒ” ကို ၂၀၀၈ အေျခခံဥပေဒေဘာင္ထဲကေန ျပင္ဆင္ႏုိင္ေရးအတြက္ ဒီခ်ဳပ္ဥကၠ႒ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္အေနနဲ႔ ႀကံ့ဖြံ႔ပါတီအႀကီးအကဲတို႔၊  စစ္ဦးစီးခ်ဳပ္ဗိုလ္မင္းေအာင္လိႈင္တို႔နဲ႔ ေတြ႔ဆံုၿပီး သူ႔တို႔သေဘာထား တီးေခါက္ၾကည့္သင့္ ပါတယ္။
အေျခခံဥပေဒဆုိင္ရာခံုရံုး ျပန္လည္ဖြဲ႔စည္းေရးကလည္း (ဗိုလ္)ဦးသိန္းစိန္ႀကံ့ဖြံ႔အစုိးရအတြက္ “၂၀၀၈အေျခခံဥပေဒ” ျပင္ရမယ့္ ကိန္းဆုိက္ေနပါတယ္။ သူတုိ႔ ျပင္ဆင္ထားတဲ့အတုိင္း “အေျခခံဥပေဒဆုိင္ရာခံုရံုးဥပေဒ” အတည္ျဖစ္ဖုိ႔ဆိုရင္ အေျခခံဥပေဒထဲက ပုဒ္မ ၃၂၁၊ ပုဒ္မ ၃၂၃ နဲ႔ ပုဒ္မ ၃၂၄ တို႔ကို ျပင္ဆင္ဖုိ႔လိုအပ္ေနပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္ (ဗိုလ္) ဦးသိန္းစိန္အစုိးရအတြက္ျဖစ္ေစ၊ ဒီမိုကေရစီအတိုက္အခံေတြအတြက္ ျဖစ္ေစ၊ တုိင္းရင္းသားအင္အားစုမ်ား အတြက္ျဖစ္ေစ   “၂၀၀၈အေျခခံဥပေဒ” ျပင္ဆင္ေရးဟာ လိုအပ္ခ်က္တစ္ခုျဖစ္ေနပါတယ္။ ျပင္ဆင္လိုတဲ့ရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႔ အတုိင္းအတာကေတာ့ တူညီခ်င္မွ တူညီပါလိမ့္မယ္။
“ (တခါေသဖူး ပ်ဥ္ဘုိးနားလည္) ဆုိတဲ့ စကားပံုလို၊ ေခါင္းေဆာင္တဦး သို႔မဟုတ္ ပါတီတခုရဲ႕ စိတ္ေစတနာ ယံုၾကည္ကိုးစားေန လို႔မရေတာ့ပါဘူးလူဆိုတာ သခၤါရပါ၊ ပါတီအဖြဲ႔အစည္းလည္း မတည္ၿမဲပါဘူး၊ ဒါေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔အခြင့္အေရးေတြကို အျဖဴအမဲ ခြဲျခား ၿပီး ေရပက္မဝင္ေအာင္ေရးဆြဲထားဖု႔ိ လိုအပ္လာတယ္လို႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ နားလည္ပါတယ္။
ပုဒ္မအခ်ိဳ႕ေလာက္ျပင္လုိက္ရင္ ျဖစ္ႏုိင္စရာေကာင္းရဲ႕လုိ႔ အစ ပထမတြင္ယူဆခဲ့ၾကပါေသးတယ္။
ဒါေပမယ့္လက္ေတြ႔ခံစားရတဲ့ အေတြ႔အႀကံဳနဲ႔ယွဥ္တြဲၿပီး အေျခခံဥပေဒကိုစိစစ္တဲ့အခါ၊ တခုနဲ႔တခု ဆက္စပ္ေနတာေတြ႔ျမင္လာ ရပါတယ္၊ အေျခခံမူေတြကို မျပင္ရင္ မျဖစ္တာေတြ ျမင္လာရပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္လဲဘဲ အေျခခံမူႀကီးေတြကို ျပဳျပင္ပစ္ဖုိ႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔တင္ ျပလာရျခင္းျဖစ္ပါတယ္။
ဥပေဒျပဳစာရင္း အခြန္ေတာ္စာရင္းေတြ ျပဳျပင္ေပးျခင္းျဖင့္ အခြင့္အေရးေတြ ပိုမရႏုိင္ဘူးလားလို႔ ေမးရင္ ရသင့္သေလာက္ရပါ တယ္လုိ႔ ေျဖရပါမယ္။
ဒါေပမယ့္ဒီနည္းဟာ အေျခအျမစ္ကို မကုစားႏုိင္ပါဘူး Palliative ေခၚတဲ့ အေပၚယံလိမ္းေဆးနည္းဘဲ ျဖစ္ပါတယ္၊ အေျခအျမစ္ ကို မကုစားႏုိင္တဲ့အတြက္ မၾကာခဏ ဟုိကေရာင္ ဒီကေဖာင္းနဲ႔ ျပႆနာေတြ အစဥ္အၿမဲ ေပၚလာေနမွာမလြဲပါဘူး။
ကၽြန္ေတာ္တို႔ျပည္ေထာင္စုစစ္စစ္မူဟာ အနာကို အေျခအျမစ္ကကုစားႏုိင္တဲ့နည္းဘဲလုိ႔ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ရုိးရုိးသားသား ယံုၾကည္ ၾကပါတယ္”
အထက္ပါစကားေတြဟာ ၁၉၄၇ အေျခခံဥပေဒေဘာင္ထဲကေန “၁၉၄၇ အေျခခံဥပေဒ” ကိုျပင္ဆင္ေပးဖုိ႔ ၁၉၆၂ ခုႏွစ္၊ ေဖေဖၚ ဝါရီလ ၂၄ ရက္ေန႔၊ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ လူမ်ိဳးေပါင္းစံုႏွီးေႏွာဖလွယ္ပြဲမွာ ဦးထြန္းျမင့္ ေျပာၾကားခဲ့တဲ့ မိန္႔ခြန္းမွ ေကာက္ႏုတ္ထားတာျဖစ္ပါတယ္။
၇ ရက္ခန္႔ အၾကာ ၁၉၆၂ ခုႏွစ္၊ မတ္လ ၂ ရက္ေန႔တြင္ ဗိုလ္ေနဝင္းစစ္အုပ္စု က အာဏာာသိမ္းပါတယ္။
“၁၉၄၇ အေျခခံဥပေဒ” ကို ဖ်က္သိမ္းလုိက္ပါတယ္။
“၂၀၀၈ အေျခခံဥပေဒ” ကုိေတာ့ (နဝတ-နအဖ) စစ္အစုိးရကစိတ္ႀကိဳက္ေရးဆြဲအတည္ျပဳခဲ့ၿပီး လက္ရွိ (ဗိုလ္) ဦးသိန္းစိန္ ႀကံ့ဖြံ႔အစုိးရကို အေမြးစားအေမြခံအျဖစ္ လႊဲအပ္ခဲ့တာပါ။ “၂၀၀၈ အေျခခံဥပေဒ” က စစ္ဦးစီးခ်ဳပ္ကုိ အာဏာသိမ္းခြင့္ေပးထားပါတယ္။
“၂၀၀၈အေျခခံဥပေဒ” ျပင္မလား/ မျပင္ဘူးလားဆုိတဲ့ အခ်က္ဟာ ႀကံ့ဖြံ႔ပါတီနဲ႔ စစ္ဦးစီးခ်ဳပ္ ဗုိလ္မင္းေအာင္လိႈင္ တို႔ဆႏၵနဲ႔ သေဘာထားအေပၚမွာတည္ေနပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္ “၂၀၀၈အေျခခံဥပေဒ” မျပင္ဆင္ႏုိင္ေသးဘူးဆိုရင္ေတာ့ “သမၼတျဖစ္ခ်င္တဲ့၊ ဖက္ဒရယ္ျပည္ေထာင္စုဖြဲ႔စည္းခ်င္တဲ့၊ ျပည္ေတာ္ျပန္ႏုိင္ငံေရးလုပ္ခ်င္တဲ့” ဆႏၵေတြ ဟာ စိတ္ကူးယဥ္အိပ္မက္ေတြ အျဖစ္သာ ရွိၿမဲရွိေနပါလိမ့္မယ္။

ၫြန္း 
            – ၂၀၀၈ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ 
- ၁၉၆၂ ခုႏွစ္၊ ေဖေဖၚ ဝါရီလ ၂၄ ရက္ေန႔၊ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕လူမ်ိဳးေပါင္းစံုႏွီးေႏွာဖလွယ္ပြဲတြင္ ဦးထြန္းျမင့္ ေျပာၾကားခဲ့ေသာ မိန္႔ခြန္း၊ ဒုိ႔တာဝန္ပံုႏွိပ္တုိက္၊ ၃၀ -၃၂ သဂၤဟလမ္း၊ ေက်ာက္ေျမာင္း၊ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕။ 




NLABR
Web-site:    www.nlabr.com
Facebook:    Sa Maung
Facebook:    Miraculous Master For English Language
ဆႏၵရယ္ … လက္ေတြ႔ရယ္ … ၂၀၀၈ အေျခခံဥပေဒရယ္ (Tu Maung Nyo)

“သမၼတ” ျဖစ္ခ်င္တာကစိတ္ကူးပဲ ၊ အဲဒီစိတ္ကူး အေကာင္အထည္ျဖစ္လာဖို႔ လက္ေတြ႔ပထမဆံုးလုပ္ရမွာက “၂၀၀၈ အေျခခံ ဥပေဒ” ျပင္ဆင္ေရးျဖစ္ပါတယ္။ ဒါကလူတုိင္းသိတဲ့ကိစၥပဲ။ “၂၀၀၈ အေျခခံဥပေဒ” မျပင္ဆင္ႏုိင္သမွ် “သမၼတ” ျဖစ္ခ်င္တာဟာ စိတ္ကူး အျဖစ္ပဲတည္ရွိေနလိမ့္မယ္။ ဘယ္ေတာ့မွ အေကာင္အထည္ျဖစ္လာမွာမဟုတ္ပါဘူး။
“စစ္မွန္တဲ့ဖက္ဒရယ္ျပည္ေထာင္စု” တည္ေဆာက္ခ်င္တာကလည္း စိတ္ကူးပဲ၊ အဲဒီစိတ္ကူး အေကာင္အထည္ျဖစ္လာဖို႔ လက္ေတြ႔ ပထမဆံုးလုပ္ရမွာက “၂၀၀၈ အေျခခံဥပေဒ” ျပင္ဆင္ေရးျဖစ္ပါတယ္။ ဒါလည္း လူတုိင္းသိတဲ့ကိစၥပဲ။ “၂၀၀၈ အေျခခံဥပေဒ” မျပင္ဆင္ႏုိင္သမွ် “စစ္မွန္တဲ့ ဖက္ဒရယ္ျပည္ေထာင္စု”တည္ေဆာက္ခ်င္တာကလည္း စိတ္ကူးျဖစ္ပဲ တည္ရွိေနလိမ့္မယ္။ ဘယ္ေတာ့မွ အေကာင္အထည္ျဖစ္လာမွာမဟုတ္ဘူး။


အလံမီး ရိွဳ.ျခင္းနွင္.ပါတ္သက္သေရြ. ----

Khin Mgoo shared Aye Aye Soe Win's status update.
အလံမီး ရိွဳ.ျခင္းနွင္.ပါတ္သက္သေရြ. ----

Flag desecration is not forbidden by Canadian law.
အလံ ရိွဳ.ျခင္းကို ကေနဒါ နိုင္ငံမွာ မည္သည္.ဥပေဒနွင္.မွ် တားျမစ္ထားျခင္းမရွိ။

Neither the law of England and Wales nor the law of Scotland has a concept of "flag desecration."
အဂႍလန္ နွင္. ေ၀းလ္ ၊စေကာ.တလန္ က ဥပေဒမ်ားမွာလည္း အလံ မီး ရိွု.ျခင္းဖ်က္ဆီးျခင္း ဆိုင္ရာ ဘာကိုမွ မျပဌာန္းထား။

The United States Supreme Court in Texas v. Johnson, 491 U.S. 397 (1989), and reaffirmed in U.S. v. Eichman, 496 U.S. 310 (1990), has ruled that due to the First Amendment to the United States Constitution, it is unconstitutional for a government (whether federal, state, or municipality) to prohibit the desecration of a flag, due to its status as "symbolic speech."
အေမ၇ိကန္ဆူပရင္ကုတ္ (တက္ဆက္စ္ ျပည္နယ္ နွင္. ဂ်ြန္ဆင္ ၁၉၈၉ အမွဳ က ၁၉၉၀ ဆူပရင္ကုတ္ နွင္. အစ္ခ္မန္ ျပဌာန္းခ်က္ ကို ထပ္မ့ အတည္ျပဳေပးထားသည္။ ) လြတ္လပ္စြာ ေျပာဆို ျပသခြင္.
freedom of speech အရအေမရိကန္နိုင္ငံရွိ ျမို.နယ္၊ တိုင္း၊ ျပည္ေထာင္စု အဆင္.ဆင္. အုပ္ခ်ုပ္ေရးရုံးမ်ားက သေကႍတ ျပလြတ္လပ္စြာ ထုတ္ေဖၚျပသမွဳ Symbolic Speech ကို နည္းတနည္းနည္းျဖင္.တားျမစ္ျခင္း၊ ပိတ္ပင္ျခင္း သည္၊ ဖြဲ.စည္းပံု အေျခခံဥပေဒနွင္. မညီ ညြတ္ဟု ဆံုးျဖတ္ခဲ.သည္။

“မူရင္းေကာင္းမွ မိတၱဴေကာင္းမည္” by Soe Min on Tuesday, January 1, 2013 at 12:22am ·


          “တိမ္ယံအတြင္းက ႏွင္းက်ၿပီ။ အာကာတိုင္းက မႈိင္းလို႔ရီ။ ေဟမန္ခါမွီ အထူးပဲခ်မ္းလွသည္။ တေမခင္ ေဘြသဥၨာလီ စက္ရာခန္းေဆာင္ ၾကာျခည္ ကတၱီပါေစာင္ ျခဳံေထြးတာေတာင္ ေႏြးနိုင္ေပါင္အတည္။”
          ဘိလပ္ျပန္သန္းရဲ႕ “ေဆာင္းကတၱီပါ” ဆိုတဲ႔ေခတ္ေဟာင္းသီခ်င္းကေလးကို ငယ္ငယ္ကတည္းက နားေရာအသည္းေရာ စြဲေနခဲ႔တာမို႔ ျပင္သစ္ေက်ာင္းေရာက္ေတာ႔ “Le Lambeth walk” ဆိုတဲ႔ျပင္သစ္သီခ်င္းကေလးကို ၾကားလိုက္တဲ႔အခါ “ၾကည့္စမ္း ၾကည့္စမ္း။ တစ္သက္လုံး ငါတို႔ကသာ သူတို႔ဆီက ခိုးခိုးခ်လာခဲ႔တာ။ သည္တစ္ခါေတာ႔ ငါတို႔ဆီကေန သူတို႔ျပန္ခိုးခ်ရပဟဲ႕။” ဆို ေခါင္းေလးဘာေလးေတာင္ ေမာ႔သြားၿပီး ျပင္သစ္ဆရာမကိုေတာင္ “အဲဒါ ငါတို႔ဆီမွာ ကိုလိုနီေခတ္တုန္းက အရမ္းနံမယ္ႀကီးတဲ႔ သီခ်င္း။” လို႔ ၾကြားပလိုက္မိပါတယ္။ တို႔ဆီမွာ ဟိုးေရွးေရွးကတည္းက နံမယ္ႀကီးၿပီးသားဆိုေတာ႔ နင္တို႔ကသာ ေကာ္ပီျဖစ္လိမ္႔မယ္ လို႔ ေသးေသးတင္ခ်င္တာလည္း ပါတာေပါ႔။ ဘူတန္ေရာက္လို႔ Youtube မွာေမႊတတ္သြားေတာ႔မွ အဲဒါသူတို႔ ျပင္သစ္သီခ်င္းလည္း မဟုတ္ေသးဘူး။ “Me and My Girl” ရုပ္ရွင္ထဲက “The Lambeth Walk” ဆိုတဲ႔သီခ်င္းကို သူတို႔လည္း ေကာ္ပီျပန္လုပ္ထားတာ လို႔ သိလာတယ္။ အႏုပညာဆိုတာ ဒီလိုပါပဲ။ နားထဲမွာနား၀င္ပီယံျဖစ္တဲ႔ သီခ်င္းကေလးေတြကိုခံစားဖို႔ ဘာသာစကားက အတားအဆီးျဖစ္လာတဲ႔အခါ ကိုယ္႔ဘာသာနဲ႔ ျပန္လည္ခံစားေရးဖြဲ႔လိုက္ေတာ႔ ထိထိမိမိ အရသာခံစားႏိုင္တာေပါ႔။ ဥေရာပတစ္တိုက္လုံး သီခ်င္းေလးေတြကို အျပန္အလွန္ ကူးယူခံစားခဲ႔ၾကတယ္။ ဥပမာေတြ ျပလို႔ေတာင္ မကုန္ဘူး။ ေခတ္ေရစီးေၾကာင္း လို႔ပဲ ေျပာရမယ္။ စာေပေလာကမွာလည္း အတူတူပါပဲ။ ဂႏၱ၀င္ျမန္မာစာေပေတြျဖစ္တဲ႔ ပန္းသာမစာအုတို႔၊ ရတနာပုံတို႔ဟာ ေကာ္ပီကူးထားမွန္းကို ယုံႏိုင္စရာမရွိေအာင္ ေကာင္းတဲ႔ အနုပညာလက္ရာေတြပါ။ “Moment to Moment” ကေန “တိမ္လႊာမို႔မို႔လြင္” ျဖစ္လာတာ။ “North by North-West” ကေန “ေက်ာက္ဘီလူး နဲ႔ ပပ၀င္း” ျဖစ္လာတာေတြကို ၾကည့္ရင္ ေမြးစားထားတဲ႔ဇာတ္အိမ္မို႔လို႔ အႏုပညာ မေျမာက္ဘူးလို႔ ေျပာလို႔မရမွန္း သိပါလိမ္႔မယ္။