တကယ္ေတာ့၊အဆိုးေတြထဲက အမွားေတြထဲက ဒုကၡေတြထဲကမွ၊ တကယ္ေလးနက္တဲ့ အသိဉာဏ္ကို ရတာပါ၊အေလးနက္ဆုံး အသိဉာဏ္ကို ဘဝေတြ႕အၾကဳံ ထဲကပဲ ရနိုင္တယ္၊ စာအုပ္ထဲက မရနိုင္ဘူး၊ဘ၀ဟာ အေလးနက္ဆုံး စာအုပ္ပါပဲ(ဆရာေတာ္ဦေဇာတိက)
Sunday, June 21, 2020
Friday, June 19, 2020
ဗိုလ္ေအာင္ရဲေက်ာ္ႏွင္ ့က်ေနာ္ by Kyaing Tun on Saturday, April 30, 2011 at 7:59pm
ေထာင္က်မွပဲေနာင္တရေတာ ့တယ္၊ေထာင္သာမက်ခဲ ့ရင္ဘာေတြဆက္ၿဖစ္အံုးမလဲမသိဘူးလို ့သူကေၿပာဆိုရင္း သူ ့ဘဝအေႀကာင္း ကို စေၿပာ ပါေတာ ့တယ္၊အမွတ္(၅)စစ္ေထာက္လွမ္းေရးတာဝန္နဲ ့သူတာဝန္က်တဲ ့ၿမို ့က ပဲခူးၿမို ့ၿဖစ္ပါတယ္၊ လူငယ္တေယာက္ဆိုေတာ ့လူငယ္ေတြရဲ ့စိတ္ရိွတဲ ့အတို္င္းအမွန္အမွားကိုသိပ္မစဥ္းစားေတာ ့ဘဲလုပ္ခ်င္သလိုလုပ္ခဲ ့တယ္၊ သူ ့ေႀကာင္ ့လူေတာ္ေတာ္မ်ားေထာင္ထဲ ေရာက္ႀကရတယ္၊ဘုန္းကံ ရိွေနေသးတဲ ့အခိ်န္မွာ မေကာင္းတာလုပ္ေနလည္းမေကာင္းမႈလုပ္ခဲ ့တဲ ့အကိ်ဳးဆက္ကို ခ်က္ခ်င္းၿပန္မခံရဘူး၊ ဘုန္းကံႏုိမ္ ့က်သြားတဲ ့အခါက်ရင္ မေကာင္းမႈလုပ္ခဲ ့တဲ ့အကိ်ဳးဆက္ကိုၿပန္ခံရစၿမဲ၊ေထာင္မက်ခင္ကသူလက္ဖ်ားမွာေငြသီးခဲ ့တယ္၊သူေၿပာ သလိုေတာ ့လည္းၿဖစ္ႏိုင္ပါတယ္၊ဘာေႀကာင္ ့လည္းဆိုေတာ ့ေထာင္ထဲမွာလည္းေငြကိုေရလိုသံုးႏိုင္တာကိုေတြ ့ရလို ့ပဲ၊သာမန္ခ်မ္းသာ သူ တဦး ထက္ေငြကိုသူသံုးေနႏိုင္တယ္ဆိုေတာ ့သူဘယ္ေလာက္ခ်မ္းသာတယ္၊သူေၿပာတာၿဖစ္ႏိုင္တယ္လို ့ယံုႀကည္မိပါတယ္၊သိန္း(၃၀)တန္တဲ ့ေနအိမ္(၁)လံုးကရန္ကုန္မွာ၊သိန္း(၅၀)တန္တဲ ့ေနအိမ္တလံုးက သထံုၿမို ့မွာ၊သိန္း(၄၀)တန္ကြ်ဲေကာၿခံတၿခံကပဲခူးၿမိဳ ့မွာပါ၊သူဒီေလာက္ခ်မ္း သာတယ္၊ သူမိန္းမနဲ ့ခေလးေတြကရန္ကုန္အိမ္မွာေနတယ္၊သထံုကေနအိမ္မွာက ေနာက္မယားငယ္အသစ္စက္စက္ကေနတယ္၊မယားငယ္နဲ ့တႏွစ္သာေပါင္းရေသးတယ္၊ပဲခူးၿမို ့ကကြ်ဲေကာၿခံကိုေတာ ့နဝတ အစိုးရကသိမ္းလိုက္တယ္၊ဘာေႀကာင္ ့သိမ္းလိုက္သလဲဆိုေတာ ့၊ အဲဒီၿခံႀကီး ထဲမွာၿခံလုပ္အလုပ္သမားမ်ားေရေလွာင္ကန္တူးေဖၚရင္းမေမ်ာ္လင္ ့ပါပဲ၊ေရွးေဟာင္းေရႊေခါင္းေလာင္းကိုေတြ ့ခဲ ့လိုပါပဲ၊ၿခံပိုင္ရွင္ကေအာင္ရဲ ေက်ာ္ ၊ ေရႊေခါင္းေလာင္းႀကီးကဘယ္ေလာက္ႀကီးတယ္ဆိုရင္၊ ပတ္လည္အနား(၅)ေပေလာက္ပဲေဖၚႏိုင္ခဲ ့တယ္၊ခန္ ့မွန္းေၿခအရ သံုးပံုတပံု ေလာက္ပဲတူးႏိုင္ခဲ ့တယ္၊သတင္းေပါက္ႀကားသြားလို ့နဝတ အစိုးရကသိမ္းယူခိ်တ္ပိတ္လိုက္ပါတယ္၊ဒီေရွးေဟာင္းေရႊေခါင္းေလာင္းေတြ ့ရိွတူး ေဖၚမိတဲ ့အတြက္ေအာင္ရဲေက်ာ္ေထာင္ထဲေရာက္လာရတယ္၊သူပိုင္ပစၥည္းဥစၥာေတြကိုနဝတက မတရားသိမ္းပိုက္တယ္ေပါ ့၊ဒီအေႀကာင္းကို ဒီေလာက္ပဲသိခဲ ့ရတယ္၊ကံယကံရွင္ကိုယ္တိုင္ကဒီအေႀကာင္းကိုဆက္ၿပီးဘာမွမႀကားရေတာ ့ဘူးေၿပာတယ္၊ေထာင္ထဲေရာက္ေတာ ့သူဒီစိတ္
ေတြနဲ ့အရူးတပိုင္းၿဖစ္ေနခဲ ့တယ္၊သူလိုလူမေတြ ့ဘူးခဲ ့ဘူး၊က်ေနာ္နဲ ့အသက္တူတူပါ၊ခ်မ္းသာတာၿခင္းႏိုင္းယွဥ္ႀကည္ ့တယ္၊
ေတြနဲ ့အရူးတပိုင္းၿဖစ္ေနခဲ ့တယ္၊သူလိုလူမေတြ ့ဘူးခဲ ့ဘူး၊က်ေနာ္နဲ ့အသက္တူတူပါ၊ခ်မ္းသာတာၿခင္းႏိုင္းယွဥ္ႀကည္ ့တယ္၊
သူ ့အျမင္
ဖာတီသမိန္ထြန္း က်ေနာ္တို ့ကရင့္ေတာ္လွန္ေရးၾကီး ဘာေၾကာင့္စတင္ခဲ့ရတာလဲ
ဖါးထီသမိန္ထြန္းအစား အတီးအတီးမန္းေျဖခ်င္တယ္...ရမလား..မရလဲေျပာမွာဘဲ...ကရင္ႏိုင္ငံေရးအဖြဲ ့အစည္းေတြဟာ ွျမန္မာႏိုင္ငံေရးအဖြဲ ့အစည္းေတြနည္းတူ အဂၤလိပ္ဆီကေနလြတ္လပ္ေရးေတာင္းဆိုခဲ့တယ္.. ဒုတိယကဘာစစ္မွာ မဟာမိတ္ဘက္ကပါ၀င္တိုက္ခိုက္ခဲံတဲ့ အတြက္အတလန္တိတ္ခ်ာတာစာခ်ဳပ္အရ ကရင္ဟာလြတ္လပ္ေရး ေတာင္းခြင့္ရွိတဲ့ အမ်ဳိးသားတရပ္ျဖစ္ခဲ့တယ္..ျမန္မာျပည္ကိုဂ်ပန္လက္ကေန အဂၤလိပ္ကျပန္တိုက္ယူရာမွာ ကရင္တပ္ေတြဟာ အဒိကျဖစ္ခဲ့တယ္။ အဂ္လိပ္ေခတ္ႏွစ္၁၀၀ အတြင္းကရင္ေတြစစ္မွဳထမ္းခဲ့ၾကျပီးစစ္ပညာနဲ ့စစ္ပြဲအေတြ ့အၾကံဳျမင့္လို ့ျဖစ္တယ္။ ဘီအိုင္ေအတပ္ဟာ ဂ်ပန္ကိုတိုက္တဲ့စစ္ပြဲမွာ အဓိကမဟုတ္ဘူး..ဂ်ပန္ေတြ ရဲေဘာ္ ၃က်ိတ္ရဲ ့လမ္းျပမွဳနဲ ့ ေကြးျမစ္ကိုျဖတ္ျပီး ျမန္မာျပည္ထဲကို၀င္လာခ်ိန္မွာမွစဖြဲ ့ျဖစ္တဲ့ ဘီအိုင္ေအတပ္ဆိုတာက ဂ်ပန္တပျ္ဖတ္သန္းခဲ့သမ်ရြာေတြက တပ္ထဲ၀င္လာၾကတဲ့ အရပ္သားေတြနဲ ့ဖြဲ ့စည္းတာျဖစ္တယ္..ေသနပ္မပစ္တတ္ၾကဘူး..ျမင္ေတာင္မျမင္ဘူးၾကတာကမ်ားတယ္။ လြတ္လပ္ေရးမရခင္အခ်ိန္အထိ ၄-၅ႏွစ္အတြင္းမွာ ဘီအိုင္ေအတပ္ဆိုတာက လမ္းေလွ်ာက္သင္စအဆင့္ထက္မပိုေသးဘူး..ဂ်ပန္က ဘီအိုင္ေအတပ္ဖြဲ ့ေပးလိုက္တဲ့ရည္ရြယ္ခ်က္က ွျမန္မာလူထုကိုဂ်ပန္ဘက္သားျဖစ္ေအာင္စည္းရံုးဖို ့ဟန္ျပဖြဲ ့ေပးတာျဖစ္တယ္..တကယ္စစ္တိုက္တတ္တဲ့တကယ့္စစ္တပ္ျဖစ္လာေစဖို ့မဟုတ္ဘူး..ျမန္မာေတြလြတ္လပ္ေရးရသြားတာက ႏိုင္ငံေရးနည္းသက္သက္ပါဘဲ..စစ္ေရးအရမဟုတ္ဘူး..လြတ္လပ္ေရးရလာတဲ့အခါမွာ ကရင္တပ္ေတြ ႏိုင္ငံေရးပါတီေတြကို ျမန္မာကစိတ္မခ်ဘူး။ သမိုင္းမွန္အျဖစ္မွန္ေတြေပၚမွာကိုလဲမလိုလားဘူး..ဒီေတာ့ကရင္ကိုႏိုင္ငံေရးနည္းအမ်ဳိးမ်ဳိးနဲ ့ဥပေဒအျပင္ဘက္ေရာက္သြားေအာင္လုပ္တယ္..ကရင္အမ်ဳိးသားေတြရဲ ့အဖြဲ ့ခ်ဳပ္ျဖစ္တဲ့ေကအဲန္ယူကိုမတရားအသင္းေက်ညာဖမ္းဆီးခ်ဳပ္ေႏွာင္ေဖ်ာက္ဖ်က္မွဳေတြလုပ္တယ္..ကရင္တပ္ရင္းေတြအားလံုးဟာ ျမန္မာအစိုးရရဲ ့လက္ေအာက္ခံတပ္အျဖစ္ကေန ႏွဳတ္ထြက္ျပီး ေကအဲန္ယူနဲ ့ပူးေပါင္းလာၾကတယ္..ဒီေတာ့ ျမန္မာအစိုးရကလဲ သူ ့အပိုင္ျဖစ္သြားတဲ့ ဂ်ပန္ကေလ့က်င့္ေပးလိုက္တဲ့ စစ္တပ္ကိုသံုးျပီး ကရင္ကိုတိုက္ခိုက္ႏွိမ္နင္းတယ္..ဒီေတာ့ ဒါ.တာ္လွန္ေရးရဲ ့အစပါဘဲ..(အိႏိဒိယျပန္ ကရင္ေလထီးစစ္သား ၂၀၀၀ မွာပါခဲ့တဲ့ ဖခင္ဗိုလ္ဖိုးခ်စ္ႏွင့္သူ ့ရဲေဘာ္ရဲဘက္မ်ားရဲ ့စကား၀ိုင္းကေန ငယ္ငယ္ကၾကားခဲ့ရသိခဲ့ရတာပါ။ ဗိုလ္ဖိုးခ်စ္ဟာ ဂ်ပန္ေတြဗံုးမိုးရြာခ်လို ့ အဂ္လိပ္တပ္ကမႏတေလးကေနဆုတ္ခြာေရးမွာ ေရွာေရွာရွဴရွဴျဖစ္ေအာင္ ေလယဥ္ပစ္အေျမာက္တပ္ကိုဦးစီးျပီး တပတ္တိတိဂ်ပန္ေလယဥ္ေတြကိုပစ္ခ်ခဲ့သူျဖစ္ပါတယ္။ ဗစ္တိုးရီးယားဘုရင္မေရြွတံဆိပ္ ၂ခုနဲ ့တျခား ဘြဲ ့ထူးေတြခ်ီးမ်ွင့္ခံခဲ့ရသူလဲျဖစ္ပါတယ္ )
အဂၢရဲ ့သီခ်င္းတပုဒ္
ကဲ..ကဲ..ႏိုင္ငံေရးေတြခ်ည္းအျမဲေျပာေနလို ့ ႏိုင္ငံေရးငမူးလို ့လဲမထင္နဲ့ဦး..လူတိုင္းၾကိဳက္တဲ့ ဂီတအႏုပညာကိုလဲၾကိဳက္တတ္ပါတယ္..ခုဒီမွာ သီခ်င္းစာသားေလးတပုဒ္ ကိုယ္တိုင္ေရးစပ္ပီးေ၀မ်ွထားတယ္..အဂ္လိပ္သီခ်င္းေဟာင္းတပုဒ္ကိုမူရင္းဆိုလိုခ်က္အတိုင္း ဘာသာျပန္ထားတာပါ..မူရင္း အဂ္လိပ္သီခ်င္း နာမယ္ကို ခန္ ့မွန္းၾကည့္ပါ..မွန္တဲ့လူကို ဆုခ်မယ္..စာသားကေတာ့ ေအာက္ကအတိုင္းပါဘဲ..
• ရထားကအဆင္း ျမင္လိုက္ရတဲ့
ငါ့အိမ္အိုေလး အရင္အတိုင္းဘဲ..
ေဖေဖနဲ ့ေမေမ အားရ၀မ္းသာၾကိဳေန..
ေနာက္နားမနီးမေ၀းမွာ အေျပးအလြွားလွမ္းရင္း-
ငယ္ခ်စ္ဦးေလးျပဳံးလို ့ဘဲကြယ္..
သိတ္ေပ်ာ္စရာပါ ငါ့ရဲ့ေမြးဌာေန..
သူတို ့အားလံုးျပံဳးရြွင္မွဳနဲ ့
ေပြ့ဖက္ၾကိဳဆို ၾကတဲ့အခိုက္ဟာ
သိတ္ေပ်ာ္စရာပါ ငါ့ရဲ့ေမြးေဂဟာ…
• နံရံအိုလဲေျခာက္ခါ..
ေဆးေရာင္ေတြလဲ အက္ကြဲလို ့ေန..
အိမ္အိုငယ္ေလးရဲ့ ေနာက္က ျမယာပင္အိုမွာ..
ငါတို ့ကေလးဘ၀တုန္းက တက္ေဆာ့ခဲ့တာ
မေမ့ရက္ပါႏိုင္ ယေန ့ထက္ထိတိုင္..
သိတ္ေပ်ာ္စရာပါ ငါ့ရဲ့ေမြးေဂဟာ…
သူတို ့အားလံုးျပံဳးရြွင္မွဳနဲ ့
ေပြ့ဖက္ၾကိဳဆို ၾကတဲ့အခိုက္ဟာ
သိတ္ေပ်ာ္စရာပါ ငါ့ရဲ့ေမြးေဂဟာ…
(စကားေျပာ)
• အဲလိုၾကည္ႏူးေနတုန္းမွာ လန္ ့ႏိုးလာေတာ့၊
ေလးဘက္ေလးတန္ကာရံထားတဲ့အုတ္နံရံၾကားမွာ
ငါရွိေနတာပါလား..
ေအာ္ဟုတ္သားဘဲ..ငါအိမ္မက္မက္ေနတာကိုး..
အေစာင့္တေယာက္နဲ ့ဘုန္းေတာ္ၾကီးတပါးရဲ ့
ေက်ကြဲတဲ့မ်က္ႏွာကိုငါျမင္ေနတယ္-
သူတို ့ငါ့ကို မနက္ေစာေစာပိုင္းမွာ သယ္ေဆာင္ျပီး
ျမယာပင္အိုေအာက္မွာ ထားရစ္ခဲ့တယ္ေလ.
ငါ့ရဲ့ရွင္သန္ေနဆဲ အသိအာရုဏ္မွာေတာ့
ငါဟာ သိတ္ေပ်ာ္စရာေကာင္းတဲ့ မိဘနဲ ့ငယ္ခ်စ္ဦးရွိရာ
ငါ့ရဲ့စိမ္းလန္းသာယာတဲ့ ေမြးရပ္ေျမကိုျပန္ေရာက္ေနပါလား...
• သူတို ့အားလံုးျပံဳးရြွင္မွဳနဲ ့ေပြ့ဖက္ၾကိဳဆို ၾကတဲ့အခိုက္ဟာ သိတ္ေပ်ာ္စရာပါ ငါ့ရဲ့ေမြးေဂဟာ…
(ျမန္မာျပည္ ဖက္ဒရယ္ဒီမိုကေရစီ ေခတ္ေျပာင္းေတာ္လွန္ေရးအတြက္ မိေ၀းဖေ၀းဘ၀စေတးခဲ့ၾကရရွာတဲ့ အညၾတ ရဲေဘာ္ သူငယ္ခ်င္းအားလံုးကို ဒီသီခ်င္းနဲ့အေလးျပဳလိုက္ပါတယ္)...
တိုင္းရင္းသား မ်ဳိးမေပ်ာက္ေရး သန္းေကာင္စာရင္း ကိစၥ ညီေနာင္လူမ်ဳိးစုမ်ားသို ့ တင္ျပခ်က္..
တိုင္းရင္းသား မ်ဳိးမေပ်ာက္ေရး သန္းေကာင္စာရင္း ကိစၥ ညီေနာင္လူမ်ဳိးစုမ်ားသို ့ တင္ျပခ်က္..
ဒီမိုကေရစီအစိုးရလို ့ေျပာလာၾကတဲ့ လြန္ခဲ့ဲ့တဲ့၃ႏွစ္ေလာက္ကစျပီး လူမ်ဳိးစုေတြရဲ ့နာမယ္ေရွ ့မွာ လူမ်ဳိးျခား ေတြရဲ ့သေကၤတေရွ ့စီးေတြမထည့္ဖို ့အထူးသျဖင့္ ဦး ေဒၚေတြအစား
ကရင္ျဖစ္ရင္ ေစာ မန္း ေနာ္ နန္းစတာေတြကိုအမွန္အတိုင္းထည့္ေပးဖို ့ အီးေမးလ္ နဲ ့မီဒီယာ တခ်ဳိ ့မွာ က်ေနာ္ေ၀စာေတြမွ်ေပးခဲ့ပါတယ္။ ဥပေဒေအာက္က
ကရင္ ႏိုင္ငံေရးပါတီအေတြ အျပင္ မြန္၊ သ်ွမ္း၊ ခ်င္း၊ ကခ်င္၊ ကရင္နီ၊ ရခိုင္၊ အဲန္အဲလ္ဒီ၊ ေအာင္ဆန္းစုၾကည္၊ ဒီဖီအဲန္အက္စ္၊ ေအဘီအက္စ္ဒီအက္စ္
၊ ၾကံ ့ဖြံ ့၊ သမတ စတဲ့ ရသမွ် ဆိုရွယ္မီဒီယာလိပ္စာေတြကေနျပီးေတာ့ လဲ ကြန္မန္ ့ေတြအျဖစ္ညတိုင္းနီးပါးျဖန္ ့ေပးခဲ့ပါတယ္။
မၾကာခင္မွာ ဒီကိစၥအတြက္ ကရင္ ၄ပါတီကေနပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္မွုေတြကိုေတြ ့လာရတယ္။ ေနာက္မၾကာခင္မွာဘဲ ခ်င္း အဖြဲ ့အစည္းေတြဒီကိစၥကို ေျပာလာၾကတယ္။
သွ်မ္းနီေတြနဲ ့မြန္ေတြဘက္မွာလဲ ဒီအေရးဟာအသက္၀င္အားေကာင္းလာတယ္။ ေနာက္ဆံုးေတာ့ လြွတ္ေတာ္မွာေျပာၾကဆိုၾကတဲ့အဆင့္ကိုေရာက္တယ္။
ထိုင္းႏိုင္ငံသမိုင္းမွ တိုင္း(သ်ွမ္း)။ ၀ ႏွင့္မြန္တို ့အေၾကာင္း-
ထိုင္းႏိုင္ငံသမိုင္းမွ တိုင္း(သ်ွမ္း)။ ၀ ႏွင့္မြန္တို ့အေၾကာင္း-
တိုင္း လူမ်ဳိးတို ့၏အမိေျမသည္ ယူနန္ဆိုသည္ထက္ ဂြမ္ဇီ ျပည္နယ္ျဖစ္ဖုိ ့မ်ားသည္။
တရုတ္ဘာသာျဖင့္ ဆူအန္(Zhuang)ေခၚ တိုင္းလူမ်ဳိးလူဦးေရသန္းေပါင္းမ်ားစြာသည္ ဂြမ္ဇီျပည္နယ္တြင္ ယေန ့တိုင္
ေနထိုင္လ်ွက္ရွိသည္။ တိုင္းလူမ်ဳိးတို ့သည္ ေအဒီ ၇၀၀ခန္ ့တြင္ ဗီယက္နမ္ ႏိုင္ငံဒိန္ဘင္ဖူးေဒသ၌
အေျခခ်ျပန္ ့ပြားခဲ့ၾကသည္။ ထိုေဒသမွတဆင့္ ယေန ့လာအိုႏိုင္ငံ၏သမိုင္း၀င္ျမိဳ ့ေတာ္ျဖစ္ေသာ လြမ္ဖရာဘန္ ႏွင့္
ထိုင္းေျမာက္ပိုင္းရွိခ်င္းစဲန္ျမိဳ ့ေတာ္တို ့ကိုထူေထာင္သည္။ တိုင္းမင္း စင္ဟန၀တီ (Simhanavati)က
ေဒသခံ၀လူမ်ဳိးတို ့ကို ေမာင္းထုတ္ျပီးေအဒီ ၈၀၀ ခန္ ့တြင္ ခ်င္းစဲန္ျမိဳ ့ေတာ္ကိုတည္ေထာင္ခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။
မြန္ႏွင့္ရွမ္း သမိုင္းထဲမွ ကရင္တို ့ဆင္းသက္လာပံုအေၾကာင္း
မြန္ႏွင့္ရွမ္း သမိုင္းထဲမွ ကရင္တို ့ဆင္းသက္လာပံုအေၾကာင္း
----------------------------------------------------------------
ကရင္လူမ်ဳိးသည္ ေရွးဦးရွမ္းမ်ဳိး(၃၀)တြင္ပါ၀င္သည္။ပါဠိစာျဖင့္ ကိရာတ ဟုေရးသားရာမွ
ကရျဖစ္လာသည္။ အဘိဓာန္နိသ်ွသစ္တြင္ ကရတ.ကရင္ဟုေရးသားသည္။
သထံုျပည္ကိုကမၻာဦးေခတ္က ရာမညရ႒-သု၀ဏၰဘူမိ သုဓမၼ၀တီ သထံုျပည္ဟုေခၚတြင္ခဲ့သည္။
ေဂါတမဗုဒၶမတိုင္မီ ႏွစ္(၅၀) ခန္ ့တြင္မူထို သု၀ဏၰဘူမိတိုင္းကို ကရဏၰကတိုင္းဟုေခၚသည္။
ကရဏၰကတိုင္း သုဘိႏၷျမိဳ ့၌ တိႆသကၠရာဇာ မင္းၾကီးႏွင့္ သီရိကပၸါေဒ၀ီ
မိဘုရားၾကီးတို ့ထီးနန္းစံခဲ့သည္။ ကရဏၰကတိုင္းသား တို ့တြင္ပင္လယ္ေရေၾကာင္းမွ
သေဘာၤျဖင့္ သြားလာကုန္ကူးၾကေသာကုန္သည္မ်ားရွိခဲ့သည္။
့ျမန္မာကရင္-
ျပည္ျမဳိ ့အေနာက္ဖက္ဧရာ၀တီျမစ္ကမ္းတေလွ်ာက္ႏွင့္သံတြဲေတာင္စဥ္ (၇)ခရိုင္တြင္
ေနထိုင္ခဲ့ဘူးေသာ ကမ္းယံလူမ်ဳိးမွ ဆင္းသက္ေပါက္ပြားလာေသာကရင္
လူမ်ဳိးစုကို ျမန္မာကရင္ဟုေခၚသည္။ ေနာက္ကာလမ်ားတြင္ စေကာကရင္ဟုေခၚတြင္ျပန္သည္။
ဖါးစည္သမိုင္းအပိုင္းအစ
ဖါးစည္သမိုင္းအပိုင္းအစ
တရုတ္ျပည္သူ ့သမတႏိုင္ငံစတင္ထူေထာင္သည့္ ၁၉၄၉ ႏွင့္ ဗီယက္နမ္ ကိုေတာင္ႏွင့္ေျမာက္ခြဲလိုက္ေသာ ၁၉၅၄ ခုႏွစ္မ်ားတြင္ တရုတ္သုေတသီမ်ားကေရာ
ဗီယက္နမ္သုေတသီမ်ားကပါ ဖါးစည္သုေတသနလုပ္ငန္းမ်ားကို အျပိဳင္အဆိုင္လုပ္ခဲ့ၾကသည္။ႏွစ္ဘက္လံုးကဖါးစည္သည္ကို မိမိတို ့ႏိုင္ငံတြင္ အရင္စလုပ္သည္ဟု
ေရးသားေဖၚျပၾကသည္။ ၁၉၇၀-၁၉၈၀ ႏွစ္မ်ားတြင္ တရုတ္ေရာဗီယက္နမ္ကပါ ဖါးစည္ႏွင့္ပတ္သက္ေသာ စာအုပ္စာတန္းမ်ားစြာပံုႏွိပ္ထုတ္ေ၀ၾကသည္။
၁၉၈၀ မတ္လ၌ တရုတ္ျပည္ Guangxi ျပည္နယ္ျမိဳ ့ေတာ္နန္နင္း Nanning တြင္ ပထမအၾကိမ္ေရွးေဟာင္းဖါးစည္ စီမီနာတရပ္ကိုက်င္းပျပီး
The Chinese Association for Ancient Bronze Drum Studies ZGTY ကိုထူေထာင္ခဲ့သည္။ ၁၉၈၄ တြင္ယူနန္ျပည္နယ္ကူမင္ျမိဳ ့ေတာ္တြင္လည္း
ေရွးေဟာင္းဖါးစည္ စီမီနာတရပ္ကိုက်င္းပခ့ဲျပန္သည္။ ၁၉၈၇ တြင္ဗီယက္နမ္သုေတသီမ်ားက The Dong Son Drum ဆိုသည့္စာအုပ္ကိုထုတ္ေ၀ဖ်န္ ့ခ်ီျပီး
တရုတ္တို ့၏ေတြ ့ရွိခ်က္မ်ားကို ေကာင္တာလုပ္သည္။ ၁၉၈၈တြင္The Chinese Association for Ancient Bronze Drum Studies ZGTY ကလည္း
The Ancient Bronze Drums of China ဆိုသည့္စာအုပ္ျဖင့္ဗီယက္နမ္၏ ဖါးစည္သမိုင္းကို တန္ျပန္ေခ်ဖ်က္ခဲ့ျပန္သည္။
ထိုႏွစ္တြင္Yunan ျပည္နယ္ရွိ Guangxi Zhuang ကိုယ္ပိုင္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးေဒသ ျပတိုက္တြင္ ေရွးေဟာင္းဖါးစည္ ၁၄၆၀ လံုးခန္ ့ရွိျပီး ၁၉၈၀ႏွစ္မ်ားအတြင္း
ဗီယက္နမ္တြင္ရွာေဖြေတြ ့ရွိသည့္ေရွးေဟာင္းဖါးစည္စုစုေပါင္း၃၆၀ရွိသည္။
Ethnic Zhuang (Zhou)Chinese Frog drum
Ethnic Zhuang (Zhou)Chinese Frog drum
ကရင္လူမ်ဳိးကို တရုတ္ဘာသာနဲ့ ခ်ိဳ(Zhou)လို ့ေခၚတယ္။ "ယန္"ဆိုတက တရုတ္စကားမဟုတ္ဘူး။ ရွမ္းကကရင္ကို"ယန္"လို ့ေခၚတာျဖစ္တယ္။ Zhou ကို ေရွးေခတ္က Pu လူမ်ဳိးလို ့ေခၚျပီး ေနာက္ပိုင္း တရုတ္လူမ်ဳိး Qin မင္းဆက္မွာ De'ang လို ့ေျပာင္းေခၚတယ္။ Zhou ဆိုတာက ခုလက္ရွိ အေခၚအေ၀ၚျဖစ္တယ္။ Zhou ဟာ ေရြွ ့ေျပာင္းလူမ်ဳိးတမ်ဳိးျဖစ္ျပိး တရုတျ္ပည္မျဖစ္ခင္သမိုင္းမတင္မီက တရုတ္ျပည္မွာ အဦးဆံုးနန္းစိုက္ေနထိုင္တဲ့ ရွမ္း(Shang)မင္းဆက္ အစား ေနရာ၀င္ယူၾကတယ္။Shang ေရွးေဟာင္း၀တ္စားဆင္ရင္ ပံုဟာ ခုေခတ္ျမန္မာျပည္ကရွမ္း(Shan)တခ်ဳိ ့ရဲ ့ရိုးရာ အ၀တ္အစားနဲ ့ဆင္တယ္။
Zhou ေခါင္းေဆာင္ေတြဟာ ေရွးေဟာင္းလူသားရွမ္းေတြရဲ ့ဓေလ့တခုျဖစ္တဲ့ လူအသက္နဲ့ နတ္ပူေဇာ္တာကို ဖ်က္သိမ္းခဲ့တယ္လို့ကမၻာဦးတရုတ္သမိုင္းမွာေဖၚျပထားတယ္။ ရွမ္းေတြရဲ ့ေၾကးသြန္းလုပ္မွဳပညာအေမြကိုေတာ့ ဆက္လက္ထိမ္းသိမ္းတယ္။ ေၾကးစည္ေတြသြန္းလုပ္တယ္။ မိုးေခါင္ရင္မိုးေခၚဖို ့အတြက္ ဖါးရုပ္စီထားတဲ့ေၾကးစည္ကိုတီးတယ္ ။ေရွးေဟာင္း Zhou လူမ်ဳိးေတြဟာ ေနမင္းကိုကိုးကြယ္တယ္လို ့ဆိုတယ္။ ဒါဟာ ကရင္အမ်ဳိးသားအလံမွာေနမင္းပါေနျခင္းနဲ့ဆက္ႏြယ္ေနပံုရတယ္။
Zhou Dynasty ေခတ္မွာ ျပည္နယ္ကိုးခု ဖြဲ ့စည္းထူေထာင္ခဲ့တယ္လို ့ဆိုတယ္။
မ်က္ေမွာက္ Zhou လူမ်ဳိးေတြရဲ ့၀တ္စားဆင္ရင္မွဳမွာ မြန္ဂို ႏြယ္၊တရုတ္ႏြယ္ေတြရဲ ့ဒီဇိုင္းကေနရာယူထားတယ္။
တရုတ္ေခတ္က Zhou ေခတ္အကုန္မွာ Qin Dynasty နဲ့စတင္လာတယ္။ အဲဒီေခတ္မွာ စာေပစေပၚေပါက္တဲ့အတြက္ သမိုင္းေက်ာက္စာေတြစျပီးေတြ ့ရလို ့ သမိုင္းတင္ေခတ္စတင္တာလို ့ဆိုတယ္။----
(ဆက္ဦးမည္--သမိုင္း၀ါသနာရွင္မ်ားေစာင့္ေမ်ွာ္ပါရန္) ဖါးစည္ပံုက ရုပ္ျပည္ Guanxi Nannin ျမိဳ ့ေတာ္က Chinese National Museum ကပံုေတြျဖစ္ပါေၾကာင္း)
The Zhou eventually became stronger than the Shang, and in about 1040 B.C, they defeated the Shang in war. Part of their success apparently came about because
of their ability to gain the allegiance of disaffected Shang city-states. The Shang had also been weakened by constant warfare with an unknown people to the north.
After their victory, the Zhou built their capital in Xi'an.
Subscribe to:
Posts (Atom)